- Symulator MaSzyna -
Hyde Park => Bocznica => Wątek zaczęty przez: EP08_015 w 24 Czerwca 2008, 11:38:45
-
Witam jako ostatnie juz modele do symka, chciałbym wykonać te o to 2 pojazdy. EZT EN94 oraz wagon EN80 i o ile będą materiały także doczepny.
W związku z powyższym zwracam się z prośbą o materiały fotograficzne i rysunki (te drugie o ile ktokolwiek posiada). Są wakacje, często wielu z Was podrózuje i liczę chociaż ten ostatni raz na łaskę i pomoc z Waszej strony. Kończę już z modelowaniem dla symulatora, z racji tego, iż nikt niechce tu wogule współpracować i pomagać (z wyjątkiem kilku osób). Jako ostatnie na stół modelarski idą wyżej wymienione pojazdy. Te które zostały wykonane to są, TE co zostały w międzyczasie zoptymalizowane, to wydam w najbliższym czasie reszta będzie wydana z trasą kolegi @Bohun.
-
Kończę już z modelowaniem dla symulatora, z racji tego, iż nikt niechce tu wogule współpracować i pomagać (z wyjątkiem kilku osób).
Wiesz, nie każdy ma czas, możliwość, aparat, nie u każdego jeździ wybrany tabor.
-
Ehhh, szkoda Epek, że to już twoje ostatnie modele. Ja uważam, że jesteś w tym mistrzem.
U mnie niestety EN94 nie jeżdżą, ale jeżeli czas i hajs na to pozwolą, to wybiorę się do Wa-wy i obfocę je dokładnie. Myślę, że w robocie dostanę jeden dzień wolnego.
Pozdrawiam.
EDIT: Patrykos, skąd wiesz? Gadałeś z nim?
-
http://www.phototrans.eu/0.1A/zdjecia.php?s=au&nr=658 On Ci pomoże.
-
Łap Włodek!!!
http://i29.tinypic.com/ef1ns.gif
http://i30.tinypic.com/2vnougn.gif
-
Proszę o kilka wyjaśnień. Podobno EN94 wyszedł w 3 wersjach. Na czym polegały różnice? Czyli była jakaś oryginalna z oryginalną kabiną. Potem była wersja po jakiejś modernizacji a na koniec po naprawie głównej chyba i ta ostatnia ma na pewno inny pulpit niż wersja oryginalna.
REWIZOR
-
Wersja I czyli prototyp EN94-01
Wersja II czyli EN94-02 do 40 te egzemplarze różniły się od prototypu jedynie zewnętrznie, wnętrze identyczne.
Wersja III czyli EN94-02 do 40 po NG wykonanej na początku lat 90 - tych w ZNTK Bydgoszcz (wersja współczesna)
Ps. Mam nadzieje że moje maile doszły do ciebie
Ps2. Może byśmy umówili się na Sykype lub GG to przybliżę ci chętnie szczególy tych konstrukcji.
-
I już nadszedł koniec urlopu. Prace stoją w miejscu zarówno w en80 jak i en94. Brak materiału na fototekstury, gdyż bez tego nie da się opracować ładnego mapowania. Ponadto chodzenie do pracy nie sprzyja modelowaniu, tak więc bardzo wolnymi krokami będzie się to posuwało do przodu. Prace ruszą, jak otrzymam materiały fotograiczne na fototekstury, w przypadku obu modeli.
-
Proszę o kilka wyjaśnień. Podobno EN94 wyszedł w 3 wersjach. Na czym polegały różnice? Czyli była jakaś oryginalna z oryginalną kabiną. Potem była wersja po jakiejś modernizacji a na koniec po naprawie głównej chyba i ta ostatnia ma na pewno inny pulpit niż wersja oryginalna.
