- Symulator MaSzyna -
Hyde Park => Bocznica => Wątek zaczęty przez: EP08_015 w 06 Sierpnia 2008, 14:43:17
-
Jak w temacie.
Model przeznaczone do trasy @Bohuna i tylko z nia będa udostepnione. Prosze o przetestowanie pod katem wiadomo jakim, gdyz są one przeznaczone dla ruchu AI. Żaden z nich nie posiada kabiny.
linki do modeli:
http://www.eu07.pl/userfiles/EM10_v2008.zip (http://www.eu07.pl/userfiles/EM10_v2008.zip)
http://www.eu07.pl/userfiles/SN60.zip (http://www.eu07.pl/userfiles/SN60.zip)
http://www.eu07.pl/userfiles/EU43_bombardier.zip (http://www.eu07.pl/userfiles/EU43_bombardier.zip)
http://www.eu07.pl/userfiles/SN80.zip (http://www.eu07.pl/userfiles/SN80.zip)
http://www.eu07.pl/userfiles/SN52.zip (http://www.eu07.pl/userfiles/SN52.zip)
Pozdrowionka.
-
EU43:
www.ep09.rail.pl/tmp/1.jpg
www.ep09.rail.pl/tmp/2.jpg
Do tego zła długość lokomotywy - zderzaki się wbijają. Na teksturze pozostały elementy które są wymodelowane (wycieraczki, poręcze itp). Jeśli chcesz, mogę to wyretuszować (elegancko - nie jakimś smużeniem, czy innym paintowym narzędziem).
-
Bede wdzieczny jak to zrobisz. A dlugosc to nie blad chk? Moze za malo podane jest tam. Pamietam ze chk bralem z eu43 adtranza.
-
SN52:
http://img381.imageshack.us/img381/3023/sn521jc0.jpg (http://img381.imageshack.us/img381/3023/sn521jc0.jpg)
http://img145.imageshack.us/img145/8400/sn522qf6.jpg (http://img145.imageshack.us/img145/8400/sn522qf6.jpg)
http://img208.imageshack.us/img208/9265/sn523bc5.jpg (http://img208.imageshack.us/img208/9265/sn523bc5.jpg)
http://img352.imageshack.us/img352/5766/sn524am9.jpg (http://img352.imageshack.us/img352/5766/sn524am9.jpg)
...
A tak nawiasem - czy troszkę te modele nie są przesadzone ze szczegółowością? Na prostej scenerii same tylko w/w modele ładują się dłużej niż dłuższe składy ze "starych" modeli. Wiem, że jak się chce dokładnie, to trzeba coś poświęcić, ale czy jest rozwiązane to optymalnie?
-
Zalezy o jakich mowa. Najczesciej jest tak ze trzeba bawic sie w modelowanie zamiast dac teksture porzadniejsza. Np sn52 non stop w szopie i tekstur nie zrobisz. SN80 ma w miare ladna teksture, oczywiscie zawsze moze ktos ja poprawic, a sam model nie jest az tak fps-ozerny. EM10 byla juz optymalizowana i bardziej juz sie nie da, chyba ze robic ja od nowa. Punktem najgorszym sa zawsze wozki. Jak nie ma zdjec na tekstury, to trzeba robic w 3d.
-
Sprzęgi:
EM10 i SN52:
http://img117.imageshack.us/img117/4104/sprzegem10sn52iq5.jpg (http://img117.imageshack.us/img117/4104/sprzegem10sn52iq5.jpg)
EU43 i 111A:
http://img152.imageshack.us/img152/7482/sprzegeu43111acr9.jpg (http://img152.imageshack.us/img152/7482/sprzegeu43111acr9.jpg)
Dodam jeszcze, że sprzęg podany z SN80 zaczyna się kabłąkiem na haku a nie mocowaniem do haka. W pozostałych modelach (SN) jest ok.
-
Model tarczy do testu, oczywiscie nie pojmuje pikow inc. Tarcza dziala testowo na klawisze shift + 1 i 2.
