- Symulator MaSzyna -
Symulator EU07 (i nie tylko) => Tabor kolejowy => Wątek zaczęty przez: MKdudu w 28 Stycznia 2008, 21:29:34
-
Witam.
A da sie te cysterny czymś wypełnić żeby takie samotne nie były;P ?
Wydzielone, przeniesione.
Akvin
-
Witam. Cysterny można wypełnić paliwem, tzn. używamy wpisu FUEL, np.
node -1 0 5051-503320-2 dynamic PKP\Zaes GATX 406Ra 0.0 nobody 3 40 Fuel enddynamic
-
Witam. Cysterny można wypełnić paliwem, tzn. używamy wpisu FUEL, np.
node -1 0 5051-503320-2 dynamic PKP\Zaes GATX 406Ra 0.0 nobody 3 40 Fuel enddynamic
I o to mi chodziło Dziękuje, a jaka jest max. ilość paliwa w tej cysternie? wejdzie 100 ?
-
W rzeczywistości: 56,5 m3
W symku: możesz dać nawet 10000 i nic się nie stanie :P Możesz mieć tylko problem z ruszeniem.
-
[cut]...jaka jest max. ilość paliwa w tej cysternie? wejdzie 100 ?
Jezeli nie wiesz jaka jest maksymalna ładowność wybranego przez Ciebie wagonu, to mozesz otworzyc sobie jego plik *.CHK. Znajdziesz tam przkładowo taką linijke:
"Load: MaxLoad=49 LoadQ=tonns LoadAccepted=Fuel"
Znaczy to, ze max. ładowność = 49t paliwa "FUEL".
Have Fun, PZDR.
-
Jezeli nie wiesz jaka jest maksymalna ładowność wybranego przez Ciebie wagonu, to mozesz otworzyc sobie jego plik *.CHK. Znajdziesz tam przkładowo taką linijke:
"Load: MaxLoad=49 LoadQ=tonns LoadAccepted=Fuel"
Znaczy to, ze max. ładowność = 49t paliwa "FUEL".
Pare wagonow nie posiada wpisu maksymalnej ladownosci.
-
Hmmm nie pamietam teraz dokladnie, ale na PKP max obciazenie/oś nie powinno przekraczac 20,5t.
-
Zaes ma pojemność 61000 litrów, co daje około 43 tony benzyny lub 52 tony oleju napędowego.
-
Każdy wagon towarowy ma tablice informacyjną którą przedstawiam poniżej:
http://img519.imageshack.us/my.php?image=zassy0.png
gdzie na czerwono zaznaczyłem dopuszczalne obciążenie w tonach, natomiast na zielono masę pustego wagonu.
Wynika z tego, że maksymalnie obciążony wagon będzie ważył 68,9t.
Więc aby skład ważył 3200t ( jest to maksymalny dopuszczalny na PKP) należy 46 pełnych wagonów tego typu mieć na haku i jamnik sobie spokojnie z takim składem radzi.
-
Każdy wagon towarowy ma tablice informacyjną którą przedstawiam poniżej:
http://img519.imageshack.us/my.php?image=zassy0.png
gdzie na czerwono zaznaczyłem dopuszczalne obciążenie w tonach,
dla prędkości 100 km/h na liniach kategorii B2 i C. Dla prędkości 70 km/h obciążenie będzie większe tak by wagon z ładunkiem nie przekroczył 80 t czyli masa ładunku nie przekroczy 61,6 t. Masa ładunku zależy oczywiście od pojemności a ten wagon ma 47 m3 pojemności.
natomiast na zielono masę pustego wagonu.
Wynika z tego, że maksymalnie obciążony wagon będzie ważył 68,9t.
jeśli ma jechać 100 km/h.
Więc aby skład ważył 3200t ( jest to maksymalny dopuszczalny na PKP) należy 46 pełnych wagonów tego typu mieć na haku
Dla prędkości 100 km/h nie będzie miał 3200t. To są wagony 4 osiowe a 40 wagonów to 600 m i więcej nie może mieć.
jamnik sobie spokojnie z takim składem radzi.
To zależy od profilu szlaku. Na Śląsku są szalki gdzie jamnik bez popychu ET22 sobie nie radzi.
-
Dzięki za poprawe, natomiast jednej rzeczy nie rozumiem, chcesz powiedzieć, że w każdy wagon jadący po szlaku gdzie max. jest 70km/h można wrzucić tyle ton aby, wraz z masą wagonu ważył 80t ?
-
chcesz powiedzieć, że w każdy wagon jadący po szlaku gdzie max. jest 70km/h można wrzucić tyle ton aby, wraz z masą wagonu ważył 80t ?
Niekoniecznie. Powiedzmy że do 70 km/h przyjmuje się max ładowność tak by nacisk na oś nie przekraczał 20t. Jeśli weźmiemy wagon 6 osiowy to 6 razy 20 wychodzi 120t całkowitej dopuszczalnej masy wagonu z ładunkiem. Dla wagonów jadących 100 km/h i szybciej, daje się mniejszą masę ładunku ze względu na wyższy procent wymaganej masy hamującej.