- Symulator MaSzyna -

Symulator EU07 (i nie tylko) => Pomoc w tworzeniu => Wątek zaczęty przez: Sm 42 driver w 14 Kwietnia 2008, 21:12:08

Tytuł: Pewien problem z gmax.
Wiadomość wysłana przez: Sm 42 driver w 14 Kwietnia 2008, 21:12:08
Witam. Ostatnio zacząłem tworzyć scenerię w gmaxie. Wszystko było ok, ale do czasu. Dzisiaj pojawił się problem:
Robię tak:
1. Klikam na SCN/INC EXPORT
2. Klikam na SAVE AS ...
3. Otwieram MAXSCRIPT -> MAXSCRIPT LISTENER ...
4. Otwiera się okno z którego zawsze kopiowałem treść do pliku *.scn. Natomiast teraz zaznaczam normalnie całość ale gdy "puszczę" przycisk myszy zostaje zaznaczona tylko około połowa tekstu.

Czy jest na to jakaś rada? A może to ja robię coś źle?

Za wszystkie rady bardzo dziękuję.

PS. [Proszę o powstrzymanie się od postów typu: gmax to zło!!! itp. Dziękuję.]
Tytuł: Odp: Pewien problem z gmax.
Wiadomość wysłana przez: mk1992 w 14 Kwietnia 2008, 21:14:37
Gmax byłby dobry ale to jest jego największa wada. Również tak miałem, a gdy zrobisz sobie więcej rzeczy na trasie i plik scn. będzie zajmował ponad 1GB to też będziesz musiał się bawić w "kawałkowe kopiowanie i wklejanie sceneri" do pliku. Po jakimś czasie to żucisz.

Pozdrawiam!

P.S ja na to rady nie znalazłem, ewentualnie możesz nacisnąć klawisze ctr+a (zaznacz wszystko) ale to też nie zawsze zadziała.
Tytuł: Odp: Pewien problem z gmax.
Wiadomość wysłana przez: adsim w 14 Kwietnia 2008, 21:19:36
Nie jestem pewien czy w gmax to zadziała, ale spróbuj użyć skrótu klawiszowego ctrl + A do zaznaczenia tekstu.
Tytuł: Odp: Pewien problem z gmax.
Wiadomość wysłana przez: Sm 42 driver w 14 Kwietnia 2008, 21:20:12
P.S ja na to rady nie znalazłem, ewentualnie możesz nacisnąć klawisze ctr+a (zaznacz wszystko) ale to też nie zawsze zadziała.

Taaak ... zaznacz wszystko nie działa ...   Pomimo to dziękuję za radę i odpowiedź :)
Pozdro
Tytuł: Odp: Pewien problem z gmax.
Wiadomość wysłana przez: AtapiCl w 14 Kwietnia 2008, 21:52:32
Był taki programik ogólnodostępny. Nazywał się CopyCopyListener.exe - kopiował wszystko. Niestety nie mam, bo nie używam Gmax'a. Może ktoś poszuka i koledze udostępni...
Tytuł: Odp: Pewien problem z gmax.
Wiadomość wysłana przez: ISDR w 15 Kwietnia 2008, 00:21:28
Bardzo proszę.
http://www.sendspace.com/file/gplpnv (http://www.sendspace.com/file/gplpnv)
Tytuł: Odp: Pewien problem z gmax.
Wiadomość wysłana przez: Sm 42 driver w 15 Kwietnia 2008, 14:08:58
Bardzo proszę.
http://www.sendspace.com/file/gplpnv (http://www.sendspace.com/file/gplpnv)

Bardzo dziękuję! Wiedziałem, że mogę na was liczyć :)

Pozdrawiam

PS. Panie Moderatorze: Porszę nie zamykać jeszcze wątku gdyż mogę mieć jeszcze jakieś pytania.
Tytuł: Odp: Pewien problem z gmax.
Wiadomość wysłana przez: Sm 42 driver w 15 Kwietnia 2008, 18:11:59
I pojawił się kolejny problem ...

Chciałem zrobić sobie teren, postępuję tak:
1. Klikam CREATE -> SHAPE -> LINE
2. Tworze linię.
3. Następnie klikam odpowiedź YES (pytanie: Close spline?).
4. Zaznaczam zamkniętą linię.
5. Klikam DELANUAY MESH, następnie MAKE.

I niestety nie wiem dlaczego, ale nie otrzymuję siatki trójkątów do oteksturowania. Zna ktoś rozwiązanie tego problemu?

Korzystałem z tutoriala tworzenia tras @bohunaIC.

Pozdrawiam
Tytuł: Odp: Pewien problem z gmax.
Wiadomość wysłana przez: AtapiCl w 15 Kwietnia 2008, 18:34:06
I pojawił się kolejny problem ...

Chciałem zrobić sobie teren, postępuję tak:
1. Klikam CREATE -> SHAPE -> LINE
2. Tworze linię.
3. Następnie klikam odpowiedź YES (pytanie: Close spline?).
4. Zaznaczam zamkniętą linię.
5. Klikam DELANUAY MESH, następnie MAKE.

I niestety nie wiem dlaczego, ale nie otrzymuję siatki trójkątów do oteksturowania. Zna ktoś rozwiązanie tego problemu?

Korzystałem z tutoriala tworzenia tras @bohunaIC.

