- Symulator MaSzyna -
Hyde Park => Bieżące kolejowe => Wątek zaczęty przez: MaciejZ w 26 Czerwca 2008, 12:07:09
-
Witam. Chciałbym się dowiedzieć jak jest z przejazdem pociągu przez granicę. Czy w ogóle są jakieś odprawy czy kontrole? Czy po prostu zmieniają loka i pociąg jedzie dalej?
-
Teraz jak jest schengen to chyba nie ma żadnadnej kontroli zmieniają tylko lokomotywę. U mnie na wschodzie jak pociąg przejeżdża przez granice to jest odprawa celna a w wagonach zmienia się wózki.
-
Białoruś i Ukraina nie należą do schengen. Ja chciałbym dowiedzieć się głównie o południe polski, a dokładniej o Zwardoń. Pozdrawiam
-
Witam,
Zwardoń do przejście graniczne między Czechami a Polską. Czechy jak również Słowacja należą do strefy schengen więc nie ma żadnych odpraw. Tylko zmiana loka będzie na granicy, a jeżeli pociąg prowadzi spalinowóz to ewentualnie do kabiny dosiądzie sie czeski lub słowacki maszynista aby pilotować polskiego.
-
Należy jednak pamiętać, że należy posiadać przy sobie dowód osobisty, legitymację szkolną lub paszport. To, że zniesiono kontrolę graniczną nie oznacza zniesienia wyrywkowych kontroli w pasach przygranicznych.
Pozdrawiam.
-
Tylko zmiana loka będzie na granicy, a jeżeli pociąg prowadzi spalinowóz to ewentualnie do kabiny dosiądzie sie czeski lub słowacki maszynista aby pilotować polskiego.
A`propo, czy jest obowiązek aby mech pochodzący np. z Warszawy znał przepisy Czeskich, Słowackich lub innych kolei zagranicznych?
2) Gdzie najdalej może dojechać pociąg z polskim lokiem na czele i kto go prowadzi?
3) Czy Czescy i Słowaccy maszyniści mieli szkolenia na naszych maszynach?
4) W jakim języku porozumiewają się: polski mech/czeska nastawnia i na odwrót, polski i czeski mech jadący jednym lokiem?
-
2) ZTCW to może jechać tak daleko, jak pozwala zasilanie(chodzi o lokomotywy z pantografem za pomocą którym mogą się poruszać po torach kolei obcych). A kto prowadzi to nie wiem.
-
ad1. Na Słowacji i Czechach są bardzo zbliżone symbole kolejowe, w tym semafory, ograniczenia itd itp do polskich...więc z tym jest najmniejszy problem...
-
>>3) Czy Czescy i Słowaccy maszyniści mieli szkolenia na naszych maszynach?
Skoro nimi jezdza to musieli miec, prawda?
>>A`propo, czy jest obowiązek aby mech pochodzący np. z Warszawy znał przepisy Czeskich, Słowackich lub innych kolei zagranicznych?
Po co mu? Gdyby sie przeniosl do Krakowa i robil znajomosc szlaku np ze Zwardonia do Słowacji to musialby sie ich pouczyc :]
>>Na Słowacji i Czechach są bardzo zbliżone symbole kolejowe, w tym semafory, ograniczenia itd itp do polskich...więc z tym jest najmniejszy problem...
Taaa, zwlaszcza, że np wolno migajace pomaranczowe oznacza cos innego niz szybko migajace pomaranczowe.
-
(...) Zwardoń do przejście graniczne między Czechami a Polską. (...)
Między Polską a Słowacją
(...)
>>A`propo, czy jest obowiązek aby mech pochodzący np. z Warszawy znał przepisy Czeskich, Słowackich lub innych kolei zagranicznych?
Po co mu? Gdyby sie przeniosl do Krakowa i robil znajomosc szlaku np ze Zwardonia do Słowacji to musialby sie ich pouczyc :]
(...)
