- Symulator MaSzyna -
Symulator EU07 (i nie tylko) => Tabor kolejowy => Wątek zaczęty przez: youBy w 02 Września 2007, 16:29:54
-
Witam!
Tym razem jednak nie chcę pytać, co to jest, do czego służy itp. Potrzebuję wiedzieć, jaka jest metoda liczenia tego na podstawie parametrów hamulców i jak to się przedkłada na widzialne efekty (droga hamowania, nacisk wstawek). Potrzebne to jest do korekt plików charakterystyk, gdyż niektóre dane są trudnozdobywalne, a ciężar hamujący jest napisany na każdym pojeździe.
Pozdrawiam i liczę na fachową pomoc,
Maciej youBy Cierniak
-
Ten tego się raczej nie liczy. Ustawa wymaga, aby pojazd o danej masie całkowitej zdolny do poruszania się z pewną prędkościa miał odpowiedni ciężar hamujący. Dotyczy to całego taboru.
Na drogę hamowania przekłada się to tak, że ustawa definiuje drogę hamowania dla danej prędkości a skład się w tej drodze zmieścić musi.
Dlatego wagony mają albo ręcznie przestawiane zawory na położenia próżny-ładowny, albo w nowszych rozwiązaniach same się ważą i ustawiają odpowiednio rozrząd (bodajże wagony z oznaczeniem SAB-DRV mają takowe coś).
Dopuszcza się prowadzenie w składze pojazdów z wyłączonym hamulcem, co regulują opowiednie przepisy (pozwolisz, nie będę tutaj przytaczał, bo szegółowo ich nie znam, ale spróbuję dorwać książkę), jednak z zachowaniem wymaganego procentu ciężaru hamującego w całym składzie.
Aha, na niektórych pojazdach nie ma napisanego ciężaru hamującego:] Np nie spotkałem się z takowymi na gagarach (i pochodnych), tamarch i stonkach.
-
Ten tego się raczej nie liczy.
Producent jakoś nanosi te napisy na tabliczki przestawiaczy, więc musiał to policzyć w jakiś sposób, który to jest zdefiniowany m.in. w karcie UIC nr 544-1, do której dostępu nie mam.Ustawa wymaga, aby pojazd o danej masie całkowitej zdolny do poruszania się z pewną prędkościa miał odpowiedni ciężar hamujący. Dotyczy to całego taboru.
No wiem, że musi mieć procenty, ale nie o to pytałem.
Dlatego wagony mają albo ręcznie przestawiane zawory na położenia próżny-ładowny, albo w nowszych rozwiązaniach same się ważą i ustawiają odpowiednio rozrząd (bodajże wagony z oznaczeniem SAB-DRV mają takowe coś).
Oznaczenie SAB-DRV to oznacze4nie nastawiacza skoku tłoka; samoważenie się jest oznaczane poprzez A, np. O-P-A, KE-GPR-AAha, na niektórych pojazdach nie ma napisanego ciężaru hamującego:] Np nie spotkałem się z takowymi na gagarach (i pochodnych), tamarach i stonkach.
No fakt, jednakże dane o nich (np. schematy ramion przekładni hamulcowej) łatwiej zdobyć niż np. o poszczególnych seriach wagonów towarowych.
Czyli mój problem dalej jest nierozwiązany.
-
Instrukcja Cw-1 mówi wszystko co jest dostępne. Jak to się ma do hamowania to już wyższa szkoła jazdy. Masa hamująca jest ustalana doświadczalnie na pochylni. Nie pamiętam jaki jest kąt pochylni. Wagon o masie brutto x i zahamowany nie może zjechać z pochylni. Masa hamująca to największa masa przy jakiej wagon nie zjechał.
Polecam stronę: Kolejowa Strona Przepisowa (http://www.przepisowa.prv.pl/)