- Symulator MaSzyna -

Symulator EU07 (i nie tylko) => Na warsztacie => Wątek zaczęty przez: Rudzik w 10 Września 2008, 18:00:31

Tytuł: Wagony w nocy
Wiadomość wysłana przez: Rudzik w 10 Września 2008, 18:00:31
Nudziło mi się:

(http://eu07.pl/imageshack.us/img373/oknaur4.th.jpg) (http://eu07.pl/imageshack.us/img373/oknaur4.jpg)
(http://eu07.pl/imageshack.us/img160/okna2cp3.th.jpg) (http://eu07.pl/imageshack.us/img160/okna2cp3.jpg)

Jak byście chcięli mogę zrobić wszystkie wagony i wystawić...
Tytuł: Odp: Wagony w nocy
Wiadomość wysłana przez: CT w 10 Września 2008, 18:02:35
Mi się pomysł podoba :)
Tytuł: Odp: Wagony w nocy
Wiadomość wysłana przez: Rudzik w 10 Września 2008, 18:06:49
Tylko tym sposobem jakim ja to robię, to do każdego wagonu są 2 tekstury, oddzielny plik t3d, CHK (jak był jeden wspólny to symek się wykrzaczał) i MMD.




ps.
Jeśli się podoba, to paczkę zrobię, a wątek możnaby było przenieść do "tekstury", "propozycje" albo "na warsztacie".
Po prostu nie chciałem zsaśmiecać tych działów, wrazie jakby pomysł się nie spodobał:)
Reszte popraw sam / REWIZOR

Przeniesiony.
Akvin
Tytuł: Odp: Wagony w nocy
Wiadomość wysłana przez: Monczan_SP32 w 10 Września 2008, 19:02:31
Porządnie to robisz, podoba mi się Twoja robota. Jestem jak najbardziej na tak, a widok bipy mknącej nocą będzie mi jednym z najmilszych :)
Tytuł: Odp: Wagony w nocy
Wiadomość wysłana przez: EP08_015 w 10 Września 2008, 19:03:06
Wystarczy zrobić model dla wersji nocnych scenerii.
Tytuł: Odp: Wagony w nocy
Wiadomość wysłana przez: RooteK w 10 Września 2008, 19:04:56
Świetny pomysł :) Tylko czy takie oświetlenie pasuje do każdej tekstury? Na jakiej zasadzie to funkcjonuje? Można by takie coś w lokach zrobić ;) odpowiednio dla head i rear driver :)
Tytuł: Odp: Wagony w nocy
Wiadomość wysłana przez: Ajusto w 10 Września 2008, 19:16:24
MI także się pomysł podoba. Tylko jedna rzecz. Tekstury są dzienne, tzn okna są z teksturami, które były robione w dzień. Może by tak pożółcić ten fragment tekstury gdzie jest okno, żeby sprawiało wrażenie, że w wagonie świeci się światło takie jak w nocy.
Pozdrawiam;D
Tytuł: Odp: Wagony w nocy
Wiadomość wysłana przez: AtapiCl w 10 Września 2008, 19:32:06
No pięknie... To żeś ciekawostkę Q w jego exe 'rozbroił' ;d Ciekawe co wymyśli w zamian ;d
Tytuł: Odp: Wagony w nocy
Wiadomość wysłana przez: Krzysiek626 w 10 Września 2008, 20:27:32
Pomysł stary ja świat,  ale bardzo trafiony tym bardziej że właśnie ukazała się nocna sceneria. Będzie ich więcej i takie wagony będą potrzebne.
Nie widzę powodu by w katalogach dynamic  nie można umieścić wagonów wersji nocnej i dziennej.
Sprawę załatwić wpisami taboru do scn i po krzyku. Na ten moment nie ma innej metody.
@Ajusto, nie rozumiem tego zdania, nie znamy sosobu w jakim wykonano nocne tekstury.
Cytuj
Tekstury są dzienne, tzn okna są z teksturami, które były robione w dzień.
Tytuł: Odp: Wagony w nocy
Wiadomość wysłana przez: REWIZOR w 10 Września 2008, 20:28:40
ps.
Jeśli się podoba, to paczkę zrobię, a wątek możnaby było przenieść do "tekstury", "propozycje" albo "na warsztacie".
Po prostu nie chciałem szaśmiecać tych działów, wrazie jakby pomysł się nie spodobał:)


Nie piszcie takimi pierdółkami małymi, głupia moda zapanowała. Nie zamierzam biegać z lupą. Wracając do wątku, pomysł bardzo dobry, należy popracować nad teksturą ale to juz chyba szczegóły do poprawy.
Tytuł: Odp: Wagony w nocy
Wiadomość wysłana przez: Rudzik w 10 Września 2008, 20:37:57
Poprawiłem kolor świateł: rozjaśniłem na korytarzu i pożółciłem w przedziałach:

(http://eu07.pl/imageshack.us/img390/okna3uk1.th.jpg) (http://eu07.pl/imageshack.us/img390/okna3uk1.jpg)

Po lewej poprawiony, po prawej stary.

