- Symulator MaSzyna -

Symulator EU07 (i nie tylko) => Pomoc w tworzeniu => Wątek zaczęty przez: bohunIC w 25 Sierpnia 2008, 23:29:26

Tytuł: Przesuniecie szlaku wzgledem obiekow po exporcie.
Wiadomość wysłana przez: bohunIC w 25 Sierpnia 2008, 23:29:26
Witam.

Mam nastepujacy problem. Odpalam sobie 3dmaxa, otwieram scenerie i exportuje za pomoca skryptow. Wszystko ladnie pieknie, ale jak odpale scn w symku to mam przesuniete szlak wzgledem trakcji i modeli, tak jakby jedno sie przesunelo wzgledem drugiego. Wkurzylem sie bo duzo pracy. Mieliscie taki przypadek?

dodam ze w maxie wszytsko jest super okej i jest jak nalezy a juz po exporcie do scn dupa.

Jesli jest jakis pomysl na naprawe tego to chetnie skorzystam, bo ostatnia dzialajaca kopia z autobak jest bardzo stara i cofnie mnie o kilka tygodni. To sie stalo jak przeinstalowalem Viste na XP i zaczelem dalej pracowac z plikiem max. Wszystkie ustawienia itd byly jak poprzednio wiec niewiem co sie stalo.

Prosze o pomoc!
Tytuł: Odp: Przesuniecie szlaku wzgledem obiekow po exporcie.
Wiadomość wysłana przez: Quark-t w 25 Sierpnia 2008, 23:31:33
Po przeinstalowaniu ustawiłeś jednostki na takie jakie miałeś (oby metryczne i jednostkę w metrach)?
Tytuł: Odp: Przesuniecie szlaku wzgledem obiekow po exporcie.
Wiadomość wysłana przez: bohunIC w 25 Sierpnia 2008, 23:39:38
Czyzby mialoby to taki wplyw? Zaraz ustawie na metryczne i wyexportuje zobaczymy czy cos pomoglo.
Tytuł: Odp: Przesuniecie szlaku wzgledem obiekow po exporcie.
Wiadomość wysłana przez: eu07_304 w 26 Sierpnia 2008, 08:18:58
Poszukaj, czy w jakimś pliku .inc użytym w scenerii nie brakuje endorigin na końcu, oczywiście, jest origin na początku.
Tytuł: Odp: Przesuniecie szlaku wzgledem obiekow po exporcie.
Wiadomość wysłana przez: bohunIC w 26 Sierpnia 2008, 09:11:16
Tu jest grubsza afera. Chodzi prawdopodobnie o jednostki i unit setup. Sprobuje to rozwiazac.
Tytuł: Odp: Przesuniecie szlaku wzgledem obiekow po exporcie.
Wiadomość wysłana przez: Żabek w 26 Sierpnia 2008, 10:33:21
Też miałem taki problem swego czasu. Jedna górka lądowała w zupełnie innym miejscu niż było to zamierzone. Powodem był błąd w include jakiegos semafora czy drzewa. Sprobuj zaremowac wszystkie include semaforow, drzew itp (jesli sa w osobnych plikach to caly include pliku) i wtedy zobacz co sie stanie i czy przesuniecia beda takie same. Ewentualnie zajrzyj do pliku tekstowego i zobacz czy tam trakcja jest nad torem (po wspolrzednych)
Pozdro
Tytuł: Odp: Przesuniecie szlaku wzgledem obiekow po exporcie.
Wiadomość wysłana przez: bohunIC w 26 Sierpnia 2008, 20:43:14
Wiec tak. Kazda rzecz jaka zostanie zrobiona na nowo jest gdzie indziej, stare sa okej. Jak dokladam tory to laduja w innym miejscu niz na maxie po exporcie.
Tytuł: Odp: Przesuniecie szlaku wzgledem obiekow po exporcie.
Wiadomość wysłana przez: Żabek w 26 Sierpnia 2008, 21:23:27
A zrobiles tak, jak pisalem, z komentowaniem w pliku scn? Moze to przypadek ze po zmianie systemu sie tak stalo...
OIDP to 3ds sie pyta, jesli jednostki w pliku *.max sa inne niz ustawione w programie, wiec raczej nie ma takiej mozliwosci, zeby czesc rzeczy byla w np. metrach a inna w calach. Plik musi chyba miec jeden uklad jednostek miar.
Tytuł: Odp: Przesuniecie szlaku wzgledem obiekow po exporcie.
Wiadomość wysłana przez: Quark-t w 27 Sierpnia 2008, 09:49:56
OIDP to 3ds sie pyta, jesli jednostki w pliku *.max sa inne niz ustawione w programie, wiec raczej nie ma takiej mozliwosci, zeby czesc rzeczy byla w np. metrach a inna w calach. Plik musi chyba miec jeden uklad jednostek miar.
Musi. I max pyta które jednostki dostosować (swoje do plikowych, czy plikowe do swoich) w przypadku niezgodności.

A może ze skryptami coś nie tak? Chociaż to mało prawdopodobne...
Tytuł: Odp: Przesuniecie szlaku wzgledem obiekow po exporcie.
Wiadomość wysłana przez: eu07_304 w 27 Sierpnia 2008, 11:59:38
Wiec tak. Kazda rzecz jaka zostanie zrobiona na nowo jest gdzie indziej, stare sa okej. Jak dokladam tory to laduja w innym miejscu niz na maxie po exporcie.
A sprawdzałeś, co jest w pliku .scn przed przesunięciami? Najprawdopodobniej jest to "zepsuty" .inc.
Tytuł: Odp: Przesuniecie szlaku wzgledem obiekow po exporcie.
Wiadomość wysłana przez: bohunIC w 27 Sierpnia 2008, 20:16:08
Siemana!

Wczoraj zrobilem tak; odpalam maxa, ustawiam na BRAK jednostek i odpalam plik ze sceneria. Pytanie: konwertowac na jednostki czy nie? Daje tak. Odpalam i przeskalowalem sobie obiekty i ustawilem jednostki na 1.0 = 1m wiadomo wg SI. Potem exportuje scn i pupa! Zalamka. Ale wczesniej zajarzylem ze zrobilem se inca semka z pasem zielonym na bramke. wiec go wywalilem z maxa. Export i prosze bardzo smiga jak zloto! Wiec wina byla w pliku inc!!!

Wiec wszyscy mieliscie racje i dziekuje bardzo za pomysly i pomoc. Problem sie rozwiazal droga dedukcji.

Dziekuje i pozdrawiam za razem.

Panie moderatorze, niewiem czy sie komus ten watek przyda, ale jesli nie to problem rozwiazany i mozna wywalic!

Zostawiamy dla potomnych.
Zamykam.
REWIZOR