- Symulator MaSzyna -
Symulator EU07 (i nie tylko) => Poszukuję, chcę zrobić => Wątek zaczęty przez: pol102 w 30 Listopada 2008, 13:08:04
-
Czas trwania ankiety 10 dni ;)
To ma na celu ułatwienie pewnego tajemnego zadania postawionego przed pewną znaną na forum osobą. Za oddane głosy dziękuję.
-
Wszystkie wydane modele i scenerie ... i tabor, który posiada kabinę ;)
-
Kabina, lokomotywa, budynek to wszystko są modele. Wszystkie oznacza: kible ze słabymi teksturami, starą siódemkę, starego byka... wszystko ;d
-
Na pewno wszystkie scenerie jakie do tej pory oficjalnie wyszły. Nie chciałbym natomiast wszystkich modeli. Wg mnie nie powinno być pierwszych byków, jedynie te z 201E_packa. A w paczce powinna się znaleźć np. EU07 z nowymi kabinami, EN57 z EZT packa MKaczekgo, oczywiście spalinówki z CCCP_packa i dieselpacka, nie dawałbym chyba starych tekstur wagonów Z1 (papuga), można by dodać jeszcze jakieś nowe dźwięki.
-
Ciach...A w paczce powinna się znaleźć np. EU07 z nowymi kabinami... ciach.
Nie wiem czy jest sens wypuszczać paczkę całościową ze starymi, nowymi kabinami do EU. Nie lepiej poczekać na nowy model?
Co do paczki to ja bym polecał wyemitować ją z takimi sceneriami jak:
Bałtyk, Zwierzyniec, Linia546, Drawinowo, Calkowo`95, Elektrownie, Krzyżową 2, Quark2007 i Noc, SDR18 (o ile nie ma błędów), ZL-SB (wraz z obecnym modelem Lxd2 wraz z prowizorką kabiny).
Te scenerie są godne wyemitowania w paczce całościowej wg. mnie :)
Co do taboru, to przecież niektóre AI można wypuścić: EM10, wszystkie SM itp.
-
Tylko tych kabin trochę wyszło. Pytanie brzmi, które i jak podzielone?
To będzie moja subiektywna ocena, ale najbardziej podobały mi się kabiny zrobione przez Ciebie @ST44-003 zamieszczone w tym wątku:
http://eu07.pl/forum/index.php/topic,7096.60.html
Jedyne co bym zmienił, to usunął radyjko (nie wiem jak u innych, ale mi się nie wyświetlało, dlatego usunąłem je z kabiny) i dodałbym podłogę (przynajmniej, gdy ja kiedyś ściagnąłem tę wersję kabiny, nie posiadała podłogi, musiałem ją sobie sam dodać).
-
Moja subiektywna ocena to TA (http://img221.imageshack.us/img221/230/beznazwyukw5.png) kabina jest godna uwagi ;)
EDIT: Co do radyjka w kabinie: brak tekstury ;D Po prostu była źle spasowana i dla tego jej nie było, a ja zapomniałem wywalić przed publikacją owy przedmiot :)
-
Ale na pewno nie ten zwrotnik rozjazdu krzyżowego.
-
W ogóle to jeszcze światła na zwrotnikach i w lokomotywach trzeba by pozmieniać na żółtawe (żarowe), rezerwując biały #FFFFFF dla światła słonecznego...
Ponadto chk/mmd/t3d dla wersji nocnej pojazdów (smugi, świecące okna) proponuję nazywać poprzez dodanie wykrzyknika do nazw podstawowych.
Ponieważ jest już na testach zrobiony instalator dodatków, paczka główna może być okrojona do najlepszych rzeczy, a pozostałe da się wkrótce zainstalować "na żądanie".
