- Symulator MaSzyna -
Symulator EU07 (i nie tylko) => Na warsztacie => Wątek zaczęty przez: Marcin1992 w 17 Października 2008, 17:05:54
-
Witam.
Wraz z wydaniem kabiny EP40-41, postanowiłem wykonać dla niej podświetlenie przyrządów pomiarowych. Odkryłem kilka nowych technik z kanałem alfa w GIMP-ie i dzięki nim udało mi się wykonać takie podświetlenie:
(http://images47.fotosik.pl/21/306f95f81a21604fm.jpg) (http://www.fotosik.pl/showFullSize.php?id=306f95f81a21604f)
Jeżeli podświetlenie odbiega od realnego proszę o nadsyłanie zdjęć podświetlonych przyrządów.
Jeśli wszystko dobrze pójdzie, podświetlenie wyleci najpóźniej pod koniec weekendu. Ale nie jest to pewne na 150%.
Pozdro.
Edit: Jak widać prace postępują sprawnie...
(http://images44.fotosik.pl/21/cbd3ae14a62735b0m.jpg) (http://www.fotosik.pl/showFullSize.php?id=cbd3ae14a62735b0)
Edit 2: Skończyłem pracę nad kabiną A. Musiałem dodatkowo zrobić świecące lampki, ponieważ nie dawały światła. Niestety wiem że nie jest to realne podświetlenie ponieważ przyrządy oświetla lampka za plecami maszynisty, a na obecnym rozwoju symulatora wykonanie takiego oświetlenia nie jest możliwe. Przynajmniej lokomotywa w jakimś stopniu będzie przystosowana do jazdy w nocy.
Screen:
(http://images40.fotosik.pl/21/8e037e28de91d807m.jpg) (http://www.fotosik.pl/showFullSize.php?id=8e037e28de91d807)
-
Ja proponuje coś takiego (nie pamiętam jak te linijki się nazywają więc podaję przykładowe):
50.0 50.0 50.0
50.0 50.0 50.0
225.9 225.9225.9
czyli t3d kabiny te 3 linijki skopiować od jakiejś żółtej lampki i wkleić w linijki od podświetlenia, wtedy wyjdzie ładne i realistyczniejsze podświetlenie. Coś takiego również można zastosować z tacho.
A`propos tacho w kabinie B, to trzeba zmienić tarczę w teksturze o nazwie tacho140.tga, ponieważ w B uwidacznia się tarcza od zegarka i licznik kilometrów (na przezroczystości) :)
-
Spróbowałem na manometrach i proszę... :] Kolor wzięty z lampki oporów z 201E Pack.
(http://images28.fotosik.pl/285/e10f608cec6e7af3m.jpg) (http://www.fotosik.pl/showFullSize.php?id=e10f608cec6e7af3)
Tutaj jeszcze wolto i amperomierze:
(http://images36.fotosik.pl/21/d2b3647552876ddbm.jpg) (http://www.fotosik.pl/showFullSize.php?id=d2b3647552876ddb)
-
I dokładnie o takią metode podświetlenia mi chodziło ;) Widzę że mój pomysł się przydał :)
-
Spróbowałem na manometrach i proszę... :] Kolor wzięty z lampki oporów z 201E Pack.
To podświetlenie jest najbardziej zbliżone do oryginału.
-
ST44-003, pomysł naprawdę udany. Dzięki wielkie. :]
Czy podświetlenie mierników jest prawidłowe? Jeśli tak to od razu zrobię kabinę B i wystawiam dla Was paczkę.
-
To ja z innej beczki: a da się podświetlenie wyłączyć universalem3?
-
Wydaje mi się że tak. W przypadku Haslera z tego co wywnioskowałem przysuwa się tekstura z Selfillum: true. Jeżeli byśmy skopiowali wpisy na dane mierniki i bawiąc się Transformem przystawili je do odpowiednich mierników, takie podświetlenie powinno by działać...
-
To ja z innej beczki: a da się podświetlenie wyłączyć universalem3?
Jasne, że się da. Robie coś takiego do ET22. Podświetlenie można włączyć przełącznikiem na pulpicie. Co do koloru zegarów to bardzo przydatny jest temat o kolorach swiatła, który napisał Ra. Jeśli użyje się odpowiednie parametry oświetlenia w t3d, to nie trzeba nawet malować tarcz mierników na jakiś kolor. Dodatkowo w dzień podświetlenie takie po włączeniu jest ledwo widoczne, a w nocy bardzo ładnie świeci:) @Marcin1992 obejrzyj sobie trochę filmików na YT z nocnej jazdy lokiem. Może coś podpatrzysz.
-
Chciałbym Wam oznajmić że podświetlenie będzie włączane universalem. :] Po prawie godzinnej analizie pliku kabiny i eksperymentach doszedłem do tego jak to uruchomić.
-
A hasler na zielono zaswieci?
-
Hasler zrobiłem razem ze wszystkimi kontrolkami które nie miały Selfillum:true.
-
Uruchamianie universalem tym samym co hasler - to wg mnie najlep
rszy wybór. Manometry i inne wszkaźniki potraktować jako lampkę : on/off.
Z podświetlanymi elementami które się przesuwają to dziwny pomysł, ale jeśli działa... (haslery były lampką, nic tam się nie przesuwało).
REWIZOR
-
Myślałem że to na takiej zasadzie się opiera (przesuwanie tekstur). Ale tak naprawdę podświetlenie działa jak kontrolki.
Edit: Kabina zgodnie z procedurą zgłaszania i akceptacji dodatków czeka na akceptację w dziale paczki...