- Symulator MaSzyna -
Symulator EU07 (i nie tylko) => Symulator => Wątek zaczęty przez: pol102 w 02 Października 2008, 12:39:38
-
Wielu po przeczytanie tematu pęka ze śmiechu. Zupełnie nie słusznie.
http://eu07.pl/userfiles/4269/POLSKA.rar <-v1 (do oglądania, tracki dłuższe niż 500m występują masowo.) ~15mb
http://eu07.pl/userfiles/4269/POLSKA_1.rar <- bez null tracków, tory nie dłuższe niż 100m na odcinek ~55mb
Mapa stworzona w ciągu 3 godzin przy pomocy programu @Ra. Póki co nie pojedziecie żadnym składem. Do oglądania proponuje również program @Ra bo STV wiesza się przy rysowaniu(wcale mnie to nie dziwi :D).
Włączcie program @Ra, ręcznie go zaktualizujcie na zakładce 'Ustawienia', następnie wybierzcie POLSKA.scn i kliknijcie 'Debuger'. Teraz 'Podglad trasy' i dla lepszego widoku przeliczcie na 1024.
SPT to melodia przyszłości, tylko dzięki podziałowi na komórki możliwe będzie przejechanie jakiejś sensownej trasy.
-
Widok z STV.
-
W obecnym symulatorze pewnie nikt tego nie odpali (wydaje mi się, że nikt nie przewidział wczytania takiej ilości torów), ale mogę wydzielić w maxie jakąś linię i przekazać jej plik *.max. Warunek? - Jeden prosty musi powstać z tego trasa. Propozycje proszę zaznaczać na screenie Jarka i linki zostawiać w postach poniżej.
Z ciekawostek, łączna długość torów to prawie dwadzieścia tysięcy kilometrów.
-
Musi? A jak nie powstanie, to zabijesz?
I jest jeszcze pewna luka, na którą można się powołać, mianowicie musi powstać przez ile czasu od momentu dostarczenia? :)
Ale na poważnie, cóż można powiedzieć, screen mówi sam za siebie, gratuluję.
-
Lepiej by było opracować sposób podziału tego na komórki. Z szacunkowych obliczeń, dla terenu Polski będziemy mieć około 500 komórek.
Założenia są takie:
- linie podziału komórek przebiegają wg siatki kilometrowej PUWG 1992,
- komórka ma średnicę 10-16km,
- środek komórki (punkt zerowy w poziomie) jest blisko środka geometrycznego komórki,
- obszar komórki jest wypukły,
- komórka obejmuje stację w całości,
- komórka obejmuje całkowitą ilość kwadratów o powierzchni 1km2,
- pliki komórki zapisane są w katalogu plXXXYYY (gdzie XXX to współrzędna równoleżnikowa, a YYY - południkowa, równe ilości kilometrów w PUWG 1992).
W wyjątkowych przypadkach dopuszczalne są odstępstwa - można zrobić komórkę mniejszą albo większą, a linie podziału mogą przebiegać ukośnie do siatki (szczególnie gdy brak widoczności pomiędzy komórkami).
Z dostępnych danych można by wygenerować następujące rzeczy:
- wstępny układ torów (trzeba dopracować, np. dołożyć drugi tor),
- układ dróg (do dopracowania w okolicy torów),
- układ wodny (rzeki, zbiorniki),
- profil terenu (trójkąty z SRTM),
- tekstury pokrycia terenu (Geoserwer, Google Maps),
- krawędzie zewnętrzne lasów.
-
W obecnym symulatorze pewnie nikt tego nie odpali (wydaje mi się, że nikt nie przewidział wczytania takiej ilości torów), ale mogę wydzielić w maxie jakąś linię i przekazać jej plik *.max. Warunek? - Jeden prosty musi powstać z tego trasa. Propozycje proszę zaznaczać na screenie Jarka i linki zostawiać w postach poniżej.
(http://img212.imageshack.us/img212/5011/mapall2.th.jpg) (http://img212.imageshack.us/my.php?image=mapall2.jpg)(http://img212.imageshack.us/images/thpix.gif) (http://g.imageshack.us/thpix.php)
Trochę ciężko by było wyciąć ten kawałek ze screena, więc posłużyłem się railmap-em (rejon Stawisk powinieneś znaleźć bez problemu, bo to jedyny taki podg w Polsce). Trasa na pewno kiedyś powstanie, ale kiedy tego nie wiem, mimo wszystko jeżeli Ci to nie przeszkadza to możesz podesłać.