-
Ponieważ ja mam hopla przede wszystkim na max. prawidłowym działaniu paczki, to wedlug mnie takie kryteria:
1)Scenerie:
-prawidłowe eventy we wszystkich trasach i we wszyskich misjach, czyli że wszystkie misje można ukończyć, a także w razie potrzeby poprawki w eventach, dla prawidłowszej sygnalizacji kolejowej
-uzupełnienie we wszystkich trasach brakujacych plików np. *inc i wszelkich tekstur. W przypadku zlego przypisania w scm jakiegoś inc, czy tekstur, poprawienie tego
2)Tabor
-prawidłowe kręcenie się kół
-Selillum: true/false - tam gdzie trzeba w t3d (zresztą, to może dotyczyć wszystkich plików t3d - niekoniecznie dotyczącego li tylko taboru)
Te kryteria dla mnie są najważniejsze. Pomijam tutaj sprawę fizyki pojazdów, założenie, iz jest ok.
I dawać do niej co bardziej wartościowego, czyli jakość nad ilością.
-
Ja zagłosowałem na opcje aby stworzyć coś na podstawie tego co już zostało zrobione przez Mariusza i Defilera. Dlaczego? a dlatego że zrobili to dobrze i mamy świetna baze wypadową do czegoś więcej. To że ta paczka dawno już wypadła poza ramy obowiązujących standardów wiadomo nie od dziś :) Trzeba teraz zastąpić stary tabor nowym, odświeżyć textury, przerobić drzewa, modele, napisać nowe ince semaforów i dołączyć całość od Kudłacza jak skończy. Wiadomo że scenerie zawarte w paczce są z okresu jak SLD miało poparcie społeczne ponad 45%, więc i to wymaga odświeżenia i zastąpienia nowymi itd. I wiele innych detali które powstały i trzeba je poskładać do kupy, nie mylić ze stolcem :)
Więc co by nie było najszybciej i najłatwiej jest już zacząć i poprawiać coś co już jest niż zaczynać od początku. Szybko się o tym przekonacie. Również uważam że powinny się tym zająć osoby które mają doświadczenie i wiedzą co z czym można a co nie.
-
A co proponujecie zrobić z exekami? Starter @Ra? W sumie można by zrobić tak żeby starter @Ra obsługiwał tą paczke :)
-
Za moim głosem: paczka powinna być pozbawiona błędów typu brak tex, brak eventów. Tabor pozmieniany na nowy, z nowymi tex i kabinami. Co do scenerii jeszcze, wiele braków bierze się z... błednych wpisów inców (brakujący slash, literówki, itp). Wypadało by posiedzieć trochę nad tym i poprawić. Sam już po trochy zacząłem.
-
Sam już po trochy zacząłem.
Ja również.
-
Sam już po trochy zacząłem.
Ja również.
Ja wziąłem się narazie za tabor. Niedługo może uda mi się skończyć paczkę coś na wzór 201E pack gdzie poprawione będą:
- hamulce (wg. wpisów @ Kudłacz-a)
- dodane nowe dźwięki a stare "wyregulowane" ;) (tutaj ukłon w stronę @Driver24 :) )
- wywalone będą kiepskie tekstury
- dodana różna kolorystyka kabin (bodaj by MKaczy :) )
- a jako gratis będzie lista wpisów do scenerii (w Excel-u) wszystkich dostępnych tekstur [na chwilę obecną jest ich coś koło ok. 54szt.]
Wagony też zaczynam kompletować i poprawiać (w miarę możliwości), ale to potrwa :).
Co do reszty lokomotyw to zaczekam na ElektroPack i DizelPack 2 :).
-
Z wagonami też bym się wstrzymał, GłowaWojtas i ja szykujemy bruttopack 2.
-
Na razie niech składa co ma, potem będzie mu łatwiej robienie ServicePack'ów szło:D
-
Panowie, za jakieś 2-3 miesiące uruchomię pliki poprawkowe. Będzie sobie można zmienić kręcenie kół w T3D, kolory świateł, wpisy w chk, eventy i inne fragmenty plików tekstowych za pomocą malutkich pliczków wielkości 1-2kB, bez potrzeby ściągania wszystkiego od nowa.
