- Symulator MaSzyna -
Symulator EU07 (i nie tylko) => Pomoc w tworzeniu => Wątek zaczęty przez: bohunIC w 25 Sierpnia 2008, 23:29:26
-
Witam.
Mam nastepujacy problem. Odpalam sobie 3dmaxa, otwieram scenerie i exportuje za pomoca skryptow. Wszystko ladnie pieknie, ale jak odpale scn w symku to mam przesuniete szlak wzgledem trakcji i modeli, tak jakby jedno sie przesunelo wzgledem drugiego. Wkurzylem sie bo duzo pracy. Mieliscie taki przypadek?
dodam ze w maxie wszytsko jest super okej i jest jak nalezy a juz po exporcie do scn dupa.
Jesli jest jakis pomysl na naprawe tego to chetnie skorzystam, bo ostatnia dzialajaca kopia z autobak jest bardzo stara i cofnie mnie o kilka tygodni. To sie stalo jak przeinstalowalem Viste na XP i zaczelem dalej pracowac z plikiem max. Wszystkie ustawienia itd byly jak poprzednio wiec niewiem co sie stalo.
Prosze o pomoc!
-
Po przeinstalowaniu ustawiłeś jednostki na takie jakie miałeś (oby metryczne i jednostkę w metrach)?
-
Czyzby mialoby to taki wplyw? Zaraz ustawie na metryczne i wyexportuje zobaczymy czy cos pomoglo.
-
Poszukaj, czy w jakimś pliku .inc użytym w scenerii nie brakuje endorigin na końcu, oczywiście, jest origin na początku.
-
Tu jest grubsza afera. Chodzi prawdopodobnie o jednostki i unit setup. Sprobuje to rozwiazac.
-
Też miałem taki problem swego czasu. Jedna górka lądowała w zupełnie innym miejscu niż było to zamierzone. Powodem był błąd w include jakiegos semafora czy drzewa. Sprobuj zaremowac wszystkie include semaforow, drzew itp (jesli sa w osobnych plikach to caly include pliku) i wtedy zobacz co sie stanie i czy przesuniecia beda takie same. Ewentualnie zajrzyj do pliku tekstowego i zobacz czy tam trakcja jest nad torem (po wspolrzednych)
Pozdro
-
Wiec tak. Kazda rzecz jaka zostanie zrobiona na nowo jest gdzie indziej, stare sa okej. Jak dokladam tory to laduja w innym miejscu niz na maxie po exporcie.
-
A zrobiles tak, jak pisalem, z komentowaniem w pliku scn? Moze to przypadek ze po zmianie systemu sie tak stalo...
OIDP to 3ds sie pyta, jesli jednostki w pliku *.max sa inne niz ustawione w programie, wiec raczej nie ma takiej mozliwosci, zeby czesc rzeczy byla w np. metrach a inna w calach. Plik musi chyba miec jeden uklad jednostek miar.
-
OIDP to 3ds sie pyta, jesli jednostki w pliku *.max sa inne niz ustawione w programie, wiec raczej nie ma takiej mozliwosci, zeby czesc rzeczy byla w np. metrach a inna w calach. Plik musi chyba miec jeden uklad jednostek miar.
Musi. I max pyta które jednostki dostosować (swoje do plikowych, czy plikowe do swoich) w przypadku niezgodności.
A może ze skryptami coś nie tak? Chociaż to mało prawdopodobne...
-
Wiec tak. Kazda rzecz jaka zostanie zrobiona na nowo jest gdzie indziej, stare sa okej. Jak dokladam tory to laduja w innym miejscu niz na maxie po exporcie.
A sprawdzałeś, co jest w pliku .scn przed przesunięciami? Najprawdopodobniej jest to "zepsuty" .inc.
-
Siemana!
Wczoraj zrobilem tak; odpalam maxa, ustawiam na BRAK jednostek i odpalam plik ze sceneria. Pytanie: konwertowac na jednostki czy nie? Daje tak. Odpalam i przeskalowalem sobie obiekty i ustawilem jednostki na 1.0 = 1m wiadomo wg SI. Potem exportuje scn i pupa! Zalamka. Ale wczesniej zajarzylem ze zrobilem se inca semka z pasem zielonym na bramke. wiec go wywalilem z maxa. Export i prosze bardzo smiga jak zloto! Wiec wina byla w pliku inc!!!
Wiec wszyscy mieliscie racje i dziekuje bardzo za pomysly i pomoc. Problem sie rozwiazal droga dedukcji.
Dziekuje i pozdrawiam za razem.
Panie moderatorze, niewiem czy sie komus ten watek przyda, ale jesli nie to problem rozwiazany i mozna wywalic!
Zostawiamy dla potomnych.
Zamykam.
REWIZOR