- Symulator MaSzyna -

Symulator EU07 (i nie tylko) => Tabor kolejowy => Wątek zaczęty przez: danielek w 13 Września 2007, 15:08:57

Tytuł: Modernizacje ET22
Wiadomość wysłana przez: danielek w 13 Września 2007, 15:08:57
http://www.pkp.pl/node/1122
Tytuł: Odp: Modernizacje ET22
Wiadomość wysłana przez: Profeta w 13 Września 2007, 15:35:18
Obszerniejszy artykuł z "Rynku Kolejowego":
http://rynek-kolejowy.pl/index.php?p=wiecej&id=6558
Pozdrawiam!
Tytuł: Odp: Modernizacje ET22
Wiadomość wysłana przez: Charlie89 w 13 Września 2007, 17:01:00
Wreszcie...
Tytuł: Odp: Modernizacje ET22
Wiadomość wysłana przez: uetam w 13 Września 2007, 17:26:21
Ta, i skonczy sie tak jak z 22-2000 :D
Tytuł: Odp: Modernizacje ET22
Wiadomość wysłana przez: 201E-003 w 13 Września 2007, 18:16:42
Kolejny wspaniały pomysł rodem z PKP. Kiedy prywaciarze będą się wozić Taurusami, Cargo będzie jeździło na "zmodernizowanych" bykach .. Żal ..
Tytuł: Odp: Modernizacje ET22
Wiadomość wysłana przez: ZT-POZNAN w 13 Września 2007, 21:03:36
Wreszcie...

Bój się Boga, docelowo ma 49 kup ala 22-2000 jeździć.
Tytuł: Odp: Modernizacje ET22
Wiadomość wysłana przez: Patrykos w 13 Września 2007, 21:09:53
Nie, nie, nie...powiedźcie, że to sen ;|

I znów będzie tak, że lok zaraz zdefektuje...dajcie spokój...lepiej kupić coś konkretnego niż modernizować byczki, niech to jeździ aż zgnije...będzie tak samo jak z 4E z PeRy...defekt, defekt...

"   Projekt ET22-2000 – lokomotywy po unowocześnieniu będą znakowane od numeru 2000 - jest kolejnym krokiem w realizacji strategicznego programu modernizacji taboru PKP CARGO S.A"

Ciekawe kiedy parowozy zmodernizują !
Tytuł: Odp: Modernizacje ET22
Wiadomość wysłana przez: hunter w 13 Września 2007, 21:37:45
I znów będzie tak, że lok zaraz zdefektuje...dajcie spokój...lepiej kupić coś konkretnego niż modernizować byczki, niech to jeździ aż zgnije...będzie tak samo jak z 4E z PeRy...defekt, defekt...

Tak, może jeszcze na EP01 i EP02 ciągnijmy składy, albo najlepiej SM01, w końcu nowsze jest ble... bez komentarza.
Tytuł: Odp: Modernizacje ET22
Wiadomość wysłana przez: El Mecánico w 13 Września 2007, 21:39:05
Nie narzekać, stare gagary też się modernizuje. I co, jakoś nie widziałem żebyście wylewali swoje żale na forum.
Fakt, pare spraw można było dopracować na podstawie 22-2000, ale jest to jakiś postęp.

@dimekk: Taurusa w Polsce to zobaczysz dopiero jak DB zacznie po polskich torach jeździć:P
Tytuł: Odp: Modernizacje ET22
Wiadomość wysłana przez: Kleeshch w 13 Września 2007, 21:52:19
@dimekk: Taurusa w Polsce to zobaczysz dopiero jak DB zacznie po polskich torach jeździć:P

Myślę, że znacznie wcześniej. Najprawdopodobniej za miesiąc będzie można go ujrzeć na polskich torach :)
Tytuł: Odp: Modernizacje ET22
Wiadomość wysłana przez: paul4402 w 13 Września 2007, 22:24:30
za ten kosz modernizacji mogli by sobie z 10 Siemensów nowych sprawić. Czas powiedzieć stop 14WE, ET22-2xxx, EU07-1xxx, EN57-2xxx bo za chwile Ukraińcy i I Litwini będą sie wozić Taurusami a my super nowoczesnymi EU07 po pietnastu modernizacjach (ci drudzy chyba nawet posiadają kilka sztuk Siemensów).
Tytuł: Odp: Modernizacje ET22
Wiadomość wysłana przez: Charlie89 w 13 Września 2007, 23:18:11
Hehe jak będziecie mieć własną firme transportową to wtedy będziecie biadolić nad tym co kupić/zmodernizować... Jednak co da PKP kupno 10 nowych siemensów skoro potrzeba tyle samo loków co teraz tylko że bardziej ekonomicznych i jednocześnie niedrogich ;] A ET22-2000 to prototyp i jest po to aby można było na nim wykryć wady i niedoróbki.
Tytuł: Odp: Modernizacje ET22
Wiadomość wysłana przez: PEKAPE w 13 Września 2007, 23:53:41
Witam

