- Symulator MaSzyna -
Symulator EU07 (i nie tylko) => Pomoc doraźna => Tabor => Wątek zaczęty przez: voyager w 15 Stycznia 2008, 19:08:23
-
Witam mam pytanie przemalowałem sobie pudło EP09-032 w polku dynamic\pkp\ czyli ep09-032.bmp
w scenrei umieściłem taki wpis:
node -1 0 EP09-032 dynamic PKP\EP09 ep09-032 104E 0.0 headdriver 3 0 enddynamic
i tu niestety nie chce mi sie wczystc,problem w tym ze nie wiem co,za to wyswietla mi sie taki komunikat "Cab not initialised !"
Oczywiście zrobiłem skrót pliku ep09-032.bmp w dynamic\pkp
Proszę o pomoc w czym jest problem ?
-
Co masz na myśli, że źle przemalowałem pudło?
Czy to znaczy ze nie można zmieniać kolorów pudla?
A jesli tak to gdzie popełnilem błąd?
Pudlo przerobiłem w programie "Paint"
-
Jego nie słuchaj, bo się zna tak... Tekstura nie może powodować nie wczytywania się symka. A jak komunikat brzmi "Cab not initialised !", to znaczy, że jest błąd z kabiną. Dodatkowo popraw tego pierwszego posta, bo aż razi jak się to odczytuje...
-
Prawdopodobnie źle przemalowałeś to pudło.
Ciekawe, co źle zrobił? Ja sobie kiedyś z nudów ET22-443 w Paincie przemalowałem i wstawiłem do scenerii i wszystko, ładnie, pięknie chodziło.
"Cab not initialised !"
Proszę o pomoc w czym jest problem ?
Błąd przy wczytywaniu kabiny lub jej brak.
PS. Nikogo nie namawiam do przemalowywania w Paincie.
-
Oczywiście zrobiłem skrót pliku ep09-032.bmp w dynamic\pkp
tu mi się wydaje że problem tkwi, zapisz obraz do folderu z ep09!
-
Ale to przemalowane pudło jest zapisane w dynamic\pkp .
Tyle ze zrobiłem też skrot orginalnej tekstury ep09-032.bmp
Zrób sobie kopię zapasową oryginalnej tekstury, a tą przerobioną wrzuć do katalogu dynamic\pkp\ep09\ - tak jak kolega wyżej napisał.
-
Ale to przemalowane pudło jest zapisane w dynamic\pkp\ep09
Tyle ze zrobiłem też skrot orginalnej tekstury ep09-032.bmp
Tak wygląda te moje malowanie, choć nie do końca jeszcze ukończone
Link:
EP09-032.bmp (http://s001.wyslijto.pl/index.php?file_id=53136575805035699433)
-
Nie rób żadnych skrótów. Albo masz taką teksturę w katalogu ep09, albo taką. Najlepiej oryginał zostawić w tym folderze, a przerobioną teksturę nazwać jakoś inaczej i jaką chcesz teksturę, taką nazwę wpisujesz we wpisie do scenerii. Spróbuj odpalić epokę z takim wpisem (o ile masz kabinę epoki z klimatyzacją):
node -1 0 EP09-032 dynamic PKP\EP09 EP09-032rep 104E1 0.0 headdriver 3 0 enddynamic
Z tym, że nazwa tekstury przerobionej zwać się ma EP09-032rep.bmp
-
ZiomalCI
Zrobiłem tak jak napisałeś i wczytało mi się problem w tym że ep09 wczttała mi sie cała szara, a nie taka jak ja ja przemalowałem .
-
no właśnie. ma taki sam problem z ET24 i EP09-007
-
Nazwij sobie tą teksturę jak chcesz np. EP09-032rep i wpis będzie:
node -1 0 EP09-032 dynamic PKP\EP09 EP09-032rep 104E1 0.0 headdriver 3 0 enddynamic
Szarość oznacza brak tekstury
-
ZiomalCI
Zrobiłem tak jak napisałeś i wczytało mi się problem w tym że ep09 wczttała mi sie cała szara, a nie taka jak ja ja przemalowałem .
To dziwne... Twoją teksturę pobrałem, zmieniłem nazwę z EP09-032 na EP09-032rep, wrzuciłem do katalogu dynamic\pkp\ep09\ i odpaliłem scenerię z takim wpisem:
...
node -1 0 EP09-032rep dynamic PKP\EP09 EP09-032rep 104E1 0.0 headdriver 23 0 enddynamic
node -1 0 EP09-032 dynamic PKP\EP09 EP09-032 104E1 0.0 connected 3 0 enddynamic
...
I efekt jest taki:
http://members.lycos.co.uk/ziomalcl/img/ep09.gif
A inne tekstury Ci się odpalają? Tzn. te oryginalne?
-
Wiem dlaczego mi nie dziła, poprostu niechcący wywaliłem orginalny plik ep09-032.bmp.
Jeśli ktoś może mi podrzucić orginalny to będę wdzieczny.
I jeszcze jedno mam pytanie: Czy mam zrobić skrót tego orginalnego pliku? I zapisać go e dynamic\pkp\ep09?
Chciałbym się tylko upewnić.
I jeszcze jedno, co sądzicie o takim malowaniu?
-
Wiem dlaczego mi nie dziła, poprostu niechcący wywaliłem orginalny plik ep09-032.bmp.
I myślisz, że dlatego Ci ta przerobiona tekstura nie chodzi? Źle myślisz.
Jeśli ktoś może mi podrzucić orginalny to będę wdzieczny.
http://members.lycos.co.uk/ziomalcl/Inne/EP09-032.rar
I jeszcze jedno mam pytanie: Czy mam zrobić skrót tego orginalnego pliku? I zapisać go e dynamic\pkp\ep09?
Nie, bo po chorobę?
Chciałbym się tylko upewnić.
To dobrze...
I jeszcze jedno, co sądzicie o takim malowaniu?
No cometns...
EDIT: wrzuć na jakiś serwer log'a, to zobaczymy co symek próbuje wczytać...
-
I jeszcze jedno, co sądzicie o takim malowaniu?
to malowanie jest super
-
Paint= Blllllllleeeeeeeeeeeee
-
A w czym radzicie zmieniać kolory tekstur loków, jesli nie w Paint ?
>Tu< (http://eu07.pl/forum/index.php/topic,6376.0.html) jest wątek dla Ciebie o paintowych teksturach.
>Tu< (http://eu07.pl/forum/index.php/topic,6509.0.html) trochę dyskusji o programach do tekstur (używaj szukajki następnym razem).
Widzę że problem już rozwiązany skoro dyskusja zeszła na inny temat.
Zamykam.
Akvin