Ten model takze bedzie na trasie bohuna. Model z nudow wykonany dzis w kilka godzin.
http://www.eu07.pl/userfiles/TARCZA_ZAPOROWA_V1.0.ZIP (http://www.eu07.pl/userfiles/TARCZA_ZAPOROWA_V1.0.ZIP)
Info wewnatrz paczki.
Nadal prosze o zglaszanie uwag dotyczacych wczesniejszych modeli, chyba ze to wszystkie juz. Najpierw chcę zebrac od Was opinie, a pozniej poprawiac.
-
Kolego @EU07-483 poprawiem to co pisales. Dlugosci i te szpary. jeszcze cos? Ponizej link.
http://www.eu07.pl/userfiles/E186_upd1.zip (http://www.eu07.pl/userfiles/E186_upd1.zip)
W takim razie z teksturą czekam na Ciebie.
Pozdrowionka.
-
http://ep09.rail.pl/maszyna/eu43-004.bmp
Koło poręczy dalej są małe dziury...
-
www.ep09.rail.pl/epek
-
Juz niedługo zbiorowa paczka poprawek wymienionych tu modeli. Będą to same pliki t3d, a więc Jako bugs nie muszę mówić gdzie wypakować. Byc moze pojawi się z t3d takze tekstura poprawiona.
http://www.eu07.pl/userfiles/zbiorowe%20poprawki%20modeli.rar (http://www.eu07.pl/userfiles/zbiorowe%20poprawki%20modeli.rar)
-
Model tarczy do testu, oczywiscie nie pojmuje pikow inc.
http://www.eu07.pl/userfiles/TARCZA_ZAPOROWA_V1.0.ZIP (http://www.eu07.pl/userfiles/TARCZA_ZAPOROWA_V1.0.ZIP)
Info wewnatrz paczki.
Nadal prosze o zglaszanie uwag dotyczacych wczesniejszych modeli, chyba ze to wszystkie juz. Najpierw chcę zebrac od Was opinie, a pozniej poprawiac.
Na tarczy brak tekstur, ponieważ w pliku *.t3d brakuje ścieżek dostępu do nich. Ponadto katalogiem systemowym dla tekstur jest katalog Textures, a nie Tekstures.
-
Ja pakujac paczke strzelilem literowke. Wiadomo o co chodzi :)
-
Jeszcze jedna uwaga.
Tworząc modele powinieneś zwrócić uwagę na to, aby żaden segment w pliku *.t3d nie miał więcej niż 2^15 wierzchołków, co w konsekwencji daje 10922 trójkąty. Jeżeli z jakiś powodów segment wychodzi większy, powinieneś podzielić go na dwie części. Dla wygody powinieneś przyjąć liczbę 10900 jako graniczną ilość trójkątów w segmencie.
Dlaczego o tym piszę?
Otóż testowałem Twoje modele na dwóch komputerach, praktycznie identycznych, różniących się jedynie kartami graficznymi. Na jednym z nich modele chodzą bez zarzutu. Na drugim z kartą graficzną ASUS EAX800GTO symulator się wysypuje. Dokładnie po uruchomieniu scenerii po 1 - 2 sekundach komputer się zawiesza, czasami dzieje się to już w trakcie inicjalizacji pojazdu. Dotyczy to wszystkich w/w modeli.
Pierwszy raz problem pojawił się przy SM15. To tam rozwiązałem ten problem dzieląc "przerośnięty" segment na dwie mniejsze części, ale go zignorowałem, sądząc że to jakiś niewytłumaczalny kaprys mojego komputera. Okazuje się jednak że nie.
Nie wiem, czy ten problem kiedykolwiek wystąpił u innych userów, ponieważ nie śledzę wszystkich wątków, a w tym dziale jestem dopiero kilka dni.
Ponieważ potencjalnie ten problem może dotyczyć każdego użytkownika symulatora, pozwoliłem sobie na napisanie tego posta.
-
To co teraz z tym zrobic? Jak juz modele sa.
-
Teraz już nic nie rób. To uwaga na przyszłość. Jeśli userzy będą mieli problemy, będzie się je rozwiązywać na bieżąco.
-
No troche ''musztarda po obiedzie'' bo już zaczełem pisać misje i wstawiam modele takie jakie dostałem od Włodka takie będą te co zdąży poprawić/wydać też wstawie.