- Symulator MaSzyna -
Symulator EU07 (i nie tylko) => Tabor kolejowy => Wątek zaczęty przez: SM31-113 w 31 Sierpnia 2007, 14:12:44
-
Do czego służą styczniki liniowe?
-
Nie jestem expertem... Ale chyba załączają lub odłączają prąd do silników trakcyjnych. (są pneumatyczne więc działają z hamulcem)
Poprawcie mnie :)
-
Styczniki liniowe służą do przełączania i łączenia grup silników na lok.
-
Styczniki liniowe służą do przełączania i łączenia grup silników na lok.
Nie. Do tego służą Styczniki Grupowe.
Nie jestem expertem... Ale chyba załączają lub odłączają prąd do silników trakcyjnych.
Tak jest.
(są pneumatyczne więc działają z hamulcem)
Nic podobnego. Hamulec działa zupełnie niezależnie od styczników. To że są pneumatyczne znaczy że do ich uruchomienia potrzebne jest sprężone powietrze, które znajduje się w Zbiorniku Głównym.
-
Styczniki liniowe służą do przełączania i łączenia grup silników na lok.
Nie. Do tego służą Styczniki Grupowe.
Mylisz sie. Na EU07 do przelaczania grup sluza wlasnie styczniki liniowe.
-
Styczniki liniowe są urządzeniami elektropneumatycznymi. Zamknąć je można, w zależności od loka, dopiero po uzupełnieniu powietrza do 0,5MPa w zbiorniku powietrza aparatów elektrycznych (np tamara), zbiorniku głównym (np ET22) lub po przekroczeniu pewnego (0,4MPa jeśli dobrze zauważyłem) ciśnienia w PG (większość loków). Tak więc liniowe są w pewien sposób sprzężone z hamulcem. Nie popełnisz PG - nie pojedziesz:] Przypuszczam, iż na niektórych lokach następuje odpadnięcie styków styczników liniowych przy spadku ciśnienia w PG poniżej pewnej wartości.
Na niektórych lokach równierz inne styczniki mogą być elektropneumatyczne.
Co do funkcji samych styczników liniowych: Ich podstawowym zadaniem jest zamykanie obwodów silników trakcyjnych. Mogą równierz grupować silniki, jak napisali moi przedmówcy.
-
Zamknąć je można, w zależności od loka, dopiero po uzupełnieniu powietrza do 0,5MPa w zbiorniku powietrza aparatów elektrycznych (np tamara),
Gdzieś ty na Tamarze znalazł taki zbiornik??
lub po przekroczeniu pewnego (0,4MPa jeśli dobrze zauważyłem) ciśnienia w PG (większość loków). Tak więc liniowe są w pewien sposób sprzężone z hamulcem. Nie popełnisz PG - nie pojedziesz:] Przypuszczam, iż na niektórych lokach następuje odpadnięcie styków styczników liniowych przy spadku ciśnienia w PG poniżej pewnej wartości.
Mylisz pojęcia. Powietrze do zasilania napędu styczników liniowych pochodzi na każdej lokomotywie ze zbiornika głównego. Uzależnienia załączania/wyłączania styczników liniowych to inna bajka. Uzależnienia są elektryczne.
-
Zamknąć je można, w zależności od loka, dopiero po uzupełnieniu powietrza do 0,5MPa w zbiorniku powietrza aparatów elektrycznych (np tamara),
Gdzieś ty na Tamarze znalazł taki zbiornik??
No fakt, trochę przegiąłem:D Powietrze na aparaty jest faktycznie z głównego, tylko przez zawór redukcyjny do 0,5MPa.
-
Prawidłowo ten zawór powinien być wyregulowany na 0.6-0.65 MPa. tylko Polacy się jakoś tak uczepili tych 0.5 MPa.
-
No chyba żeby łatwiej było zapamiętać:D Osiem do zbiornika głównego, pięć na resztę:D U nas to chyba tylko jeden stary pracownik wie przy jakich ciśnieniach w zbiorniku głównym na gagarze powinien się kompresor załączać i wyłączać.
-
U nas to chyba tylko jeden stary pracownik wie przy jakich ciśnieniach w zbiorniku głównym na gagarze powinien się kompresor załączać i wyłączać.
Gagarin 0.7 MPa (i mniej) załączenie, 0.85 MPa wyłączenie.
Tamara 0.75 MPa (i mniej) załączenie, 0.85 MPa wyłączenie.