- Symulator MaSzyna -

Symulator EU07 (i nie tylko) => Pomoc w tworzeniu => Wątek zaczęty przez: Paul w 07 Stycznia 2008, 19:28:37

Tytuł: Import danych z układem torowym do 3DS
Wiadomość wysłana przez: Paul w 07 Stycznia 2008, 19:28:37
Witam

Do osób znających się na MaxScript - czy jest możliwość zrobienia importu danych o układzie torowym do 3DS, ale nie z pliku, tylko np. poprzez wywołanie listy funkcji dodających nowe odcinki/zwrotnice z konsoli skryptów?

PS. Wiem, powtarzam się z wątkiem, ale poprzednio nie uzyskałem konkretnej odpowiedzi :P

Pozdr, Paweł
Tytuł: Odp: Import danych z układem torowym do 3DS
Wiadomość wysłana przez: uetam w 07 Stycznia 2008, 19:37:22
Wiem, ze opcje importu z pliku zrobil speed, w ostatniej wersji byl import praktycznie wszystkiego ale ta wersja chyba zaginela...
Tytuł: Odp: Import danych z układem torowym do 3DS
Wiadomość wysłana przez: Paul w 07 Stycznia 2008, 19:41:08
Mi import w najnowszej wersji skryptów jaką mam (by firleju) (ani w żadnej innej) nie działa - wstawia tylko zielonego box-a na środku sceny i nic poza tym.

Pozdr, Paweł
Tytuł: Odp: Import danych z układem torowym do 3DS
Wiadomość wysłana przez: RooteK w 07 Stycznia 2008, 20:00:56
Ja tak miałem w jednym ze skryptów.

Ale zainstalowałem inne, qmpel dał mi linka na GG, i exportuje ładnie układ torowy :) Tylko szyny na zwrotnicach nie są takie jak bym wstawił nowy rozjazd (przekżywiony jeden tor, łuk) ale proste.
Tytuł: Odp: Import danych z układem torowym do 3DS
Wiadomość wysłana przez: Paul w 07 Stycznia 2008, 20:21:01
Dotarłem do wersji skryptu działającej "bardziej" niż poprzednio: zaimportowało wszystkie tory robiąc lustrzane odbicie w osi x, bez wektorów kontrolnych i parametrów z zakładki User Defined, zwrotnice pominęło wogóle. Jest jakaś nowsza wersja w której to działa?

Pozdr, Paweł
Tytuł: Odp: Import danych z układem torowym do 3DS
Wiadomość wysłana przez: bohunIC w 07 Stycznia 2008, 22:55:55
Ja kiedys korzystałem z funkcji importu z tych pierwszych skryptów takich max okrojonych! Tam to działało i wczytywało sie wszystko, ale problem był że nie z każdego pliku scn.
Tytuł: Odp: Import danych z układem torowym do 3DS
Wiadomość wysłana przez: Paul w 08 Stycznia 2008, 15:09:46
W sumie zależy mi najbardziej na tych wektorach kontrolnych, bo to co sie wstawia to taka kolorowa linia łamana złożona z prostych odcinków. Ciekawie to na dużych stacjach wygląda...

Pozdr, Paweł
Tytuł: Odp: Import danych z układem torowym do 3DS
Wiadomość wysłana przez: RooteK w 08 Stycznia 2008, 15:47:34
Też by mi sie przydała taka v.
Tytuł: Odp: Import danych z układem torowym do 3DS
Wiadomość wysłana przez: Ra w 11 Lipca 2008, 21:02:51
[Dzisiejsze odkrycie]

Jeśli skrypt scnImport.ms importuje tory w postaci łamanej złożonej z odcinków, należy znaleźć funkcję updateShape i w następnej linijce wpisać convertToSplineShape z tym samym parametrem.
l= line pos:ptla wireColor:(color 32 32 156)
l.name= af
addNewSpline l
addKnot l 1 #bezier #curve ptla (ptla+ctra2) (ptla+-ctra2)
addKnot l 1 #bezier #curve ptra (ptra+-ctrlb2) (ptra+ctrlb2)
updateShape l
convertToSplineShape l
gdyby to nie pomogło, trzeba by jeszcze dodać dodatkową zmienną k:
l= line pos:ptla wireColor:(color 32 32 156)
l.name= af
k=addNewSpline l
addKnot l k #bezier #curve ptla (ptla+ctra2) (ptla+-ctra2)
addKnot l k #bezier #curve ptra (ptra+-ctrlb2) (ptra+ctrlb2)
updateShape l
convertToSplineShape l
Ta druga wersja działa na pewno, a ta pierwsza nie była testowana.


Aktualnie poprawiamy błędy w scnImport.ms, więc jak tylko dobrniemy do jakiegoś finału, to zostanie on udostępniony. Poprawiony jest już import łuków i zwrotnic, wyliczane są wektory kontrolne dla torów prostych.
Tytuł: Odp: Import danych z układem torowym do 3DS
Wiadomość wysłana przez: firleju w 13 Lipca 2008, 09:56:00
Ra, niepotrzebnie się męczysz. Import całego układu torowego da się zrobić z najnowszej wersji skryptów (wersja z 27.02.2008). Nie importuje za to nic innego. Jeśli chcesz się bawić w import to proponuje od tej wersji.
Tytuł: Odp: Import danych z układem torowym do 3DS
Wiadomość wysłana przez: Żabek w 13 Lipca 2008, 10:23:24
Import całego układu torowego da się zrobić z najnowszej wersji skryptów (wersja z 27.02.2008)
Ale poprawnie? Co sie dzieje gdy do importowanego dodamy cos nowego? Wszystko jest ok?
Ten, który poprawił Ra z moją niewielką pomocą, importuje układ torowy plus includy typu tekstura podsypki zwrotnicy, semafor, drzewo itp (bez wizualnego rozróżnienia co jest czym, wszystko to żółty helper).
Tytuł: Odp: Import danych z układem torowym do 3DS
Wiadomość wysłana przez: Ra w 13 Lipca 2008, 11:09:25
Przejrzałem właśnie ten skrypt i nie ma on wywołania funkcji convertToSplineShape , więc porównując do tamtego zmienianego podejrzewam, że tory będzie wstawiał jako proste, a nie łuki. Nie widzę także przeliczenia punktów kontrolnych dla odcinków prostych, ani obsługi include. Natomiast kod jest dużo ładniejszy i bardziej zwarty, niż tamten, w którym grzebałem.
Tytuł: Odp: Import danych z układem torowym do 3DS
Wiadomość wysłana przez: firleju w 13 Lipca 2008, 19:37:22
Nie wiem co to jest za "tamten", ale ja napisałem całośc od nowa.
Jak dobrze pamiętam to łuki importował jako łuki. A convert odbywa się bodajże i tak przy eksporcie.
Nie importuje includów i takich innych, gdyż nie zdążyłem tego zrobić, kiedy miałem jeszcze czas.