Moze ten link pomoze http://www.papermodel.cz/papermodel/modely/images14/2002%2002_a.jpg
-
Nadal ponawiam prosby o materiały na tekstury dla tytułowych pojazdów tego wątku. Narazie nie mam nic kompletnie, co by sie nadawało na materiał zewnetrzny. Wszystkim, którzy chcieli pomóc a takze tym którzy juz pomogli serdecznie dziekuję. Napewno jakieś detale z tych zdjęć będą wykorzystane. Mam plany, wymiary ale zero zdjęć zewnetrznych pudła, a bez tego nie opracuję mapowania. Jeśli żadne materiały nie dotrą, to będę zmuszony calkowicie zrezygnnować z dalszych prac nad tymi modelami, albo zacząć improwizować tak jak w przypadku SN52 i 60. Czyli jednolita tekstura, a wzorek stanowic będą obiekty plane pokryte jednolita teksturą, tym samym ile wersji malowania, tyle wersji modeli 3d i wpisow i wszystkiego...
-
Witam,
Jestem użytkownikiem fotokolej.pl więc pogrzebałem trochę w Galerii i znalazłem to:
http://www.fotokolej.pl/img-en94-18-6132.htm
http://www.fotokolej.pl/img-en94-18%2B21-6955.htm
http://www.fotokolej.pl/img-en94-16-5624.htm
Może się przyda. Co do tekstur to udało mi się zrobić światła i sprzęg. Nie wiem tylko czy będą odpowiednich rozmiarów, ale to już na PW.
-
Wiesz co. Te zdjęcia z Fotokolej to nie są dobre. Jeśli chodzi o zdjecia na teksturę to nie mogą one być takie "ogólne", tylko konkretne, czyli np. czoło, bok, okno, tabliczka z oznaczeniem, tablica kierunkowa itp.
-
Epek pisałem ci przecież że materiały na tekstury dostaniesz ale w sierpniu. Wczesniej niestety nie jestem w stanie podjechać do Grodziska i pofocić wszystkiego.
-
Sorki Lui ale troche sie poprostu niepokoje, pozatym nie ty jeden jestes z Wawy prawda? Inni tez moga pomoc, chyba ze wola czekac na gotowe. A moj niepokoj tlumacze tym ze mam coraz mniej czasu. bede mial remont, zaraz po tym trzeba bedzie biegac juz za sprawami dla bejbi, bo za 4 miesiace bedzie male bejbi u mnie i juz wogule na nic nie bedzie czasu a tym bardziej na modelowanie wielogodzinne nie wspomne o zabawie symkiem. Szkoda ze tak pozno mi to modelowanie zaczelo wychodzic, ale puki mam te troszke czasu to chce te 2 ostatnie modele zrobic. Z jednej strony juz pisalem ze to moje ostatnie bez wzgledu na wszystko (powodow juz nie bede przypominal) a po drugie chcialbym by to byly najlepsze i zarazem najmniej polyzerne ze wszystkich moich dziel papudrackiej sztuki.
Pozdrowionka.
-
No i o to dziś mamy pierwsze screny z postępu prac.
Szyby będą przezroczyste, a więc wnetrze będziemy oglądać z zewnatrz. Na dzień dzisiejszy:
- mamy wykonane pudło w 60%
- mamy położony wewnetrzny laminat ze sklejki i wykończony został listewkami
- mam wykonaną obudowę dla tablicy kierunkowej.
Z racji tego iż pojazd EN80 posiada 2 reflektory i jeden sygnał czerwony, w związku z tym wolne parametry dla świateł, chcę wykorzystać dla tablicy kierunkowej.
Wolne mamy:
headlamp13_on
endsignal13_on
headlamp23_on
endsignal23_on
Oznacza to że możemy pod każdy z tych elementów dać tablice kierunkową i każdą z innym napisem. Tablica bez napisu będzie na stałe w modelu. To rozwiązanie pozwoliło by nam na zmiane nazwy tablicy kierunkowej w dowolnej kabinie np:
headlamp13_on(Milanówek) endsignal13_on (Podkowa Leśna) Jesli wszystko będzie na off, wtedy tablica kierunkowa będzie bez napisu, ponieważ wszystkie tekstury będą wyłączone (nie wyświetlane).