Więc powiem tak z tego co się orientuję to ET22-2000 najpierw pracowała w ZT Kraków,potem w Dębicy,a obecnie pracuje w ZT Żurawica.Spotkałem się kiedyś z fajnym mechanikiem z Żurawicy i zapytałem go o tą maszynę ET22-2000 i odpowiedz była taka,cytuje "to jest k...... taki szajs że do niczego oprócz prowadzenie kontenerów się nie nadaje",pytam dlaczego,a mechanik mówi"za bardzo wrażliwa na zmiany napięcia w sieci,naszpikowana elektroniką,jak coś padnie to pozamiatane-trzeba wszystko uruchamiać od nowa,do ruchu pasażerskiego się nie nadaje,a tym bardziej do prowadzenia ciężkich składów towarowych bo tak szarpie że mało haka nie urwie,kabina niby wyciszona a ponoć tak klimatyzacja wyje że łeb pęka itd."To co usłyszałem to same minusy mechanik nic nie wspomniał o zaletach tej maszyny ale z jego rozmowy wynika w takim układzie że ta maszyna ma mnóstwo wad a zalet prawie zero,więc jak dalej będą modernizować stare byki na takie maszyny jak ET22-2000 to lepej będzie jak zakupią maszyny już sprawdzone które nadają się do wszystkiego i do ruchu towarowego i do pasażerskiego gdzie przewagą znaczącą bedą zalety maszyny,a nie tak jak w przypadku ET22-2000 wady.

Pozdrawiam
Tytuł: Odp: Modernizacje ET22
Wiadomość wysłana przez: EU07-483 w 14 Września 2007, 00:03:04
Więc powiem tak z tego co się orientuję to ET22-2000 najpierw pracowała w ZT Kraków,potem w Dębicy,a obecnie pracuje w ZT Żurawica.

Pracowała i pracuje pod CM Kraków. Do Żurawicy smiga z pociagami kategorii TXCEc.


Strasznie krytykujecie produkt którego wiekszosc pewnie nawet na oczy nie widziala... A wiekszosc maszynistów ktora jezdzi 2000 wcale tak bardzo nie narzeka. Po modernizacji poprawily sie warunki pracy maszynisty, spokojniejszy bieg. A co do awaryjnosci? To prototyp - poszukajcie sobie ile km. wyjezdzala EP09-001 w pierwszych latach po produkcji.
Tytuł: Odp: Modernizacje ET22
Wiadomość wysłana przez: Profeta w 14 Września 2007, 10:06:19
Ja rozumiem, że forumowicze mają wyrobioną taką oto opinię, że w Cargo pracują sami idioci (oczywiście na wyższych stanowiskach). Ci idioci ciemiężą biedny lud robotniczy (maszynistów itd), który bez nich postawiłby tą firmę w dwa tygodnie w roli potentata na europejskim rynku przewozów towarowych. A teraz wymyślili nie lada sabotaż... Oto wzięli się za zdradziecką modernizację ET22, która ma na celu eliminację niesfornych maszynistów poprzez huczącą klimatyzację. O ile dobrze pamiętam prototyp ET22-2000 powstał w 2004 roku. Minęły więc 3 lata. Skoro po trzech latach uznano, że opłaca się iść w tym kierunku to chyba jest to coś innego aniżeli  wspomniany przez mnie sabotaż. ET22 to jest podstawowa lokomotywa w Cargo. Komuś się wydaje, że można tą serię zastąpić w ciągu kilku lat Siemensami lub innymi maszynami, które początkowo też psułyby się na potęgę w polskich warunkach? Dla mnie modernizowanie tych lokomotyw jest czymś oczywistym, a o zakresie modernizacji zawsze można dyskutować. Wady, o których wspominacie (hucząca klimatyzacja) powinny zostać wyeliminowane. Wszak nie po to testuje się przez 3 lata prototyp, aby seryjna lokomotywa była później jego wiernym odwzorowaniem. Tak samo jest z samochodami.
Pozdrawiam!
Tytuł: Odp: Modernizacje ET22
Wiadomość wysłana przez: Mihau w 14 Września 2007, 15:24:36
@Profeta zgadzam sie z Tobą w 100%. Myślę że jeszcze początkowe numery mogą mieć jakieś drobne usterki w końcu to jeszcze początek większej modernizacji ale np numer 2048 nie bedzie miał żadnych usterek bo zostaną one wyeliminowane we wczesniejszych modelach.
Pozdrawiam!
Tytuł: Odp: Modernizacje ET22
Wiadomość wysłana przez: Kozi w 14 Września 2007, 16:46:56
@dimekk: Taurusa w Polsce to zobaczysz dopiero jak DB zacznie po polskich torach jeździć:P

