- Symulator MaSzyna -
Symulator EU07 (i nie tylko) => Pomoc w tworzeniu => Wątek zaczęty przez: Sm 42 driver w 14 Kwietnia 2008, 21:12:08
-
Witam. Ostatnio zacząłem tworzyć scenerię w gmaxie. Wszystko było ok, ale do czasu. Dzisiaj pojawił się problem:
Robię tak:
1. Klikam na SCN/INC EXPORT
2. Klikam na SAVE AS ...
3. Otwieram MAXSCRIPT -> MAXSCRIPT LISTENER ...
4. Otwiera się okno z którego zawsze kopiowałem treść do pliku *.scn. Natomiast teraz zaznaczam normalnie całość ale gdy "puszczę" przycisk myszy zostaje zaznaczona tylko około połowa tekstu.
Czy jest na to jakaś rada? A może to ja robię coś źle?
Za wszystkie rady bardzo dziękuję.
PS. [Proszę o powstrzymanie się od postów typu: gmax to zło!!! itp. Dziękuję.]
-
Gmax byłby dobry ale to jest jego największa wada. Również tak miałem, a gdy zrobisz sobie więcej rzeczy na trasie i plik scn. będzie zajmował ponad 1GB to też będziesz musiał się bawić w "kawałkowe kopiowanie i wklejanie sceneri" do pliku. Po jakimś czasie to żucisz.
Pozdrawiam!
P.S ja na to rady nie znalazłem, ewentualnie możesz nacisnąć klawisze ctr+a (zaznacz wszystko) ale to też nie zawsze zadziała.
-
Nie jestem pewien czy w gmax to zadziała, ale spróbuj użyć skrótu klawiszowego ctrl + A do zaznaczenia tekstu.
-
P.S ja na to rady nie znalazłem, ewentualnie możesz nacisnąć klawisze ctr+a (zaznacz wszystko) ale to też nie zawsze zadziała.
Taaak ... zaznacz wszystko nie działa ... Pomimo to dziękuję za radę i odpowiedź :)
Pozdro
-
Był taki programik ogólnodostępny. Nazywał się CopyCopyListener.exe - kopiował wszystko. Niestety nie mam, bo nie używam Gmax'a. Może ktoś poszuka i koledze udostępni...
-
Bardzo proszę.
http://www.sendspace.com/file/gplpnv (http://www.sendspace.com/file/gplpnv)
-
Bardzo proszę.
http://www.sendspace.com/file/gplpnv (http://www.sendspace.com/file/gplpnv)
Bardzo dziękuję! Wiedziałem, że mogę na was liczyć :)
Pozdrawiam
PS. Panie Moderatorze: Porszę nie zamykać jeszcze wątku gdyż mogę mieć jeszcze jakieś pytania.
-
I pojawił się kolejny problem ...
Chciałem zrobić sobie teren, postępuję tak:
1. Klikam CREATE -> SHAPE -> LINE
2. Tworze linię.
3. Następnie klikam odpowiedź YES (pytanie: Close spline?).
4. Zaznaczam zamkniętą linię.
5. Klikam DELANUAY MESH, następnie MAKE.
I niestety nie wiem dlaczego, ale nie otrzymuję siatki trójkątów do oteksturowania. Zna ktoś rozwiązanie tego problemu?
Korzystałem z tutoriala tworzenia tras @bohunaIC.
Pozdrawiam
-
I pojawił się kolejny problem ...
Chciałem zrobić sobie teren, postępuję tak:
1. Klikam CREATE -> SHAPE -> LINE
2. Tworze linię.
3. Następnie klikam odpowiedź YES (pytanie: Close spline?).
4. Zaznaczam zamkniętą linię.
5. Klikam DELANUAY MESH, następnie MAKE.
I niestety nie wiem dlaczego, ale nie otrzymuję siatki trójkątów do oteksturowania. Zna ktoś rozwiązanie tego problemu?
Korzystałem z tutoriala tworzenia tras @bohunaIC.
Pozdrawiam
Jakie masz skrypty?
-
I pojawił się kolejny problem ...
