- Symulator MaSzyna -

Symulator EU07 (i nie tylko) => Pomoc w tworzeniu => Wątek zaczęty przez: przepioramarcin w 16 Kwietnia 2008, 21:43:55

Tytuł: Export nasypu w 3dsmax
Wiadomość wysłana przez: przepioramarcin w 16 Kwietnia 2008, 21:43:55
Jak wyeksportować stworzony nasyp w scenerii w 3dsmax?
Eksport do pliku inc, czy może t3d?
Czy należy użyć opcji Mesh Export?
Proszę o konkretną, rzeczową pomoc.
Pozdrawiam. Marcin.
Tytuł: Odp: Export nasypu w 3dsmax
Wiadomość wysłana przez: mk1992 w 17 Kwietnia 2008, 08:23:10
Jeśli chodzi o mnie, to eksportowałem to zawsze z całą scenerią do pliku scn. i nie miałem żadnych kłopotów.
Tytuł: Odp: Export nasypu w 3dsmax
Wiadomość wysłana przez: Sakorius w 17 Kwietnia 2008, 13:10:23
Jak wyeksportować stworzony nasyp w scenerii w 3dsmax?
Eksport do pliku inc, czy może t3d?
(...)
Wszelkie elementy terenu eksportują się razem z torowiskiem, trakcją itd. Ale jeśli chcesz wyeksportować sam nasyp z pliku ze scenerią, to zaznacz go, potem zaznacz opcję "Export selected only" i wyeksportuj do pliku scm (moduł scenerii). Aby plik scm wstawić do scenerii, w pliku scenerii scn dodaj linijkę:
include nazwa_pliku.scm end
Tytuł: Odp: Export nasypu w 3dsmax
Wiadomość wysłana przez: przepioramarcin w 17 Kwietnia 2008, 17:05:42
Co bym nie zrobił efekt zawsze jest ten sam:
//-------------------------------------------------
// Object01
//-------------------------------------------------

//-------------------------------------------------
// Object02
//-------------------------------------------------
i na tym koniec.
Co należy zaznaczyć lub wpisać w opcji "Material"(czyli oknie Material/Map Browser)?
Tytuł: Odp: Export nasypu w 3dsmax
Wiadomość wysłana przez: Sakorius w 17 Kwietnia 2008, 17:54:42
Co bym nie zrobił efekt zawsze jest ten sam:
//-------------------------------------------------
// Object01
//-------------------------------------------------

//-------------------------------------------------
// Object02
//-------------------------------------------------
i na tym koniec.
Co należy zaznaczyć lub wpisać w opcji "Material"(czyli oknie Material/Map Browser)?
A oteksturowałeś w ogóle te obiekty? Są trzy opcje, albo obiekty są nieoteksturowane, albo nie są skonwertowane do Editable Mesh, albo korzystasz z nowszych skryptów, które nie eksportują obiektów do scn (też miałem taki problem, ale gdy zacząłem eksportować podstawowymi skryptami, wszystko jest ok). Spróbuj wyeksportować scenerię tymi skryptami http://tmkdizk.skww.pl/maszyna/skrypty.zip .
Tytuł: Odp: Export nasypu w 3dsmax
Wiadomość wysłana przez: mk1992 w 17 Kwietnia 2008, 18:54:27
Wątpie aby była to wina skryptów, korzystam ze skryptów od @gifrelejczyka i nie mam żadnych problemów z eksportem nasypów. Miewałem identyczne gdy nie konwertowałem do Editable Mesh, zaznaczasz obiekt, klikasz prawym przyciskiem myszy i wybierasz opcje Conwert to Editable Mesh. Nie zapomnij o nałożeniu tekstury trawy!

Pozdrawiam!
Tytuł: Odp: Export nasypu w 3dsmax
Wiadomość wysłana przez: przepioramarcin w 18 Kwietnia 2008, 07:34:24
Wszystkie porady kolegów do tej pory zrozumiałem
z wyjątkiem oteksturowania nasypu trawą.
Jak to zrobić?
W skrypcie są przy nasypie tylko dwie opcje:
Material oraz Create.
Do czego służy Create - wiem. :)
 
Tytuł: Odp: Export nasypu w 3dsmax
Wiadomość wysłana przez: AtapiCl w 18 Kwietnia 2008, 09:15:59
Wszystkie porady kolegów do tej pory zrozumiałem
z wyjątkiem oteksturowania nasypu trawą.
Jak to zrobić?
W skrypcie są przy nasypie tylko dwie opcje:
Material oraz Create.
Do czego służy Create - wiem. :)

Bo nie teksturujesz za pomocą skryptów... Od tego jest 3ds. W zależności od wersji trochę się różni sposób nałożenia tekstury... Powiedz jaką wersję 3ds'a masz.
Tytuł: Odp: Export nasypu w 3dsmax
Wiadomość wysłana przez: przepioramarcin w 18 Kwietnia 2008, 16:34:19
3dsmax 2008