- Symulator MaSzyna -
Symulator EU07 (i nie tylko) => Pomoc w tworzeniu => Wątek zaczęty przez: Paweł Grzejszczak w 28 Października 2008, 13:52:04
-
Witam
W jednostkach są przeróżne nastawniki a jeździmy tylko na jednym, moje pytania brzmi - Czy można nastawnik z EN57-2000 wpakować do kabiny zwykłego EZT ?
Jeśli tak to prosiłbym o jakieś wskazówki.
Jak już piszę, to zapytam jeszcze, czy ma ktoś jakieś inne modele nastawników do EZT ?
-
Oczywiście ze się da. Wystarczy zmiana tekstury albo zmiana modelu w pliku *.t3d kabiny.
-
czy ma ktoś jakieś inne modele nastawników do EZT ?
Ostatnio sam modyfikowałem sobie teksturkę. Inna rączka, inna tabliczka z .:P S R B' B" B"':. i... w sumie to wszysto. Ze zdjęcia na jakimś serwerze brałem tekstury.
-
zmiana modelu w pliku *.t3d kabiny.
No ok, ale które konkretnie wpisy mówią o modelu nastawnika w pliku t3d ?
-
Otwierasz Notatnikiem lub WordPadem plik *.mmd lokomotywy prowadzącej (w EN57 jest to 6ba.mmd). Następnie wyszukujesz taki parametr: mainctrl: (jest ono nad sekcją przełączników/przycisków). Po tym poleceniu jest nazwa modelu nastawnika, najczęściej wystepuje ona jako: nastawnikpodst.
Teraz otwierasz plik (również Notatnikiem lub WordPadem) *.t3d kabiny, wybierasz Edycja -> Szukaj i wpisujesz/wklejasz tą nazwę nastawnikpodst i klikasz na Szukaj.
Sekcja od nastawnika w pliku *.mmd wygląda tak:
mainctrl: nastawnikpodst rot -0.036 0.0 0.08
Wyjaśnienie:
mainctrl: <- polecenie dla *.exe mówiące mu że w tutaj będzie parametr odnośnie ruchu nastawnika głównego.
nastawnikpodst <- nazwa modelu nastawnika głównego w pliku *.t3d kabiny lokomotywy, czyli na chłopski rozum: "Żeby *.exe wiedziało czym ma poruszać",
rot <- tutaj mamy typ ruchu obrotowy. *.exe potrafi wykonać ruch przesuwany (mov) i obrotowy (rot),
-0.036 0.0 0.08 <- tutaj są parametry odnośnie ruchu, czyli jaka ma być pozycja poczatkowa elementu (kąt obrotu) po załadowaniu symulatora i o ile stopni ma się przekręcać co jedną pozycję,
Wiem że trochę długi post, ale chciałem to jak najlepiej wyjaśnić.
-
On tylko pytal o nazwe obiektu w pliku t3d ...
-
Ale wiesz... Czasem kolega zmieni model nastawnika i będą jakieś problemy, które będzie można poprawić w *mmd. :]