- Symulator MaSzyna -
Hyde Park => Bieżące kolejowe => Wątek zaczęty przez: Kozi w 07 Października 2007, 20:55:15
-
Stoi w Gdyni Cisowej na elektrowozowni SKM. Od środy będzie można go podziwiać na Trako 2007
http://badworm.enetia.pl/1216-050.jpg autor: Hamman
źródło informacji www.ic.rail.pl
Lokomotywa typu ES64U4, popularnie zwana Taurus jest konstruowana na prędkość maksymalną 230km/h, oraz posiada moc ciągłą 6,4 MW. Dzięki temu posiada ona uniwersalny charakter i może ciągnąć zarówno składy osobowe jak i towarowe.
[...]
Dzięki swoim parametrom oraz wykonaniu w 4 wersjach napięciowych lokomotywy tego typu mogą poruszać się niemal po całej Europie. Jednak nie wszędzie, o czym świadczy czeski rynek. Lokomotywy te, podobnie jak pozostałych producentów, wytwarzają zbyt dużo prądów błądzących, które powodują zakłócenia w działaniu urządzeń zabezpieczania ruchu kolejowego. Z tego powodu po dziś dzień nie posiadają one dopuszczenia do poruszania się po terenie Czech. Jednak Austriacy są bardzo zadowoleni z tej konstrukcji. Do tego stopnia, że lokomotywy tego typu będą użyte jako źródło napędu do pociągów Railjet, jeżdżących z prędkością 230km/h.
Dane techniczne (po niemiecku) : http://www.br146.de/SiemensPdf/Datenblatt%20ES64U4.pdf
-
Lokomotywy te, podobnie jak pozostałych producentów, wytwarzają zbyt dużo prądów błądzących, które powodują zakłócenia w działaniu urządzeń zabezpieczania ruchu kolejowego.
Oj tak. Falowniczki o mocy ~7 MW trochę dają. Jestem natomiast ciekaw jak by u nas się sprawowała. Z tymi zakłóceniami to może byś różnie bo znowu tak nowoczesnej automatyki to my nie mamy (większość przekaźnikami stoi :) ) -pomijam nowo modernizowane szlaki i CMK, chociaż i tam różnie bywa... ;).
Niemniej mogło by być ciekawie. Zastanawia mnie też jak głośne "wygrywa melodyjki" podczas ruszania ;).
Pozdrawiam.
-
Na youtube zobacz są filmy. :) Skoro e189 (ES64F4) dopuścili to Taurus też może pomyślnie przejdzie próby. Według mnie IC tego loka mogłoby śmiało zakupić (jeśli będzie dopuszczony do ruchu u nas). Jest to najpiękniejsza lokomotywa w Europie według Mnie i myśle, że niejedna osoba sie ze Mną zgodzi.
-
Fakt faktem bardzo ładny lok ale gdzie my MK byśmy ją zdążyli sfocic ;] przy takiej prędkości będzie potrzebny lepszy aparat ;] no chyba że nie zmodernizują torów to nie mamy się o co martwic:). Ale skoro loki takie będą to mam nadzieje że i w Polsce się wezmą za prace.
Pozdro.
-
No może nie na każdej automatyce robi misz masz. W trakcie spaceru na szlaku Łódź Widzew - Bedoń zauważyłem że w tej chwili montują sprzęt bombardiera. Mało tego trasa szykowana jest na 160km/h więc podejrzewam że sprzęt montują najwyższej klasy. Trzeba pamiętać że ten lok nie będzie latał byle gdzie.
-
@Krzysiek626 żebyś się nie zdziwił jakiej klasy sprzęt montują... :( .
Rozmawiałem z naczelnikiem jednej ze stacji (nie powiem której z jasnego powodu). Gadaliśmy na temat modernizacji tej linii, i powiedział mi, że gdyby ludzie wiedzieli jaki sprzęt montują i jak go montują to ludzie baliby się tam jeździć :/. Podobno automatyka potwornie im się kopała, porostu cuda się działy. Z tego co słyszałem część sprzętu (wiem z innych źródeł kolejowych) jest z odzysku, żeby taniej wyszło a kasę i tak biorą za najlepszy sprzęt :(.
