- Symulator MaSzyna -
Symulator EU07 (i nie tylko) => Tabor kolejowy => Wątek zaczęty przez: youBy w 23 Czerwca 2008, 22:34:56
-
Czy jest ktoś może w stanie podać, jakie następują spadki ciśnienia w zbiorniku głównym lokomotywy po odhamowaniu składu? Najlepsze by były dane w stylu:
EU07 + 10 1XXA, od 4 atm -> spadek 2 atm + 2 włączenia sprężarki.
Nie wspominam już o napełnianiu od zera składu wagonów, co również byłoby przydatne.
-
Z tym może być ciężko bo takie mierzenie może być mało dokładne bo jest dużo zmiennych mi sie wydaje że prościej by było obliczyć pojemność PG i zbiorników pomocniczych w wagonach
-
W symulatorze mi tak wyszło:
dla ET22 + 11 węglarek - pojemność PG i ZP ok. 1,2 m^3. Nie wiem, czy ten wynik jest dobry, czy nie (sądzę, że tak, bo to daje 100 litrów na pojazd). Po hamowaniu pełnym miałem spadek ciśnienia około 1,6 at, co daje 1,33 m^3.
-
A czy jest uwzględnienie, że przy redukcji ciśnienia następuje ochłodzenie powietrza, a przez to wzrost stosunku masa/objętość?
Na dobrą sprawę nie da się powiedzieć sciśle jaki będzie spadek ciśnienia w ZG przy luzowaniu/napełnianianiu, bo każdy typ lokomotywy ma inną pojemność ZG i armatury, każdy wagon inną pojemność swoich układów pneumatycznych. Spadek ciśnienia (a dokładniej pobór powietrza ze zbiornika) trzeba niestety liczyć dla każdego przypadku osobno;]
-
Cóż, wiem, że dokładnośc tego typu danych jest niezbyt dobra, ale pozwala wstępnie oszacować przynajmniej rząd wielkości. Symek liczy oczywiście każdy wagon oddzielnie zapamiętując wszystkie objętości, ale muszę jakoś sprawdzać dane. Przykładowo - miałem kompletnie pusty układ hamulcowy, 5 wagonów 111A + byk i po napełnieniu ciśnienie wyrównało się na poziomie 4,7atm (spadek z 8,5 atm, niestety zbiorniki pomocnicze byka napełniały się też z PG, ale to się poprawi). I nie wiem, czy te wyniki nie są zbyt duże, gdyż w takim razie napełnianie od zera składu towarowego będzie bardzo długie.
-
yB, napełnienie od zera brutta trwa naprawdę długo. Rewident zdąży przed powietrzem na koniec;]