- Symulator MaSzyna -

Symulator EU07 (i nie tylko) => Pomoc w tworzeniu => Wątek zaczęty przez: ST44-003 w 07 Lipca 2008, 09:54:58

Tytuł: Unrecognized command: D`>>Ż
Wiadomość wysłana przez: ST44-003 w 07 Lipca 2008, 09:54:58
Czyli dokładnie jak w temacie.
Krótka historia: Zapewne posiadacie (niektórzy) taką scenerię testową o nazwie !test!.scm. Na niej b.często ustawiam loki które są u mnie na wasrsztacie albo coś z nimi jest nie halo. Do dnia dzisiejszego sceneria działała, gdyby nie dziwne błędy:
1) Zapożyczone ze scenerii Krzyżowa2 wpisy dla Eaos-a okazały się dla symka dziwne i w start exe lok z wagonem wyglądały tak:
M62-1145+0.0 <--- (WTF? O.o)
2) Po poprawienieu wpisu ( a mianowicie początka gdzie są te dziwne cyferki po node -1 0) sceneria odpaliła. Potem dodałem więcej wagonów.
3) Po dodaniu wagonów zmieniłem loka na ET21-74, bo na innej maszynie (na laptopie) miałem problem z zezem i chciałem to u siebie na normalnym PC sprawdzić. Efekt?

(http://img59.imageshack.us/img59/4962/lolkwadratuv9.png) (http://imageshack.us)

Nie pomogly zmiany loków na inne. Dokładnie ten sam błąd wywala mi na scenerii winger-eu07-2.scn
Myślę że rzadko spotykany błąd, ale istnieje. Wg. mnie wszystko jest dobrze skoro kilkanaście minut temu sceneria z gagarem do odpalenia jeszcze działała. 

WPISY DO SCENERII
trainset none start 100.0 0.0
//$o Sk?ad o pr?ko?i 140, 160km/h
node -1 0 EU07-007 dynamic PKP\EU07 EU07-007 4E 0.0 headdriver 3 0 enddynamic
node -1 0 5520371-2 dynamic PKP\eaos 401W-rp1.tga 401W 0.0 nobody 3 0 enddynamic
node -1 0 5520371-2 dynamic PKP\eaos 401W-rp1.tga 401W 0.0 nobody 3 0 enddynamic
node -1 0 5520371-2 dynamic PKP\eaos 401W-rp1.tga 401W 0.0 nobody 3 0 enddynamic
node -1 0 5520371-2 dynamic PKP\eaos 401W-rp1.tga 401W 0.0 nobody 3 0 enddynamic
node -1 0 5520371-2 dynamic PKP\eaos 401W-rp1.tga 401W 0.0 nobody 3 0 enddynamic
node -1 0 5520371-2 dynamic PKP\eaos 401W-rp1.tga 401W 0.0 nobody 3 0 enddynamic
node -1 0 5520371-2 dynamic PKP\eaos 401W-rp1.tga 401W 0.0 nobody 3 0 enddynamic
node -1 0 5520371-2 dynamic PKP\eaos 401W-rp1.tga 401W 0.0 nobody 3 0 enddynamic
node -1 0 5520371-2 dynamic PKP\eaos 401W-rp1.tga 401W 0.0 nobody 3 0 enddynamic
node -1 0 5520371-2 dynamic PKP\eaos 401W-rp1.tga 401W 0.0 nobody 3 0 enddynamic
node -1 0 5520371-2 dynamic PKP\eaos 401W-rp1.tga 401W 0.0 nobody 3 0 enddynamic
node -1 0 5520371-2 dynamic PKP\eaos 401W-rp1.tga 401W 0.0 nobody 3 0 enddynamic
node -1 0 5520371-2 dynamic PKP\eaos 401W-rp1.tga 401W 0.0 nobody 3 0 enddynamic
node -1 0 5520371-2 dynamic PKP\eaos 401W-rp1.tga 401W 0.0 nobody 3 0 enddynamic
endtrainset