-
Polska ma powierzchnię około 312000km2. Przyjmując że komórki były by kwadratami 16km×16km, to z prostego podziału powierzchni otrzymujemy 1219 komórek. W praktyce ograniczają nas współrzędne układu PUWG 1992, które obejmują obszar trzykrotnie większy (3906 komórek). Część tego obszaru to morze i góry, gdzie zagęszczenie torów jest siłą rzeczy mniejsze (zamiast morza można dać scenerie fikcyjne). Czyli na numerację komórek można przeznaczyć maksymalnie 12bitów (4096 możliwych liczb).
Obecnie istniejące sterowanie wymaga, aby nazwy semaforów i eventów nie powtarzały się. Przy czym nie jest rozróżniana wielkość liter. Aby zachować unikalność nazw w komórkach przy względnie dużej prostocie, proponuję użyć dwóch cyfr układu trzydziestoszóstkowego jako identyfikatora (przedrostka wszelkich nazw w komórce). W układzie tym najpierw mamy cyfry 0..9, a następnie 26 liter alfabetu angielskiego (A=10..Z=35). Pierwszą cyfrę mnożymy przez 36 i dodajemy drugą. Na początek możemy zrezygnować z identyfikatorów zaczynających się od cyf 0..9, co da w efekcie 26×36=936 możliwych komórek (a 1296 gdyby jednak te 360 pominiętych było potrzebne).
Przykłady przeliczeń identyfikatorów:
A0=10×36+0=360
AA=10×36+10=370
ZZ=35×36+35=1295
Aby zrobić mapę komórek dla siatki kilometrowej, tworzymy plik - tabelę o rozmiarze 1000×1000, przechowującą wartości 16bit. Wartość dla kwadratu kilometrowego (X,Y) znajdujemy w pliku pod adresem 2×(1000×Y+X). 12 starszych bitów użyjemy na numer komórki, a cztery młodsze do zapisania pewnych własności komórki. Plik będzie miał zatem 1.9MB.
| <------identyfikator komórki-------> | <-flagi-> |
|16|15|14|13|12|11|10| 9| 8| 7| 6| 5| 4| 3| 2| 1| 0|
Na razie zdefiniujemy trzy możliwe wartości flag:
0 - lewy dolny róg kwadratu jest początkiem układu współrzędnych komórki
1 - kwadrat należący do komórki
2 - kwadrat w strefie buforowej (przejście na sąsiednią komórkę)
(Flagi 8-15 będą zarezerwowane dla kwadratów dzielonych pomiędzy dwie komórki, bez przejścia. Wtedy ich identyfikatory sumujemy, a każda z flag określa jeden z ośmiu możliwych podziałów kwadratu. Być może się to przyda, być może nie.)
Na początku budowniczowie komórek będą mieli duży wybór identyfikatorów - będzie można wybrać te kojarzące się z nazwą miejscowości. W miarę postępu prac wybór będzie coraz mniejszy. Aby nie było wątpliwości, wzorcowy plik przydziału będzie przechowywany na serwerze eu07.pl.
Wymagana jest ciągłość torów, dróg i terenu pomiędzy komórkami. Każda komórka musi też być połączona z sąsiednimi przy pomocy eventów. Aby komórka mogła nie być połączona z kolejną, trzeba przygotować dla niej tory postojowo-nawrotne z odpowiednią obsługą eventów (takie pętle ze sterowaniem). Tory te będą przyjmować i wypuszczać pociągi, jeśli budowana z komórek trasa nie będzie przewidywała w tym miejscu łączenia z kolejnymi komórkami. Dla każdego wyjścia z komórki (potencjalnego połączenia z sąsiednią) potrzebny jest oddzielny zestaw torów postojowo-nawrotnych. Tory takie nie są konieczne dla komórek będących fragmentem szlaku (bez stacji).
Linie podziału komórek powinny przebiegać w obszarze o zmniejszonej widoczności (zakręty) i minimalnej infrastrukturze (by ograniczyć komunikację pomiędzy komórkami). Przyda się to w sytuacji, gdy komórki będą wczytywane osobno i sterowane przez oddzielne serwery ruchu. Na granicy podziału komórek (1-2km) wskazane jest wstawianie tła zasłaniającego sąsiednią komórkę z większej odległości.
