- Symulator MaSzyna -
Symulator EU07 (i nie tylko) => Screeny => Wątek zaczęty przez: Ra w 18 Grudnia 2007, 18:52:01
-
Chciałbym się tu pochwalić moim niewielkim wkładem w rozwój Symka. Nie zrobiłem żadnych modeli, ani tekstur, ale za to wprowadziłem trochę twórczego chaosu w scenerie. To za sprawą mojego programu, który losuje tekstury. Oto przykład:
(http://eu07.pl/imageshack.us/img100/wagonyta7.th.jpg) (http://eu07.pl/imageshack.us/img100/wagonyta7.jpg)
Nie jest to może szczyt możliwości, bo ten zestaw tekstur pochodzi z 2004 roku i pewnie są nowe modele z większą ilością tekstur.
Ps. Póki co przygotowanie programu do losowania tekstur wymaga trochę pracy (trzeba zrobić listy tekstur i przypisać im modele). Efekty również są komiczne w przypadku lokomotyw dwuczłonowych i EZT (każdy człon dostaje inną teksturę) i nie ma jeszcze pilnowania niepowtarzalności lokomotyw. Ale myślę, że niedługo uda się to usprawnić i ulepszyć.
Oto mieszanka, jaką uzyskał @kolejarz LHS:
(http://eu07.pl/imageshack.us/img142/testia8.th.jpg) (http://eu07.pl/imageshack.us/img142/testia8.jpg)
Jeśli komuś się uda uzyskać jakieś ciekawe kombinacje, to proszę się dopisać w tym wątku. :)
-
Patrz Bhp:
-
Ten program bierze tekstury losowo-losowo, czy losowo-po kolei ?
-
Przy każdym dynamic jest wykonywane losowanie liczby z przedziału 1..ilość_tekstur. (Dokładniej jest to funkcja pseudolosowa.) Dopiero przymierzam się do zrobienia np. listy lokomotyw, gdzie wykorzystane tekstury byłyby zaznaczane, aby w miarę możliwości (ilości) się nie powtarzały.