- Symulator MaSzyna -

Symulator EU07 (i nie tylko) => Tabor kolejowy => Wątek zaczęty przez: RooteK w 13 Maja 2008, 18:20:29

Tytuł: SM03 - zagadnienia techniczne
Wiadomość wysłana przez: RooteK w 13 Maja 2008, 18:20:29
Witam :)

Mam pytanie o SM03:

-Podczas przestawiania kranu hamulca pomocniczego ( w w/w lokomotywie) z pozycji luzu, do najmocniejszego hamowania to rączka obraca się o 90* czy o 180* ?

-W którym kierunku obrócona jest raczka zasadniczego hamulca systemu knorr (w sm03) w pozycji luzu (4)
Tytuł: Odp: SM03 - zagadnienia techniczne
Wiadomość wysłana przez: MichałŁ w 13 Maja 2008, 18:37:57
w prawdziwej SM03 kran pomocniczy ma tylko 3 pozycje
hamowanie (wpuszczanie powietrza do cylindra)
odcięte
odhamowywanie (wypuszczanie powietrza z cylindra)
od pozycji skrajnych jest koło 90 stopni
a zasadniczy ma tak w ET21
Tytuł: Odp: SM03 - zagadnienia techniczne
Wiadomość wysłana przez: RooteK w 13 Maja 2008, 20:00:22
hm... dało by się zrobić realistyczny hamulec pomocniczy? Może pokombinować coś z wpisami hamulca EN57 ?

Kto byłby chętny do pomocy?

P.S. Gdzie w SM03 jest gałka/przycisk syreny ??
Tytuł: Odp: SM03 - zagadnienia techniczne
Wiadomość wysłana przez: Piotrek w 14 Maja 2008, 17:43:08
P.S. Gdzie w SM03 jest gałka/przycisk syreny ??

Przycisk syreny znajduje się w dwóch miejscach:
- po stronie prawej przy zaworze hamulca dodatkowego od strony drzwi
- po stronie lewej podobnie między zaworem hamulca dodatkowego a grzejnikiem.

Jeśli interesowałoby Cię jeszcze położenie innych urządzeń, to mogę udostępnić szkic kabiny.
Tytuł: Odp: SM03 - zagadnienia techniczne
Wiadomość wysłana przez: RooteK w 14 Maja 2008, 18:20:22
Szkic kabiny jak najbardziej :) Dopatrzę czego mi brak, i poprawie być może "orurowanie" kabiny :)

Jeszcze jedna sprawa: Czy w prawdziwym koguciku, by zmienić kierunek jazdy, też trzeba gasić silnik i ustawiać nastawnik na odcięciu paliwa?
Tytuł: Odp: SM03 - zagadnienia techniczne
Wiadomość wysłana przez: youBy w 14 Maja 2008, 18:57:45
Na pewno nie, ale możesz dać pierwszej dawkę "minimalną" tj, ok. 0.1
Tytuł: Odp: SM03 - zagadnienia techniczne
Wiadomość wysłana przez: RooteK w 14 Maja 2008, 22:05:14
Ehh ;) przydało by się napisać exe pod przekładnie mechaniczną. By rozpoznawała sprzęgło, bo pierwsza pozycja nastawnika, to sprzęgło odłączone, i na pewno można wtedy przestawić kierunek jazdy.
Tytuł: Odp: SM03 - zagadnienia techniczne
Wiadomość wysłana przez: ET22_RULZ w 15 Maja 2008, 16:51:24
W SM03 nie ma czegos takiego jak nastawnik. Jest za to dzwignia regulacji mocy silnika oraz kolo sterownicze zmiany biegow (w wariancie 2Ls150 rowniez dzwignia zmiany zakresow predkosci). Poszczegolne pary sprzegiel wlacza i wylacza sie wlasnie kolem sterowniczym zmiany biegow (wszystkie sprzegla wylaczone sa na tzw. polozeniu zera duzego, a poszczegolne sprzegla sa odlaczane na pozycjach zera malego). Jeszcze dodam, ze wrzucanie wyzszego biegu powinno miec miejsce przy 1500 obr/min, a nizszego przy 900 obr/min.