Pozdrawiam

Jakie masz skrypty?
Tytuł: Odp: Pewien problem z gmax.
Wiadomość wysłana przez: Cesky Kretek w 15 Kwietnia 2008, 20:02:17
I pojawił się kolejny problem ...

Chciałem zrobić sobie teren, postępuję tak:
1. Klikam CREATE -> SHAPE -> LINE
2. Tworze linię.
3. Następnie klikam odpowiedź YES (pytanie: Close spline?).
4. Zaznaczam zamkniętą linię.
5. Klikam DELANUAY MESH, następnie MAKE.

I niestety nie wiem dlaczego, ale nie otrzymuję siatki trójkątów do oteksturowania. Zna ktoś rozwiązanie tego problemu?

Korzystałem z tutoriala tworzenia tras @bohunaIC.

Pozdrawiam
To są uroki GMAXa. Dostajesz w listenerze pewien kod, który musisz przekonwertować przy pomocy jakiegoś *.bat który jest w katalogu ze skryptami. Dawno się tym nie bawiłem, to nie pamiętam jak to szło. Później po zrobieniu dostawałeś siatkę.
Tytuł: Odp: Pewien problem z gmax.
Wiadomość wysłana przez: Sm 42 driver w 15 Kwietnia 2008, 20:16:22
(ciach)

Jakie masz skrypty?

Z downloadu ... inne nie chodzą :) ... próbowałem.
Tytuł: Odp: Pewien problem z gmax.
Wiadomość wysłana przez: AtapiCl w 15 Kwietnia 2008, 20:19:33
To są uroki GMAXa. Dostajesz w listenerze pewien kod, który musisz przekonwertować przy pomocy jakiegoś *.bat który jest w katalogu ze skryptami. Dawno się tym nie bawiłem, to nie pamiętam jak to szło. Później po zrobieniu dostawałeś siatkę.

Dokładnie tak. W Gmaxie wpierw przyciskiem Generate (jakoś tak) w skryptach tworzy się ten kod, z listenera kopiujesz kod do pliku tmp.poly (jak nie masz w katalogu ze skryptami, to musisz go utworzyć), zapisujesz, odpalasz triangulate.bat i potem w gmaxie Make. Jakoś tak to właśnie szło...
Tytuł: Odp: Pewien problem z gmax.
Wiadomość wysłana przez: Sm 42 driver w 15 Kwietnia 2008, 21:24:40
To są uroki GMAXa. Dostajesz w listenerze pewien kod, który musisz przekonwertować przy pomocy jakiegoś *.bat który jest w katalogu ze skryptami. Dawno się tym nie bawiłem, to nie pamiętam jak to szło. Później po zrobieniu dostawałeś siatkę.

Dokładnie tak. W Gmaxie wpierw przyciskiem Generate (jakoś tak) w skryptach tworzy się ten kod, z listenera kopiujesz kod do pliku tmp.poly (jak nie masz w katalogu ze skryptami, to musisz go utworzyć), zapisujesz, odpalasz triangulate.bat i potem w gmaxie Make. Jakoś tak to właśnie szło...
Ulala ;) jakoś poszło ...

zapisujesz, odpalasz triangulate.bat i potem w gmaxie Make. Jakoś tak to właśnie szło...

zapisujesz, odpalasz triangulate.bat i potem w gmaxie IMPORT.

I otrzymujemy piękną siatkę do oteksturowania, która się teksturuje, ale nie eksportuje ... W Listenerze widnieje tylko taki oto zapis:

//-------------------------------------------------
// Object01
//-------------------------------------------------

Wie ktoś jak temu zaradzić?
Tytuł: Odp: Pewien problem z gmax.
Wiadomość wysłana przez: AtapiCl w 15 Kwietnia 2008, 21:38:23
Cytuj
I otrzymujemy piękną siatkę do oteksturowania, która się teksturuje, ale nie eksportuje ... W Listenerze widnieje tylko taki oto zapis:

I odpowiednio powielasz... Zaznaczasz trawkę, z zakładki 'Modify' (zaraz po 'Create') z listy 'Modifier List' wybierasz UVW Map. Tam się odpowiednio sposób powielania tekstury na danej powierzchni ustawia. Wg uznania. I dopiero teraz spróbuj wyeksportować.
Tytuł: Odp: Pewien problem z gmax.
Wiadomość wysłana przez: Sm 42 driver w 16 Kwietnia 2008, 15:06:22
Tam się odpowiednio sposób powielania tekstury na danej powierzchni ustawia. Wg uznania.

(http://img258.imageshack.us/img258/7521/uvwmappingyw8.th.png) (http://img258.imageshack.us/my.php?image=uvwmappingyw8.png)

Czy mógłbyś wskazać w którym miejscu się ustawia to powielanie?

Tytuł: Odp: Pewien problem z gmax.
Wiadomość wysłana przez: AtapiCl w 16 Kwietnia 2008, 15:19:47
Ogólnie część "Mapping:" - za pomocą radiobuttonów (czyli Planar, Cylindrical itd.) wybierasz sposób rozłożenia tekstury. Za pomocą U Title i V Title ustawiasz ile razy na długość, szerokość ma być powielona tex. W Title ustawiasz, jeśli powierzchnia z teksturą to jakieś wzniesienie itd...

No i jeszcze jedno... Gdy stworzysz siatkę i nałożysz teksturę - PPM na siatce -> Convert to -> Convert to Editable Mesh. Dopiero potem UVW Map...