Cytuj
Na jakiej zasadzie to funkcjonuje?

Po prostu skopiowałem w t3d wpis odpowiedzialny za pudło wagonu a w teksturze powycinałem cały wagon i zostawiłem tylko okna (w t3d selfillum = true) i zapisałem jako tga. Są 2 tekstury na wagonie.
Tylko nie wiem jak rozwiązać problem w dzień, gdyż żółte okna będą się wyróżniać.
Chociaż... Nocne wersje wagonów mają oddzielne pliki to można w nocy na takich, a na dzienne scenerie wsadzać zwykłe.
Tytuł: Odp: Wagony w nocy
Wiadomość wysłana przez: AtapiCl w 10 Września 2008, 21:24:18
Można to by było jakoś za pomocą startera Ra rozwiązać. Chociaż takie zmiany lepiej aby były uwzględnione przez exe jakoś ;]
Tytuł: Odp: Wagony w nocy
Wiadomość wysłana przez: Marcin1992 w 10 Września 2008, 22:49:49
Ja bym proponował przy module zestawiania składów, gdy dodamy do składu wagon pasażerski, aktywowała by się opcja: "Światła wewnątrz wagonów pasażerskich". Zaznaczenie jej powodowałoby wybranie fizyki i modelu ze światłami. Ra, czy jest możliwa taka opcja?
Tytuł: Odp: Wagony w nocy
Wiadomość wysłana przez: Ra w 10 Września 2008, 23:07:15
To może ja zaproponuję bardziej uniwersalne rozwiązanie, ponieważ występują również wersje nocne EZT. Mianowicie, aby w pliku nazwie pliku .chk dodać przed kropką wykrzyknik. Wtedy, w zależności od ustawienia time i light przy tworzeniu tymczasowego pliku scenerii ze składami, jeśli byłoby wystarczająco ciemno i istniały by odpowiedniki *!.chk, to one byłyby używane zamiast normalnych.

Innymi słowy, starter sprawdza wpisy time i light. Jeśli jest jasno, uruchamia normalnie. Jeśli jest ciemno, to dla każdego pojazdu bada obecność alternatywnego *!.chk (z wykrzyknikiem) i jeśli taki jest to podmienia. Ewentualnie, w porze jasnej usuwałby te wykrzykniki - przypadkowo pozostawione.

Jednak moim zdaniem to powinno być na poziomie EXE rozwiązane, żeby w .mmd były odpowiednie wpisy co do zmian przy zaciemnieniu, np. włączanie zewnętrznych smug w modelach, jak również powinien być sposób na zapalanie latarń, świateł w oknach budynków itp.
Tytuł: Odp: Wagony w nocy
Wiadomość wysłana przez: Monczan_SP32 w 11 Września 2008, 00:02:55
Poprawiłem kolor świateł: rozjaśniłem na korytarzu i pożółciłem w przedziałach:

Ja myślę, że starsza wersja była jednak lepsza. Na moje oko, to wyszło nawet troszkę zielono ;-). Światło jarzeniowe stosowane w wagonach jest bardziej białe, jak żółte. W kiblach czasami mech zapali te małe zaróweczki zamiast jarzeniówek, to wtedy światło jest żółte...
Tytuł: Odp: Wagony w nocy
Wiadomość wysłana przez: defiler w 11 Września 2008, 06:36:23
j/w, starsza wersja zdecydowanie lepiej sie prezentuje.
Tytuł: Odp: Wagony w nocy
Wiadomość wysłana przez: Rudzik w 11 Września 2008, 16:15:55
Oglądałem na YT filmiki i z białym oświetleniem spotykałem się najczęściej w pociągach IC. Osobowe i pośpiechy miały raczej żółto w wagonach.

Cytat: Ajusto
Tylko jedna rzecz. Tekstury są dzienne, tzn okna są z teksturami, które były robione w dzień. Może by tak pożółcić ten fragment tekstury gdzie jest okno, żeby sprawiało wrażenie, że w wagonie świeci się światło takie jak w nocy.
(http://img134.imageshack.us/img134/3541/okna4zt0.th.jpg) (http://img134.imageshack.us/my.php?image=okna4zt0.jpg)
Pierwsza pierwsza klasa.

