- Symulator MaSzyna -
Symulator EU07 (i nie tylko) => Na warsztacie => Wątek zaczęty przez: Rudzik w 10 Września 2008, 18:00:31
-
Nudziło mi się:
(http://eu07.pl/imageshack.us/img373/oknaur4.th.jpg) (http://eu07.pl/imageshack.us/img373/oknaur4.jpg)
(http://eu07.pl/imageshack.us/img160/okna2cp3.th.jpg) (http://eu07.pl/imageshack.us/img160/okna2cp3.jpg)
Jak byście chcięli mogę zrobić wszystkie wagony i wystawić...
-
Mi się pomysł podoba :)
-
Tylko tym sposobem jakim ja to robię, to do każdego wagonu są 2 tekstury, oddzielny plik t3d, CHK (jak był jeden wspólny to symek się wykrzaczał) i MMD.
ps.
Jeśli się podoba, to paczkę zrobię, a wątek możnaby było przenieść do "tekstury", "propozycje" albo "na warsztacie".
Po prostu nie chciałem zsaśmiecać tych działów, wrazie jakby pomysł się nie spodobał:) Reszte popraw sam / REWIZOR
Przeniesiony.
Akvin
-
Porządnie to robisz, podoba mi się Twoja robota. Jestem jak najbardziej na tak, a widok bipy mknącej nocą będzie mi jednym z najmilszych :)
-
Wystarczy zrobić model dla wersji nocnych scenerii.
-
Świetny pomysł :) Tylko czy takie oświetlenie pasuje do każdej tekstury? Na jakiej zasadzie to funkcjonuje? Można by takie coś w lokach zrobić ;) odpowiednio dla head i rear driver :)
-
MI także się pomysł podoba. Tylko jedna rzecz. Tekstury są dzienne, tzn okna są z teksturami, które były robione w dzień. Może by tak pożółcić ten fragment tekstury gdzie jest okno, żeby sprawiało wrażenie, że w wagonie świeci się światło takie jak w nocy.
Pozdrawiam;D
-
No pięknie... To żeś ciekawostkę Q w jego exe 'rozbroił' ;d Ciekawe co wymyśli w zamian ;d
-
Pomysł stary ja świat, ale bardzo trafiony tym bardziej że właśnie ukazała się nocna sceneria. Będzie ich więcej i takie wagony będą potrzebne.
Nie widzę powodu by w katalogach dynamic nie można umieścić wagonów wersji nocnej i dziennej.
Sprawę załatwić wpisami taboru do scn i po krzyku. Na ten moment nie ma innej metody.
@Ajusto, nie rozumiem tego zdania, nie znamy sosobu w jakim wykonano nocne tekstury.
Tekstury są dzienne, tzn okna są z teksturami, które były robione w dzień.
-
ps.
Jeśli się podoba, to paczkę zrobię, a wątek możnaby było przenieść do "tekstury", "propozycje" albo "na warsztacie".
Po prostu nie chciałem szaśmiecać tych działów, wrazie jakby pomysł się nie spodobał:)
Nie piszcie takimi pierdółkami małymi, głupia moda zapanowała. Nie zamierzam biegać z lupą. Wracając do wątku, pomysł bardzo dobry, należy popracować nad teksturą ale to juz chyba szczegóły do poprawy.
-
Poprawiłem kolor świateł: rozjaśniłem na korytarzu i pożółciłem w przedziałach:
(http://eu07.pl/imageshack.us/img390/okna3uk1.th.jpg) (http://eu07.pl/imageshack.us/img390/okna3uk1.jpg)
Po lewej poprawiony, po prawej stary.
Na jakiej zasadzie to funkcjonuje?
Po prostu skopiowałem w t3d wpis odpowiedzialny za pudło wagonu a w teksturze powycinałem cały wagon i zostawiłem tylko okna (w t3d selfillum = true) i zapisałem jako tga. Są 2 tekstury na wagonie.
Tylko nie wiem jak rozwiązać problem w dzień, gdyż żółte okna będą się wyróżniać.
Chociaż... Nocne wersje wagonów mają oddzielne pliki to można w nocy na takich, a na dzienne scenerie wsadzać zwykłe.
