- Symulator MaSzyna -

Symulator EU07 (i nie tylko) => Na warsztacie => Wątek zaczęty przez: Pit w 03 Lutego 2004, 20:26:39

Tytuł: Nowy Autosan H9
Wiadomość wysłana przez: Pit w 03 Lutego 2004, 20:26:39
Przerobilem Autosana H9-21. Ma nowe koła i tekstury.

(http://mail.ipl.net/~sm1230/h9m.jpg)

Do pobrania tutaj: http://pit.eu07.prv.pl/H9.ZIP

Mozna ich teraz powstawiac do kilku tras :)

Teraz czas na PR110D i na dokonczenie tekstur PR110.
Tytuł: Nowy Autosan H9
Wiadomość wysłana przez: Pit w 04 Lutego 2004, 01:12:37
Fajnieby bylo, gdyby ktos mi sfocil Jelcza PR110 miejskiego (marzeniem by był czerwono-kremowy z małą iloscia naklejek), L11 - podmiejski dwudrzwiowy, no i PR110D - typowy PKS'owski i turystyczny.

Chetnie przyjme nawet pojedyncze zdjecia, wazne zeby byly pod malym katem. Jesli chodzi o PR110D to wystarczy prawy bok, przod i tyl.
Te same czesci Autosana H9 tez by sie przydaly, zawsze to by wiecej kolorow bylo.
Jak ktos nie ma cyfry, to moze poszuka w necie, na roznych stronach mozna znalesc czasme fotki nadajace sie na tekstury.

Tutaj screen modelu PR110D, niestety nie mam w co go ubrac :)
(http://mail.ipl.net/~sm1230/pr110d/01.jpg)
Tytuł: Nowy Autosan H9
Wiadomość wysłana przez: holo_b w 05 Lutego 2004, 07:58:44
ja tam bym to namalował raczej. ale to jest moje zdanie i większość się pewnie z nim nie zgadza (bo kiedyś dostałem już burę za próbę wprowadzenia "malowanek")
Tytuł: Nowy Autosan H9
Wiadomość wysłana przez: bve2 w 07 Lutego 2004, 17:25:38
takich zdjęć poszukaj na stronie http://transport.amsnet.pl[/url]
Tytuł: Nowy Autosan H9
Wiadomość wysłana przez: Inter City w 07 Lutego 2004, 20:50:36
Cytat: "Pit"
Fajnieby bylo, gdyby ktos mi sfocil Jelcza PR110 miejskiego (marzeniem by był czerwono-kremowy z małą iloscia naklejek), L11 - podmiejski dwudrzwiowy, no i PR110D - typowy PKS'owski i turystyczny.
Chetnie przyjme nawet pojedyncze zdjecia, wazne zeby byly pod malym katem. Jesli chodzi o PR110D to wystarczy prawy bok, przod i tyl.
Te same czesci Autosana H9 tez by sie przydaly, zawsze to by wiecej kolorow bylo.
Jak ktos nie ma cyfry, to moze poszuka w necie, na roznych stronach mozna znalesc czasme fotki nadajace sie na tekstury.


Peery jeżdża jeszcze w Kaliszu. Gdybym wiedzial to bym zrobil im foty i zeskanowal je i dal Ci ale teraz to jest musztarda po obiedzie bo ja wlasnie wrocilem do Szczecina w ktorym PR110M już wycofali.  Tak swoją drogą to Kaliskie mają fajne malowanie takie żółto niebieskie :D
Tytuł: Nowy Autosan H9
Wiadomość wysłana przez: Pit w 07 Lutego 2004, 23:03:52
admineu07: Przeglądnalem narazie wszystkie H10 i PR110D. Kompletu nie poskladam raczej z niczego. Musze sie udac na PKS Krakow (puki nie zburza :)
Tytuł: Nowy Autosan H9
Wiadomość wysłana przez: Marcin_EU w 07 Lutego 2004, 23:25:00
Cytat: "holo_b"
ja tam bym to namalował raczej. ale to jest moje zdanie i większość się pewnie z nim nie zgadza (bo kiedyś dostałem już burę za próbę wprowadzenia "malowanek")


No niestety wiekszosc sie nie zna na tym co ladne :)

Jakie mozliwosci by byly potrzebne dla modelu z takimi teksturami? Ja w nebuli oszukane odbicia na szybach robic moge tylko potrzebna jest tekstura tych odbic, tak samo nie ma problemow z multitexturingiem z roznymi efektami (kiedys chyba pisales o teksturze zabrudzen). Najlepiej jakbys mial taki model z bajerami zrobiony w maxie, zobaczylbym wtedy w wolnej chwili jak wygladalaby sprawa z wrzuceniem tego do nebuli.
Tytuł: Nowy Autosan H9
Wiadomość wysłana przez: OlO_EU w 08 Lutego 2004, 02:37:05
marcin w toruniu jezdza kremowo czerwone pr110 i 805N moze bys wziol kamerke i cysknol fotki ?
Tytuł: Nowy Autosan H9
Wiadomość wysłana przez: McZapkie w 09 Lutego 2004, 20:34:43
1. Olo, ą nie oł.