Ale wagony TLK i barowe będę raczej na biało robił. Tak samo Bh i Bhp.

ps.
Sory @REWIZOR za tą małą czcionkę:)
Tytuł: Odp: Wagony w nocy
Wiadomość wysłana przez: Rudzik w 11 Września 2008, 18:47:55
Już mam pierwszy problem:
(http://eu07.pl/imageshack.us/img124/proglemfx5.th.jpg) (http://eu07.pl/imageshack.us/img124/proglemfx5.jpg)

To samo w wagonach Bh.
Tytuł: Odp: Wagony w nocy
Wiadomość wysłana przez: EP08_015 w 11 Września 2008, 18:50:22
To hierarchia. Daj parent main tego obiektu. Tam gdzie jest WC i korytarz przy przejściu międzywagonowym - to światlo zoltawe. Bo tam sa zwykle zarowki. A dla tych okienek dawaj parametr SelfIllum: true
Profeta
Tytuł: Odp: Wagony w nocy
Wiadomość wysłana przez: Rudzik w 11 Września 2008, 18:53:47
A gdzie jest w Bipie WC bo nie jechałem nią z 3-4 lata...? Pod schodami? Czy na końcu krańcowych członów?
Tytuł: Odp: Wagony w nocy
Wiadomość wysłana przez: EP08_015 w 11 Września 2008, 18:55:37
Ja mysle o 1xx. Niewiem jakie ma oswietlenie wc i korytarzy bipa. jechałem nią ponad 20 lat temu.
Tytuł: Odp: Wagony w nocy
Wiadomość wysłana przez: firefoxfan w 11 Września 2008, 19:06:42
Mmm bipa... Mam dwie 'pod oknem' więc tak:
Kible pod schodami/w skrajnych na końcu.
Oświetlenie składu: świetlówki.
Tytuł: Odp: Wagony w nocy
Wiadomość wysłana przez: Rudzik w 11 Września 2008, 20:17:43
Cytat: Monczan_SP32
(...) a widok bipy mknącej nocą będzie mi jednym z najmilszych :)

Mówisz - masz:

(http://eu07.pl/imageshack.us/img134/bipapj6.th.jpg) (http://eu07.pl/imageshack.us/img134/bipapj6.jpg)

Wagon Bh:

(http://eu07.pl/imageshack.us/img359/bhoknamq5.th.jpg) (http://eu07.pl/imageshack.us/img359/bhoknamq5.jpg)
Tytuł: Odp: Wagony w nocy
Wiadomość wysłana przez: Monczan_SP32 w 11 Września 2008, 21:56:30
Cytat: Monczan_SP32
(...) a widok bipy mknącej nocą będzie mi jednym z najmilszych :)
Mówisz - masz:
(http://eu07.pl/imageshack.us/img134/bipapj6.th.jpg) (http://eu07.pl/imageshack.us/img134/bipapj6.jpg)

Kocham Cię :D

A te żółtawe oświetlenie na korytarzach między piętrami już dorobiłeś? Albo nie widzę, albo mam zmęczone oczy już...
Tytuł: Odp: Wagony w nocy
Wiadomość wysłana przez: EP08_015 w 11 Września 2008, 21:59:08
Przy okazji pamiętam że na końcu bipy ale tej starszej z 3 oknami z tyłu to 2 okna to coś ala przedział służbowy, a jedno okno to WC. Po bokach prawe to WC a lewe to od przedzialu sluzbowego. W bipie nowszej to jedno okienko po środku to od przedziału słuzbowego bylo.
Tytuł: Odp: Wagony w nocy
Wiadomość wysłana przez: Rudzik w 12 Września 2008, 16:02:10
Cytat: Monczan_SP32
A te żółtawe oświetlenie na korytarzach między piętrami już dorobiłeś?

O to chodziło:
(http://eu07.pl/imageshack.us/img357/oknabipawu6.th.jpg) (http://eu07.pl/imageshack.us/img357/oknabipawu6.jpg)
?
Tytuł: Odp: Wagony w nocy
Wiadomość wysłana przez: Monczan_SP32 w 12 Września 2008, 16:25:48
Dokładnie! :D To jest to! :)
ps. Zauważyłem, że o ile wcześniej narzekałem, że ten żółty kolor światła jest bardziej zielonawy, jak żółty, to odkryłem, że być może problem leży w odwzorowaniu kolorów przez mój monitor...
Tytuł: Odp: Wagony w nocy
Wiadomość wysłana przez: Rudzik w 12 Września 2008, 17:07:55
A mamy model "starej" bipy? Tej ze spadzistym dachem?

