- Symulator MaSzyna -
Symulator EU07 (i nie tylko) => Bieżące Symulatorowe => Wątek zaczęty przez: Mardok w 25 Lutego 2004, 14:59:05
-
Witam !
Spróbowałem sobie jazdy "kiblem" w wersji testowej i nie powiem, całkiem fajnie się zapowiada. Tylko jak ominąć jednostkę, która stoi zaraz za mijanką na semaforze wjazdowym (chyba? :-) i którą teoretycznie powinienem przepuścić. Dostaję wolną drogę na wyjazdowym, mam tego drugiego kibla naprzeciw, ja mam zielone, a on stoi... Dzwon murowany :-) Może ktoś mi podpowie, oo soo choodzi ? Jak go uderzę, to się sprzęga i mogę z nim manewrować, ale nic wtedy nie widzę, bo jestem w kabinie między skladami.
Pozdrawiam.
Mardok
-
Widzisz, to jest trasa testowa. Ma ona służyć jedynie w wypróbowania jak się rusza jednostką, jak się nią jedzie ten kawałeczek i jak się hamuje. Więcej po tej trasie nie oczekuj. Jak chcesz sobie lepiej pojeździć, to wstaw sobie EN57 na trasę Quarka. Zanim spytasz jak to zrobić, polecę Ci poszukanie sobie odpowiedzi w archiwum forum.
-
Witam !
Spooko, nie spytam :-) Przeczytałem na Forum, co z tym zrobić. Wstawię kibelka do Quarka. Mam sentyment do tych EZT, jeździłem na węźle warszawskim na praktykach.
Pozdrawiam.
Mardok
-
Zacząłeś ten wątek w osobliwym momencie. Akurat ukazała się nowa wersja symulatora, w której EN57 jest już skończony i ustawiony na trasie Quarka. Ściągnij sobie najnowszą wersję symulatora 220204 i będzie po kłopocie :)
-
To prawda !!! Właśnie zainstalowałem i pomykam. Naprawdę fajna ta aktualizacja. I nowy sposób uruchamiania tras i składów też jest w porządku. No nic, tylko cieszyć się jazdą :-)
Pozdrawiam twórców i użytkowników.
Mardok
-
Wy chwalicie sobie trasę Quarka, a ja (ze względu na zbyt małą ilośc klatek na niej i w wyniku tego praktycznie niemożność jazdy nią) żeby sobie pojeżdzić kiblem, ściągnąłem sobie trasę Koltomowo i wstawiłem kibla w miejsce pociągu prowadzonego przez eu07 (w relacji Góra - Koltomowo). Muszę stwierdzić, że jazda kiblem jest super. Jako że mieszkam w Gdyni i dość często jeżdzę pociągami SKM, postanowiłem wcielić się w rolę kierownika pociągu. Po uruchomieniu symka, przeszedłem na miejsce po lewej stronie kabiny i uruchomiłem autopilota. I tu zaczęły się jaja. Najpierw nie otwierając drzwi przez minutę lub dwie dawał sygnał odjazdu brzęczkiem. Potem otworzył drzwi po stronie przeciwnej niż znajduje się peron i ... ruszył! Szybko przeszedł na bocznikowanie, a gdy kibel jechał ok 45 km/h gwałtownie zahamował i zwolnił do 20 km/h. Po chwili znów bocznikując rozpędził pociąg do 40. Gdy skład osiągnął 60 km/h, zahamował z wielkim piskiem do30km/h. Żeby było ciekawiej dodam, że na tym odcinku obowiązuje prędkość 40km/h. Gdy zjechał na główny szlak rozpędził się jak wariat do 80. Przed przejazdem nie nadał Rp1. Zbliżaliśmy się do miejsca gdzie następuje ograniczenie do 60km/h. Do ostatniej chwili jechał na boczniku, a na kilka metrów przed sierżantem zachamował jak zwakle gwałtownie i z wielkim piskiem. Grzecznie przetoczyliśmy się na tym odcinku. Nagle widzę - kolejny przejazd a on znów nie trąbi. Odruchowo wciskam Shift+A i ku mojemu zdziwieniu podczas gdy wszystkie przyciski są zablokowane, te działają. Dojeżdzamy do Koltomowa. Gdy "automech" zobaczył pojedyńcze żółte światło zaczął szybko zahamowywać i odhamowywać. Zwolnił do 40km/h. Jednak w połowie peronu zaczął bocznikoać. Gdy kibel minął czerwone światło, on gwałtownie zahamował i zaczął dawać sygnał odjazdu. Jak już wspomniałem cały czas jehał z otwartymi drzwiami!!!
Mam więc pytania:
1.Kto go uczył jeżdzić? Przecież w rzeczywistości to by były takie szarpnięcia, że można pawia puścić, a choroby lokomocyjnej nie mam. Ponadto, biedny EN57 po roku nadawałby się tylko do kasacji.
2.Czy nie można zrobić tak, aby po włączeniu automatycznego pilota, można było chodzić po przedziale służbowym, wychylać się przez tamte drzwi i samemu obsługiwać drzwi i brzęczyk (w SKM to kierownik pociągu je obsługuje), a po naciśnięciu jakiegoś przycisku (proponuję o) odtwarzał się dźwięk np. "Gotów! Odjazd!" (odpowiednik rzeczwistego tekstu) i mechanik grzecznie by ruszał.
