- Symulator MaSzyna -
Symulator EU07 (i nie tylko) => Pomoc w tworzeniu => Wątek zaczęty przez: RooteK w 19 Marca 2008, 15:20:28
-
Witam,
Mój wagon EAMS 401Zl jest już na wykończeniu. Mam kilka pytanek w związku z nim :]
Wężyki YuBy'ego mam, z nimi problemu nie będzie, ale:
1.
Jak nazwać obiekt sprzęgu Założonego, a jak "spuszczonego" ?
2.
Jak nazwać obiekt "końcówki" (http://tiny.pl/49k8) by automatycznie pojawiał sie na końcu składu ?
3.
Jak stworzyć ładunek węgla? Na pewno trzeba wymodelować ten węgiel, ale jak go nazwać, i jak ustawić min i max poziom w wagonie, co by sie ponad burty nie unosił?
Liczę na pomoc ;)
Z góry dzięki :)
-
Ad1. Sprzęg (coupler) nazwać CouplerX_on lub CouplerX_off. Numeracja: ujemna współrzędna na osi Y to 1 a dodatnia to 2. Off to wyłączone a on to włączone
Ad3. Modelujesz węgiel, zapisujesz jako oddzielny t3d. W MaSzynie ładunki się nie animują, więc na razie nie ma obawy, że ci będzie wystawać ponad.
-
Koncowki robisz w ten sposob, zeby obie tabliczki na danym końcu wagonu były jednym obiektem (nie grupą) - polecenie Attach. I nazwa to EndTabX_on, gdzie X tak samo jak przy sprzęgach.
-
Już kapuje :) Dzięki chłopaki. Wątku proszę nie zamykać, być może znowu będę potrzebować pomocy 8)
P.S.
Z tymi cyframi to chyba na odwrót, bo sprzęg podniesiony był na końcu składu a opuszczony w miejscu łączenia :)
-
Kolejne 2 problemy.
1.
Końcówki zrobiłem wg. przepisu Żabka.
Ale one sie w ogóle w symku nie wyświetlają na żadnym z czół wagonu. Dlaczego?
2.
Zostawiłem oryginalne nazwy wężyków YouBy'a, więc dlaczego nie łączą się "na krzyż" jak to zaznaczyłem na screenie?? MOze to nie działa na exe Kursa90 :) ??
(http://img329.imageshack.us/img329/5403/bladyn3.th.jpg) (http://img329.imageshack.us/my.php?image=bladyn3.jpg)
-
1. Końcówki zrobiłem wg. przepisu Żabka. Ale one sie w ogóle w symku nie wyświetlają na żadnym z czół wagonu. Dlaczego?
Końcówki możesz zakładać/zdejmować poprzez podejście do czoła wagonu i naciśnięcie odpowiednio T/t.
2. Zostawiłem oryginalne nazwy wężyków YouBy'a, więc dlaczego nie łączą się "na krzyż" jak to zaznaczyłem na screenie?? MOze to nie działa na exe Kursa90 :) ??
Czy w eu07.ini masz wpisane: "newaircouplers yes" ?
-
Dzięki za pomoc z wężykami :) Teraz muszę je tylko przestawić, bo sie idealnie nie łączą :D
-
Dzięki za pomoc z wężykami :) Teraz muszę je tylko przestawić, bo sie idealnie nie łączą :D
Ale jak poskalujesz, to normalnie tylko Wojtas zostanie :P
Chodzi o to, że wg zawartej instrukcji (była, chyba...) należy umieścić węże tak, iż ich pivoty (czyli współrzędne w maxie) są dokładnie oddalone od środka o połowę długości wzdłuż osi podłużnej. Potem tylko musisz ew. krany i geometrię zwisu poprawić, żeby wyglądały naturalnie.
-
Pokombinowałem z długością wagonów i już jest OK. Przynajmniej zderzaki nie cisną jeden na drugi na prostym torze a i sprzęg sie dobrze nakłada
-
Kolejne 2 problemy.
1.
Końcówki zrobiłem wg. przepisu Żabka.
Ale one sie w ogóle w symku nie wyświetlają na żadnym z czół wagonu. Dlaczego?
Żeby koncowki sie automagicznie zakladaly, trainset musi miec rozklad jazdy, czyli wpis do scenerii jakis taki:
trainset nazwa tor_xxx odleglosc predkosc
i w katalogu scenery plik rozkladu (moze byc pusty) o nazwie nazwa.txt .
Na przyklad:
trainset PR32 tor_57637 27.0 0.0
i plik PR32.txt
Ale yB kiedys mowil, ze wtedy exe zaklada koncowke nie na ten koniec wagonu co potrzeba :P
-
No ale dobra :] już wiadomo o co chodzi. Ale za to wyjawił się problem z ładunkiem...
Jak wstawię wagon z wpisem "Coal" to jest wszystko w porządku, wagon załadowany wynglem. Ale jak np. wpiszę "Sand" (plik sand.t3d mam w katalogu wagonu) to wysypuje jakiś miszmasz...
(http://img180.imageshack.us/img180/403/bladle1.jpg) (http://imageshack.us)
Próbowałem to naprawić ale nic nie pomagało :)
Zwracam się więc do ekspertów.
-
a wagę ładunku podałeś /node -1 0 bla dynamic pkp/bla bla bla 0 nobody 3 4 sand enddynamic/?
-
tak. ilość zostawiłem standardowo 50. wpisy te same ino coal na sand zmieniłem.
Standard, standardowo... Iwan
-
Aby coś można załadować do wagonu, plik *.chk musi zawierać instrukcję Load. Przykład poniżej:
Load: MaxLoad=52 LoadQ=tonns LoadAccepted=Coal,Sand,Ore,Gravel,Fertilizer,Stones LoadSpeed=1 UnLoadSpeed=0.1
W Twoim przypadku zielony kolor.
-
a no jasne :D zaraz wypróbuję.
Dzięki :) Działa
-
Mam problem z ładunkiem.
Węgiel piach, i inne sypkie ładnie wyszły i ładnie działają.
Na tej samej zasadzie stworzyłem ładunek desek (do wersji platformy)(w chk wagonu zmieniłem ładunek z Tonns na Pieces)
No, ale cosik ten ładunek za ciężki i zapadł się pod podłogę :)
(http://img291.imageshack.us/img291/6741/easeknv1.th.jpg) (http://img291.imageshack.us/my.php?image=easeknv1.jpg)
Co może być przyczyną? Zamiana jednostki?
-
A ten ładunek jest osobnym modelem?
-
tak. Tak samo jak z węglem i piachem.
Nie zrobie go jako jedność, bo nie bedę robił 150 modeli platform, każda z innym ładunkiem :P
-
Tak myślałem. W maxie musisz ten ładunek podnieść o tyle cm. ile jest pod tym wagonem. Najlepiej zrób sobie to w widoku LEFT.
-
ehh :)
A tak z ciekawości, czy łądunek kontenerów w wagonie Sgs, też autor tak podnosił ;> ??]
P.S.
dla porównania, ładunek dłużnicy wykonany na tej samej zasadzie, ma poprawną wysokość :)
-
Nie mam pojęcia, musisz się jego spytać. Albo zrobił to jako jeden model, albo podnosił ładunek. Chyba, że jest trzecie rozwiązanie którego nie znam.