-
Można to by było jakoś za pomocą startera Ra rozwiązać. Chociaż takie zmiany lepiej aby były uwzględnione przez exe jakoś ;]
-
Ja bym proponował przy module zestawiania składów, gdy dodamy do składu wagon pasażerski, aktywowała by się opcja: "Światła wewnątrz wagonów pasażerskich". Zaznaczenie jej powodowałoby wybranie fizyki i modelu ze światłami. Ra, czy jest możliwa taka opcja?
-
To może ja zaproponuję bardziej uniwersalne rozwiązanie, ponieważ występują również wersje nocne EZT. Mianowicie, aby w pliku nazwie pliku .chk dodać przed kropką wykrzyknik. Wtedy, w zależności od ustawienia time i light przy tworzeniu tymczasowego pliku scenerii ze składami, jeśli byłoby wystarczająco ciemno i istniały by odpowiedniki *!.chk, to one byłyby używane zamiast normalnych.
Innymi słowy, starter sprawdza wpisy time i light. Jeśli jest jasno, uruchamia normalnie. Jeśli jest ciemno, to dla każdego pojazdu bada obecność alternatywnego *!.chk (z wykrzyknikiem) i jeśli taki jest to podmienia. Ewentualnie, w porze jasnej usuwałby te wykrzykniki - przypadkowo pozostawione.
Jednak moim zdaniem to powinno być na poziomie EXE rozwiązane, żeby w .mmd były odpowiednie wpisy co do zmian przy zaciemnieniu, np. włączanie zewnętrznych smug w modelach, jak również powinien być sposób na zapalanie latarń, świateł w oknach budynków itp.
-
Poprawiłem kolor świateł: rozjaśniłem na korytarzu i pożółciłem w przedziałach:
Ja myślę, że starsza wersja była jednak lepsza. Na moje oko, to wyszło nawet troszkę zielono ;-). Światło jarzeniowe stosowane w wagonach jest bardziej białe, jak żółte. W kiblach czasami mech zapali te małe zaróweczki zamiast jarzeniówek, to wtedy światło jest żółte...
-
j/w, starsza wersja zdecydowanie lepiej sie prezentuje.
-
Oglądałem na YT filmiki i z białym oświetleniem spotykałem się najczęściej w pociągach IC. Osobowe i pośpiechy miały raczej żółto w wagonach.
Tylko jedna rzecz. Tekstury są dzienne, tzn okna są z teksturami, które były robione w dzień. Może by tak pożółcić ten fragment tekstury gdzie jest okno, żeby sprawiało wrażenie, że w wagonie świeci się światło takie jak w nocy.
(http://img134.imageshack.us/img134/3541/okna4zt0.th.jpg) (http://img134.imageshack.us/my.php?image=okna4zt0.jpg)
Pierwsza pierwsza klasa.
Ale wagony TLK i barowe będę raczej na biało robił. Tak samo Bh i Bhp.
ps.
Sory @REWIZOR za tą małą czcionkę:)
-
Już mam pierwszy problem:
(http://eu07.pl/imageshack.us/img124/proglemfx5.th.jpg) (http://eu07.pl/imageshack.us/img124/proglemfx5.jpg)
To samo w wagonach Bh.
-
To hierarchia. Daj parent main tego obiektu. Tam gdzie jest WC i korytarz przy przejściu międzywagonowym - to światlo zoltawe. Bo tam sa zwykle zarowki. A dla tych okienek dawaj parametr
SelfIllum: true
Profeta
-
A gdzie jest w Bipie WC bo nie jechałem nią z 3-4 lata...? Pod schodami? Czy na końcu krańcowych członów?
-
Ja mysle o 1xx. Niewiem jakie ma oswietlenie wc i korytarzy bipa. jechałem nią ponad 20 lat temu.
-
Mmm bipa... Mam dwie 'pod oknem' więc tak:
Kible pod schodami/w skrajnych na końcu.
Oświetlenie składu: świetlówki.