Z drugiej strony będzie odwrotnie. headlamp23_on(Podkowa Lesna) endsignal23_on (Milanówek).
Co mysicie o takim rozwiązaniu?
Jeśli headlamp13 i endsignal23 będą zaświecone, wtedy tablica kierunkowa z obu stron, będzie podawała jednakową informację o stacji docelowej.
Endtab 1 i 2_on zostawię dla nakładanej na czoło tablicy kierunkowej, lub jesli nie to to można zrobić podświetlenie dla tablicy kierunkowej wbudowanej.
Poniżej scren z prac:
http://members.lycos.co.uk/wlodzimierz/Screny_v2/EN80/ (http://members.lycos.co.uk/wlodzimierz/Screny_v2/EN80/)
Dzisiejszy etap prac to screny 6, 7, 8 - 11.
Kolejny etap prac. Screny 12 - 16.
Prace bardzo mocno zwolniły, z uwagi na remont u mnie w mieszkaniu. Dzis zrobiłem niewiele na resztkach wolnego czasu.
-
A tak dziekuje. Dostalem plany i foty. A narazie prace stoją w miejscu z uwagi na remont i balagan panujacy u mnie w domu. Narazie wstrzymuje wszelkie prace na czas nieokreslony. Ale napewno przed koncem pazdziernika cos wypuszcze. najpredzej bedzie to en80. W zasadzie to zostalo w nim wykonac dach i elementy dachowe, oraz wykonczyc wnetrze czyli zrobic sufit, zyrandole itp. Trzeba tez wykonac wozki i kilka elementow podwozia. Co do kabiny, niby prosta ale potrzeba mi pogladowych zdjec, rysunkow moga byc recznie wykonane, byle bym wiedzial co gdzie byc powinno. Brak napisow bocznych na pudle, dostarczone do mnie zdjecia en80, niestety takich detali nie posiadaja.
Etapy zaawansowania prac:
EN80 silnikowy - 60%
EN80 doczepny - 0%
EN94 a i b - 5%
No to na tyle. Pozdrowionka.
-
Błagam Was, póki macie w większości wakacje, poróbcie zdjęcia EN80 wewnątrz kabiny wszelkie detale, no i przedziału pasażerskiego.
Epek staraj się pisać staranniej.
Profeta
Ja najczesciej pisze bez plskich ogonkow. Przyzwyczajenie z irca. Czy to jakis klopot? Zreszta czasami daje a czasami nie, te polskie znaki.
-
Witam.
Nie wiem czy widziałeś te fotki, ale żadnej wzmianki o nich na forum nie widziałem, więc podrzucam linka :) :
http://www.fuw.edu.pl/~michalj/kolej/grodzisk-20030711/ (http://www.fuw.edu.pl/~michalj/kolej/grodzisk-20030711/)
Jest na nich kawałek kabiny i przedziału pasażerskiego, może się przyda, a jak nie to trudno.
ps Z tego co się doszukałem EN80 stacjonuje gdzieś w Warszawie jako "eksponat" (tylko dokładnie nie wiem gdzie). Niestety nie znam tego miasta zbyt dobrze, więc jeśli ktoś byłby uprzejmy powiedzieć gdzie dokładnie się znajduje i czy daleko jest stamtąd do dworca Centralnego, to byłbym wdzięczny. Jako, że mam wolne i chciałbym zrobić coś pożytecznego, mógłbym się przejechać i porobić potrzebne zdjęcia. Jeśli ktoś chciałby odpisać to proszę na PW.
Pozdrawiam.
