- Symulator MaSzyna -
Symulator EU07 (i nie tylko) => Pomoc doraźna => Trasy => Wątek zaczęty przez: mejdzel w 13 Kwietnia 2008, 17:14:01
-
Mam pytanie da się zamienić w pliku ze scenerią wpisy by uzyskać jazdę z kabiny np. A ?
Chodzi mi o SM/SU 42 bo lubię je sterować tą krótszą częścią.
-
Mam pytanie da się zamienić w pliku ze scenerią wpisy by uzyskać jazdę z kabiny np. A ?
Chodzi mi o SM/SU 42 bo lubię je sterować tą krótszą częścią.
headdriver - kabina A
reardriver - kabina B
-
Jak masz we wpisie headdriver to po załadowaniu symka naciśnij 2xEnd. Ta czynność pozwoli Ci przejść do "drugiej" kabiny. Natomiast jeśli masz reardriver to naciśnij 2xHome. Działanie będzie analogiczne do 2xEnd.
-
Jak masz we wpisie headdriver to po załadowaniu symka naciśnij 2xEnd. Ta czynność pozwoli Ci przejść do "drugiej" kabiny. Natomiast jeśli masz reardriver to naciśnij 2xHome. Działanie będzie analogiczne do 2xEnd.
To wiem ale chcialbym jechać tą krótszą kabiną. Tj. Tak żeby ta łuższa część lokomotywy byla odwórcona w strone wagonów.
-
Lokomotywy nie można odwrócić.
-
Można, ale trzeba obrócić tor na którym ona stoi, a to dla niektórych jest wyższa szkoła jazdy.
-
A gdyby dać taki wpis:
node -1 0 5051-503320-2 dynamic PKP\eaos eaos eaos 0.0 nobody 3 52 enddynamic
node -1 0 SM42-174 dynamic PKP\SM42 sm42-174 sm42 0.0 headdriver enddynamic
-
Można, ale trzeba obrócić tor na którym ona stoi, a to dla niektórych jest wyższa szkoła jazdy.
To znaczy że nie można:)
A gdyby dać taki wpis:
node -1 0 5051-503320-2 dynamic PKP\eaos eaos eaos 0.0 nobody 3 52 Coal enddynamic
node -1 0 SM42-174 dynamic PKP\SM42 sm42-174 sm42 0.0 headdriver 0 0 Coal enddynamic
Z tego też nic nie będzie.
-
Z tego też nic nie będzie.
Dokładnie, wtedy będzie wychodziło, że mamy wagonem ciągnąć lokomotywe co jest nielogiczne, jedynie obrócić tor na którym jest lok, ewentualnie manewrować tak, aby krótszą częścią loka być w kierunku przód (oczywiście jeżeli manewry są możliwe w sceneri).
-
node -1 0 5051-503320-2 dynamic PKP\eaos eaos eaos 0.0 nobody 3 52 Coal enddynamic
node -1 0 SM42-174 dynamic PKP\SM42 sm42-174 sm42 0.0 headdriver 0 0 Coal enddynamic
Chcesz wegiel w kabinie wozic? No gratz.
-
Jaki węgiel w kabinie? Z takim wpisem wygląda to tak:
(http://img377.imageshack.us/img377/7019/beztytuu1qw0.th.png) (http://img377.imageshack.us/my.php?image=beztytuu1qw0.png)
-
Jakbyś odpowiednio zmodyfikował model i chk od trumny, to by się pojawił Plane z węglem, a że nikt tego jeszcze nie zrobił, to nie widać co się dzieje.
-
Jaki węgiel w kabinie? Z takim wpisem wygląda to tak:
(http://img377.imageshack.us/img377/7019/beztytuu1qw0.th.png) (http://img377.imageshack.us/my.php?image=beztytuu1qw0.png)
Po pierwsze:
Na obrazku wyraźnie widać, że wpis jest inny. Wpisz sobie to, co sam wstawiłeś w poście:
node -1 0 5051-503320-2 dynamic PKP\eaos eaos eaos 0.0 nobody 3 52 Coal enddynamic
node -1 0 SM42-174 dynamic PKP\SM42 sm42-174 sm42 0.0 headdriver 0 0 Coal enddynamic
Po drugie:
Z tym wpisem powinna być stonka - a raczej jej brak, bo wywalił by błąd (headdriver 0 0 Coal enddynamic
Po trzecie:
Kolega chciał prowadzić stonkę, a nie mieć ją jako dekorację. Spróbuj uruchomić symka ze swoim wpisem, żeby tą stonkę prowadzić. Albo oszczędź sobie trudu - nie uruchomisz. (Chyba że za pomocą STV lub plików wsadowych [.bat])
Podsumowując:
Wpisem w scenerii zmienimy tylko kabinę lub czoło - całego pociągu. Nie odwrócimy loka. Trzeba by było zmieniać wpis toru.
