- Symulator MaSzyna -

Symulator EU07 (i nie tylko) => Infrastruktura kolejowa => Wątek zaczęty przez: BNdQu w 16 Października 2007, 11:09:39

Tytuł: Pchanie składu
Wiadomość wysłana przez: BNdQu w 16 Października 2007, 11:09:39
W10a
100 m za wskaźnikiem znajduje się początek odcinka, na którym skład ma być pchany przez dodatkową lokomotywę. Taka sytuacja ma miejsce np. na LHS od Sędziszowa, gdzie składy pchają lokomotywy SM48.
W10b
Koniec odcinka na którym obowiązuje pchanie. Wskaźniki W10a/W10b mają postać latarni.
http://transport.asi.pwr.wroc.pl/0.1A/tournee.php?p=12555
Może mi ktoś wytłumaczyć, gdzie umieszcza się takie wskaźniki. Dlaczego w tym przypadku skład musi być pchany?
Tytuł: Odp: Pchanie składu
Wiadomość wysłana przez: Ra w 16 Października 2007, 11:22:40
Podczas jazdy pod górę potrzebna jest dodatkowa moc, ponieważ oprócz oporów ruchu ma miejsce podnoszenie składu w górę. Żeby jechać pod górę lokomotywa musi mieć zapas mocy, albo ten zapas mocy musi dołączyć do składu. Zobacz moje wyliczenia tu:
http://eu07.pl/forum/index.php/topic,6606.msg66904.html#msg66904
Tytuł: Odp: Pchanie składu
Wiadomość wysłana przez: EU07-457 w 16 Października 2007, 11:41:15
Podczas jazdy pod górę potrzebna jest dodatkowa moc, ponieważ oprócz oporów ruchu ma miejsce podnoszenie składu w górę[...]

Żeby uściślić - opisywana przez Ciebie sytuacja (czyli użycie dodatkowej lokomotywy na końcu składu) to popychanie, a nie pchanie. Pociąg pchany jest wówczas, gdy na czole nie posiada czynnej lokomotywy bądź kabiny sterowniczej.
Tytuł: Odp: Pchanie składu
Wiadomość wysłana przez: ZT-POZNAN w 16 Października 2007, 13:18:59
Pociąg pchany jest wówczas, gdy na czole nie posiada czynnej lokomotywy bądź kabiny sterowniczej.

Sytuację taką można zaobserwować na szlakach KWB - nie raz zdarza się, że krokodyle pchają skład talbotów.
Tytuł: Odp: Pchanie składu
Wiadomość wysłana przez: Krzysiek626 w 16 Października 2007, 13:36:42
Nie znam opisanego odcinka, być może lokomotywa na końcu składu jest zabezpieczeniem przed urwaniem części składu i stoczenim się. Stąd wymóg postawienia na tym odcinku wskaźnika W10a i W10b
Tytuł: Odp: Pchanie składu
Wiadomość wysłana przez: uetam w 16 Października 2007, 17:25:41
Warnowo-Lubiewo, tam tez czesto puszcza sie byczka na popych ;)
Tytuł: Odp: Pchanie składu
Wiadomość wysłana przez: EU07-483 w 16 Października 2007, 19:14:43
http://transport.asi.pwr.wroc.pl/0.1A/tournee.php?p=12555
Może mi ktoś wytłumaczyć, gdzie umieszcza się takie wskaźniki. Dlaczego w tym przypadku skład musi być pchany?

Hehe - fajnie, ze demonstrujesz na przykladzie mojej foty ;)

Popych jest, gdyż za Kozłowem (tam wykonana byla ta fota) jest najwiekszy podjazd na LHSie. A jako, ze taka ładowna ruda ma ok 4400 t. brutto to dwa gagary moga byc za slabe. Zreszta nawet z popychem ruda jedzie w tamtym miejscu jakies 3-4 km/h (i to nie ze wzgledu na ograniczenia ;) )

Na LHSie popych jedzie od Sędziszowa do Jeżówki (około 350 km linii), gdzie na szalku jest odlaczany i luzem zjezdza do Kepia a dalej do Sędziszowa po kolejna rude.

http://transport.asi.pwr.wroc.pl/0.1A/tournee.php?p=25512 (http://transport.asi.pwr.wroc.pl/0.1A/tournee.php?p=25512) - w wykopie do ktorego pociag wjezdza nastepuje odlaczenie popychu.
Tytuł: Odp: Pchanie składu
Wiadomość wysłana przez: BNdQu w 16 Października 2007, 23:12:23
Czyli jak zrozumiałem przyczyną takiej sytuacji jest duże wzniesienie i potrzebna jest dodatkowa moc, aby skład się niec stoczył spowrotem.
@EU07-457 żeby uściślić, wyrażenie takie zostało umieszczone na  http://www.eu07.yoyo.pl/  . Więcej w swiat się śmieje.
@EU07-483 tak się złożyło, że akurat natrafiłem na Twoją fotkę w necie.
Tytuł: Odp: Pchanie składu
Wiadomość wysłana przez: EU07-457 w 17 Października 2007, 10:53:06
@EU07-457 żeby uściślić, wyrażenie takie zostało umieszczone na  http://www.eu07.yoyo.pl/  . Więcej w swiat się śmieje.

Faktycznie, tak jest tam napisane, jednak jest to błędny opis. W Ie-1 (E-1) jest mowa o popychaniu przy opisie w/w wskaźników.