- Symulator MaSzyna -
Hyde Park => Bocznica => Wątek zaczęty przez: Sm 42 driver w 19 Kwietnia 2008, 11:59:01
-
Witam. Jak zauważyłem wszystkie obiekty w symku stoją pod kątem 90 stopni do płaskiego terenu. Czy można to zmienić bez ingerencji w plik *.inc lub *.t3d? Może przedstawię to na schematycznym rysunku.
Jak jest:
legenda:
l - drzewo
/ - teren
Rysunek:
l/
/
Czy tak może być:
legenda:
\ - drzewo
/ - teren
Rysunek:
\/
/
Dla lepszego zrozumienia o co mi chodzi daję screen z Trainza:
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/pelny/5522c1030b5a6cc1.html
Zwróćcie uwagę na trawę "posianą" na pochyłym terenie.
(Głównie chodzi o to czy można zrobić tak, żeby obiekty dopasowywały się do terenu?)
Proszę o rzeczowe odpowiedzi.
Pozdrawiam
-
Zaznacz obiekt, który chcesz obrócić, przejdź na widok LEFT, kliknij prawym klawiszem myszy na tym obiekcie i wybierz obcje ROTATE (służy ona do obracania obiektów), i obróć o tyle stopni o ile musisz.
-
Obiekty same nie dopasują się do terenu, ponieważ nie są do niego przyczepione.
Innymi słowy, to całkowity zbieg okoliczności, że drzewa są poziomie terenu.
-
Zaznacz obiekt, który chcesz obrócić, przejdź na widok LEFT, kliknij prawym klawiszem myszy na tym obiekcie i wybierz obcje ROTATE (służy ona do obracania obiektów), i obróć o tyle stopni o ile musisz.
Drzewa czy semafora na skos nie obrócisz bez zmian w pliku .inc - masz w nim taki wpis: (tu akurat tree.inc - w pliku semafora jest inaczej)
rotate 0 (p5) 0
Co oznacza, że plik pobiera kąt obrotu tylko jednej osi...
-
Ewentualnie przed wpisem include dać rotate x 0 y, a po end - endrotate.
EDIT:
1. Nie endrotate, tylko rotate 0 0 0
2. Rotate w incu 'nadpisuje' rotate przed incem, więc to co podałem nie działa...
-
Drzewa czy semafora na skos nie obrócisz bez zmian w pliku .inc - masz w nim taki wpis: (tu akurat tree.inc - w pliku semafora jest inaczej)
Zaznacz sobie obiekt, daj widok PERSPECTIVE, opcja ROTATE i obracasz w każdą dowolną strone, nawet na skos.
EDIT: O to chodzi: http://img337.imageshack.us/my.php?image=obrtzw0.jpg ?
-
EDIT: O to chodzi: http://img337.imageshack.us/my.php?image=obrtzw0.jpg ?
Być może ;) ... ale czy mógłbyś pokazać jak to w symku wygląda?
-
To co na screenie widać, to jest obrócona bramka po skosie, będzie w symku wyglądać tak samo jak w maxie. Z tym, że w tym przypadku co ja pokazałem, musiałbym odpowiednio wymodelować teren i trochę podnieść bramke, ponieważ gdy się dobrze przyjrzeć lewe ramie jest "pod ziemią".
-
Zaznacz sobie obiekt, daj widok PERSPECTIVE, opcja ROTATE i obracasz w każdą dowolną strone, nawet na skos.
Nie rozumiesz... W 3ds'ie to co innego. Skrypty eksportują potrzebne parametry danemu plikowi .inc - więc nawet jeśli obrócisz na skos jakiś obiekt w 3ds'ie - to informacji na temat obrotu po skosie skrypty nie wyeksportują... Trzeba robić zmiany w pliku inc.
Pamiętaj, że mowa o pliku INC! Nie o wstawianiu od razu modelu bezpośrednio do scenerii... To jest różnica.
-
Już rozumiem.
-
Zaznacz sobie obiekt, daj widok PERSPECTIVE, opcja ROTATE i obracasz w każdą dowolną strone, nawet na skos.
Nie rozumiesz... W 3ds'ie to co innego. Skrypty eksportują potrzebne parametry danemu plikowi .inc - więc nawet jeśli obrócisz na skos jakiś obiekt w 3ds'ie - to informacji na temat obrotu po skosie skrypty nie wyeksportują... Trzeba robić zmiany w pliku inc.
Pamiętaj, że mowa o pliku INC! Nie o wstawianiu od razu modelu bezpośrednio do scenerii... To jest różnica.
Czyli aby obrócić trzeba wstawić bezpośrednio plik *.t3d? Czy tak można?
-
Czyli aby obrócić trzeba wstawić bezpośrednio plik *.t3d? Czy tak można?
Gdy wstawiasz jakiś model - tak. Jeśli jednak chcesz obrócić coś z pliku inc (np. drzewo), to wtedy trzeba go modyfikować (najlepiej zapisać jako nowy, inny plik - wtedy nie będzie trzeba modyfikować wpisów do scenerii we wszystkich trasach żeby nie wywalało abnormal'a).