- Symulator MaSzyna -
Symulator EU07 (i nie tylko) => Pomoc w tworzeniu => Wątek zaczęty przez: ST44-003 w 19 Listopada 2007, 15:57:21
-
Witajcie.
Otóż potrzebuje drobnej pomocy. Jak zrobić żeby przy załączaniu i wyłączaniu baterii działał woltoNN oraz jak zrobić żeby przełączniki świateł się załączały? Nie ma problemy z załączaniem świateł przyciskami hebelkowymi ale gorzej jest już z pokrętłem.
I druga prośba. Czy jest ktoś wstanie wykonać ładniejszą teksture pulpitu pionowego żeby nie był taki czarny i były widoczniejsze podpisy? Ten kolor jednak w kabinie troche drażni a podpisów nie widać praktycznie.
Pozdrawiam
:D
Ups, chciałem napisać pionowego :D
Poprawiono
-
Przykładowe wpisy do pliku mmd:
- na woltomierz NN: Lvoltage: woltoNN rot -0.5 0 0.0
- na przełączniki obrotowe świateł:
upperlight_sw: przel_gorny rot -0.2 0 0.2
leftlight_sw: przel_lewy rot -0.2 0 0.2
rightlight_sw: przel_prawy rot -0.2 0 0.2
-
No tak ale te światła obracają się w jakimś nieznanym kierunku, nie lewo prawo tylko znikają pod teksturą albo wychylają się gdzieś tam przy ich przełączaniu. ;)
-
I druga prośba. Czy jest ktoś wstanie wykonać ładniejszą teksture pulpitu poziomego żeby nie był taki czarny i były widoczniejsze podpisy? Ten kolor jednak w kabinie troche drażni a podpisów nie widać praktycznie.
Kiedyś MKaczy zrobił. Jest tutaj (http://eu07.pl/forum/index.php/topic,4744.0.html).
-
No tak ale te światła obracają się w jakimś nieznanym kierunku, nie lewo prawo tylko znikają pod teksturą albo wychylają się gdzieś tam przy ich przełączaniu. ;)
To już zależy od ustawienia pivotów dla danego obiektu.
-
Zobacz sobie na to (http://www.members.lycos.co.uk/jakubszczesny/moj_folder/eu07kokpit.jpg).
Pulpit pionowy tej siódemki wygląda jak et22. Jeśli chcesz, to możesz wziąć teksturę z 201e pack'a i zrobić taki.
No tak ale te światła obracają się w jakimś nieznanym kierunku, nie lewo prawo tylko znikają pod teksturą albo wychylają się gdzieś tam przy ich przełączaniu. ;)
Pobaw się i popodmieniaj cyfry we wpisachupperlight_sw: przel_gorny rot -0.2 0 0.2
leftlight_sw: przel_lewy rot -0.2 0 0.2
rightlight_sw: przel_prawy rot -0.2 0 0.2
Może trafisz...
Jak zrobić żeby przy załączaniu i wyłączaniu baterii działał woltoNN
Opisany sposób jest dobry, ja tak robię i jest OK, ale jeśli ci się nie uda, to tak, jak napisałem: prześlij mi gotową kabinkę jako załącznik na maila *** . Ja zrobię co trzeba i Ci odeślę. Patrząc po screenach kabinka zapowiada się super :)
-
@james, o woltoNN już się nie martw, zrobiłem już z nim idziała ;) Ciut gorzej będzie z tymi lampami. W EU06 zastosowałem normalne, hebelkowe przełączenia. Niestety, nie bywam w kabinach loków więc nie wiem jakie numery mają jakie przełączenia. Powiedzcie mi tylko, czy w ET41 i EU07303E zastosować okrągłe przełączniki czy hebelki?