Komórki będą spinane za pomocą niezależnego pliku eventów dla trasy składanej z komórek. W związku z tym tory do wstawienia taboru muszą mieć schematyczne nazwy, semafory muszą przełączać się na S1 po przejechaniu za nie (eventy wewnętrzne), wyjazd na szlak pomiędzy komórkami musi być specyficznie sygnalizowany (eventy zewnętrzne, obsługiwane przez plik trasy).
-
To kawał dobrej roboty, jestem pod wrażeniem.
Myśle że dobrze by było z poszanowaniem dla FPSu zabrać się i porobić nie-zelektryfikowane linie. Wtedy trakcja nie obciąży tak bardzo symka i będzie można w zamian wstawić więcej modeli/bajerów. Jako że województwo opolskie jest mi dość dobrze znane i dysponuje dużą ilością materiałow można by zrobić np linie Kędzierzyn-Port - Prudnik - Nysa - Kamieniec Ząbkowicki. Albo Opole Zach. - Sowin - Nysa lub ewentualnie Nysa - Grodków - Brzeg. Klimaty ala Całkowo. Mam człowieka w Nysie, który porobiłby foty i zdjęcia, Kamieniec Z. też mam nawet w maxie (kiedyś robiłem) i można zrobić ciekawy projekt do SERWERA RUCHU.
Oczywiście to wszystko się uda jeśli wcześniej zrobi się porządek ze sterowaniem AI w exe.
-
Skoro tak, to weź obrazki z załącznika i "połącz kropki" w celu wydzielenia komórek. Potem, jako pierwszy chętny, masz prawo do wybrania sobie dowolnych dwuliterowych identyfikatorów dla każdej wydzielonej komórki.
-
Rewelacyjna sprawa - jestem pod wrażeniem - ile to jest łącznie kilometrów torów?
-
Rewelacyjna sprawa - jestem pod wrażeniem - ile to jest łącznie kilometrów torów?
W obecnym symulatorze pewnie nikt tego nie odpali (wydaje mi się, że nikt nie przewidział wczytania takiej ilości torów), ale mogę wydzielić w maxie jakąś linię i przekazać jej plik *.max. Warunek? - Jeden prosty musi powstać z tego trasa. Propozycje proszę zaznaczać na screenie Jarka i linki zostawiać w postach poniżej.
Z ciekawostek, łączna długość torów to prawie dwadzieścia tysięcy kilometrów.
;)
Co do tematu, super sprawa, tylko mam pytanie: czy są tam uwzględnione wszystkie zwrotnice (angliki również)?
-
Co do tematu, super sprawa, tylko mam pytanie: czy są tam uwzględnione wszystkie zwrotnice (angliki również)?
A jak by to miało być uwzględnione? Przeczytaj jeszcze 3 razy co to jest mapa UMP i jak powstaje. Być może wtedy zrozumiesz.
Uwaga a teraz hit sezonu, jako, że nie jestem "burak" i mam coś do odpokutowania wystawiam plik max:
http://milosz.lisek.org.pl/POLSKA.exe
Nowsza wersja, może lepiej uzupełniona wyjdzie w niedzielę, ShaXbee będziesz miał co wykorzystać w SPT (mam nadzieję, że pierwszy poprowadzisz IC z Wrocławia do Warszawy ^^)
Sprawa uaktualniania tej mapy to warunek: mam czas=działam z Ra :)
-
Ja pragnąłbym zauważyć, że nie jest to tylko i wyłącznie PKP...
Znajdują się tam fragmenty byłego PMP-PW! W sumie jest to częsty błąd nawet na mapach papierowych, bo dla niektórych każde tory są takie same ;)
-
Ja pragnąłbym zauważyć, że nie jest to tylko i wyłącznie PKP...
Znajdują się tam fragmenty byłego PMP-PW! W sumie jest to częsty błąd nawet na mapach papierowych, bo dla niektórych każde tory są takie same ;)
Racja! Jednakże specyfikacja UMP nie rozróżnia wąskotorówek, LHSu i 1435mm. Wg standardu: Type=0x14 <- Tory
Drogi są podzielone na 8 rodzajów, tory natomiast nie.