2. Holo, Marcin: co do malowanych tekstur - nie przecze ze
mozliwe jest stworzenie ladnej i realistycznej tekstury
poprzez jej namalowanie, ale jest to pracochlonne
i wymagajace talentu - a nie kazdy go ma.
Efekt: mielibysmy bardzo zroznicowany poziom tych
tekstur. Wiekszosc z nich wygladalaby jak zabawki
z plastiku.
Natomiast uzywanie zdjec jako podstawy do tworzenia
tekstury (podstawy - bo i tak trzeba czesto retuszowac
lub malowac to i owo) zapewnia, pod warunkiem
korekcji barwy, jasnosci i lagodnego swiatla, fotorealistyczny
wyglad z tzw. sladami eksploatacji gratis.
Zreszta jak juz tyle tekstur w ten sposob zrobionych
to trudno zeby mieszac.

Pozdr,
Tytuł: Nowy Autosan H9
Wiadomość wysłana przez: Marcin_EU w 10 Lutego 2004, 00:27:45
Cytat: "McZapkie"

2. Holo, Marcin: co do malowanych tekstur - nie przecze ze
mozliwe jest stworzenie ladnej i realistycznej tekstury
poprzez jej namalowanie, ale jest to pracochlonne
i wymagajace talentu - a nie kazdy go ma.
Efekt: mielibysmy bardzo zroznicowany poziom tych
tekstur. Wiekszosc z nich wygladalaby jak zabawki
z plastiku.

Teraz tez tylko niektore tekstury sa naprawde realistyczne, wiekszosc jest blada, zle oswietlona (ciemne, zoltawe, niebieskawe) albo z bledami typu bzdurne widoki przez okna. Proste malowanki typu mechanikowego juz lepiej wygladaja. Sa rownie nierealistyczne ale przynajmniej ladne, szybkie w wykonaniu i nie trzeba stosowac takich monstrualnych rozmiarow grafik.

Cytat: "McZapkie"

Natomiast uzywanie zdjec jako podstawy do tworzenia
tekstury (podstawy - bo i tak trzeba czesto retuszowac
lub malowac to i owo) zapewnia, pod warunkiem
korekcji barwy, jasnosci i lagodnego swiatla, fotorealistyczny
wyglad z tzw. sladami eksploatacji gratis.

Tylko malo kto robi takie korekcje i retusze, chyba tylko Ty :)

Rozumiem ze tylko mnie bardziej raza bledy i brzydota wiekszosci zdjeciowek niz uproszczenia rysowanek wiec rewolucji robic nie bede, niemniej nie mam zamiaru zniechecac holo_b do eksperymentow, nebula stoi otworem przed jego malowankami :)
Tytuł: Nowy Autosan H9
Wiadomość wysłana przez: Winger w 10 Lutego 2004, 01:13:35
Zanim ktos stwierdzi ze malowane jest ladniejsze, proponuje obejrzec:
http://www.normanet.pl/winger/eu07/bmz-1.jpg
http://www.normanet.pl/winger/eu07/bmz-2.jpg
http://www.normanet.pl/winger/eu07/bmz-3.jpg
http://www.normanet.pl/winger/eu07/bmz-4.jpg
http://www.normanet.pl/winger/eu07/bmz-5.jpg
http://www.normanet.pl/winger/eu07/bmz-6.jpg
http://www.normanet.pl/winger/eu07/bmz-7.jpg
http://www.normanet.pl/winger/eu07/bmz-8.jpg
http://www.normanet.pl/winger/eu07/bmz-9.jpg
http://www.normanet.pl/winger/eu07/bmz-10.jpg
http://www.normanet.pl/winger/eu07/bmz-11.jpg
http://www.normanet.pl/winger/eu07/bmz-12.jpg

Juz to kiedys podawalem, ale nie wszyscy chyba widzieli.
Mam chwilowo bajzel z priorytetami ruchu na laczu, wiec moze sie ladowac tragicznie, ale do srody powinno byc OK.
Tytuł: Nowy Autosan H9
Wiadomość wysłana przez: McZapkie w 10 Lutego 2004, 11:15:05
Cytat: "Marcin_EU"
Teraz tez tylko niektore tekstury sa naprawde realistyczne, wiekszosc jest blada, zle oswietlona (ciemne, zoltawe, niebieskawe) albo z bledami typu bzdurne widoki przez okna.

Co do bzdurnych widokow typu odbicia czegos w szybie itp
to mi sie nie chce nawet tego retuszowac - skoro docelowo
w nebuli ma byc alpha w tym miejscu.
Co do korekcji to co pewien czas staram sie cos tam
poprawic jesli ktos sknocil - na ogol nie jest to wina
tekstury tylko koloru materialu diffuse 150 zamiast 255.

Cytuj

Proste malowanki typu mechanikowego juz lepiej wygladaja.

Wez nie trolluj :)