- Symulator MaSzyna -
Symulator EU07 (i nie tylko) => Infrastruktura kolejowa => Wątek zaczęty przez: McM w 06 Sierpnia 2007, 10:36:25
-
http://img300.imageshack.us/img300/2943/sa404691qs6.jpg
co to jest za sygnalizator? z początku myślałem że to karzełek ale przecież karzeł nie ma takiego malowania obudowy i nie podaje światła o barwie czerwonej... zastępczy? Dodam że znalazłem go na wyjeździe/wjaeżdzie na Bydgoszcz główną
-
Sz albo Tz.
-
Odpowiedź znajduje się na foto Sz.
-
dziwne myślałem że one są wysokie i duże a nie wysokości karła
-
Źle myślałeś.
Karłem morze być każdy semafor stacyjny o ile nie stoi przy torze głównym - tak mówią przepisy:
WTB-E10 §4 ust. 6 i 7:
6. Głowice sygnalizatorów pociągowych z zasady powinny być umieszczone na masztach. Za zgodą naczelnego dyrektora okręgu kolei państwowych można stosować karzełkowe sygnalizatory pociągowe jako semafory, sygnalizatory powtarząjące, sygnalizatory sygnału zastępczego.
7. Semafory karzełkowe nie mogą być stosowane na szlakach i na stacjach przy torach głównych zasadniczych oraz przy torach, po których odbywają się jazdy pociągów bez zatrzymania.
-
Dokładnie.
Pewnie wstawili karła bo niebyło miejsca lub nie chciało im się
stawiać masztu na semafor, a jak przez stację nie można więcej niż
40 km/h jechać to zamiast się męczyć i robić semafor przystosowany
do dawania sygnałów S10-13 to dali karła z dwoma światłami. Prosto i ekonomicznie ;P
-
Witam!!!
Podobne karzełki są na BB Leszczyny: http://solnet.xorg.pl/solnet/maszyna/j.jpg (tutaj jako Tz).
A tu karzełek jako Sp: http://www.gmfk.pl/cpg144/albums/userpics/10090/Sp%20karzelkowy.jpg w Cz-wie.
-
dużo karłów jest na torach niewłaściwych na jednokierunkowych SBL. Np na SKM na wjeździe do Gdynia Główna Osobowa
http://picasaweb.google.com/JONINEZT/GDYNIAGWNAOSOBOWA/photo#5095545897001703010
był jeszcze fajny kareł jak się wyjeżdżało w stronę Gdyni Grabówka, podajże karłowa tarcza ostrzegawcza.
zwykle takie karły z SZ to stoją przy wjazdach do hangarów naprawczych lub na końcach linii (jako wjazd na bocznice)
-
A na gdyńskich stacjach ponoc gdzieś jeszcze jest wyjątkowo nietypowy karzeł z 3 swiatłami białymi czyi Rhs
-
A na gdyńskich stacjach ponoc gdzieś jeszcze jest wyjątkowo nietypowy karzeł z 3 swiatłami białymi czyi Rhs
wydaje mi się że gdzieś na nastawniach bo na stacjach nie widziałem takich. Z 3 białymi to chyba coś z testowaniem hamulca dotyczyły.
-
dużo karłów jest na torach niewłaściwych na jednokierunkowych SBL. Np na SKM na wjeździe do Gdynia Główna Osobowa
Na kolei piaskowej stoją dwa karły na torze niewłaściwym między Szczakową Północ a Jęzorem Centralnym. Stoją tam pewnie z tego powodu, żeby nie wprowadzać w błąd maszynistów PKP, bo te dwie trasy biegną równolegle.
-
wydaje mi się że gdzieś na nastawniach bo na stacjach nie widziałem takich. Z 3 białymi to chyba coś z testowaniem hamulca dotyczyły
Dokładnie tak. Nawet cos takiego mozna w symku zrobic. Na moim downloadzie jest rhs do pobrania i przerobienia do scenerii.
Zapali sie jedno biale to zahamowac potem drugie biale to wyluzowac a jak zapali sie trzecie to "hamulce ok".
Na necie było nawet zdjęcie.
-
Odpowiedź znajduje się na foto Sz.
To się nazywa Semafor Zaporowy.
Na kolei piaskowej stoją dwa karły na torze niewłaściwym między Szczakową Północ a Jęzorem Centralnym. Stoją tam pewnie z tego powodu, żeby nie wprowadzać w błąd maszynistów PKP, bo te dwie trasy biegną równolegle.