Chodzi o to, o czym pisałem przed rokiem:
http://eu07.pl/forum/index.php/topic,6942.msg70374.html (http://eu07.pl/forum/index.php/topic,6942.msg70374.html)
Aktualnie smażą się pliki instalacyjne dodatków. Można już doinstalować sobie automatem Lxd2, Villach i jedno niebo...
-
A czy można przewidzieć ile będzie ważyć taka paczka (o ile nie będzie na zasadzie - doinstalowania dodatków)? U mnie Maszyna ma prawie 3 giga.
-
U mnie Maszyna ma prawie 3 giga.
Moja ma 5,5.
Ja myślę, że może być więcej jak te 4 party obecnej paczki. W sumie nie wiadomo, ile tam taboru będzie. Ale podejrzewam, że nie będzie to lekka paczka.
-
Archiwum ~1,7GB po rozpakowaniu 3,2GB z czego 670MB to \scenery
-
Ostatni czteropak miał w sumie 170 MB, dziś ma być 1,7GB - imponujący rozwój. Widać jak znikome znaczenie ma kwestia wszystkich "staroci".
-
Taboru minionej epoki nawet nie chcę widzieć w tej paczce. Obecnie trwają rozmowy z autorami nowych modeli "kibli" oraz "siódemek". W razie potrzeby, opóźnić należy wydanie paczki całościowej. Ostateczną decyzję podejmę w przeciągu najbliższych tygodni. Tymczasem wrzucaj nowe wagony i wartościowe trasy, następnie paczka trafi pod ocenę BT i DEVS.
-
Taboru minionej epoki, nawet nie chcę widzieć w tej paczce
Według mnie to błąd. Nowsze modele zazwyczaj zawierają więcej poly, więcej ważą tekstury.
Stare modele bardzo sprawdzają się jako AI lub dekoracja.
Ja osobiście wolę więcej w sceneraich dawać AI lub tylko jako dekorację i mieć FPS większy, niż do dekoracji dawać tę samą ilość taboru i mieć mniejsze FPS, albo zachowując FPS mniej tych dekoratorów.
W dekoracji nie ma za dużo znaczenia, czy nowy, czy stary model pod względem estetycznym.
Co niekładnie mi do zdania wyszły, ale chyba wiadomo o co mi chodzi.
-
Wiesz... To już nie jest 2004 rok. Można zrobić paczkę bazującą na nowych modelach, tex itd... Wszak symek musi się prezentować ;]
-
Nie widzę sensu ograniczać ludzi.
Zamiast wyrzucać, można zostawić, a później użytkownicy sobie będą dokonywali wyboru.
Nie mów mi, iz jadąc gdzieś po maszynie odróżniasz w dekoracji coś starego i nowego.
Przykład jak będzie lepiej:
trasa pikękna z dużą ilością torów:
1)Dekoracja - 10 lokomotyw nowego typu -FPS 15
2)Dekoracja - 30 lokomotyw starego typu - FPS 15
3)Dekoracja - 30 lokomotyw nowego typu -FPS 7
Pewno nie są to dokładne zależności (wziąłem je z sufitu), ale niewątpliwie jest taki mechanizm.
Oczywiście, że można podpierać się, iż jest coraz lepszy sprzęt i różnice będą mniejsze, ale ja osobiście wolę "wolne zasoby" trzymać na co innego, co może sie przydać. Np. drzewka, torowisko, budynki, itp, czyli coraz bardziej zaawansowane trasy. Nie widzę sensu zjadania wolnych zasobów kompa dla czegoś, co jest praktycznie mało dostrzelgalne jako dekoracja.
No ale nie moja sprawa...
-
Ja do AI używam tylko starego typu pojazdów. Dokładnie jak pisze Maiusz, Fps jest lepszy jak damy stare wagony i lokomotywy.