-
Może to Ci się jeszcze przyda:
http://gmfk.pl/cpg144/albums/userpics/11127/1940.jpg
Pozdrówko :)
-
ps Z tego co się doszukałem EN80 stacjonuje gdzieś w Warszawie jako "eksponat" (tylko dokładnie nie wiem gdzie). Niestety nie znam tego miasta zbyt dobrze, więc jeśli ktoś byłby uprzejmy powiedzieć gdzie dokładnie się znajduje i czy daleko jest stamtąd do dworca Centralnego, to byłbym wdzięczny. Jako, że mam wolne i chciałbym zrobić coś pożytecznego, mógłbym się przejechać i porobić potrzebne zdjęcia. Jeśli ktoś chciałby odpisać to proszę na PW.
Bzdura, babcia siedzi w szopie wukadki w Grodzisku. Gdyby stala w Wawie to staloby sie z nia to co z sd80.
-
Nowe screny - 17 - 19.
-
ps Z tego co się doszukałem EN80 stacjonuje gdzieś w Warszawie jako "eksponat" (tylko dokładnie nie wiem gdzie). Niestety nie znam tego miasta zbyt dobrze, więc jeśli ktoś byłby uprzejmy powiedzieć gdzie dokładnie się znajduje i czy daleko jest stamtąd do dworca Centralnego, to byłbym wdzięczny. Jako, że mam wolne i chciałbym zrobić coś pożytecznego, mógłbym się przejechać i porobić potrzebne zdjęcia. Jeśli ktoś chciałby odpisać to proszę na PW.
Bzdura, babcia siedzi w szopie wukadki w Grodzisku. Gdyby stala w Wawie to staloby sie z nia to co z sd80.
Problem z obfoceniem EN80 na dobre jakościowo tekstury polega na tym, że wagon stoi w szopie, tak więc zdjęcia raczej nie nadawałyby się na tekstury (ciemne zdjęcia, obejmujące jedynie mały fragment pojazdu, ew. zdjęcia z błyskami lampy). Ale we wrześniu będą Dni Transportu Publicznego i Otwarte Ogrody więc wtedy wagon będzie z pewnością na zewnątrz - postaram się sfocić jak się tylko da ;]
Pozdrawiam
-
Też potrzeba mi z zewnątrz tylko detali.
Jakieś napisy itd... Wewnątrz to samo. Tylko detale. Ma ktoś zdj><ęcie na dach pojazdu?
Proszę sprawdzać pisownię, przed wysłaniem posta.
REWIZOR
-
Nowe rendery 20 - 25. http://members.lycos.co.uk/wlodzimierz/Screny_v2/EN80/
Dzisiejsza praca to scren 26 i 27.
Efekty dzisiejszych prac to 28 - 34. I mysl.ę że czas konczyć prace nad tym bo poly zaczyna podskakiwać. Myslalem ze zmieszczę się w okolo 30 tys a tu klops wyszlo w sumie 69360 wraz ze wszystkim czyli z wnetrzem i kabinami a i b.
Epek staraj się pisać staranniej.
Profeta
Proszę sprawdzać pisownię, przed wysłaniem posta.
REWIZOR
Postaram sie, ale przepuszczanie przez worda i poprawa bledow troche czasu zajmuje, a ja najczesciej z doskoku cos napisze i znikam. Jest jakis system co w iexplorerze poprawi w locie a bynajmniej podkresli?
Dziś screny koncowe z nowego katalogu.
http://members.lycos.co.uk/wlodzimierz/Screny_v2/EN80/Galeria_screnow_koncowych/ (http://members.lycos.co.uk/wlodzimierz/Screny_v2/EN80/Galeria_screnow_koncowych/)
Mam pytanko czy kabina, ktora laduje sie z parametru lowpolyinterior dziala tylko w trybie AI i F4? Czy kabina lowpoly przeszkadza w ladowaniu kabin podstawowych? Czy podczas jazdy w kabinie podstawowej, lowpoly jest wylaczona/niewidoczna?
Do dokonczenia zostalo:
Ustawic pivoty w elementach ruchomych kabin.
Wydzielic kabine A i B dla wagonu silnikowego.
Wstawic headlamp-y i endsignal-e
Przetestowac pod wzgledem ruchowym.