Chciałem zrobić sobie teren, postępuję tak:
1. Klikam CREATE -> SHAPE -> LINE
2. Tworze linię.
3. Następnie klikam odpowiedź YES (pytanie: Close spline?).
4. Zaznaczam zamkniętą linię.
5. Klikam DELANUAY MESH, następnie MAKE.
I niestety nie wiem dlaczego, ale nie otrzymuję siatki trójkątów do oteksturowania. Zna ktoś rozwiązanie tego problemu?
Korzystałem z tutoriala tworzenia tras @bohunaIC.
Pozdrawiam
To są uroki GMAXa. Dostajesz w listenerze pewien kod, który musisz przekonwertować przy pomocy jakiegoś *.bat który jest w katalogu ze skryptami. Dawno się tym nie bawiłem, to nie pamiętam jak to szło. Później po zrobieniu dostawałeś siatkę.
-
(ciach)
Jakie masz skrypty?
Z downloadu ... inne nie chodzą :) ... próbowałem.
-
To są uroki GMAXa. Dostajesz w listenerze pewien kod, który musisz przekonwertować przy pomocy jakiegoś *.bat który jest w katalogu ze skryptami. Dawno się tym nie bawiłem, to nie pamiętam jak to szło. Później po zrobieniu dostawałeś siatkę.
Dokładnie tak. W Gmaxie wpierw przyciskiem Generate (jakoś tak) w skryptach tworzy się ten kod, z listenera kopiujesz kod do pliku tmp.poly (jak nie masz w katalogu ze skryptami, to musisz go utworzyć), zapisujesz, odpalasz triangulate.bat i potem w gmaxie Make. Jakoś tak to właśnie szło...
-
To są uroki GMAXa. Dostajesz w listenerze pewien kod, który musisz przekonwertować przy pomocy jakiegoś *.bat który jest w katalogu ze skryptami. Dawno się tym nie bawiłem, to nie pamiętam jak to szło. Później po zrobieniu dostawałeś siatkę.
Dokładnie tak. W Gmaxie wpierw przyciskiem Generate (jakoś tak) w skryptach tworzy się ten kod, z listenera kopiujesz kod do pliku tmp.poly (jak nie masz w katalogu ze skryptami, to musisz go utworzyć), zapisujesz, odpalasz triangulate.bat i potem w gmaxie Make. Jakoś tak to właśnie szło...
Ulala ;) jakoś poszło ...
zapisujesz, odpalasz triangulate.bat i potem w gmaxie Make. Jakoś tak to właśnie szło...
zapisujesz, odpalasz triangulate.bat i potem w gmaxie IMPORT.
I otrzymujemy piękną siatkę do oteksturowania, która się teksturuje, ale nie eksportuje ... W Listenerze widnieje tylko taki oto zapis:
//-------------------------------------------------
// Object01
//-------------------------------------------------
Wie ktoś jak temu zaradzić?
-
I otrzymujemy piękną siatkę do oteksturowania, która się teksturuje, ale nie eksportuje ... W Listenerze widnieje tylko taki oto zapis:
I odpowiednio powielasz... Zaznaczasz trawkę, z zakładki 'Modify' (zaraz po 'Create') z listy 'Modifier List' wybierasz UVW Map. Tam się odpowiednio sposób powielania tekstury na danej powierzchni ustawia. Wg uznania. I dopiero teraz spróbuj wyeksportować.
-
Tam się odpowiednio sposób powielania tekstury na danej powierzchni ustawia. Wg uznania.
(http://img258.imageshack.us/img258/7521/uvwmappingyw8.th.png) (http://img258.imageshack.us/my.php?image=uvwmappingyw8.png)
Czy mógłbyś wskazać w którym miejscu się ustawia to powielanie?
-
Ogólnie część "Mapping:" - za pomocą radiobuttonów (czyli Planar, Cylindrical itd.) wybierasz sposób rozłożenia tekstury. Za pomocą U Title i V Title ustawiasz ile razy na długość, szerokość ma być powielona tex. W Title ustawiasz, jeśli powierzchnia z teksturą to jakieś wzniesienie itd...
No i jeszcze jedno... Gdy stworzysz siatkę i nałożysz teksturę - PPM na siatce -> Convert to -> Convert to Editable Mesh. Dopiero potem UVW Map...