-
A czy w paczce całościowej nie ma odwróconego modelu SM42?
-
A czy w paczce całościowej nie ma odwróconego modelu SM42?
Co to oznacza odwrócony Sm42?
Lok postawiony na torze ustawia się przodem do jego początku tego toru.
Nic tu nie zmienisz.
-
Odwrócony - czyli zwrócony krótszą stroną w kierunku jazdy. Sprawdziłem i mam taki model w folderze z SM42. Tylko, że jest to dumb.
(http://img127.imageshack.us/img127/794/beztytuuul0.th.jpg) (http://img127.imageshack.us/my.php?image=beztytuuul0.jpg)
-
@adsim, postaw taki model odwrócony w scenerii i w misji, którą chce odpalić @mejdzel.
Spróbuj nim pojechać, później pogadamy.
Ja twierdzę że modelu na szynach, zmianą wpisu do scenerii odwrócić nie można i nie jestem odosobniony w tej opinii. Co najwyżej można postawić tam inny model.
node -1 0 SM42-174 dynamic PKP\SM42 sm42-174 sm42 0.0 headdriver 0 0 Coal enddynamic
Ten wpis jest zły, dwa ostatnie słowa odnoszą się do ładunku. Lokomotywą ładunku wozić nie można.
-
(...)
Ja twierdzę że modelu na szynach, zmianą wpisu do scenerii odwrócić nie można i nie jestem odosobniony w tej opinii.(...)
Oczywiście, model można obrócić tylko w 3dmaxie podczas tworzenia. Po eksporcie do t3d jest to raczej niemożliwe.
-
Obrót lokomotywy jest możliwy, tyle że kłopotliwy.
//---------------------------------------------------------------------------------
Parent: none
Type: Mesh
Name: MAIN
Anim: false
Ambient: 255.0 255.0 255.0
Diffuse: 255.0 255.0 255.0
Specular: 229.5 229.5 229.5
SelfIllum: false
Wire: false
WireSize: 1.0
Opacity: 100.0
Map: replacableskin.bmp
MaxDistance: 1000
MinDistance: 0
Transform:
-1.0 0.0 0.0 0.0
0.0 -1.0 0.0 0.0
0.0 0.0 1.0 0.0
0.0 0.0 0.0 1.0
NumVerts: 258
1
1.28503 -4.20941 3.69485 0.739337 0.383244
1.28503 -1.4816 3.69485 0.739337 0.565878
1.051 -1.27658 3.81762 0.724055 0.579604
1
1.28503 -4.20941 3.69485 0.739337 0.383244
1.051 -1.27658 3.81762 0.724055 0.579604
1.051 -4.37164 3.81762 0.724055 0.372383
W bloku transform należy zanegować pozycje jak w przykładzie. Oczywiście nie załatwia to do końca sprawy, ponieważ trzeba również obrócić kabinę i na nowo ją spozycjonować.
Ponadto pojawią się problemy ze sprzęgiem, oświetleniem itd., które również wymagają korekty.
