- Symulator MaSzyna -
Hyde Park => Bieżące kolejowe => Wątek zaczęty przez: eu7rulez w 28 Sierpnia 2007, 19:36:39
-
EP07 wyciaga w realu ponad 170km/h
EU07 ok. 140km/h to prawda ???
-
no chyba żart :D Maźnice oraz łożyska by nie wytrzymały. Poza tym testy musiały by sie chyba na EP08 odbywać bo one osiągają 140 i nawet więcej.
-
A ile wyciąga EP09? W symku ponad 210 jechałem, ale to chyba nie możliwe w realu.
-
Ja w symku jechałem EP05 ponad 300km/h ale to byla tylko próba. Zresztą każdą lokomotywe tak testowałem.
-
Trzeba maszynie (lokomotywą) poprawić fizykę ;)
-
Wyłączyć debugmode.
-
Wyłączyć debugmode.
I to nie pomoże. Epoką jechałem kiedyś na wyłączonym debugmode 250km/h :D
-
http://pl.wikipedia.org/wiki/Silnik_prądu_stałego
Podział -> silnik szeregowy i przeczytać część o rozbieganiu silnika.
P.S.
Co do wylaczania loka przy predkosci konstrukcyjnej to jest to kolejny mit wyhodowany w spolecznosci MaSzynowej.
-
Co do wylaczania loka przy predkosci konstrukcyjnej to jest to kolejny mit wyhodowany w spolecznosci MaSzynowej.
Loka nie "wylaczy", ale bezbieczniki wywali - wychodzi prawie na to samo.
-
Loka nie "wylaczy", ale bezbieczniki wywali - wychodzi prawie na to samo.
Ktore i z jakiej przyczyny?
-
Loka nie "wylaczy", ale bezbieczniki wywali - wychodzi prawie na to samo.
Ktore i z jakiej przyczyny?
Nie wiem jak na pozostalych lokomotywach - ale w EP09 przy osiagnieciu predkosci bliskiej max predkosci obrotowej silnika wywala bezpieczniki - sprawdzone organoleptycznie (jakis czas temu mialem okazje powozic maszyna z cieniutkimi juz butami po CMK)
-
Nie wiem jak na pozostalych lokomotywach - ale w EP09 przy osiagnieciu predkosci bliskiej max predkosci obrotowej silnika wywala bezpieczniki - sprawdzone organoleptycznie (jakis czas temu mialem okazje powozic maszyna z cieniutkimi juz butami po CMK)
Bycmoze na EP09 tak wlasnie jest. Na EU07 i jej podobnych takiego zabezpieczenia nie ma. Uwazam tak, bo:
- slyszalem o siodemce smigajacej 140 km/h bo mechanik sie zapomnial
- tak odpowiedzial jeden z autorow symulatora na moje pytanie dotyczace istnienia takowego zabezpieczenia w ogole
-
Loka nie "wylaczy", ale bezbieczniki wywali - wychodzi prawie na to samo.
Ktore i z jakiej przyczyny?
Nie wiem jak na pozostalych lokomotywach - ale w EP09 przy osiagnieciu predkosci bliskiej max predkosci obrotowej silnika wywala bezpieczniki - sprawdzone organoleptycznie (jakis czas temu mialem okazje powozic maszyna z cieniutkimi juz butami po CMK)
Chyba mówisz o czymś innym. Przy obręczach o średnicy 1180 mm, czyli dość zużytych, lokomotywa musiałaby jechać 177 km/h, aby osiągnąć maksymalną dopuszczalną prędkość obrotową silników trakcyjnych, tj. 1530 obr/sek. Dla obręczy o średnicy 1250 mm jest to odpowiednio prędkość 188 km/h.
Pozdrawiam!
Adam Kliszcz
-
Chyba mówisz o czymś innym. Przy obręczach o średnicy 1180 mm, czyli dość zużytych, lokomotywa musiałaby jechać 177 km/h, aby osiągnąć maksymalną dopuszczalną prędkość obrotową silników trakcyjnych, tj. 1530 obr/sek. Dla obręczy o średnicy 1250 mm jest to odpowiednio prędkość 188 km/h.
Wiem, ze przejezdziles troszke na tych lokomotywach - jednakze jechalem lokomotywa z przebiegiem ok 300 tys km, wymiarów obręczy nie znam (nie chce podawac zbyt dokladnych danych) ale niestety pod kreske 160 jechac sie nie dalo...
