- Symulator MaSzyna -

Symulator EU07 (i nie tylko) => Pomoc w tworzeniu => Wątek zaczęty przez: Żabek w 16 Sierpnia 2007, 11:13:42

Tytuł: Problemy z AI
Wiadomość wysłana przez: Żabek w 16 Sierpnia 2007, 11:13:42
Witam!

Czy ktoś mógłby mi poradzić, jak zmusić AI do zmiany kierunku jazdy? Siedzę trzeci dzień i nie moge sobie poradzić. Rusza do przodu, zatrzymuje się, rusza do tyłu i dotąd jest ok (steruję przez KeyCtrl0x) ale potem nie mogę go zatrzymać. Nie chcę ani odczepaić od skałdu ani nic, poprostu zmienić kierunek. Jak to zrobić?

Pozdro
Tytuł: Problemy z AI
Wiadomość wysłana przez: REWIZOR w 16 Sierpnia 2007, 11:34:25
Witaj !
Już kiedyś był poruszany ten problem na forum. Jest to poprostu problem z exe. Jeden raz możesz zmienić kierunek, a potem sie zaczynaaaa ...
Tytuł: Problemy z AI
Wiadomość wysłana przez: Żabek w 16 Sierpnia 2007, 12:05:34
Czytałem ale wynikało z tego (http://www.eu07.pl/forum/viewtopic.php?t=4908&highlight=potrafi), że może zmienić dwa razy. I tyle by wystarczyło. Ale coś niedasie :(
Tytuł: Problemy z AI
Wiadomość wysłana przez: Żabek w 17 Sierpnia 2007, 19:36:02
Dobra, teraz inny problem - AI nie chce ruszyć kiblem.
Kibel stoi sobie na torze, ma prędkość początkową 0.1 i jest przypisany memcell. Daję mu sekwencję: jump_to_order, prepare_engine i setVelocity. Kibelek zapala sobie światła i stoi jak stał. Co robię źle? Dodam, że inne pojazdy (sputniki i tamara yB) na tą sekwencję reagują w sposób zamierzony - ładnie sobie jadą.

Pozdro
Damian
Tytuł: Problemy z AI
Wiadomość wysłana przez: Krzysiek626 w 17 Sierpnia 2007, 19:40:35
Przy testach jednej z tras tak miałem. Nie ruszały żadne loki w trakcji ukrotnionej. W moim przypadku okazało się że EZT/lokomotywy ukrotnione nie mieściły się na torze na którym były przypisany. Tyle na gorąco, ponieważ to było już jakiś czas temu, to po sprawdzeniu dam jeszcze znać.
Tytuł: Problemy z AI
Wiadomość wysłana przez: Żabek w 17 Sierpnia 2007, 20:04:44
Nie no, en57 raczej mieści się na torze - 100m. Wstawiłem tam coś innego i wychodzi na to, że ten bug że kibel czasem poprostu nie rusza nawet jeśli się nim kieruje (Wingler kiedyś o tym pisał). Ktoś wie co teraz począć? Kibel musi tam być :P
Tytuł: Problemy z AI
Wiadomość wysłana przez: Mariusz1970 w 17 Sierpnia 2007, 21:01:11
Cytuj
nie rusza nawet jeśli się nim kieruje

Nie rozumiem
Czy jeżeli nim kierujesz a on nie chce jechać?
Jeżeli tak, to co przychodzi mi do łba, to albo coś Ty źle jako prowadzący robisz, albo tor masz jakiś dziwny. Pamiętam sytuację odwrotną w Zwotrnicowie, tam jak się wstawiło kibla było ok, natomiast jak wstawiło się loka i kilka wgonów, skład stał jak wbetonowany. Tam akurat prawdopodobnie chodzi o tory (coś tam z nimi nie tak :)).
Raczej nie stawiałbym tutaj na jakiegoś buga w modelu, a w trasie.
Tytuł: Problemy z AI
Wiadomość wysłana przez: adsim w 17 Sierpnia 2007, 21:52:22
Witam. @Żabek, a próbowałeś we wpisie do scn nadać temu pociągowi jakąś większą prędkość początkową? Może jakby się poruszał szybciej przy uruchomieniu trasy, to dalej by już poszło:)
Pozdrawiam.

Zamykam.
Akvin