- Symulator MaSzyna -
Hyde Park => Bocznica => Wątek zaczęty przez: kudłaty1993 w 28 Października 2007, 09:41:24
-
Oto opis problemu: Eu07 uruchamiam wg instrukcji czyli Pantografy gł.obwód przetwornica,sprężarka kier. jazdy nastawnik na I pozycję i nie chce mi się czerwona lampka zaświecić(semafor wyświetla sygnał zielony) Co mam robić?
-
Zapomniałeś zapewne odluzować loka/skład. Dlatego pewnie nie mozesz ruszyć. Skład odhamowuje się deletem na klawiature numerycznej.
-
Kozi, istnieje takie pojęcie jak rączka kranu hamulca. @Kudłaty1993 po prawej stronie koła masz główny zawór hamulca sterujący całym składem. Odpowiedzialny jest on za hamowanie i odchamowanie loka i składu.
http://pl.youtube.com/watch?v=6Qkw7Dg1jbY
Polecam ten filmik ponieważ zasada używania hamulca we wszystkich lokach w symku jest taka sama.
P.S. z wyjątkiem EP02 i ET21.
Pozdrawiam :)
-
Próbowałem del na klawiaturze numerycznej ale to nie działa. Jest jakiś inny sposób? Dodam ze sprężarka nie działa
-
Próbowałem del na klawiaturze numerycznej ale to nie działa. Jest jakiś inny sposób? Dodam ze sprężarka nie działa
Skoro nie działa to musisz ją włączyć - shift + c ("C"). Oczywiście pantografy też musisz podnieść, włączyć obwód główny i przetwornicę czyli po kolei: P (chwilkę trzeba poczekać) --> M --> X --> C .
-
Witam
Sprężarkę załączamy klawiszem "C",skoro nie działa to pewnie jej nie włączyłeś,a wcześniej włącz przetwornice "X".
-
Spręz
Sprężarkę włączałem wg instrukcji tylko problem w tym że gdy się wciśnie kombinację klawiszy Shift+X i Shift+C to lok wogóle nie reaguje tj nie zapala się odpowiednia lampka na pulpicie tylko świeci się ciągle czerwona. Nie wiem co robić
-
Witam
Mam pomysł to może Ty napiszesz nam jak to robisz,jak uruchamiasz loka,bo inaczej nie dojdziemy do porozumienia i nikt Ci nie będzie potrafił pomóc,mam jeszcze coś innego na uwadze powiedz w jakiej scenerii chcesz uruchomić tego loka,jaką masz paczkę z symkiem.
-
No więc tak: Po wczytaniu scenerii zwrotnicowo(skład EU07+stare wagony IC) podnoszę pantografy: najpierw tylny potem przedni, następnie załączam główny obwód potem sprężarkę i przetwornicę(nie zawsze się włączają)następnie nawrotnik do przodu, odhamowuję skład del na numerycznej,4 na numerycznej, wtedy zapala się S2 i pali się wciąż niebieska lampka a nie zapala pomarańczowa od styczników. Daje na pierwszą pozycję i lok nie jedzie tylko silnik pracuje. I co ty na to?
-
Paczkę z symkiem mam nr 160704
-
No więc tak: Po wczytaniu scenerii zwrotnicowo(skład EU07+stare wagony IC) podnoszę pantografy: najpierw tylny potem przedni, następnie załączam główny obwód potem sprężarkę i przetwornicę(nie zawsze się włączają)następnie nawrotnik do przodu, odhamowuję skład del na numerycznej,4 na numerycznej, wtedy zapala się S2 i pali się wciąż niebieska lampka a nie zapala pomarańczowa od styczników. Daje na pierwszą pozycję i lok nie jedzie tylko silnik pracuje. I co ty na to?
Hmmm.... niby wszystko dobrze, ale mam kilka pytań:
- jak wygląda wskazanie manometru cylindra hamulcowego (ten po lewo)?
- jakie jest ciśnienie w zbiorniku głównym (manometr prawy)?
- czy odluzowałeś loka wciskając 6 na numerycznej?
Aha może być też tak że nie masz rezerwy ciśnienia i lok nie chce ruszyć.
Najlepiej to zrób screena (tak aby było widać pulpit hamulec i manometry) i go nam pokaż to może wtedy dojdziemy do jakiś konkretnych wniosków.
Pozdrawiam.
-
Albo zahamuj pomocniczym na maxa (1 na numerycznej), a później odhamuj ten hamulec (7 na numerycznej na maxa czyli tak trzymaj z 3-4s) i spróbuj ruszyć. Mi pomaga.
-
Witam. Po pierwsze - masz starą paczkę z symkiem. Polecam paczkę zrobioną przez Mariusza i Defilera, którą znajdziesz pod adresem http://mamut.mysza.eu.org/~krzysiek626 (pliki EU07 part01 do 04.rar). A jeśli nie, to obejrzyj ten film http://pl.youtube.com/watch?v=6Qkw7Dg1jbY . Jest tam dokładnie wytłumaczone jak ruszyć.
-
Jak pamiętam to w wersji 160704 nie było podnoszonych pantografów.
1. Shift+O lub Shift+P - podnoszenie pantografów, trzymamy tak długo aż miernik napięcia sieci wskaże napięcie.
2. Shift+M - włączanie obwodu głównego.
3. Shift+X - włączanie przetwornicy, gaśnie czerwona lampka na pulpicie.
4. Shift+C - włączanie sprężarki, ciśnienie w zbiorniku głównym manpmetr prawy zacznie rosnąć.
5. Klawiatura numeryczna wciskamy 4 - ciśnienie w cylindrze manometr lewy zacznie spadać. Środkowy manometr wskazuje ciśnienie w przewodzie głównym. Aby przyspieszyć odluzowywanie można na chwilę wcisnąć . na numerycznej. Jak skład zostanie wyluzowany zaświeca się niebieska lampka na pulpicie.
6. D - nastawiamy kierunek jazdy do przodu.
7. Klawiatura numeryczna + - nastawienie nastawnika na 1-szą pozycję, ważne aby w tej pozycji chwilę przyczymać aż zaświeci żółta lampka sygnalizująca jazdę na oporach. Jeśli za szybko damy nastawnik na następna pozycję żółta lampka może się nie zaświecić.
6 na numerycznej wciskamy tylko wtedy jak chcemy odluzować samego loka.
-
D - nastawiamy kierunek jazdy do przodu
Dla ścisłości żeby nie było wątpliwości małe de.
W ogóle masz 2 wyjścia teraz:
1)Metodą prób i błędów i sugestii kolegów dojdziesz
albo
2)Wyrzuć MaSzynę z kompa lub wyrzuć w ogóle kompa i daj sobie i innym spokój.