Myślę, że znacznie wcześniej. Najprawdopodobniej za miesiąc będzie można go ujrzeć na polskich torach :)


Z jakiej okazji?
Tytuł: Odp: Modernizacje ET22
Wiadomość wysłana przez: Charlie89 w 14 Września 2007, 18:11:33
Tak ja też się zgadzam w 100% z Panem Profetą :)
Tytuł: Odp: Modernizacje ET22
Wiadomość wysłana przez: iwan w 15 Września 2007, 10:49:23
Komuś się wydaje, że można tą serię zastąpić w ciągu kilku lat Siemensami lub innymi maszynami, które początkowo też psułyby się na potęgę w polskich warunkach?

No nie wiem, czy np Taurusy bylyby usterkowe. To juz jest sprawdzona konstrukcja z wyeliminowanymi wadami wieku dzieciecego. Z reszta i tak cos nowego wjedzie na nasze tory, a to za sprawa Intercity...
Tytuł: Odp: Modernizacje ET22
Wiadomość wysłana przez: EU06_ w 19 Września 2007, 19:35:42
PKP już mnie nie zdoła niczym zaskoczyć bleeee Biedne BYKI
Tak jak te prześliczne malowania EP08 i EP09... w barwach IC n/c po prostu PKP tylko tak potrafi
Tytuł: Odp: Modernizacje ET22
Wiadomość wysłana przez: Profeta w 19 Września 2007, 19:39:18
PKP już mnie nie zdoła niczym zaskoczyć bleeee Biedne BYKI
Tak jak te prześliczne malowania EP08 i EP09... w barwach IC n/c po prostu PKP tylko tak potrafi
Masz rację, a największym skandalem była rezygnacja z parowozów na rzecz bleeee elektryków!
Tytuł: Odp: Modernizacje ET22
Wiadomość wysłana przez: Kozi w 20 Września 2007, 20:57:46
PKP już mnie nie zdoła niczym zaskoczyć bleeee Biedne BYKI
Tak jak te prześliczne malowania EP08 i EP09... w barwach IC n/c po prostu PKP tylko tak potrafi
Masz rację, a największym skandalem była rezygnacja z parowozów na rzecz bleeee elektryków!
A także modernizacja EN57, zakup jakże budzących odraze swym nowoczesnym wyglądem szynobusów, EZT typu ED59 i ED73 że o modernizacji wagonów nie wspomne albo kasacji jakże klimatycznych BHP (bip).

Tytuł: Odp: Modernizacje ET22
Wiadomość wysłana przez: Piter w 21 Września 2007, 09:58:03
Noooo, a te koszmarne Flirty czy inne push-pulle... Dobrze, że PKP nie zwariowało jeszcze do końca i nie zamawia złych Taurusów, które nie dość, że mają koszmarnie nowoczesny wygląd i są obrzydliwie oszczędne, to jeszcze przy ruszaniu wygrywają jakieś kretyńskie melodyjki! (http://www.youtube.com/watch?v=J1Yy-AOQcUs)
Tytuł: Odp: Modernizacje ET22
Wiadomość wysłana przez: mechatronik w 21 Września 2007, 10:58:17
to jeszcze przy ruszaniu wygrywają jakieś kretyńskie melodyjki! (http://www.youtube.com/watch?v=J1Yy-AOQcUs)
Ten dźwięk jeszcze nie jest taki zły ;). Falowniki którymi się do tej pory "bawiłem" były bardziej wnerwiające chociaż na trochę mniejsze prądy i napięcia. One wręcz piszczały a piski były nie do wytrzymania :/. Tutaj przynajmniej jest większa różnorodność dźwięków :D. Także lepiej żeby loki wygrywały melodyjki a nie piszczały jak by je ktoś "zarzynał".