- Symulator MaSzyna -
Symulator EU07 (i nie tylko) => Tabor kolejowy => Wątek zaczęty przez: RooteK w 27 Marca 2008, 19:34:52
-
Czy na PKP Są jakieś limity co do ilości wagonów w składzie, lub samej jego długości??
(nie bierzmy pod uwagę możliwości stacji co by sie skład zmieścił, ale przepisy)
-
Chyba jest tak, że jak frekwencja jest bardzo wysoka to dają więcej wagonów, jak jest mała to dają mniej pudeł.
-
Chyba jest tak, że jak frekwencja jest bardzo wysoka to dają więcej wagonów, jak jest mała to dają mniej pudeł.
Oczywiscie :)
Wszystko jest w regulaminie linii. Max dlugosc skladu, max obciazenie na os itp :]
-
Pociąg pasażerski może mieć 300m zależy od długości peronów na stacjach.
można go przedłużyć do 400m jeżeli ma hamulce nastawione na P lub R zmieści sie przy peronie i ma zderzaki pierścieniowe
Pociąg towarowy z hamulcem nastawionym na G może mieć 600m a jeśli długiść stacji na to pozwala i na szlaku nie ma wzniesień ponad 12 promili to 750m
pociąg towarowy z hamulcami nastawionymi na P może mieć 400m
-
Z tego co pamiętam, to pociąg towarowy może mieć max. 40 wagonów.
-
Z tego co pamiętam, to pociąg towarowy może mieć max. 40 wagonów.
Tak się składa, że może mieć 41 lub 42 wagony. Mam tutaj na myśli węglarki pewnego typu (nie pamiętam dokładnie które), które są nieco krótsze i tym sposobem można upchnąć ich o tę sztukę czy dwie więcej, bo skład zmieści się w metrach.
Zainstaluj sobie jakis modul sprawdzania pisowni. Iwan
-
Z tego co pamiętam, to pociąg towarowy może mieć max. 40 wagonów.
Wszystko zależy od rodzaju wagonów, masy pociągu i długości składu.
-
Kiedyś widziałem pociąg pięćdziesięciokilkuwagonowy, pusty,z bykiem na czele, jednakże śmiem twierdzić, że wagony niektóre były dwuosiowe :)
-
Zapomniałem jeszcze dodać, że są to wagony 4 osiowe o długości maksymalnej nie przekraczającej 15 metrów - wtedy może ich być max 40.
-
Witam. A jakie są ograniczenia na pociągi pasażerskie, ile może wynosić maksymalna długość składu?
Na poniższym filmie jest skład, który ma 20 wagonów pasażerskich, i teraz pytanie, czy jest dopuszczalne na PKP, aby taki skład jeździł?, bo na normalnym dworcu ludzie by musieli wysiadać na nasypie jeżeli pociąg by się nie zmieścił, a np. w Warszawie Centralnej trzeba przejść do tych wagonów, które są przy peronie.
http://pl.youtube.com/watch?v=nW-SYZbP1No
Pozdrawiam
-
Nauczyciel mówił nam w szkole że pociąg może mieć max 900m (towarowy), a o osobowych nie wspomniał.
PS: skład może mieć 160 osi
-
Na wyżej wymienionym filmiku wszystkie wagony są podejrzanie czyste jak na warunki PKP ;) Ja osobiście jechałem raz w życiu pociągiem o takiej długości, to było w 1999r gdy w 3 klasie podstawówki jechałem na tzw. "Zieloną Szkołę" do Kołobrzegu. Pociąg odjeżdżał z Katowic, prowadziła go jakaś siódemka a skład to było 12 planowych pulmanów + 8 kolonijnych, z których 1 wagon był zarezerwowany dla mojej szkoły :)
-
Maksymalna długość pociągu pasażerskiego to 400m
maksymalna długość towarowego 750m
czyli 20 wagonów pasażerskich po ok 20m daje 400m
maksymalne długości i masa pociągów dla każdej lini powinny być podane w SRJP i regulaminie technicznym.
-
Witam. A jakie są ograniczenia na pociągi pasażerskie, ile może wynosić maksymalna długość składu?
Na poniższym filmie jest skład, który ma 20 wagonów pasażerskich, i teraz pytanie, czy jest dopuszczalne na PKP, aby taki skład jeździł?, bo na normalnym dworcu ludzie by musieli wysiadać na nasypie jeżeli pociąg by się nie zmieścił, a np. w Warszawie Centralnej trzeba przejść do tych wagonów, które są przy peronie.
http://pl.youtube.com/watch?v=nW-SYZbP1No
Pozdrawiam
Niestety to podsył ze Szczęśliwic do Wschodniej... Przejeżdża ok 15 przez WC, jest tam 8 wagonów Łodzianina i 12 Krupińskiego...