Dokładnie. Znajomy jeżdzi na sukach do Niemiec i ostatnio pokazywał mi instrukcje Niemieckie, których się uczy. Nic z nich nie zrozumiałem, mimo, że były po polsku ;)
>>3) Czy Czescy i Słowaccy maszyniści mieli szkolenia na naszych maszynach?
Skoro nimi jezdza to musieli miec, prawda?
(...)
A np. na granicy z Niemcami chyba nie trzeba, bo nasi jeżdżą do Niemiec. W Węglińcu (20km od granicy) nie widziałem jeszcze ani razu niemieckiego loka, a to ostatni duży dworzec przed granicą, skąd są wypuszczane pociągi z węglem na Niemcy.
-
Witam
Mój ojciec posiadał uprawnienia do wjazdu na teren Słowacji i Czech, które zdobył w trakcie dodatkowych egzaminów na szkoleniach. Z tego to co wspominał , nie był to dobry wybór z jego strony - więcej stania niż jazdy. Co do sygnalizacji itd., to Mateu ma rację , 60 - 70% jest inaczej niż w RP. Np. ręczny sygnał "odjazd" jest identyczny z polskim sygnałem "do mnie".
-
A ktoś wie jak jest kiedy ruscy wjeżdżają do Polski ?
-
Właśnie dowiedziałem się od mecha, że przekroczyć granicę trzeba z paszportem...:) Pozdrawiam
-
2) ZTCW to może jechać tak daleko, jak pozwala zasilanie(chodzi o lokomotywy z pantografem za pomocą którym mogą się poruszać po torach kolei obcych). A kto prowadzi to nie wiem.
Nie tylko zasilanie, lok musi mieć homologacje na dany kraj żeby mógł wjechać...
Właśnie dowiedziałem się od mecha, że przekroczyć granicę trzeba z paszportem...:) Pozdrawiam
Przez którą granice?
-
Jeżeli już mowa o przejazdach za granice to spytam tylko ile naszych EP09 może wjechac na teren Czech? Wiem, że parę jeździ jako EuroCity Warszawa-CMK-Katowice-Zebrzydowice-Ostrava-Praga, lub jakichś innych relacji w tamte tereny. Pamiętam nawet że jakichś z naszych kibli EN57-113 wjeżdżał na tereny Czech i czy były jeszcze jakieś inne?
-
Wszystkie EN57, które wyjeżdżają z Bielska-Białej wjeżdżają tylko do Czeskiego Cieszyna. A na YT są filmy polskich EuroCity za Czeskimi bądź Słowackimi lokami. A Mechowi chodziło o Polsko-Słowacką granicę.
-
Ale mech musi mieć paszport? Bo pasażerowi wystarczy tylko dowód osobisty.
-
Jest też po jednej parze pociągów Katowice - Ostrava i Ostrava - Racibórz obsługiwane kiblami. Na pewno jest to EN57-1952 (nawet zdjęcie znalazłem (http://stud.pam.szczecin.pl/~wizard/details.php?image_id=13487)) i EN57-1947
A tak przy okazji: w aktualnym numerze "Świata Kolei" jest artykuł "Obsługa trakcyjna na polsko-czesko-słowackim pograniczu"
-
Jeżeli już mowa o przejazdach za granice to spytam tylko ile naszych EP09 może wjechac na teren Czech?
W sumie cztery: 021, 026, 033 i jeszcze jedna której nie pamiętam
-
Jeżeli już mowa o przejazdach za granice to spytam tylko ile naszych EP09 może wjechac na teren Czech?
W sumie cztery: 021, 026, 033 i jeszcze jedna której nie pamiętam
EP09-035, w tym tygodniu widziałem ją w Bohuminie.
-
Jest też po jednej parze pociągów Katowice - Ostrava i Ostrava - Racibórz obsługiwane kiblami. Na pewno jest to EN57-1952
OT Na mojej miniaturce jest EN57-1952 z Katowic do Ostrawy, zaraz po minięciu Goczałkowic-Zdrój ;) EOT