Pozdrowionka.
-
Jest jakis system co w iexplorerze poprawi w locie a bynajmniej podkresli?
Firefoxa zainstaluj, ma słownik, podkreśli Ci błędy.
EDIT: Sprawdziłem parametr lowpolyinterior, przy F4 widać, w kabinie nie. Inaczej jest z parametrem lowpolymodel. Widać tu i tu.
-
Czyli ten parametr dobry jest dla korytarzy. Czy ma ktokolwiek jakies materialy, dotyczace wagonu doczepnego? Jak mogl on wygladac? Czy posiadal zaslone na srodkowej szybie? Czy wozki sie roznily? Czy wagon posiadal reflektory? Czy w wagonie doczepnym, na skrajach, takze powinny byc elementy sterownicze? Malo wiem o tym wagonie, prosze o max informacji.
-
Czyli ten parametr dobry jest dla korytarzy. Czy ma ktokolwiek jakies materialy, dotyczace wagonu doczepnego? Jak mogl on wygladac? Czy posiadal zaslone na srodkowej szybie? Czy wozki sie roznily? Czy wagon posiadal reflektory? Czy w wagonie doczepnym, na skrajach, takze powinny byc elementy sterownicze? Malo wiem o tym wagonie, prosze o max informacji.
Z posiadanych przeze mnie informacji wagon doczepny byl po prostu doczepa, nie posiadal elementow sterowniczych, jezdzil zawsze za wagonem silnikowym, posiadal wylacznie reflektor czerwony. Tu sa zjecia modelu http://img384.imageshack.us/img384/9375/hpim3399dv3.jpg http://img229.imageshack.us/img229/2690/hpim3401fu1.jpg http://img70.imageshack.us/img70/7431/hpim3405tv6.jpg http://img517.imageshack.us/img517/759/hpim3406af3.jpg
-
Widze ze wozek troche inny jest. Mozesz zdobyc zdjecie bardziej na wozek? A Twoje zdjecia wiele mi pomogly. Dzieki.
-
tylko wozek wagonu silnikowego (gdyz jak wiadomo zadna doczepa juz nie istnieje) http://img374.imageshack.us/img374/6627/hpim3431ty6.jpg http://img182.imageshack.us/img182/8876/hpim3454wh8.jpg
-
Chodzi o wozek z tego modelu. A przy okazji zapytam z innej beczki. Czy doczepa byla polaczona przewodami pneumatycznymi i czy miala hamulce pneumatyczne?
-
Nie mam niestety wiecej zdjec wozka. Moim zdaniem wozek ten nie rozni sie zbytnio od wozka silnikowego, gdyz w zasadzie sa to te same wagony, tyle ze silnikowy posiada silnik i sterowanie :)
Co do pneumatyki, to jak widac na zdjeciach, wagony sa wyposazone w przewody pneumatyczne, hamowanie tez bylo pneumatyczne, wiec skoro pociag skladal sie nawet z 3 wagonow, to raczej wszystkie wagony byly hamowane pneumatycznie. Solenoidu nie bylo, jak w wagonach tramwajowych.
-
EN80 juz na chodzie. Jest ktos chetny przygotowac porzadny chk? narazie dziala jako EU04.