-
Z tego co pamiętam, to pociąg towarowy może mieć max. 40 wagonów.
Pociąg towarowy może mieć 43 wagony.
-
Pociąg towarowy może mieć 43 wagony.
Skąd ta pewnośc?
-
No cóż...Ostatnio jechał w Tychach pociąg o długości 46 wagonów więc ja bym tu o ilość sie nie kłócił...Był to skład mieszany za ET22-415 ...
mod Iwan
-
Długości pociągu nie liczy się w wagonach ale w metrach albo w osiach (1oś to chyba 5m)
jeżeli wagony są krótkie to może być ich więcej niż jak będą długie np. platformy
-
Długość w osiach kiedyś się liczyło, teraz tylko w metrach co można zauważyć po nowych wskaźnikach "W32" na stacjach i przystankach.
Wskaźnik W32- oznacza miejsce zatrzymania na stacji albo przystanku osobowym czoła pociągu o długości (w metrach) podanej na tym wskaźniku. Najczęściej spotykane wartości to 100, 150 lub 200 m.
Przykład: (http://img262.imageshack.us/img262/764/w32jj6.jpg) (http://imageshack.us)
-
No cóż...Ostatnio jechał w Tychach pociąg o długości 46 wagonów więc ja bym tu o ilość sie nie kłucił...Był to skład mieszany za ET22-415 ...
Zapomniałem jeszcze dodać, że są to wagony 4 osiowe o długości maksymalnej nie przekraczającej 15 metrów - wtedy może ich być max 40.
Sam, siebie musze cytować... wiadomo że jeżeli bedzie np kilka wagonow 2 osiowych to skład może być dłuższy o te "zaoszczędzone" metry
-
Na wyżej wymienionym filmiku wszystkie wagony są podejrzanie czyste jak na warunki PKP ;) Ja osobiście jechałem raz w życiu pociągiem o takiej długości, to było w 1999r gdy w 3 klasie podstawówki jechałem na tzw. "Zieloną Szkołę" do Kołobrzegu.
Charlie bo i chyba nadal takie jeżdzą do Kołobrzegu jechałem w rok temu w lipcu to także było dużooo pudełek naliczyłem ich chyba właśnie coś koło tego jak napisałeś około 17~ .Oczywiście licząc z "kolonijnymi"
Żuk wybaczy ale dam Przykład bardziej życiowy :-).
(http://img237.imageshack.us/img237/7301/przykaduy2.th.jpg) (http://img237.imageshack.us/my.php?image=przykaduy2.jpg)
Pozdro.
-
"Kołobrzeski" relacji Katowice-Kołobrzeg, przez Bytom, Kluczbork, Poznań w sezonie w zeszłym roku miał po 15 czasem 16 wagonów, a pośpieszny relacji Katowice-Łeba/Hel przez Bytom, Tarnowskie Góry w sezonie, miał po 16 pudeł.
-
Pociąg towarowy może mieć 43 wagony.
Skąd ta pewnośc?
Bo mam maszyniste w rodzinie, a ostanio często jeździ na towarowych.
-
Bo mam maszyniste w rodzinie, a ostanio często jeździ na towarowych.
Yhy, czyli powiedział Ci że ciągnął raz 43 wagony i myślisz ze to jest max, tak? A wiesz jakie to były wagony, ilo osiowe, jaką długośc miały? lub masz jakieś potwierdzenie tego, twojego stwierdzenia w przepisach? NIE, więc...
-
"Kołobrzeski" relacji Katowice-Kołobrzeg, przez Bytom, Kluczbork, Poznań w sezonie w zeszłym roku miał po 15 czasem 16 wagonów
Chodzi Ci o 48201/84200 ? Jezeli tak to raz mial 17 wagonikow, 16-15 to jest na nim standard w okresie letnim.
Bo czegos takiego jak "Kołobrzeski" ztcw to nie ma :]
-
można często w rejonie Kielc spotkać 50 fall'sów (http://eu07.pl/forum/index.php/topic,5560.0.html) na haku
-
Chodzi Ci o 48201/84200 ?
Tak, o ten pociąg.