-
Nie wiem jak na pozostalych lokomotywach - ale w EP09 przy osiagnieciu predkosci bliskiej max predkosci obrotowej silnika wywala bezpieczniki
Można wiedzieć co to za tajemnicze bezpieczniki ? Bo jakoś żadnych nie kojarzę, a na EP09 trochę czasu spędziłem, zarówno na trasie jak i w kanale przy przeglądach.
-
I to nie pomoże. Epoką jechałem kiedyś na wyłączonym debugmode 250km/h :D
Poprostu w symkowym EP09 nie ma usationego tzw. "Zamknięcia licznika" (kurcze) nie pamiętam jak się ten bezpiecznik nazywał co wyłączał loka. W każdym razie, musiały by być prowadzone testy w sprawie osiągnięcia takich niemożliwych prędkości. Zmianie musiały by ulec: Przekładnia (stosunek liczby zębów), maźnice, oraz musiały by być nowe obręcze kół.
I takie jeszcze pytanie: czy PKP ma kase na takie eksperymenty?? :D Bo się wydaje że nie :D :)
-
Jaki to bezpiecznik na EP09? jechałem sporo razy na tych lokach nawet jak miały małe buty bez problemu 160 osiągają.Jedynie EP08-08,09,010 maja prędkościomierze elektroniczne i powyżej 140km?h puszczają styczniki liniowe, następuje brak jazdy!
-
Jaki to bezpiecznik na EP09? jechałem sporo razy na tych lokach nawet jak miały małe buty bez problemu 160 osiągają.Jedynie EP08-08,09,010 maja prędkościomierze elektroniczne i powyżej 140km?h puszczają styczniki liniowe, następuje brak jazdy!
Cięzko mi określic co to za bezbieczniki (ew zabezpieczenia). Jednakze maszynista mówił ze owe wywalanie wszystkiego w lokomotywie jest spowodowane wlasnie zbyt duza predkoscia obrotowa silnika.
-
Cięzko mi określic co to za bezbieczniki (ew zabezpieczenia). Jednakze maszynista mówił ze owe wywalanie wszystkiego w lokomotywie jest spowodowane wlasnie zbyt duza predkoscia obrotowa silnika.
Prawdopodobnie nadmiarowe (nie znam się na EP09, tylko zgaduje) ale "wywalanie wszystkiego w lokomotywie" wskazuje na wyłącznik szybki. Powód jest jeden: Za duży prąd pobierany przez silniki. Prędkość nie ma tu nic do tego, tylko opory ruchu.
PS ZTCW to przy zużytych obręczach licznik wskazuje większą prędkość niż naprawdę.
Dodano po 1 minutach:
A ile wyciąga EP09? W symku ponad 210 jechałem, ale to chyba nie możliwe w realu.
W realu zrobiła rekord Polski pobity dopiero przez Pendolino. Pojechała wtedy 210 km/h.
-
PS ZTCW to przy zużytych obręczach licznik wskazuje większą prędkość niż naprawdę.
Natomiast przy dobrych i nowych kołach wskazuje zaniżoną prędkość. Ciekawostka, na odcinku Wrocław - Opole przy dobrej maszynie idzie dodatkowo urwać ze 6-7 minut od planu.
-
Prawdopodobnie nadmiarowe (nie znam się na EP09, tylko zgaduje) ale "wywalanie wszystkiego w lokomotywie" wskazuje na wyłącznik szybki. Powód jest jeden: Za duży prąd pobierany przez silniki.
Sugerujesz, że pobór prądu wynosił przeszło 1,5 kA bądź WS był rozregulowany? Nie jest możliwe, aby w okolicach 160 km/h prąd był aż tak duży. Prędzej bym się spodziewał otwierania się liniowych na skutek zadziałania przekaźnika nadmiarowego, ale największy prąd (czyli drugi układ i 5 boków) osiąga się przy znacznie mniejszej prędkości niż owe 160 km/h.
Kolejna sprawa to to, że obręcze były już zużyte. Mniejsze obręcze = większe obroty zestawów (a zarazem silnika) aby osiągnąć daną prędkość = mniejszy prąd.
Pozdrawiam!
Adam Kliszcz
-
Więc wychodzi na to, że gdzieś w układzie WN jest jakieś dodatkowe (tajne:D) zabezpieczenie, podpięte gdzieś w obwód prądniczki tachometrycznej. Innego wyjścia nie widzę.
-
A ja widzę. Zwarcie w obwodzie WN czyli zadziałał ziemnozwarciowy lub różnicowoprądowy (nie wiem który z nich jest na EP09). Pierwszy powoduje otwarcie liniowych, drugi otwarcie szybkiego.