Dzis nowe screny 51 - 55. Prosze nie przysylac privow z prosbami o wyslanie w celu przetestowania. Do pomocy to nie bylo prawie nikogo a do testu to nagle sie znajduja osoby. Wszystkich i tylko tych, ktorzy pomogli w jakikolwiek sposob, a przedewszystkim kolegow @KRUGER, @LUI, @RA, zapraszam do testu modeli i dzielenia sie swoimi uwagami. Reszta info w paczce, a paczka poszla na PW. W przypadku EN94, takze nie zapomnę o tych, ktorzy beda wspolpracowac i pomagac, jako pierwsi otrzymaja model do testu, celem pomarudzenia na ps-y lub ze czegos nie ma :) A tak niewiele potrzeba, wystarczy czasami tylko wejsc na neta i cierpliwie wyszukac to i owo. Nie zawsze dostep do planow, lub posiadania cyfrowki jest niezbedne i konieczne, by komus pomoc. Ja jestem i jeszcze niedlugi czas bede jednym z tych twurcow, ktorzy wola robic pod dyktando, czyli kontakt tworcy i usera. Taka wspopraca jest motywujaca do dalszych dzialan. Zupelnie odwrotny efekt jest, kiedy mozna pytac i prosic a nikt nie raczy cokolwiek dopomoc, chociazby slownie. Zaraz po modelu EN80 bedzie robiony EN94, zgodnie z obietnica. Zobaczymy, ilu bedzie chetnych do pomocy, wtedy pomyslimy czy moze jeszcze na cos sie pokusic.
Przy okazji przypominam ze modele EM10 EU43(bombardier) SN80 SN52 SN60, beda dostepne wraz z trasa Bohuna. Kolega Bohun juz otrzymal te modele, wiec data ich publikacji zalezy juz wylacznie od koegi @BohunIC.
Pozdrowienia.
-
Czy EN80 nie miał hamulca elektromagnetycznego jak tramwaje z tamtego okresu ?
-
Nie mial, przeca napisalem :)
-
Jestem po 1szych jazdach - wrazenia i uwagi:
-bardzo ladnie wykonany model, szczegolnie wnetrze oraz konsola nastawnika
-pantograf nie dotyka druta :)
-syrena na pewno jest inna, OIDP to brzmi podobnie jak gwizdawka parowozowa, poszukam w domu filmiku na ktorym dobrze ja slychac, tak jak i prace sprezarki oraz przetwornicy (choc nie pamietam czy w en80 byla)
-z pewnoscia nalezy zwiekszyc przyspieszenie. Jak nia jechalem to mech pokazal mi jej mozliwosci, nie bylem w stanie utrzymac sie na nogach gdy ruszal (takze znajde filmik)
-sugeruje zmniejszyc ilosc pozycji nastawnika i wywalic bocznik, o ile sie da
-hamulec ZTCP to dziala poprawnie, tylko te 2 'puste' pozycje miedzy ham a odham mnie zastanawiaja. Mozna ewentualnie zwiekszyc jego skutecznosc
-(drobiazg) nalezy obnizyc pozycje kamery i ja wysrodkowac
Poki co to wszystko, mam nadzieje ze uwagi sie przydadza.
-
Mam materialy na chk EN80 (ch-k silnika itd.). Jak yB wprowadzi do exe mozliwosc zasilania napieciem 600 V to wykonam je.
-
Czy EN80 nie miał hamulca elektromagnetycznego jak tramwaje z tamtego okresu ?
EN80 miał hamulec pneumatyczny Westinghouse'a
-
Na tym filmiku słychać syrenę babci (w ok 14 sekundzie) http://rapidshgfbvgare.com/files/13xgg4091491/HPIM3dfxx459.MPG.html
-
Za to wszystko co wymienil kruger, odpowiada chk. Nigdy na oczy nie widzialem tego wagonu, tzn nie w realu, wiec nie mam pojecia jaki powinien byc zestaw dzwiekow. Dlatego plik mmd i chk odwoluje sie do EU04, poprostu by wogule jechalo to cos. Nawet niewiem, jak mechanik to zalacza. Czym podnosi patyka itd. A jak juz grzebac w exe, to jesli en80 bedzie jezdzil jako type=ezt, to bedzie mozna otwierac w nim drzwi. Taka mozliwosc zostawilem w modelu, na otwieranie drzwi.
Mam materialy na chk EN80 (ch-k silnika itd.). Jak yB wprowadzi do exe mozliwosc zasilania napieciem 600 V to wykonam je.
Etek, bardzo fajnie, przy okazji na twoje chk czekaja takze EU20 i inne moje wynalazki.