-
Racja! Jednakże specyfikacja UMP nie rozróżnia wąskotorówek, LHSu i 1435mm.
Hehe, wyciągi narciarskie też są :) Świetna sprawa, ale - taki układ torowy jest w zasadzie tylko poglądowy, tory odwzorowane są jako łamane, a nie krzywe Beziera - żeby coś z tego było to trzeba by położyć od nowa w zasadzie wszystko poza prostymi odcinkami. Chyba że dorobione by było jakieś automatyczne wstawianie łuków o odpowiednim promieniu z liczeniem krzywych przejściowych itp., choć wtedy pewnie też nie obejdzie się bez ręcznego poprawiania. Nie mówiąc o stacjach, które są o wiele trudniejsze do wykonania od szlaków. Nie mniej wiele funkcji z pewnością będzie niezastąpionych (drogi, rzeki, teren). Chociaż odnośnie rzek, myślę że lepiej było by robić je jako dopasowane do terenu modele z nałożonymi teksturami (wody, plaż itp.), bo format rzek w eu07 jest niezbyt uniwersalny. Tak czy inaczej - kawał rewelacyjnej roboty.
Pozdr, Paweł
-
Z łamanymi nie ma kłopotu ;) Jest odpowiednia funkcja w programie @Ra. Nazywa się: "Zmień: Prosta<->Łuk" :)
-
Z łamanymi nie ma kłopotu ;) Jest odpowiednia funkcja w programie @Ra. Nazywa się: "Zmień: Prosta<->Łuk" :)
Chodzi mi o to że dane z UMP nie są wystarczająco dokładne żeby odwzorować z nich przebieg torów bez ręcznych poprawek - w niektórych miejscach mają drobne zniekształcenia przebiegu itp. Myślę że co do samych torów to wygodniej będzie zrobić je ręcznie na podstawie geoportalu (mowa oczywiście o kawałku jakiejś konkretnej linii, nie o całej Polsce ;)) - przy zastosowaniu paru udogodnień, takich jak np. automatyczne wstawianie krzywych przejściowych przy łuku, podgląd wstawianego odcinka oraz rysowanie linią przerywaną prostego przedłużenia toru/łuku (pomocne przy dobieraniu kąta łuku) jest to naprawdę szybkie i dokładne.
Pozdr, Paweł
-
Była już propozycja rysowania torów między dwoma ręcznie ustawionymi na mapie punktami(czeka na 'napisanie się'). Nie da się precyzyjnie ustawiać tras wg geoportalu, już przy 2px widać ogromne rozbieżności, chyba, że widzisz jakieś wyjście.
Obecnie po wczytanie do 3Dsa nie poprawisz żadnego odcinka (zdaje się, że brak Control vectorów, bo niezależnie jak dokleisz tor zawsze wychodzi równolegle do osi X).
-
Ja ustawiam tory wg map 4px/m Geoportalu, powiększając ich wyświetlanie do 16px/m.
Starymi skryptami wczytywałeś. Ostatnio z @Żabkiem zrobiliśmy taki skrypt, że punkty kontrolne dla prostych się generują. Tylko potem jest problem z eksportem, bo są traktowane jako łuki i trzeba te punkty kontrolne zerować moim programem.
-
Nie da się precyzyjnie ustawiać tras wg geoportalu, już przy 2px widać ogromne rozbieżności,
Ale 2px czego? Geoportal ma rozdzielczość koło 0.25m/px, wg mnie w pełni wystarczy.
Obecnie po wczytanie do 3Dsa nie poprawisz żadnego odcinka (zdaje się, że brak Control vectorów, bo niezależnie jak dokleisz tor zawsze wychodzi równolegle do osi X).
Nie mam na myśli 3DSa, tylko osobny, specjalny edytor (starter @Ra?) z wbudowanymi funkcjami wspomagającymi budowanie toru. Ja coś w tym rodzaju tworzę, tyle że mój jest dość powolny i skomplikowany (masa funkcji które EU07 nie dotyczą - bo to z założenia miał być edytor do czegoś innego) i potrafi edytować w zasadzie tylko tory. Natomiast 3DS przyda się przy tworzeniu otoczenia, a wczytywanie układu torowego z zewnątrz może mieć charakter poglądowy - bo i tak nie będą eksportowane (bo będą tworzone w 100% zewnętrznym programem).