Mam jednak nadzieję, że są to sporadyczne przypadki... .
Sorry za OT.
-
Dla lubiących melodyjki, którym się nie chce szukać:
Taurus gra gamy (http://youtube.com/watch?v=fyHTkccOktU)
J.w. tylko troszkę żwawiej (http://youtube.com/watch?v=XaNw3djbH6c)
Tyłem szybciej niż nasze pociągi =] (http://youtube.com/watch?v=8jviHfC0D1g)
Trochę dźwięków z wnętrza (http://youtube.com/watch?v=nyPRn5gDJuU)
Falownik o mocy 7MW - robi wrażenie, ale myślałem, że będzie głośniej.
I jeszcze info - może się przyda: http://www.transportszynowy.pl/siemens1116.php (http://www.transportszynowy.pl/siemens1116.php)
Szczerze mówiąc, nie wyobrażam sobie takiej bestii na polskich torach (chyba że na CMK lub wspomnianej linii Łódź-Warszawa) - za duża moc, a poza tym to co nowoczesne jest też dość delikatne (chociaż mogę się mylić) - nie na nasze warunki...
Co do falowników to mam pytanko do łódzkiego eksperta - ED74 i Eliny (tramwaje) mają taki śmieszny świszczący dźwięk przy ruszaniu - to też falowniki??
-
OT
ED72 i Eliny (tramwaje) mają taki śmieszny świszczący dźwięk przy ruszaniu - to też falowniki??
Tak przynajmniej Elin-a jest na falownikach (podobno jest dość awaryjny), co do ED72 nie wiem ale jeśli piszczy/świszczy przy ruszaniu to najpewniej jest to falownik.
-
No to jeszcze dwa :)
1116 Taurus Acceleration 0-120 km/h (http://pl.youtube.com/watch?v=cdy3G_an65s)
1116 Taurus Acceleration Gm (http://pl.youtube.com/watch?v=nyPRn5gDJuU)
-
@Krzysiek626 żebyś się nie zdziwił jakiej klasy sprzęt montują... :( .
Rozmawiałem z naczelnikiem jednej ze stacji (nie powiem której z jasnego powodu). Gadaliśmy na temat modernizacji tej linii, i powiedział mi, że gdyby ludzie wiedzieli jaki sprzęt montują i jak go montują to ludzie baliby się tam jeździć :/. Podobno automatyka potwornie im się kopała, porostu cuda się działy. Z tego co słyszałem część sprzętu (wiem z innych źródeł kolejowych) jest z odzysku......
...ciach.
Można powiedzieć że ostatni tydzień spędziłem na torach między Fabrycznym a Koluszkami. Zrobiłem około 200 zdjęć sprzętu montowanego na tym odcinku. Nie widziałem nic z odzysku. Trzeba pamiętać że prace są prowadzone na czynnej trasie, oraz że jest bardzo daleko do ich zakończenia. To dlatego montaż niektórych urządzeń wygląda na prowizorkę. Sam pokazałbym dziesiątki niedokręconych śrub i nakrętek. Niechęć wspomnianego Pana to często zwykłe uprzedzenie do nowego, takie samo jak do Taurusa czy aby nie za bardzo delikatny.
Jeśli Taurus ma gdziekolwiek jeździć, to tylko na takich właśnie modernizowanych szlakach.
-
No to jeszcze dwa :)
1116 Taurus Acceleration 0-120 km/h (http://pl.youtube.com/watch?v=cdy3G_an65s)
1116 Taurus Acceleration Gm (http://pl.youtube.com/watch?v=nyPRn5gDJuU)
Oż ty je w morde. Ale w zimie muszą mieć niezły poślizg przy takim startcie no i pewenie gdy kotś w ostatniej chwili wsiada do wypada z wagonu przy takim zrywie. :D
-
Oż ty je w morde. Ale w zimie muszą mieć niezły poślizg przy takim startcie no i pewenie gdy kotś w ostatniej chwili wsiada do wypada z wagonu przy takim zrywie. :D
Nie popadajmy w przesadną euforię. Ja mocno wierzę że to lokomotywa luzem była.
