- Symulator MaSzyna -
Symulator EU07 (i nie tylko) => Tabor kolejowy => Wątek zaczęty przez: MichałŁ w 16 Kwietnia 2008, 17:18:28
-
Ja mam pytanie na temat świateł. Do czego służą lampy na szczytach kabin S200 i TEM2?
Wydzielam.
Akvin
-
Na pulpicie tamary jest taki hebel pod tytułem "Młody, cho no tu":D Na S200 pewnie to samo będzie
-
A to nie koguty są? TAk jak na 6Dg
-
Nie to są białe albo czerwone lampki nad wejściem do kabiny TEM2 albo nad bocznymi oknami S200
-
Niekoniecznie nad wejściem, zobacz tutaj: http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/6/61/IMG_2085_TEM2-209_and_TEM2-257.jpg/800px-IMG_2085_TEM2-209_and_TEM2-257.jpg (http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/6/61/IMG_2085_TEM2-209_and_TEM2-257.jpg/800px-IMG_2085_TEM2-209_and_TEM2-257.jpg)
-
Maszynista zaświeca tą lampkę do oznaczenia po której stronie kabiny siedzi, żeby manewrowy wiedział z której strony podawać sygnały. U nas raczej nie stosowane, taki czeski przepis :)
-
U nas oznacza sie przez zapalenie świateł po stronie czynnego stanowiska maszynisty.
-
Gisio, Michał, jesteście (częsciowo?) w błędzie. Na tamarze jednym heblem załącza się wszystkie cztery światełka na kabinie.
-
Co do tamary to nie znam ich zastosowania, możliwe że chodzi o coś całkiem innego, jednak w s200 i t448p, tak jak napisałem, służą do oznaczenia po której stronie należy podawać sygnały dla maszynisty.
-
Co do tamary to nie znam ich zastosowania, możliwe że chodzi o coś całkiem innego, jednak w s200 i t448p, tak jak napisałem, służą do oznaczenia po której stronie należy podawać sygnały dla maszynisty.
W tamarze oznaczają dokładnie to samo. Ci co twierdza, ze jest inaczej sa w bledzie...
-
Ja nie znalazłem w czeskich przepisach sygnalizacji żeby światła na kabinie służyły do osygnalizowania lokomotywy podczas manewrów ja by był taki przepis to wszystkie czeskie lokomotywy by miały światła na kabinie.
-
@EU07-483 jesteś pewien? Ile tamar zailczyłem, wszystkie miały jeden hebel od tych małych światełek (w sensie jednym załącza się wszystkie jednocześnie).
-
Mi takiej informacji udzielił maszynista więc chyba się nie mylił, a co do tamary może jest tam przełącznik wyłączający lampki po jednej strnonie?
-
Napewno nie ma przełącznika który by wyłączał lampki z jednej strony je tyko włącznik "przywołanie pomocnika maszynisty"
-
W s200 najpierw należy włączyć jazdę jednoosobową. Dopiero wtedy można za pomocą przełączników po obu stronach kabiny zaświecać lampki po odpowiedniej stronie.
(http://c.wrzuta.pl/wi63/49996ef7000d3cba486604a5/Pulpit%20S-2108?type=i&key=bZM5l1hpa7&ft=f)
(http://c.wrzuta.pl/wi63/49996ef7000d3cba486604a5/Pulpit%20S-2108?type=i&key=bZM5l1hpa7&ft=f)
(http://c.wrzuta.pl/wi7784/60f44ce5000859cd4866052e/PICT0114?type=i&key=fV4wiBlyjX&ft=f)
(http://c.wrzuta.pl/wi7784/60f44ce5000859cd4866052e/PICT0114?type=i&key=fV4wiBlyjX&ft=f)
-
Ty może sprawdź czy ten przepis to na pewno czeski jest może on jest rosyski bo tam dużo ЧМЭЗ jest i może w Rosji to jej dotyczy.
-
Raczej nie ponieważ t448p też mają takie lampki a nigdy nie były eksportowane do Rosji.
-
Raczej nie ponieważ t448p też mają takie lampki a nigdy nie były importowane do Rosji.
Prędzej eksportowane do Rosji
-
W Rosji jest coś podobnego do T448p różni się tylko kabiną i oznaczone jest ЧМЭ2
http://www.parovoz.com/newgallery/pg_view.php?ID=309&LNG=EN#picture,
-
Prędzej eksportowane do Rosji
fakt, dzięki za uwagę, już poprawione :)
W Rosji jest coś podobnego do T448p różni się tylko kabiną i oznaczone jest ЧМЭ2
http://www.parovoz.com/newgallery/pg_view.php?ID=309&LNG=EN#picture,
U nas to jest oznaczone T458, nie jest to t488p.
http://s04.imagehost.org/1804/DSC03759.jpg (http://s04.imagehost.org/1804/DSC03759.jpg)