- Symulator MaSzyna -
Symulator EU07 (i nie tylko) => Tabor kolejowy => Wątek zaczęty przez: 07-078 w 26 Kwietnia 2008, 19:31:06
-
1.Do którego numeru ET41 miała zgarniacze od EU07(4E) a od którego od EU07(303E).
2.Od którego numeru wprowadzono ryflowane blachy poszycia.
-
1. Najprawdopodniej całe zgarniacze jako pierwszy miał ET41-111
2. W tym czasie, kiedy wprowadzono całe zgarniacze!
1.
} http://www.bluefish.foxnet.pl/Tabor/Elektryczne/ET41/ET41.html
2.
-
Korzystając z utworzonego wątku mam jedno pytanie. Czy ktoś wie coś więcej na temat wypożyczenia kilku ET41 dla chorwackich kolei w latach 1995 - 96. Krótkie informacje na ten temat znalazłem przez przypadek w angielskiej wersji artykułu o ET41 na wikipedii: http://en.wikipedia.org/wiki/ET41
-
Trzy >zdjęcia< (http://www.railfaneurope.net/ric/pictures_1081.htm).
037 HŽ ex-PKP ET41 037
060 HŽ ex-PKP ET41 060
075 HŽ ex-PKP ET41 075
-
Jak pierwszy całe zgarniacze oraz ryflowane pudło miał ET41-100, lecz był to tylko prototyp. Do produkcji te rozwiązania wprowadzono dopiero tak jak napisał @Patrykos od numeru 111
-
Trzy >zdjęcia< (http://www.railfaneurope.net/ric/pictures_1081.htm).
037 HŽ ex-PKP ET41 037
060 HŽ ex-PKP ET41 060
075 HŽ ex-PKP ET41 075
Dziękuję!! Ale myslałem że Chorwaci je jakoś ładnie pomalują:) Koniec OT z mojej strony.
Iwan
-
A że tak się zapytam, co te loki robiły na chorwackich kolejach??
EDIT: Miachu_PCC, nie jestem taki głupi jak Ci się wydaje. Wiem, że tam jeździły, ale dla^czego, skoro to polskie maszyny?
Profeta
-
A że tak się zapytam, co te loki robiły na chorwackich kolejach??
EDIT: Miachu_PCC, nie jestem taki głupi jak Ci się wydaje. Wiem, że tam jeździły, ale dla^czego, skoro to polskie maszyny?
Profeta
A po co Bombardiery u nas jeżdżą?
-
To raczej nie ma związku. Mnie interesuje tylko, co nasze Jamniki robiły w kraju oddalonym od nas o jakieś 1000km? I w takim razie dla czego były tam tylko przez rok?
-
I w takim razie dla czego były tam tylko przez rok?
To Ty nie wiesz? ...
Z pewnością umowa wynajmu ET41 była na rok i nie została przedłużona z powodu:
a) przewoźnik wynajmujący lokomotywy znalazł lepszą ofertę
b) potrzeba ET41 była tylko na rok
c) ET41 nie spełniały oczekiwań klienta
P.S. można tak wymieniać i wymieniać.
-
To raczej nie ma związku. Mnie interesuje tylko, co nasze Jamniki robiły w kraju oddalonym od nas o jakieś 1000km? I w takim razie dla czego były tam tylko przez rok?
Jak nie ma związku? Brakowało im ciężkich i mocnych lokomotyw to zapożyczyli sobie ET41.
-
To raczej nie ma związku. Mnie interesuje tylko, co nasze Jamniki robiły w kraju oddalonym od nas o jakieś 1000km? I w takim razie dla czego były tam tylko przez rok?
Nie przesadzaj, z południowej granicy Polski do Chorwacji jest ok 350km (a jeśli chodzi o mnie to mam bliżej do Chorwacji niż nad Bałtyk :) A chorwaci potrzebowali silnych loków, które dobrze radzą sobie w górach.
-
Nie przesadzaj, z południowej granicy Polski do Chorwacji jest ok 350km (a jeśli chodzi o mnie to mam bliżej do Chorwacji niż nad Bałtyk :) A chorwaci potrzebowali silnych loków, które dobrze radzą sobie w górach.
I taka odpowiedź najbardziej mnie zadowala.
P.S. Odległość chyba w lini prostej ;)
-
Proszę:
Tu macie galerię praktycznie wszystkich ET41 i nie tylko. (http://przewoznicy.rail.pl/gigabyt/galeria1/et41/galeriaet41.html)
-
Sorki że temat odkopuję, ale mam nowe zdjęcia ET41-188.
-
No dobra, Redsie, co powiesz na to:
ET41-188 w ZNTK Oleśnica, wyjeżdża świeżo po naprawie (15 kwietnia):
http://sigman.kolej.org.pl/foto/et41-188a.jpg
http://sigman.kolej.org.pl/foto/et41-188b.jpg
I tego samego dnia na Brochowie:
http://sigman.kolej.org.pl/foto/et41-188c.jpg
haha, byłem szybszy :p
Jeszcze ciekawostka - ET41-006, złożona z dwóch członów, z których jeden ma gładką blachę i zgarniacze od 4E, a drugi jest tego nowszego typu:
http://sigman.kolej.org.pl/foto/et41-006a.jpg
http://sigman.kolej.org.pl/foto/et41-006+067b.jpg
Dodatkowo: siódemki zrobione z ET41: (wszystkie)
http://sigman.kolej.org.pl/foto/ep07-537b.jpg
http://sigman.kolej.org.pl/foto/ep07-544g.jpg
http://sigman.kolej.org.pl/foto/eu07-545a.jpg
Przepraszam za linki do zdjęć, ale gdybym umieścił je jako załączniki, trudno byłoby umieścić je między zdaniami, a niektóre z nich mają zapewne zbyt duże rozmiary.
-
Tego się obawiałem cholera...no cóż, wysyłają masowo do ZNTK na ponowne malowanie. Sigman, w Łazach jeszcze są dwa inne składaki, 165 i 167. Wszystkie składaki mam obfocone (tj. 006, 165 i 167). Ponadto, występują również składaki obu nowszych członów bądź starszych. Przykładem może być czechowicka 41-137, która posiada jeden człon nowszego typu pierwszej generacji czyli z pięcioma kratami wentylatorów, a drugi człon ma tylko 4(tyle stosowano od numeru 180). Tak samo jest z wrocławską dwusetką, taki sam przypadek co z 137. Nie wiem czy to celowy zabieg czy nastąpiła faktyczna podmiana. Zdjęcia umieszze później. Co do zgarniaczy, skarżyska 066 posiada z jednej strony zgarniacz oryginalny, czyli 'połówkowy', a z drugiej ma cały. To samo występuje przy 137.
-
@Sigman, no to dzisiejsza ET41-144.
-
A może ktoś posiada inforamcje na temat podmian członów w ET41? Z jakiej lokomotywy do jakiej. Rozumiem że takie podmiany są wykonywane np. po kasacji jednego z członów, i z dwóch sparawnych lokomotyw tworzy sie nową.
-
Odsyłam Cię na kolejowaklatka.org . Tam masz dokładne informacje.