-
Patyk jest podnoszony za pomocą sznurka zamocowanego na czole. Jeśli chodzi o sprężarkę to można dać spokojnie dzwięk spręzarki typu CM38 czyli tej z tych starszych EN57, praktycznie jest taki sam. Załącznie zaś sprowadza się do podniesienia pantografu i uruchomienia sprężarki przełącznikiem zamocowanym na tablicy która jest wbudowana w sufit kabiny.
-
A syrenę odpala się 'guziczkiem' zamontowanym na lewej ramie środkowego okna (OIDP).
REWIZOR
-
Poproszę ten detal na foto, to domodeluje w kabinie. Co do fizyki en80 może by zrobić coś tymczasowego? By można było wydać modelik. Znając życie jak będę czekał na chk do en80 a tym bardziej ze chk nie będzie do czasu aż yb coś w exe wprowadzi, to modelu nie dostaniecie jeszcze z rok chyba. A ja chcę go wydać w wersji grywalnej chociaż z prowizoryczną chk, bo nie po to sie męcze z tym by kisić to u siebie. Proszę więc jakaś osobę, która przygotuje mi plik chk jako taki.
Wszelkie uwagi proszę pisać tu w tym wątku a nie na pw. Śledzę ten wątek co chwilę dosłownie. Wysokość patyka reguluje sie plikiem mmd.
-
Mam teraz inny klopot. Przez te cholerne szyby nie widac trakcji i innych detali scenerii. Co z tym zrobic? W chierarchii szyby sa podlaczone do main.
-
Już kiedyś był taki problem w SA109. Trzeba te szyby przełożyć do kabiny. Ale niestety trzeba będzie w modelu zlikwidować szyby. Raczej nie ma innego wyjścia.
-
Szyby wstaw do modelu lowpolyinterior, ktory jak sie okazalo znika w kabinie.
-
OK. Poprawilem te szyby, teraz jest ok juz. Pozostaly 2 problemy. Jeden to szyby w bocznych drzwiach. Moge zrobic to tak samo, ale chce by kiedys mozna bylo je otwierac jklawiszami < >. Tak wiec szyba jest przypisana do drzwi a drzwi do main. Ja sie nie dziwie ze zrezygnowano z szyb, bo przez model jak patrzysz to nie widac scenerii z tylu. Ewentualnie moglo by tak zostac?
Drugi problem to nie moge dojsc, dlaczego w trybie kabinowym szyby sa ladowane i widoczne, a w trybie lowpolyinterior szyb nie laduje wcale, tzn nie widac ich. Wie ktos?
Czy tam by jakikolwiek przyrzad do pomiaru predkosci? Jak maszynista wyczuwal predkosc tego ustrojstwa?
-
Nie bylo zadnego wskaznika poza manometrem. Najwyrazniej mech jechal na czuja badz ilosc slupkow kmtrowych/jednostke czasu :)
-
Nowa wersja w dziale bugs. Dyskusje przenosze do dzialu bugs. Ci co nie naleza do dzialu bugs, a czynnie wspomagali caly ten interes (czyli ci co otrzymali wczesniejsza wersje modelu) prosze zglaszac sie do mnie na PW po linka.
-
Witam,
mogę spróbować się zająć chk. Nie wiem, czy wyjdzie, ale jak zrobiłem EW58 z członami napędowymi SA i SB to myślę ,że z tym powinienem sobie poradzić.
Oczywiście potrzebowałbym dane typu moc, masa, pozycje nastawnika, hamulca, itp.
Jakiś tymczasowy chk by z tego był.
-
Czy mozesz wystawic te chk w temacie ew58? Chyba ze juz to zrobiles.
-
Witam,
chk EW58 już wstawiłem do tamtego tematu.
-
Skoro tak ladnie ci poszlo z ew58 to proponuje cos do eena zrobic. Ja sie na tym nie znam. W kazdym razie tylko w ezt mozna otwierac drzwi. Uda Ci sie zrobic tak by mozna bylo otworzyc drzwi i by fiza dziaala jak w kiblu? Nie wiem jak to dziala w rzeczywistosci, jak wyglada rozruch, czy przez psr czy nie.