-
Po takim wpisie model nie będzie działał poprawnie, musisz jeszcze odwrócić koła (żeby się kręciły w dobrą stronę, bo teraz będą się kręcić w stronę przeciwną do kierunku jazdy), proponuję wstawić taki wpis:
/---------------------------------------------------------------------------------
Parent: none
Type: Mesh
Name: xxxx
Anim: false
Ambient: 255.0 255.0 255.0
Diffuse: 255.0 255.0 255.0
Specular: 229.5 229.5 229.5
SelfIllum: false
Wire: false
WireSize: 1.0
Opacity: 100.0
Map: replacableskin.bmp
MaxDistance: 1000
MinDistance: 0
Transform:
1.0 0.0 0.0 0.0
0.0 1.0 0.0 0.0
0.0 0.0 1.0 0.0
0.0 0.0 0.0 1.0
NumVerts: 0
/---------------------------------------------------------------------------------
Parent: xxxx
Type: Mesh
Name: MAIN
Anim: false
Ambient: 255.0 255.0 255.0
Diffuse: 255.0 255.0 255.0
Specular: 229.5 229.5 229.5
SelfIllum: false
Wire: false
WireSize: 1.0
Opacity: 100.0
Map: replacableskin.bmp
MaxDistance: 1000
MinDistance: 0
Transform:
-1.0 0.0 0.0 0.0
0.0 -1.0 0.0 0.0
0.0 0.0 1.0 0.0
0.0 0.0 0.0 1.0
NumVerts: 258
1
1.28503 -4.20941 3.69485 0.739337 0.383244
1.28503 -1.4816 3.69485 0.739337 0.565878
1.051 -1.27658 3.81762 0.724055 0.579604
1
1.28503 -4.20941 3.69485 0.739337 0.383244
1.051 -1.27658 3.81762 0.724055 0.579604
1.051 -4.37164 3.81762 0.724055 0.372383
taki oto wpis zabezpieczy nas przed przechylaniem loka w przeciwną stronę niż tor, co do kół to zmieniamy nazewnictwo w następujący sposób: wheel01 na wheel04, wheel02 na wheel03 (to chyba nie jest konieczne, ale nie zaszkodzi zrobić) i obracamy je o 180 stopni w sposób podany przez Marconiego, w plikach .mmd pozostaje nam jeszcze tylko (po obrocie kabiny oczywiście) zmienienie pozycji mechanika w kabinie.
-
Po takim wpisie model nie będzie działał poprawnie, musisz jeszcze odwrócić koła (żeby się kręciły w dobrą stronę, bo teraz będą się kręcić w stronę przeciwną do kierunku jazdy), proponuję wstawić taki wpis:
Czytaj dokładnie to, co napisałem.
-
Obrót lokomotywy jest możliwy, tyle że kłopotliwy.
//---------------------------------------------------------------------------------
Parent: none
Type: Mesh
Name: MAIN
Anim: false
Ambient: 255.0 255.0 255.0
Diffuse: 255.0 255.0 255.0
Specular: 229.5 229.5 229.5
SelfIllum: false
Wire: false
WireSize: 1.0
Opacity: 100.0
Map: replacableskin.bmp
MaxDistance: 1000
MinDistance: 0
Transform:
-1.0 0.0 0.0 0.0
0.0 -1.0 0.0 0.0
0.0 0.0 1.0 0.0
0.0 0.0 0.0 1.0
NumVerts: 258
1
1.28503 -4.20941 3.69485 0.739337 0.383244
1.28503 -1.4816 3.69485 0.739337 0.565878
1.051 -1.27658 3.81762 0.724055 0.579604
1
1.28503 -4.20941 3.69485 0.739337 0.383244
1.051 -1.27658 3.81762 0.724055 0.579604
1.051 -4.37164 3.81762 0.724055 0.372383
W bloku transform należy zanegować pozycje jak w przykładzie. Oczywiście nie załatwia to do końca sprawy, ponieważ trzeba również obrócić kabinę i na nowo ją spozycjonować.
Ponadto pojawią się problemy ze sprzęgiem, oświetleniem itd., które również wymagają korekty.
A gdzie i czym to zmienić ?
-
Notatnik, plik *.t3d
-
@mejdzel Pozmieniaj loki w scenerii np. w Mocznikach w misji ET22 zmień na SM31 i jak pojedziesz po skład, to ze składem wrócisz z odwróconym lokiem, czyli z krótszą częścią na czele :P, albo w Zwrotnicowie zamiast EU07 to SM31. Jak tak czytałem wątek to innego sposobu nie ma, chyba że wyższa szkoła jazdy hihi
P.S.
Tylko czy "trumna" uciągnie skład tych wagonów w Mocznikach, można dać ukrotnienie z lokiem przy składzie :)
-
@mejdzel Pozmieniaj loki w scenerii np. w Mocznikach w misji ET22 zmień na SM31 i jak pojedziesz po skład, to ze składem wrócisz z odwróconym lokiem, czyli z krótszą częścią na czele :P, albo w Zwrotnicowie zamiast EU07 to SM31. Jak tak czytałem wątek to innego sposobu nie ma, chyba że wyższa szkoła jazdy hihi
P.S.
Tylko czy "trumna" uciągnie skład tych wagonów w Mocznikach, można dać ukrotnienie z lokiem przy składzie :)
Ok sprobuje dodac sm31