- Symulator MaSzyna -
Symulator EU07 (i nie tylko) => Poszukuję, chcę zrobić => Wątek zaczęty przez: Tomek w 25 Stycznia 2004, 20:31:30
-
Witam,
Tak obserwuje co sie dzieje i slucham, malo mowie bo jestem strasznie zajety. Kiedys dawno zabralem sie do robienia bardzo prostego programiku ktory mial symulowac deszcz (zmieniac przyczepnosc do szyny) ale z moim programowaniem nic nie wyszlo :). Teraz pytanie do Dzyszli, a moze bardziej propozycja: Czy w nowych wersjach STV takiego czegos nie mozna zrobic? Cos gdzie program automatycznie tworzy jakas chmure deszczowa nad sceneria, i wszytko co pokryw ta chmura ma zmieniona przyczepnosc do szyny? Mysle ze to nie bylo by az tak skomplikowane :) Dodac mozna temp ->snieg (inna znow przyczepnosc). Programik (STV) by wtedy wedlug tych danych odpowiednio zmienial przyczepnosc do szyn.
P.S. mysle ze nawet mozna i zrobic pory roku ("lisce na torach")
Pozdrawiam,
-
Chce sie jeszcze zapytac. Czy naprawde sa jacys chetni ktorzy by chcieli takie cos zobaczyc?
-
Pewno! Wszystko, każda rzecz która ma zwiększyć grywalność symka warta jest uwagi. A taki deszcz czy śnieg, mimo że niewiidzialny, byłby sporą atrakcją. 100% popieram projekt.
-
Ja również chciałbym takie coś.
-
Ja też jestem chętny :-) do zobaczenia czegoś takiego. Uwagi o trudnościach odtwrazania pojedynczych kropli deszczu czy płatków śniegu są istotne (zwłaszcza,że są pewnie zabójcze dla FPS), ale zaimplementowanie chociaż samych efektów opadu byłoby very interesujące. Już widzę te ślizgi na szynach i zatrzymujące się 500m za stacjami pociągi ;-)))
Jestem za! Czy ktoś jest w stanie to zrobić?
-
Chwileczke, mialem tylko na mysli zmiane przyczepnosci do szyny w sceneria wdlug warunkow atmosferycznych. Nic mi nie chodzilo o grafice. Wszystko tak samo by wygladalo tyle ze bardziej czy mnie lok by sie slizgal to tyle. Potem moze kiedys w dalekiej przyszlosci mozna zrobic sobie kropelki czy tez platki :)
Pozdrawiam
-
PRzepraszam, że dopiero teraz odpowiadam, ale nie było mnie, a na Forum Symka jż rzadko zaglądam :( (ale na stacjach jestem często :P)
W zamierzeniu STV nie miał i nie ma wprowadzać żadnych zmian do pliku scenerii. Więc raczej nie. Poza tym STV do pamięci wczytuje tylko nieliczne informacje a także poddaje je wewnętrzej optymalizacji, przez co zapis na ich podstawie z powrotem do pliku jest niemożliwy!!
Plusem tego jest rewelacyjna szybkość wczytywania scenerii oraz małe obciążenie pamięci.
Owszem - można by zrobić programik, który by generował "chmurę", ale:
1) Tylko na wyczucie (bez widoku) w symku - nie bardzo :/
2) Czy nie lepiej poczekać na nowy engine?
-
No jeśli jest już mowa o STV, to czy nie można by było "dorobić" czegoś aby wyświetlał także semafory?:)
-
Wszystko sie da, tylko nie w styczniu/lutym i czerwcu/lipcu.
Czesi nazywaja te zjawisko 'zkousky'.
;)
-
Kwestia semaforów była już nie raz poruszana. Ale ze względu na to, że semafory są takimi dziwnymi także modelami oraz ze względu na to, że troszkę przeróbek znów by trzeba, to na razie semaforów nie będzie... Po prostu zbyt problematyczne...