-
(...) a widok bipy mknącej nocą będzie mi jednym z najmilszych :)
Mówisz - masz:
(http://eu07.pl/imageshack.us/img134/bipapj6.th.jpg) (http://eu07.pl/imageshack.us/img134/bipapj6.jpg)
Wagon Bh:
(http://eu07.pl/imageshack.us/img359/bhoknamq5.th.jpg) (http://eu07.pl/imageshack.us/img359/bhoknamq5.jpg)
-
(...) a widok bipy mknącej nocą będzie mi jednym z najmilszych :)
Mówisz - masz:
(http://eu07.pl/imageshack.us/img134/bipapj6.th.jpg) (http://eu07.pl/imageshack.us/img134/bipapj6.jpg)
Kocham Cię :D
A te żółtawe oświetlenie na korytarzach między piętrami już dorobiłeś? Albo nie widzę, albo mam zmęczone oczy już...
-
Przy okazji pamiętam że na końcu bipy ale tej starszej z 3 oknami z tyłu to 2 okna to coś ala przedział służbowy, a jedno okno to WC. Po bokach prawe to WC a lewe to od przedzialu sluzbowego. W bipie nowszej to jedno okienko po środku to od przedziału słuzbowego bylo.
-
A te żółtawe oświetlenie na korytarzach między piętrami już dorobiłeś?
O to chodziło:
(http://eu07.pl/imageshack.us/img357/oknabipawu6.th.jpg) (http://eu07.pl/imageshack.us/img357/oknabipawu6.jpg)
?
-
Dokładnie! :D To jest to! :)
ps. Zauważyłem, że o ile wcześniej narzekałem, że ten żółty kolor światła jest bardziej zielonawy, jak żółty, to odkryłem, że być może problem leży w odwzorowaniu kolorów przez mój monitor...
-
A mamy model "starej" bipy? Tej ze spadzistym dachem?
Wagon WRbd:
(http://eu07.pl/imageshack.us/img520/wrbdrd3.th.jpg) (http://eu07.pl/imageshack.us/img520/wrbdrd3.jpg)
-
Witam,
zrobiłem nocną wersję bohuna, tak to wygląda:
[Obrazek przeniesiony do następnego posta]
A co do starej bipy, to chyba nie ma modelu.
-
Piękne!
A ile FPS spada?
-
Witam,
postanowiłem wydać tego Bohuna. Jeszcze raz dam screena:
(http://eu07.pl/imageshack.us/img227/b6h4ntkk9.th.jpg) (http://eu07.pl/imageshack.us/img227/b6h4ntkk9.jpg)
Link: .....................................
Powyżej była moderacja
Link: http://www.kurczak.one.pl/~janek/Kolej/Maszyna/Dodatki/Bdhpumn-noc.rar
Link: http://eu07.pl/userfiles/3986/Bdhpumn-noc.rar
Paczka została skatalogowana jeszcze przed wydaniem.
A co do FPS, to dużo nie spada. Myślę, że góra 0.6-0.7 na wagon.
Nie będę wiecznie podmieniał linków za WAS. Kolega @RA prosi, w Aktualnościach napisane wyraźnie, wyłącznie na serwerze eu07.pl
Proszę poprawić linka.
/REWIZOR
OK, będę umieszczał dwa linki. Mam prywatny serwer, nie zrezygnuje z umieszczania tam.
janek32
-
Fajnie, że zrobiłeś Bohuna:)
Akurat miałem się za niego brać.
A co do FPS'u na moich wagonach - nie zauważyłem spadku.
-
Możecie wypuścić paczke ze wszystkimi wagonami? Proszę was o to bo robie scenerię nocną i tylko mam wagony Bdhpumn-noc i tyle a ja musiałbym wstawić wagony IC.
-
Możecie wypuścić paczke ze wszystkimi wagonami?
Wagony jeszcze nie są skończone. Głównie brak czasu...
Ale robota ma się ku końcowi:)
-
Przepraszam, że post pod postem, ale chciałem zwrócić uwagę na coś, co zrobiłem w przerwie nad pracą nad nocnymi wagonami (ostatnie poprawki do okien). To dla tych, którzy lubią jazdę za pasażera. Trochę raziło mnie wnętrze wagonów (bez urazy dla twórców). Jeśli się podoba, mówcie.
-
Dlaczego te szyby takie niebieskie :> ?
-
Zostawiłem takie jakie były na oryginalnej teksturze wnętrza. I właśnie je zmieniłem:) Opłaca się upublicznić?
-
Jak najbardziej tak.
-
Wrzucaj to na testy, zobaczymy co i jak:)