Na torze "Lewym przeciwnym do zasadniczego" ;). Jest to jednak mylące rozwiązanie bo semafory SBL są karłami ale wskaźniki W3 są normalnej wielkości i wystają ni w pięć ni w dziewięć a karzełka nie widać z trasy PKP.
-
Sygnalizator Sz, stosuje sie takie cuda np na liniach dwutorowych z jednostronna blokada liniowa zamiast semafora wjazdowego z toru o kierunku ruchu przeciwnym do zasadniczego ;)
Gdyby na oznaczeniu byla literka 'm' to bylaby to tarcza zaporowa.
Stosuje sie jeszcze czasami jako sygnalizatory Sz same siwe slupy z jedna komora podajaca tylko biale migajace swiatlo, oczywiscie przed takim czyms To brak ;)
-
Gdyby na oznaczeniu byla literka 'm' to bylaby to tarcza zaporowa.
Nie zgadzam się!!
Tarcza zaporowa jest sygnałem zamknięcia toru Z1.
Na semaforze zaporowym przeważnie jest literka "m" bo semafor zaporowy służy do dawania stój pociągom, które nie mają możliwości dalszej jazdy pociągowej (dalej nie ma szlaku) ale mają możliwość przemanewrowania się.
Polecam tą stronę :http://transportszynowy.pl/sygnalizacjaog.php#rodzaje
-
Gdyby na oznaczeniu byla literka 'm' to bylaby to tarcza zaporowa.
Nie zgadzam się!!
Tarcza zaporowa jest sygnałem zamknięcia toru Z1.
Na semaforze zaporowym przeważnie jest literka "m" bo semafor zaporowy służy do dawania stój pociągom, które nie mają możliwości dalszej jazdy pociągowej (dalej nie ma szlaku)
Klocilbym sie, semafory zaporowe ustawia sie czasami rowniez jako semafory wyjazdowe na liniach z jednostronna blokada liniowa jako wyjazdowy na tor niewlasciwy o czym juz pisalem, semafory wjazdowe z kierunku niewlasciwego przy podobnej blokadzie (cos takiego mamy Dejawach w symku) a czesto takze przy grupowych semaforach wyjazdowych, wtedy sygnalizator ustawiony przy torze pokazuje sz a semafor grupowy normalny sygnal zezwalajacy ;)
Czesto sie ustawia je takze w grupach przyjazdowych na stacjach rozrzadowych ;)
Polecam tą stronę :http://transportszynowy.pl/sygnalizacjaog.php#rodzaje
Tarcza zaporowa swietlna = semafor zaporowy, tylko w nowym E1 nie ma juz o tym ani slowa, traktuje sie to po prostu jako zwykly semafor mogacy podac s1, ms2 lub ew sz
-
Wiem gdzie się stosuje semafor zaporowy tylko chciałem zwrócić uwage po co powstał taki dziwoląg.
Tarcza zaporowa to czarna kwadratowa tabliczka z białym kółkiem w środku przedzielonym poziomą czarną kreską.
-
Tarcza zaporowa to czarna kwadratowa tabliczka z białym kółkiem w środku przedzielonym poziomą czarną kreską.
Lub Sygnalizator z jednym swiatlem czerwonym
-
Tarcza zaporowa to czarna kwadratowa tabliczka z białym kółkiem w środku przedzielonym poziomą czarną kreską.
Tarcze zaporowe mechaniczne są już wyłączone z użytku, a przynajmniej powinny być [wg mojego nauczyciela z technikum, który twierdzi, że zostały zniesione jeszcze w latach '70] i zastapione świetlnymi, właśnie z komora światła czerwonego.
-
Tarcze zaporowe mechaniczne są już wyłączone z użytku, a przynajmniej powinny być(...)
Może i powinny być wyłączone z użytku, ale są użytkowane cały czas, np na stacji Płoty (linia Goleniów - Kołobrzeg). Tam tarcze zaporowe kształtowe służą do podawania sygnałów dla wyjazdów w kierunku Kołobrzegu ponieważ w tym kierunku na wyjeździe jest ustawiony kształtowy semafor grupowy.
Ponadto czynne tarcze zaporowe kształtowe znajdują się na stacji Szczecin Gumieńce.
Oto przykładowa fotka zrobiona na stacji Płoty:
http://fotokolej.mkm.szczecin.pl/big/2007/1176282805.jpg
-
W takim razie zwracam honor ;)
-
Tarcze zaporowe mechaniczne ... zastapione świetlnymi, właśnie z komora światła czerwonego.
Tylko że te świetlne to już nie tarcze tylko semafory i rządzą nimi takie prawa jak semaforami.