-
Tak jak napisałem. Mogę zrobić, ale potrzebuję danych typu moc, masa, ilość pozycji hamulca, nastawnika, itp.
I tu mam pytanie (może już było). Czy EN80 ma hamulec elektro-pneumatyczny, czy zwykły pneumatyczny.
Zaznaczę tylko, że zrobię samo CHK. MMD już nie robię (może z wyjątkiem dźwięków, jeśli będą).
-
Ma zwykły pneumatyczny, systemu Westinghouse.
-
Witam. Info na temat masy i mocy silników znajdziesz na wikipedii (z resztą nie tylko dla EN80).
http://pl.wikipedia.org/wiki/EN80
-
Skoro tak ladnie ci poszlo z ew58 to proponuje cos do eena zrobic. Ja sie na tym nie znam. W kazdym razie tylko w ezt mozna otwierac drzwi. Uda Ci sie zrobic tak by mozna bylo otworzyc drzwi i by fiza dziaala jak w kiblu? Nie wiem jak to dziala w rzeczywistosci, jak wyglada rozruch, czy przez psr czy nie.
Drzwi byly otwierane recznie, jak np. w tramwajach typu N. Rozruch tez byl 'tramwajowy', ot krecenie korba.
-
Witam,
to co z tych danych można było zrobić, zrobiłem. Hamulec jest na razie Knorra (nie wiem, czy jeszcze jest jakiś obsługiwany przez exe). Ale tam nie ma danych typu szerokość, wysokość, przełożenie, itp. Nastawnik - rozumiem, że nie ma stałych pozycji i trzeba zrobić tam kilka. Co do drzwi to już robota z MMD, a ja się tym nie zajmuję. W CHK jest linijka dotycząca drzwi, więc powinny działać.
Dodane po 21 minutach
Przetestowałem fizykę i rzeczywiście szybko się rozpędza. Ale czasami przy gwałtowniejszym hamowaniu wpada w poślizg i trzeba użyć sandówki.
-
Mam pytanie, kto dostarczył mi zdjecia na teksture SN80?
-
Na pmk ktos zapodal filmik o wukadce
http://rapidshare.com/files/134876664/Kolejka.avi.html w 1szych sekundach widac poszczegolne elementy, tj. wlacznik syreny, nastawnik, zegarek, dzwonek, itepe.
-
Chciałbym poznać Wasze zdanie. Otóż myślę by zrobić wersje lajtową tych wagonów. Czyli uprościć na maxa wywalająć wszystko z wewnatrz. Tekstury tga zastapić teksturą szyby ze zdjęcia. W efekcie: mamy tylko pudło z mozliwością jazdy kabinowej. Lecz nie widać nic wewnatrz części pasażerskiej. Czyli opcja dla tych, co mają gorszy sprzęt. Co wy na to?
-
Jestem bardzo za.
Zrób może ankietę, żeby nie było postów wyrażających tylko popracie.
-
A nie można by było zrobić 2 wersje? Czyli tą dla tych lepszych sprzętów i tą drugą o której wspominałeś @EP08
-
A nie można by było zrobić 2 wersje? Czyli tą dla tych lepszych sprzętów i tą drugą o której wspominałeś @EP08
Jest napisane: "wersję lajtową". WERSJĘ, czyli będą dwie.
-
Oj przepraszam mea culpa ale pomysł godny realizacji.
-
Koncze wersję lite dla EN80 S. Posiada 24550 poly. Dla porównania en80 high ma 58732 poly.
Doczepa to 19364 poly, poprzednio miala > 55618.
Model poszedł do BUGS, a prezentuje się następująco:
http://members.lycos.co.uk/wlodzimierz/Screny_v2/EN80/EN80_lite/ (http://members.lycos.co.uk/wlodzimierz/Screny_v2/EN80/EN80_lite/)