-
różnicowoprądowy
No własnie coś mi sie widzi ze to o to chodzi. Nie chcialem strzelac bo prawde mowiac nie mam pojecia.
-
różnicowoprądowy
No własnie coś mi sie widzi ze to o to chodzi. Nie chcialem strzelac bo prawde mowiac nie mam pojecia.
Tylko co to ma wspólnego z przekroczeniem przez loka Vmax?
-
Tylko co to ma wspólnego z przekroczeniem przez loka Vmax?
Nie mam pojecia ;) Szczerze to akurat co innego mnie interesowalo bardziej niz faktyczna przyczyna tego stanu. Lokomotywie wywalalo cos przy zblizaniu sie do 160 (prad pobierany raczej nie mial znaczenia gdyz wywalalo na bocznikach, i bez boków)
-
Kolejna sprawa to to, że obręcze były już zużyte. Mniejsze obręcze = większe obroty zestawów (a zarazem silnika) aby osiągnąć daną prędkość = mniejszy prąd.
Ja tak tylko:)
Niech intensywnie pomyślą o śrenicy kół 20 cm albo jeszcze mniejszych, to jaka będzie oszczędność energii w skali kraju.
-
Ciekawostka, na odcinku Wrocław - Opole przy dobrej maszynie idzie dodatkowo urwać ze 6-7 minut od planu.
Trochę OT: EP07-1002 na opóźnionej "Oleńce" udało się nadrobić 20 minut z Opola do Wrocławia :-) "Oleńka" ma sporą rezerwę na tym odcinku, a i maszyna miała grube obręcze, więc pewnie dlatego mechanikowi udało urwać się aż tyle.
-
Tylko co to ma wspólnego z przekroczeniem przez loka Vmax?
Nie chodzi o Vmax tylko ogólnie o prąd a chcąc szybciej jechać musimy zwiększyć prąd. Różnicowy mierzy prąd na wejściu i wyjściu. Jeśli na wyjściu jest mniejszy niż na wejściu (np. przez zwarcie do masy, przebicie izolacji) otwiera wyłącznik szybki. Czasem jest tak że można jechać na kilku pierwszych pozycjach nastawnika a na kolejnej wywali. Wszystko zależ od tego gdzie jest zwarcie i w jakim stopniu powoduje upływ prądu.
-
Czyli powodem wyłączenia może być uszkodzenie loka a nie przekroczenie Vmax jak wcześniej ktoś sugerował.
-
Czyli powodem wyłączenia może być uszkodzenie loka a nie przekroczenie Vmax jak wcześniej ktoś sugerował.
Nikt o przekroczeniu nie wspominal.
-
Co do wylaczania loka przy predkosci konstrukcyjnej to jest to kolejny mit wyhodowany w spolecznosci MaSzynowej.
Loka nie "wylaczy", ale bezbieczniki wywali - wychodzi prawie na to samo.
Nie zgodzę się z Tobą: Powyżej wyraźna Twoja sugestia między Vmax lub V konstrukcyjnym a a tak zwanym wyłączeniem (wywalenie bezpieczników) loka.
Może inaczej myślałeś, ale tak to wygląda.
-
EU07-483 miał na myśli że mechanik nie przekroczył dozwolonej Vmax 160 km/h. ;)
-
EU07-483 miał na myśli że mechanik nie przekroczył dozwolonej Vmax 160 km/h. ;)
Ano własnie ;) Nie przekroczylem 160. Chodzi o to ze silniki przekraczaly ;P
-
EU07-483 miał na myśli że mechanik nie przekroczył dozwolonej Vmax 160 km/h. ;)
Ano własnie ;) Nie przekroczylem 160. Chodzi o to ze silniki przekraczaly ;P
O ile @Hejnala rozumiem, to Ty sam coś kręcisz. Co silniki przekraczały? Nie piszesz. Nie jesteś zbyt dokładny. Co ma przekroczenie obrotów maksymalnych silnika, do wyłącznika różnicowo prądowego?
Zadziałanie tego świadczy o uszkodzeniu obwodów elektrycznych i nie ma nic wspólnego z tematem w tym wątku.
Dla mnie EOT
-
odnośnie silników ,podczas poślizgu przy v160 może nawet zamknąć się prędkościomierz, silniki nic tu nie mają.Prędzej zadziała PR często przyczyną jest coś na sieci trakcyjnej.