(http://img153.imageshack.us/my.php?image=800pxpkpeu07060sa132006qd4.jpg)Bo w ZNTKu chlopcy popili i niepotrzebnie zamontowali ?:>
Dzisiaj znalazlem zdjęcie lokomotywy Eu07-060. ^^
Zastanawiam się dlaczego ma czerwony refrektor na górze ?
PS jak zmniejszyć screen ?Wstawiaj obrazek jako załącznik.
Nie tylko one mają ten reflektor. ZTCP to kiedyś były wymagane trzy światła czerwone.Y? Niby po co?
Hmm ja sądzę, że to może być inna sprawa niż przepisy. Po_prostu podczas remontu w ZNTK nie było świateł bez czerwonej żarówki to wstawili reflektor z czerwoną zarówką. Oczywiście czerwona żarówka nie działa.
Przepisy, przepisy a nie wina ZNTK ;) Przypominam EU05 i EP02 ;) Tak samo miały wszystkie inne loki przed rokiem 70 ;)
Był kiedyś przepis mówiący o tym że lokomotywy mające trzy punktowe oświetlenie mają na górnym reflektorze czerwoną koncówkę a na dole ( to po lewej) nie miało natomiast prawe już miało ( tu przykład EU05-22 i EP02-08),Piedzielita - jak znajdziesz przepis cofne słowa.
Był kiedyś przepis mówiący o tym że lokomotywy mające trzy punktowe oświetlenie mają na górnym reflektorze czerwoną koncówkę a na dole ( to po lewej) nie miało natomiast prawe już miało ( tu przykład EU05-22 i EP02-08),Piedzielita - jak znajdziesz przepis cofne słowa.
Dlaczego jest na gorze? Nie wiem, ale postaram się dowiedzieć.
Ps. Skoro twiedzisz, ze obowiazywalo to przed 1970 to jakim cudem ma je 173? Ona raczej nie zostala zbudowana przad 1970. I dlaczego zadna z EU06 nie ma takiego cuda?
Seria EU07 była w tedy w pełni gotowości. Może to nic nie będzie mówić, ale sądze że 07-173 była zbudowana gdzieś w okolicach 1975 roku.
Przykład? EU07-369 która wyszła od Cegielskiego w 85. To znaczy że cegielski zaczął budować swoje maszyny gdzieś pod koniec lat 70-tych. Pozdr.
Tak Was czytam, czytam i się pytam. Sygnał Pc6 do czego się odnosi?. Stosowany w latach 1958. Obowiązuje ,zdaje mi się do dziś", bo nikt tego nie zmienił.
@eu07-457 i wydaje mi się, że to jest wytłumaczenie tego ,górnego" czerwonego światła podawanego na lokach i parowozach.
Reflektor górny czerwony, nigdy przenigdy nie był w żadnej sygnalizacji stosowany. Pojawienie się takiego reflektora wzięło się z natury warsztatowej- wstawienie coś od czegoś, a że ma szkiełko czerwone to nic nie przeszkadza.To do czego w EU04 i EU20 służył przełącznik: reflektor dachowy światło czerwone?
To do czego w EU04 i EU20 służył przełącznik: reflektor dachowy światło czerwone?Ja jeszcze dodam, ze w dokumentacji technicznej EU04 nie ma mowy o wylaczniku prawego swiatla czerwonego. Jest za to mowa o wylaczniku dachowego swiatla czerwonego jak kolega wyzej zauwazyl.
W przepisach nigdy się nie dopatrzyłem o górnym czerwonym reflektorze. Poczytam jeszcze historyczne instrukcje, może chodzi o jakiś sygnał alarmowy.Ulatwie Ci to zadanie: w E1 z 1964 roku w sygnalach na pociagu i taborze nie ma mowy o gornym reflektorze, poza przypadkiem pociagu z plugiem odsnieznym.
Ulatwie Ci to zadanie: w E1 z 1964 roku w sygnalach na pociagu i taborze nie ma mowy o gornym reflektorze, poza przypadkiem pociagu z plugiem odsnieznym.