- Symulator MaSzyna -

Hyde Park => Bieżące kolejowe => Wątek zaczęty przez: eminem91 w 07 Sierpnia 2007, 08:21:14

Tytuł: Przyszłośc polskiego taboru...
Wiadomość wysłana przez: eminem91 w 07 Sierpnia 2007, 08:21:14
Mam pytanko czy długo jeszcze będziemy widywac na polskich szlakach takie loki jak SM42, EU07,czy ET22 czy wszystko w najbliższym czasie będzie zamieniane na nowsze maszyny np.szynobusy czy inne wynalazki.Jakoś mi sie te wszystkie nowoczesne pociagi nie podobają.Czy da sie to wogóle określic??
Tytuł: Przyszłośc polskiego taboru...
Wiadomość wysłana przez: ST44-003 w 07 Sierpnia 2007, 08:57:51
Witam
Przyszłość naszego polskiego taboru bardzo się wacha (cięcia loków), ale nie zapominajmy jakie to nasze "kochane" PKP jest biedne ( 8 Miliardów długu ) więc nie liczył bym na nowe maszyny. Poza tym loki takie jak ET22 i EU07 raczej szybko w nie pamięć nie odejdą, gdyż są bardzo potrzebne w naszym taborze. Co innego EU06 ( a właśnie, wie ktoś co sie stało EU06-18? Bo przyjechała wczoraj do łagiewnik, opuściła na chwile patyk, cisza, podnosi patyk, odjazd bez wycia wentylatorów ) które niedługo odejdą w nie pamięć ( 02, 04, 05, 08, 11, 12, ) Ale jak na razie nie ma się co przejmować najnowszymi technologiami na PKP gdyż nie będzie za co ich kupować, a zwłaszcza nowych loków. :D
Pozdrawiam
Tytuł: Re: Przyszłośc polskiego taboru...
Wiadomość wysłana przez: Cesky Kretek w 07 Sierpnia 2007, 14:49:48
Cytat: "eminem91"
czy wszystko w najbliższym czasie będzie zamieniane na nowsze maszyny np.szynobusy

Wątpię, bo PKP i tak za prąd musi płacić... ;)
Tytuł: Przyszłośc polskiego taboru...
Wiadomość wysłana przez: EU07-457 w 07 Sierpnia 2007, 16:56:41
Cytat: "ST44-003"
[...]a właśnie, wie ktoś co sie stało EU06-18? Bo przyjechała wczoraj do łagiewnik, opuściła na chwile patyk, cisza, podnosi patyk, odjazd bez wycia wentylatorów )[...]


Mechanik po prostu nie włączył przetwornicy ;)
Tytuł: Przyszłośc polskiego taboru...
Wiadomość wysłana przez: ST44-003 w 07 Sierpnia 2007, 18:41:45
Właśnie włączył. Podniósł patyk po chwili było słychać szum przetwornicy.
Tytuł: Przyszłośc polskiego taboru...
Wiadomość wysłana przez: Patrykos w 07 Sierpnia 2007, 20:49:45
Eee...nierozumiem pytania :) Widocznie włączył po starcie :D
Tytuł: Przyszłośc polskiego taboru...
Wiadomość wysłana przez: hejnal w 08 Sierpnia 2007, 12:33:26
Cytat: "ST44-003"
Właśnie włączył. Podniósł patyk po chwili było słychać szum przetwornicy.

Ale nie włączył wentylatorów oporów. To częsta praktyka w Krakowie.
Tytuł: Przyszłośc polskiego taboru...
Wiadomość wysłana przez: ST44-003 w 08 Sierpnia 2007, 12:40:56
Ale jak to zrobił? Przcież went. oporów załączają sie automatycznie, nie ma przecież na pulpicie ich wyłącznika.
Tytuł: Przyszłośc polskiego taboru...
Wiadomość wysłana przez: Sakorius w 08 Sierpnia 2007, 13:03:26
Cytat: "ST44-003"
Ale jak to zrobił? Przcież went. oporów załączają sie automatycznie, nie ma przecież na pulpicie ich wyłącznika.


W EU06, starszych lokomotywach EU07 oraz ET22 wentylatory oporów załącza się na pulpicie.
BTW Ciekawostką jest też to, że w starszych EU07 pantografami steruje się z przedziału maszynowego, tj ustawia się tam za pomocą zaworów dopływu powietrza, który pantograf ma się podnieść, a następnie - już z pulpitu - podnosi się go poprzez przełączenie hebelka (jest on tylko jeden + przycisk do opuszczania pantografów).