A tu log:
glFrontFace(GL_CCW);
glEnable(GL_CULL_FACE);
glLineWidth(1.0f);
glPointSize(2.0f);
glLightModelfv(GL_LIGHT_MODEL_AMBIENT,ambientLight);
glLightfv(GL_LIGHT0,GL_DIFFUSE,diffuseLight);
glLightfv(GL_LIGHT0,GL_SPECULAR,specularLight);
glLightfv(GL_LIGHT0,GL_POSITION,lightPos);
glEnable(GL_LIGHT0);
glEnable(GL_COLOR_MATERIAL);
glColorMaterial(GL_FRONT, GL_AMBIENT_AND_DIFFUSE);
glMaterialfv( GL_FRONT, GL_AMBIENT_AND_DIFFUSE, whiteLight );
glEnable(GL_LIGHTING);
glFogi(GL_FOG_MODE, GL_LINEAR);
glFogfv(GL_FOG_COLOR, FogColor);
glFogf(GL_FOG_START, 1000.0f);
glFogf(GL_FOG_END, 2000.0f);
glEnable(GL_FOG);
Font init
Font init OK
Sound Init
Loading - texture: textures\logo.bmp
OK
Sound Init OK
Textures init
Textures init OK
Models init
Models init OK
Ground init
W miejscu Ground init log się urywa.

EDIT: Zapożyczony wpis dotyczył wagonu na bocznicy którego wpis jest taki:
node 700 0 3851-500112-4 dynamic PKP\eaos eaos3 eaos 0.0 nobody 3 50 coal enddynamic

Dla czego w start.exe ten wagon był wyświetlany jako 0.0? Czy wagony ustawione jako dekoracja mają inne wpisy?

EDIT2: Zapomniałem (skleroza czasem boli xD), czy mogł by mi ktoś wytłumaczyć jak się pozbyć tego błędu? Przyznam szczerze że jest to jedyny błąd o którym nie mam zielonego pojęcia ;)
Tytuł: Odp: Unrecognized command: D`>>Ż
Wiadomość wysłana przez: ABu w 07 Lipca 2008, 13:45:47
Prawdopodobnie jest to znak BOM /Byte Order Mark/ stosowany przy kodowaniu UTF-8.

Nie wiem jakie kodowanie wspiera symulator, ale najlepiej się tego znaku pozbądź. Spróbuj zapisać ten sam plik tekstowy w jakimś innym kodowaniu, nie UTF-8 lub też w UTF-8 bez znaku BOM (czasami to kodowanie nazywane jest 'UTF-8 Cookie').
Tytuł: Odp: Unrecognized command: D`>>Ż
Wiadomość wysłana przez: ST44-003 w 07 Lipca 2008, 14:16:30
@ABu, rzeczywiście, zmiana kodowania spowodowała że trasa odpaliła. Dziwi mnie jednak, dla czego doszło do zmiany w kodowaniu, skoro zawsze jak otwieram pliki ze scenerią daje Enter przy wyświetlaniu się okienka z wyborem kodów. I dziwi mnie również, że kodowanie pliku tekstowego scenerii ma wpływ na uruchomienie się symka.

Dzięki za pomoc, oraz myślę że można temat zamknąć i dać jako przyklejony, żeby móc łatwo znaleźdź rozwiązanie podobnego problemu.

EDIT: Zapomniałem o najważniejszym. Po zmianie kodowania, na samej górze pliku ze scenerią pojawiło się właśnie D`>>Ż a zaraz po tym były wpisy dla atmo i całej reszty. Jak by ukryty kod do gry... Dziwne...
Tytuł: Odp: Unrecognized command: D`>>Ż
Wiadomość wysłana przez: AtapiCl w 07 Lipca 2008, 14:39:05
Cytuj
I dziwi mnie również, że kodowanie pliku tekstowego scenerii ma wpływ na uruchomienie się symka.

Nie tyle samo kodowanie, co dany znak. Symek napotkał znak inny niż rozdzielający parametry (typu spacja, średnik itd), więc wczytał go jako parametr. A że parametrów było za dużo lub typ wartości był nie taki (np. zamiast liczby był tekst) - to wyskoczył błąd. A że danego znaku nie widać, bo inne kodowanie...

Cytuj
Dzięki za pomoc, oraz myślę że można temat zamknąć i dać jako przyklejony, żeby móc łatwo znaleźdź rozwiązanie podobnego problemu.

Problem jak problem. Jak ktoś użyje szukajki, to znajdzie ten temat. Jak wszystkie inne problemy w tym dziale opisane.

Zamykam.
Akvin