-
Oż ty je w morde. Ale w zimie muszą mieć niezły poślizg przy takim startcie no i pewenie gdy kotś w ostatniej chwili wsiada do wypada z wagonu przy takim zrywie. :D
Coś mi się wydaje, że elektronika nie pozwoli Taurusowi wpadać w poślizgi ;). W lokomotywach tej klasy pewnie będzie jakiś system na wzór samochodowej kontroli trakcji.
Pozdrawiam!
-
A gdzie taki Taurus miałby jeździć? Już było poruszane to wcześniej. Poza tym 160 na szlaku, prędkość niewyobrażalna...szkoda gadać.
A co do dźwięków, to ostatnio miałem okazję jechać Kingą z EU06-12. Staroć, to staroć, ale ładnie brzmi.
-
I jeszcze jeden filmik z Taurusem, gdyby ktoś miał wątpliwości, że tylko w Polsce się śrubuje na żywca:
http://youtube.com/watch?v=CIUiyavOpO0 (http://youtube.com/watch?v=CIUiyavOpO0)
-
No nie na moich terenach takie cudo. Nieźle to wygląda, taka nowośc. Szkoda że nie uda mi się go sfocic. Przy tym EW58-024 to jest niezły kontrast.
Taki OT. Czy nowy SKM na ten czas też będzie stac na Cisowskiej bocznicy?
-
Taurus... piękna maszyna, chociaż ja bym się nie obraził gdyby zamiast niego po naszych szlakach jeździła taka maszynka:
http://www.skoda.cz/transportation/produkty/elektricke-lokomotivy/lokomotiva-skoda-109-e-aid65.html
-
http://www.skoda.cz/transportation/produkty/elektricke-lokomotivy/lokomotiva-skoda-109-e-aid65.html
Ciekawie wygląda mimo że to tylko grafika komputerowa. Jakby nasi inżynierowie się uparli mogliby skonstruować coś na wzór Taurusa (lub lepszego z napisem made in Poland).
-
(...)Jakby nasi inżynierowie się uparli mogliby skonstruować coś na wzór Taurusa (lub lepszego z napisem made in Poland).
http://www.infobus.com.pl/text.php?id=14139
Poczytajcie o lokomotywie E6ACT.
-
Na razie jeszcze jej nie ma więc tylko grafika, ale z tego co wiem prototyp jest w trakcie budowy. Skoda wygrała przetarg na dostawę 20 takich cacuszek dla CD
-
Pierwsz sztuka Škody 109E (seria 380 na ČD), zacznie testy wiosna. W pelni ukonczony prototyp ma byc gotowy na przelomie 2008 i 2009 roku. Lok bedzie mial wtedy dopuszczenie na Czechy i Niemcy (a pewnie i Austrię). W warunkach przetargu byla tez mowa o dopuszczeniu na Polskę, ale jak bedzie, to zobaczymy.
Warto nadmienic, ze design tej maszyny zostal zrobiony przez Porsche...
-
Jako ciekawostkę można jeszcze podać że Škoda do budowy tej maszyny chciała przerobić prototyp swojej lokomotywy z roku 1987 - 169 (85E0-ATM według oznaczeń producenta), również bardzo ciekawą maszynę chociażby z uwagi na fakt że była to pierwsza w bloku wschodnim lokomotywa z napędem za pomocą silników asynchronicznych i chyba pierwsza na świecie lokomotywa z bezprzekładniowym napędem za pomocą wolnoobrotowych silników asynchronicznych (oś zestawów kołowych była jednocześnie rotorem silnika)
-
Dźwięk jego silnika to poprostu muzyka dla uszu :) Ahhh...