- Symulator MaSzyna -
		Symulator EU07 (i nie tylko) => Tabor kolejowy => Wątek zaczęty przez: MaciejZ w 09 Stycznia 2008, 23:41:27
		
			
			- 
				Witam. Nasówa mi się pytanie po dzisiejszej wyprawie na przejazd kolejowy. Otóż przejazd się zamknął. Jedzie EN57 i nagle się zatrzymuje i włącza czerwone reflektory. Przejazd się po chwili otwiera. A EN stoi. Po 20 minutach rusza i jedzie dalej. Zaznaczam że nie było to przed żadnym semaforem ani stacją. Wie ktoś może co się mogło stać?
			
- 
				Awaria, fotostop, kłopoty z pasażerami np. wciśnięcie hamulca bezpieczeństwa przez pasażera - a spisanie raportu chwile trwa.
			
- 
				A co oznaczają te czerwone lampy??
			
- 
				Podejrzewam , że to była awaria przejazdu , w czasie jadącej jednostki .
			
- 
				A co oznaczają te czerwone lampy??
 
 
 No te takie żaróweczki w reflektorze na dole. A z przejazdem wszystko było wporządku. Normalnie zadzwonił telefon, pani wyszła, zamknęla. Jedzie EN na łuku i zatrzymuje się i włącza czerwone lampy z przodu i stoi. Po chwili pani przejazd otwiera....więc wątpie żeby coś z przejazdem było nie tak.
- 
				Podejrzewam , że to była awaria przejazdu , w czasie jadącej jednostki .
 
 
 Jakby była awaria przejazdu, to skład przejechał by 20 km/h przez przejazd i pojechał by dalej.
- 
				Instrukcja dla maszynisty pojazdu trakcyjnego elektrycznego i spalinowego MT-1 mówi:
 Paragraf 25
 Postępowanie maszynisty w razie wypadku lub wydarzenia kolejowego.
 1. W razie zaistnienia wypadku lub wydarzenia kolejowego zagrażającego bezpieczeństwu ruchu podczas prowadzenia pociagu lub pracy manewrowej maszynista obowiązany jest:
 (...)
 2) dla zbliżających sie pociągów podawać sygnał "Alarm" za pomocą dostępnych środków technicznych (jeżeli zachodzi taka potrzeba) poprzez jeden z niżej wymienionych sposobów:
 a) użycie przycisku "Alarm" znajdującego sie na manipulatorze radiotelefonu
 b) podawanie dzwiekowego sygnału "Alarm"
 c) w jednoosobowej obsadzie trakcyjnej osygnalizowanie czoła lokomotywy sygnałem "Alarm" A1a (dwa dolne światła czerwone, górne białe) jeśli z przeciwnego kierunku zbliża się pociąg po sąsiednim torze.
 (...)
- 
				c) w jednoosobowej obsadzie trakcyjnej osygnalizowanie czoła lokomotywy sygnałem "Alarm" A1a (dwa dolne światła czerwone, górne białe) jeśli z przeciwnego kierunku zbliża się pociąg po sąsiednim torze.
 (...)
 Pc6
 To już nie jest sygnał "Alarm" tylko "Oznaczenie czoła pociągu z jednoosobową obsadą pojazdu trakcyjnego, zatrzymanego z niewiadomej przyczyny na torze szlaku dwu- lub wielotorowego".
 Jeśli chodzi o instrukcje Mt-1 to jest nieaktualna. Teraz obowiązuje Ct-1.
 
 A co oznaczają te czerwone lampy?? Pc5 "Oznaczenie końca pociągu lub innego pojazdu kolejowego"
 
 
- 
				Pc6
 To już nie jest sygnał "Alarm" tylko "Oznaczenie czoła pociągu z jednoosobową obsadą pojazdu trakcyjnego, zatrzymanego z niewiadomej przyczyny na torze szlaku dwu- lub wielotorowego".
 Jeśli chodzi o instrukcje Mt-1 to jest nieaktualna. Teraz obowiązuje Ct-1.
 
 Co do samego sygnału, to oczywiście masz rację, jednak ani Ir-1, ani Ie-1 jeszcze nie obowiązują, więc "stare" E1 (te pomarańczowe) są póki co aktualne.
- 
				ani Ir-1, ani Ie-1 jeszcze nie obowiązują Jak nie jak tak?
- 
				ani Ir-1, ani Ie-1 jeszcze nie obowiązują Jak nie jak tak?
 
 
 Może nie jesteś do końca w temacie, ale pod koniec grudnia zostało wysłane pismo w sprawie przesunięcia daty obowiązywania w/w przepisów z 1.01. na 1.05.2008 (Ir-1), natomiast Ie-1 zaczną obowiązywać w momencie doprowadzenia zgodności pewnych zapisów, o czym zainteresowane jednostki zostaną poinformowane oddzielnym pismem.
 Faktem natomiast jest, że np. Arriva PCC jeździ na "nowych".
- 
				Pewnie większość już czytała : 
 http://kolej.krb.com.pl/ie1/rozdz2.html (http://kolej.krb.com.pl/ie1/rozdz2.html)
 
 Nowe Ie-1.