A z teksturą pulp. pion się zobaczy, wybieram się na główny więc może uda się coś pysytryknońć :D
A tak jeszcze nawiasem, troche popsuje wam niespodzianke. Udało mi się wstawić kabine do modelu @Barta i to tak, żeby wolto i amperomierze normalnie działały. :D Oczywiście nie trzeba dziękować, robie to dla frajdy :)
EDIT: Ok mam taki mały problem:
Załączam baterie,
http://picasaweb.google.com/lh/viewPhoto?uname=Gagarek&aid=5135052934873820513&iid=5135054777414790514
Wskazówka woltoNN wskazuje 110V (prawidłowo). Obwód załączony.
http://picasaweb.google.com/lh/viewPhoto?uname=Gagarek&aid=5135052934873820513&iid=5135054781709757826
Włączam przetwornice a tu nagle wskazówka wskakuje na 140V. Dlaczego??
http://picasaweb.google.com/lh/viewPhoto?uname=Gagarek&aid=5135052934873820513&iid=5135054786004725138
Parametry dla woltoNN to
Lvoltage: UBKnob mov 0.00069 0 0.3
-
Ten efekt zauważyłem w innych lokach ze zdefiniowanym amperomierzem NN. Możliwe że sama przetwornica coś z siebie dodaje, ale dokładnie to nie wiem jak jest w realu.
-
Chyba już wiem o co biega. Jak byłem w szopie 30.09 na płaszowie, przyglądałem sie pracy panów którzy wymieniali coś w EU07. Musieli załączyć baterie żeby mieć światło. Patrze !90V! I myśle że przetwornica powoduje wzrost napięcia w bateriach do 110V.
-
Rzeczywiście, po załączeniu baterii ma być 90v a po załączeniu przetwotnicy 110v. Zmniejsz parametr
Lvoltage: woltoNN rot -0.5 0 0.0
W piątek też będę na Głównym. Gdzie pójść i jak nakłonić mechanika żeby pozwolił mi pooglądać loka/kabinę/korytarz ?
Czy w paczce będzie kabina EP08? od kabiny 4e różni się tylko haslerem i wskazówką prędkości.
-
Kabine mozesz se sam przerobic, zamien tylko tekstury tacho na tacho140, zmien wpis w mmd do kabin i zmien parametr wskaznika predkosci.
-
I myśle że przetwornica powoduje wzrost napięcia w bateriach do 110V.
Nie powoduje wzrostu napiecia w bateriach do 110 V. Baterie sa buforem dla przetwornicy.
-
Witam
Ja, korzystając z tematu mam pytanie jak zejść voltomierzem NN na 0 (jak volto WN) bo zaraz po uruchomieniu symka pokazuje u mnie ok 120V.
Albo przynajmniej do 90V:)
-
Kabina EP08 będzie w paczce. Robie wszystkie kabiny:
ET41
EU06 i 07
oraz EP08.
Kacu o woltoNN sie nie martw bedzie ustawiony.
@ET22 czyli że prawidłowo po załączeniu baterii wskazówka powinna być na 90V a po załączeniu przetwornicy 110V??
-
@ET22 czyli że prawidłowo po załączeniu baterii wskazówka powinna być na 90V a po załączeniu przetwornicy 110V??
Tak, właśnie tak. Podczas pracy przetwornicy bateria ładuje się napięciem 110V, ale jej potencjał praktycznie nie osiąga tej wartości (góra ok 90V, ale to też zależy od rodzaju i zużycia akumulatorów).
-
Zauważyłem pewną sprawę: przełączniki dźwigienkowe/hebelkowe (czy jak je tam zwał) w symku mają barwę szarą i wuglądają jak metalowe. W rzeczywistości są białe i plastikowe. Więc dla czego tu są "brudne"?
-
Zauważyłem pewną sprawę: przełączniki dźwigienkowe/hebelkowe (czy jak je tam zwał) w symku mają barwę szarą i wuglądają jak metalowe. W rzeczywistości są białe i plastikowe. Więc dla czego tu są "brudne"?
Te przełączniki (bodaj typu "Z" -tzw przełączniki sterownicze) były robione z różnej jakości tworzywa sztucznego. Osobiście spotkałem białe i lekko szarawe a nawet kiedyś zrobione z miksu szarych kolorów. Zasada była jedna, to miało działać a nie ładnie wyglądać... :).
-
Więc dla czego tu są "brudne"?
No odpowiedziałeś sobie już na pytanie w pytaniu, otóż są "brudne" dla: czego, czyli żeby czego było zadowolone. Czego to VIP i ważne jest zadowolenie czego.