3.Powinna być możliwość nieblokowania przycisku 0 aby móc w razie czego zatrzymać awaryjnie pociąg, a nie zdawać się na łaskę tego automecha.
4. Czy można zrobić tak, aby móc się wcielić w rolę pasażera z możliwościę chodzenie po składzie(nie tylko po członie ra, ale też s i rb).
5. Z niecierpliwością czekam na trasę Pita, Nebulę i pozdrawiam wszystkich twórców symka i gości forum.
-
1.Kto go uczył jeżdzić? Przecież w rzeczywistości to by były takie szarpnięcia, że można pawia puścić, a choroby lokomocyjnej nie mam. Ponadto, biedny EN57 po roku nadawałby się tylko do kasacji.
2.Czy nie można zrobić tak, aby po włączeniu automatycznego pilota, można było chodzić po przedziale służbowym, wychylać się przez tamte drzwi i samemu obsługiwać drzwi i brzęczyk (w SKM to kierownik pociągu je obsługuje), a po naciśnięciu jakiegoś przycisku (proponuję o) odtwarzał się dźwięk np. "Gotów! Odjazd!" (odpowiednik rzeczwistego tekstu) i mechanik grzecznie by ruszał.
3.Powinna być możliwość nieblokowania przycisku 0 aby móc w razie czego zatrzymać awaryjnie pociąg, a nie zdawać się na łaskę tego automecha.
4. Czy można zrobić tak, aby móc się wcielić w rolę pasażera z możliwościę chodzenie po składzie(nie tylko po członie ra, ale też s i rb).
5. Z niecierpliwością czekam na trasę Pita, Nebulę i pozdrawiam wszystkich twórców symka i gości forum.
Dobrze że nie wiecie co wyprawiały kibelki w czasie testowania eventów na trasie pita:)A w trasie koltoma brakuje chyba gdzieniegdzie eventów, i dlatego AI tak szaleje.
-
Witam !
No, to rzeczywiście hardcorowa przejażdżka :-) W Quarku EN_57 w trybie "nieautomechanikowym" wszystko było OK. Szkoda, że nie można zmienić kabiny i pojechać z powrotem, oczywiście po zmianie toru na właściwy. Ja wracałem tyłem wychylony przez okno ;-) po torze niewłaściwym. Ale i tak uważam, że jest super !!!
Pozdrawiam.
Mardok
-
Kibelek fajny tylko mało się można wychylić przez okno. W innych lokach można dalej się wychylać.
-
EN 57 jest extra naprawdę wykonany z dużą precyzją i fachowością natomiast troche efekt psuje kilka takich małych drobiazgów.
1 - lampki kontrolne otwarcia l i p drzwi nie świecą się
2 - lampka kontrolna sygnału odjazdu nie świeci się
3 - po co świeci się lampka rezerwy jak mozna dać ją w miejsce lampki
załaczenia kranu hamulcowego
Poza tym wszystko jest GIT i jeździ się superancko.
-
Nooo, EN57 jest naprawde świetny!
Szczególne wrażenie, zrobił na mnie dźwięk zamykania/otwierania drzwi ;-)
Wymienie jedyne wady:
-Nie święcą sie lampki kontrolne otwierania/zamykania drzwi
-Nie świeci sie lampka kontrolna sygnału odjazdu (na pulpicie)
-Troche za ostry dzwięk niskiego tonu syreny (ale to można złagodzić jakimś programem muzycznym/dzwiękowym)
Dojechalem do Wielkiego Kaca i jeszcze bym chcial jechac :D
-
usuń z pliku trasy st44 z bruttem i sm42 a dojedziesz do skwarek ale bez trakcji
-
i pulpit jest trochę za nisko...
i bocznik nie działa...
i dwie nastawy przyśpieszenia by się przydały...
i tekstury przedsionków...
i tablica kierunkowa...
i animowane pantografy...
i radio stop...
i wycieraczki...
itd...
Po za tym OK!
Wychylenie (zakres chodzenia po kabinie) można zmienić w pliku .chm
(o ile się nie mylę).
semafor (teli)
-
Sorka za bałagan z podpisem, ale mam tyle ksywek,
że mi sie mylą! Mam też ksywkę "Mardok", ha, ha...
Ale będę się podpisywał "pantograf".
-
i bocznik nie działa...
i dwie nastawy przyśpieszenia by się przydały...
i tekstury przedsionków...
???? bocznik dziala, tekstury przedsionkow są tylko
jak jest AI to trzeba dolozyc zamiast ostatniego 0 w linii czlonu ra
2 przedsionki
A nastawy PSR faktycznie - funkcja jest ale klawiszy brakuje,
prośba do Wingera żeby w train.cpp dożucił przy okazji
obsługę MinCurrentSwitch analogicznie do MaxCurrentSwitch
(albo oddzielnym klawiszem - najprosciej, albo pokombinowac z D i R
aby bylo realistycznie na wspolnym wale z kluczem kierunku).
-
Sorka! Mialem stara wersje. W nowej bocznik OK.
Pulpit tez na normalnej wysokosci.
Bardzo przyjemnie sie jezdzi.
-
Mam pytanie:
Czy w najnowszej wersji zostal poprawiony powazny blad -
zapalenie sie rezystorow przy bezposrednim przejsciu np z bocznika 1 na rownolegle, czyli cofnieciu nastawnika o jedna pozycje???
-
Nie możesz przechodzić nastawnikiem do tyłu...
-
Wtedy się wał zwiesza.