Jezeli tak to raz mial 17 wagonikow
No to miałeś duże szczęście, mi zwykle zdarzało się oglądać tą "norme", czyli 15/16 wagonów.
Bo czegos takiego jak "Kołobrzeski" ztcw to nie ma :]
Wiem, że nie ma, bo ten pociąg nie ma żadnej nazwy, ale popularnie woła się na niego Kołobrzeski, dlatego dałem to w cudzysłów.
Pozdrawiam!
-
No to miałeś duże szczęście, mi zwykle zdarzało się oglądać tą "norme", czyli 15/16 wagonów.
Taa, fajnie wyglada taki sklad siodemka+17 pudel i zapelenienie >100% :]
Wiem, że nie ma, bo ten pociąg nie ma żadnej nazwy, ale popularnie woła się na niego Kołobrzeski, dlatego dałem to w cudzysłów.
Heh pierwszy raz slysze :)
-
Heh pierwszy raz slysze :)
Na ICForum często była używana ta "nazwa", chyba że chodziło o inny pośpiech do Kołobrzegu, ale zwykle z wątku tematu wnioskowałem, że chodzi o ten pociąg.
No ale nie odbiegajmy od tematu, jestem ciekaw czy jeszcze jakieś składy w Polsce jeżdżą, w takim długim zestawieniu? Bo na ten pociąg w sezonie można zawsze liczyć, że będzie miał sporo pudełek, ale mam wrażenie, że przy 16/17 wagonach, zapełnionych w ok. 100%, EU07 to troche za mało, uciągnąć uciągnie, ale chyba powinni dawać byka, albo jamnika, to byłby niesamowity widok...
-
Już irytuje mnie te zgadywanie na temat długości pociągu, czy też jak inni to określają (błędnie) ilości wagonów, bo gdzieś tam coś ktoś mi mówił, że maksymalnie może być tyle i tyle wagonów.
Wyciąg z instrukcji R1:
§ 28.
Długość pociągu
1. Jako długość pociągu przyjmuje się długość jego składu bez czynnych lokomotyw (z tendrami).
Długość pociągu określa się w metrach.
2. Długość pociągu zależna jest od rodzaju pociągu, istniejących warunków technicznych na stacjach i na szlakach, rodzaju hamowania i konstrukcji wagonów.
3. Pociąg pasażerski może mieć zasadniczo długość do 300 m, zależnie od długości peronów na stacjach i przystankach osobowych, na których według rozkładu jazdy pociąg się zatrzymuje.
Większą długość, lecz nie więcej niż 400 m pociąg pasażerski może mieć pod następującymi warunkami:
1) długość peronów na stacjach i przystankach osobowych, na których według rozkładu jazdy pociąg się zatrzymuje, jest odpowiednia,
2) hamulec jest szybko działający. tj. wszystkie czynne hamulce wagonowe nastawione są w położeniu P lub R.
3) wszystkie wagony mają zderzaki pierścieniowe, elastomerowe lub z przekładkami gumowymi.
Większą długość niż 400 m pociąg pasażerski może mieć tylko za zezwoleniem Głównej Dyspozytury Infrastruktury Kolejowej.
4. Pociąg towarowy, którego hamulec jest:
1) wolno działający - może mieć długość zasadniczo do 600 m, zależnie od długości torów stacyjnych, na które przyjmuje się ten pociąg.
Większą długość, lecz nie więcej niż 750 m, pociąg ten może mieć pod następującymi warunkami:
a) długość torów stacyjnych, na które przyjmuje się ten pociąg, jest odpowiednia;
b) miarodajne spadki na szlakach nie przekraczają 12 %o;
c) pociąg prowadzony jest na hamulcach zespolonych,
2) szybko działający - może mieć długość zasadniczo do 300 m.
Większą długość niż podano w pkt 1 i 2 pociąg towarowy może mieć tylko za zezwoleniem Głównej Dyspozytury Infrastruktury Kolejowej.
5. Skład każdego pociągu pasażerskiego oraz dopuszczalną długość pociągów pasażerskich i towarowych na poszczególnych odcinkach należy podawać w stosownych dodatkach do wewnętrznego rozkładu jazdy.
6. Rzeczywistą długość pociągu w metrach należy ustalić z napisów na wagonach włączonych do składu lub według długości oznaczonej na torach odjazdowych (kierunkowych).
Do obliczenia długości pociągu w metrach należy brać długość pojazdów ze zderzakami.
-
Czyli jest tak jak ja mówiłem na początku