Pozdr, Paweł
-
Ja ustawiam tory wg map 4px/m Geoportalu, powiększając ich wyświetlanie do 16px/m.
Starymi skryptami wczytywałeś. Ostatnio z @Żabkiem zrobiliśmy taki skrypt, że punkty kontrolne dla prostych się generują. Tylko potem jest problem z eksportem, bo są traktowane jako łuki i trzeba te punkty kontrolne zerować moim programem.
Jak dobrze pamiętam, to przy prostych punktu kontrolne nie były tworzone, gdyż tylko taki tor symek uznaje za prosty. Zresztą nie widzę problemu z traktowaniem prostej jako łuku o nieskończonym promieniu. Tor to tor. Symek wyświetli go tak samo.
-
Z ciekawości z pliku Polska_1.scn chciałem wyłuskać szlak Bydgoszcz-Toruń i sobie pojechać w symku.
Nie wiem, czy dobrze wyłuskałem, ale na mapie to mniej więcej się zgadza:
(http://eu07.pl/imageshack.us/img219/99322293cn6.th.jpg) (http://img219.imageshack.us/my.php?image=99322293cn6.jpg)(http://eu07.pl/imageshack.us/images/thpix.gif) (http://g.imageshack.us/thpix.php)
(http://eu07.pl/imageshack.us/img219/98014650or2.th.jpg) (http://img219.imageshack.us/my.php?image=98014650or2.jpg)(http://eu07.pl/imageshack.us/images/thpix.gif) (http://g.imageshack.us/thpix.php)
Oto scn, aby zobaczyć jak to wygląda w symku:
http://eu07.pl/userfiles/1278/priv-Byd_Tor.rar
No ale nie narzekam, od czegoś trzeba zacząć :)
Pozdro
-
Z ciekawości z pliku Polska_1.scn chciałem wyłuskać szlak Bydgoszcz-Toruń i sobie pojechać w symku.
Nie wiem, czy dobrze wyłuskałem, ale na mapie to mniej więcej się zgadza
Dobrze, dobrze ;) Szlak bardzo fajnie odwzorowany. Ogólny zarys linii jak najbardziej jest. Mariusz, a zauważyłeś bardzo ładnie odwzorowane tory zachemowskie? Super temat...
-
W przeciągu tygodnia dodam jeszcze drogi, @Ra musiałby jedynie wymyślić jakiś algorytm które zostawiałby je tylko w okolicach 2km od szlaku...
-
Mariusz, a zauważyłeś bardzo ładnie odwzorowane tory zachemowskie?
Nie zwróciłem uwagi, chyba, że chodzi o te zawijasy. Jeśli tak, to nie byłem pewny czy tak jest w rzeczywistości, czy też te pętelki powstały na skutek błędów o których Ra wspominał.
W przeciągu tygodnia dodam jeszcze drogi, @Ra musiałby jedynie wymyślić jakiś algorytm które zostawiałby je tylko w okolicach 2km od szlaku...
2 km od szlaku, to nie wiem czy warto, bo chyba niewidoczne będzie to z kabiny.
Przydałyby się krzywe przejściowe, widziałem, że są include zwrotek, ale na szlaku Byd-Tor ich nie było, w ogóle zwrotek na tym szlaku nie było, ale i tak jestem pełen podziwu.
-
Ince były tylko dla osobno zrobionego Wolsztyna. Jest jeszcze kilka ciekawostek do zrobienia :)
-
No nie osobno, bo w pliku Polska_1.scn były. Nie wiem do jakiego obszaru je tam zaliczać, być może do Wolsztyna, ale nie osobno.
-
Bo wiekszosc wezlow i stacji to tylko polaczone tory ;)
-
Tory zazwyczaj są łączone ;)
-
Nie zwróciłem uwagi, chyba, że chodzi o te zawijasy. Jeśli tak, to nie byłem pewny czy tak jest w rzeczywistości, czy też te pętelki powstały na skutek błędów o których Ra wspominał.
Dokładnie o to chodzi. I nie jest to żaden błąd ;)
-
Tory zazwyczaj są łączone ;)
Tak, ale zazwyczaj zwrotnicami.
-
Bo wiekszosc wezlow i stacji to tylko polaczone tory ;)
Tak, ale zazwyczaj zwrotnicami.
