Podaj mi specyfikacje tych formatów (*.t3d i Zmodelera), to zrobię. :)
format pliku T3D (plik tekstowy)
--NA PRZYKLADZIE OBIEKTU O WYMIARACH 1.5 1.5 1.5 NA POZYCJI 0 0 0
ambient: 150.0 150.0 150.0 <-- skladowe koloru w formacie rgb
Diffuse: 150.0 150.0 150.0 <-- skladowe koloru w formacie rgb
specular: 229.5 229.5 229.5 <-- skladowe koloru w formacie rgb
selfillum: false <-- czy samoswiecace?
wire: false
wiresize: 1.0
opacity: 100.0
map: ip/kepno/reklam_stasio_niepozyczaj.tga <-- bitmapa
maxdistance: 1000 <-- maksymalny dystans z jakiego obiekt bedzie widoczny
mindistance: 0 <-- minimalny
transform:
1.0 0.0 0.0 0.0
0.0 1.0 0.0 0.0
0.0 0.0 1.0 0.0
0.0 0.0 0.0 1.0 <- polozenie xyz obiektu, czwarty parametr (1.0) statyczny (co to)?
NumVerts: 36 <- liczba wierzcholkow w obiekcie
2 <- FaceSmoothGroup
-0.75 -0.75 0.0 0.9995 0.000499785 <- wspolrzedne wierzcholkow xyz
-0.75 0.75 0.0 0.9995 0.9995
0.75 0.75 0.0 0.000499576 0.9995
| | | | |
| | | | |______ TVert TVFace zy (0 0 gdy nie ma bitmapy)
| | | |
| | | |__________________ TVert TVFace zx (0 0 gdy nie ma bitmapy)
| | |
| | |________________________ pozycja wierzcholka z
| |
| |_____________________________ pozycja wierzcholka y
|
|__________________________________ pozycja wierzcholka x
2
0.75 0.75 0.0 0.000499576 0.9995
0.75 -0.75 0.0 0.000499785 0.000499576
-0.75 -0.75 0.0 0.9995 0.000499785
4
-0.75 -0.75 1.5 0.000499576 0.000499785
0.75 -0.75 1.5 0.9995 0.000499576
0.75 0.75 1.5 0.9995 0.9995
wire: falsePonadto, jakie jest znaczenie dokładności liczb? Rozumiem, że pozycje wierzchołków są w metrach.
wiresize: 1.0
opacity: 100.0
2 <- FaceSmoothGroup
.3DS file format exerciser v1.2.
Written by Javier Arevalo, AKA Jare/Iguana.
(http://eu07.pl/imageshack.us/img508/kabinaaxx8.th.png) (http://eu07.pl/imageshack.us/img508/kabinaaxx8.png) | (http://eu07.pl/imageshack.us/img167/su45zm1so8.th.png) (http://eu07.pl/imageshack.us/img167/su45zm1so8.png) |
wyexportować tego 3ds-a do *.max
Jak mi wytłumaczysz, gdzie w .T3D znajdują się pivoty, to zrobię. W pliku .3DS kromka od pivotów ma 8 liczb czterobajtowych. Na ostatnie trzy daję trzy liczby (float) z ostatniego wiersza Transform (nie mam pojęcia, czy to jest dobrze). Co jest w pozostałych pięciu?Otóż stosuje się tutaj macierz obrotu z pola transform - pierwsze trzy wersy z trzech pierwszych kolumn.
Może by posty dotyczące eksportu 3DS przenieść do wątku
http://eu07.pl/forum/index.php/topic,7115.0.html (http://eu07.pl/forum/index.php/topic,7115.0.html)?
Przeniosłem.
Akvin