Wagon WRbd:
(http://eu07.pl/imageshack.us/img520/wrbdrd3.th.jpg) (http://eu07.pl/imageshack.us/img520/wrbdrd3.jpg)
Tytuł: Odp: Wagony w nocy
Wiadomość wysłana przez: janek32 w 16 Września 2008, 18:59:46
Witam,
zrobiłem nocną wersję bohuna, tak to wygląda:
[Obrazek przeniesiony do następnego posta]

A co do starej bipy, to chyba nie ma modelu.
Tytuł: Odp: Wagony w nocy
Wiadomość wysłana przez: bohunIC w 16 Września 2008, 20:33:32
Piękne!

A ile FPS spada?
Tytuł: Odp: Wagony w nocy
Wiadomość wysłana przez: janek32 w 17 Września 2008, 11:00:23
Witam,
postanowiłem wydać tego Bohuna. Jeszcze raz dam screena:
(http://eu07.pl/imageshack.us/img227/b6h4ntkk9.th.jpg) (http://eu07.pl/imageshack.us/img227/b6h4ntkk9.jpg)

Link: .....................................
Powyżej była moderacja

Link: http://www.kurczak.one.pl/~janek/Kolej/Maszyna/Dodatki/Bdhpumn-noc.rar
Link: http://eu07.pl/userfiles/3986/Bdhpumn-noc.rar

Paczka została skatalogowana jeszcze przed wydaniem.

A co do FPS, to dużo nie spada. Myślę, że góra 0.6-0.7 na wagon.

Nie będę wiecznie podmieniał linków za WAS. Kolega @RA prosi, w Aktualnościach napisane wyraźnie, wyłącznie na serwerze eu07.pl
Proszę poprawić linka.   
/REWIZOR

OK, będę umieszczał dwa linki. Mam prywatny serwer, nie zrezygnuje z umieszczania tam.
janek32
Tytuł: Odp: Wagony w nocy
Wiadomość wysłana przez: Rudzik w 17 Września 2008, 15:26:46
Fajnie, że zrobiłeś Bohuna:)
Akurat miałem się za niego brać.
A co do FPS'u na moich wagonach - nie zauważyłem spadku.
Tytuł: Odp: Wagony w nocy
Wiadomość wysłana przez: bartas w 16 Października 2008, 11:20:00
Możecie wypuścić paczke ze wszystkimi wagonami? Proszę was o to bo robie scenerię nocną i tylko mam wagony Bdhpumn-noc i tyle a ja musiałbym wstawić wagony IC.
Tytuł: Odp: Wagony w nocy
Wiadomość wysłana przez: Rudzik w 16 Października 2008, 14:16:19
Cytat: bartas
Możecie wypuścić paczke ze wszystkimi wagonami?
Wagony jeszcze nie są skończone. Głównie brak czasu...
Ale robota ma się ku końcowi:)
Tytuł: Odp: Wagony w nocy
Wiadomość wysłana przez: Rudzik w 02 Stycznia 2009, 09:48:00
Przepraszam, że post pod postem, ale chciałem zwrócić uwagę na coś, co zrobiłem w przerwie nad pracą nad nocnymi wagonami (ostatnie poprawki do okien). To dla tych, którzy lubią jazdę za pasażera. Trochę raziło mnie wnętrze wagonów (bez urazy dla twórców). Jeśli się podoba, mówcie.
Tytuł: Odp: Wagony w nocy
Wiadomość wysłana przez: RooteK w 02 Stycznia 2009, 10:19:26
Dlaczego te szyby takie niebieskie :> ?
Tytuł: Odp: Wagony w nocy
Wiadomość wysłana przez: Rudzik w 02 Stycznia 2009, 11:05:30
Zostawiłem takie jakie były na oryginalnej teksturze wnętrza. I właśnie je zmieniłem:) Opłaca się upublicznić?
Tytuł: Odp: Wagony w nocy
Wiadomość wysłana przez: youBy w 02 Stycznia 2009, 11:07:06
Jak najbardziej tak.
Tytuł: Odp: Wagony w nocy
Wiadomość wysłana przez: El Mecánico w 02 Stycznia 2009, 11:10:49
Wrzucaj to na testy, zobaczymy co i jak:)