Teraz rozumiem o co Ci chodzi. Po przeczytaniu 1 zdania miałem wątpliwości. Zapewne chodzi Ci o to, że w pliku Polska_1.scn na większości stacji i węzłów jest brak zwrotek.
Sprawdziłem 1 zwrotkę wyszukaną w pliku, rzeczywiście leży w Wolszytnie. Tam nawet jakieś semki są.
-
Dokładnie o to mi chodziło.
-
OK, zatem do dzieła: połącz kropki i podziel okolicę na komórki. Z dalszą edycją trzeba będzie raczej poczekać do listopada, aż włączą Geoportal. Przetwarzanie UMP będzie wyłącznie w kontekście komórek scenerii.
-
A nie może się obyć jeszcze teraz bez podziału na komórki? :)
-
A co to ma dać?
-
Ale co?
Łączenie kropek, czy nie łączenie kropek?
Łączyć - to jakieś zajęcie, nie łączyć- brak takiego zajęcia.
Jeśli łączenie jest dla samego tylko łączenia, to po co?
Ja łączył nie będę, bo chce a przynajmniej takie mam odczucie w tej chwili, chcę trochę od grzebania w symku odpocząć.
Jeśli to łączenie kropek jest niezbędne do czegoś tam, to może Paweł lub Włodek, jeśli będą chcieli, bo skoro to dotyczy Bydgoszczy...
-
Łączenie jest po to, że jak będzie trasa Bydgoszcz - Toruń, to będzie można można wziąć samą Bydgoszcz i połączyć ją z trasą do Inowrocławia, odcinając Toruń, jako niepotrzebny.
Być może jest jakaś głębsza idea w tym, żeby zrobić trasę z Bydgoszczy do Torunia w taki sposób, żeby przy robieniu trasy Pn-Pd przechodzącej przez Bydgoszcz nie dało się odłączyć Torunia w łatwy sposób...
Po połączeniu kropek ja będę wiedział jak wydzielić komórki. Niestety osobiście nie znam żadnych szlaków. Absolutnie żadnych. Nie wiem, jak by najlepiej podzielić sieć kolejową na komórki - cegiełki z których będzie można zestawiać trasy o dowolnej długości. Wiem, że trzeba podzielić, bo scenerii wielkości Polski to Symek nie uciągnie. A nawet, jakby był jeden wielgachny plik wczytywany do 3ds Max, to nie da rady, żeby pracowało nad nim parę osób jednocześnie. Podzielić trzeba. Można podzielić już teraz, albo kiedyś indziej - będzie więcej przerabiania potem.
-
No to skoro tak, to myślę i nie wiem czy dobrze, jeśli mają być później dowolnie odpinane i przypinane kawałki, to z tego punktu widzenia podział musiałby być dwojaki:
1)Węzły
2)Szlaki
Węzeł- mam na myśli coś, co łączy kilka szlaków
Szlak-tory prowadzące od węzła do węzła.
Podział ten jak mi się wydaje zapewni uniwerslaność łączenia/dzielenia na co się chce.
------------------------------------------------------------------------------
Próbowałem, żeby nie było... (że Ty chesz coś przetworzyć, a my bydgoszczanie olewamy :)) uzyskać podgląd torów na twoim programie Ra, aby mieć widok trasy i torów i połączyć te kropki. Z jakiegoś względu mi to nie wychodzi. Co zrobiłem:
1)Odpaliłem Maszyna.exe
2)na pytanie, czy pobrać 7-zip-zrobiłem anuluj
3)W ustawieniach tryb- ekstremmalny dla developerów
4)Z zakładki wczytanie-wybrałem scenerię
5)Z zakładki debuuger wybrałem podgląd trasy
Otwiera się nowe okno, ale puste, nie ma narysowanych torów. Jest wybrane 125 px/km.
Co jest nie tak?, co robię źle?
-
Dobra, poradziłem sobie, należy jeszcze wykonać jedną operację Wczytaj include....
Ale pojawiają się mi następne pytania:
1)Jak zrobić widok z kropkami?
2)Co prawda rysuje mi scenerie, ale jak wybiorę Bydg-Tor i nacisnę wczytaj include, to mam komunikat: invalid floating point operation i już koniec z wczytywania i rysowania.
-
Ostatnia wydana wersja nie radzi sobie dobrze z wyświetlaniem, ze względu na błędy przy obsłudze dodanych niedawno pasków przewijania. Trzeba pobrać aktualizację, ale bez zainstalowanego 7-Zip się to nie uda. To tak na marginesie, bo chyba te błędy się nie pojawiły.
Dużo zależy od tego, co jest w wybranym pliku scenerii. W odróżnieniu od STV, mój program nie wczytuje wszystkiego automatycznie. Jeśli główny plik zawiera tylko include i składy, to podgląd terenu nie wyświetli nic. Trzeba wejść na zakładkę struktura i nacisnąć przyciski od wczytania include. (Ostatnio też zauważyłem, że potrafi to nie działać poprawnie - wczytuje jeden include i zachowuje się tak, jakby wczytało wszystkie, a wcale wczytane nie są.)
Jeśli jednak wczytane są odpowiednie pliki, to może być jeszcze taka sytuacja, że wyświetlane tory znajdują się daleko poza pokazanym okienkiem. Przy rozdzielczości 125px/km widać obszar około 5km×5km w okolicy punktu zerowego. Jeśli się wie, co gdzie jest, to wystarczy przesunąć okienko podglądu w odpowiednią stronę. Jeśli nie, to trzeba przełączyć na tryb 1024px/km a następnie zmniejszać rozdzielczość aż do 2px/km - jeśli trzeba - aż pokaże się jakiś fragment. (Program uruchamia się w trybie 1000px/km, a rozdzielczość 125px/km jest pochodna od niego.)
-
Narysowałem jak podział miałby mniej więcej wyglądać:
http://eu07.pl/userfiles/1278/priv-Byd_tor.rar
zgodnie z zasadą węzły-szlaki.
Bydgoszczy jako takiej nie rozbijałem.
-
Po konsultacji z Mariuszem postanowiłem przerobić identyfikatory na trzyliterowe. Identyfikator jest przeliczany w taki sposób: A=0, B=1, C=2... Z=25. Pierwsza litera mnożona przez 676, druga przez 26 i dodawane są do wartości trzeciej.
01234 56789
00 ABCDE FGHIJ
10 KLMNO PQRST
20 UVWXY Z
Mamy dzięki temu 26*26*26=17576 możliwości (od AAA do ZZZ). Ponieważ identyfikator jest zapisany na 14 bitach, to 17576-16384=1192 ostatnie nie wyświetlą się prawidłowo (od YGD do ZZZ). Ponieważ nie ma nazw zaczynających się na X i Y, litera X umieszczona jako pierwsza wyświetlana jest jako Z. Identyfikator AAA jest zarezerwowany dla kwadratu nieprzypisanego do komórki.
Na razie użyłem następujące:
AAA = 0 - zarezerwowany
BYD = 1303 - Bydgoszcz
BQT = 1111 - szlak Bydgoszcz - Toruń przez Solec Kuj.
BUN = 1209 - szlak Bydgoszcz - Unisław
CHA = 1534 - Chełmża
INO = 5760 - Inowrocław
NWW = 9382 - Nowa Wieś Wlk.
TOR = 13225 - Toruń
UNI = 13866 - Unisław
Ponadto dodane później:
AWI - Zawiercie
BBA - Bielsko-Biała
BKW - Bukowno
CHR - Chrzanów
CZD - Czechowice-Dziedzice
HRB - Herby
IEC - Żywiec
KBK - Kluczbork
KNC - Koniecpol
KLT - Kalety
KPN - Kępno
LBC - Lubliniec
LSZ - Leszno
MSZ - Myszków
NMS - Namysłów
OLE - Oleśnica
OSW - Oświęcim
PRJ - Poraj
PSZ - Pszczyna
RAC - Racibórz
RYB - Rybnik
SYC - Syców
TCH - Tychy
WBM - Wolbrom
WLN - Wieluń
WLS - Włoszczowa
WOL - Wolsztyn
Na obrazku w załączniku nie widać trzeciej litery (nie mieści się i nie jest wyświetlana przy 16px/km). Stąd zalecenie, by identyfikatory sąsiednich komórek nie miały początkowych dwóch liter identycznych.
2009-02-01 Dodana informacja o użyciu litery X zamiast Z oraz kody kolejnych komórek.