- Symulator MaSzyna -
Symulator EU07 (i nie tylko) => Pomoc w tworzeniu => Wątek zaczęty przez: Bogumil.S w 31 Lipca 2007, 19:24:11
-
Witam czy ktoś zna jaka jest wysokość trakcji w MaSzynie?
Bo w przepisach jest ponoć min. 4.90m max. 5.60m więc nie wiem.
Potrzebnę jest mi to bo robię Dworzec Warszawa Centralna (który jest pod ziemią). Z wiązku z tym potrzebuję jeszczę czegoś co zaznaczyłem na obrazku:
(http://img116.imageshack.us/img116/4634/87hd7.th.jpg) (http://img116.imageshack.us/my.php?image=87hd7.jpg)
czy może to ktoś mi zrobić?
Bardzo proszę i z góry dzięki.
Pozdrawiam
-
4.65 - sama eu07 ma cos kolo 4,5m to zdecydowanie za malo - tak sobie moga pisac na tabliczkach przy przejazdach.
Standardowo mamy 5.6 - 5.8 m.
Na tym obrazku ktory pokazujesz moze to byc troszke mniej, moze 5.4, moze 5.3?
Najlatwiejsza metoda to ustawienie paru kawalku sieci na rownych wysokosciach i porownywanie wysokosci patyka w symku z tym na focie.
-
W symku zrozumiałem że jest 5.60 - czy tak?
I jeszcze raz się zapytam czy ktoś zrobił by to co zaznaczyłem na obrazku w pierwszym poście?
-
W symku zrozumiałem że jest 5.60 - czy tak?
I jeszcze raz się zapytam czy ktoś zrobił by to co zaznaczyłem na obrazku w pierwszym poście?
Ale co tam jest do zrobienia?
Zmieniasz standardowe 5.8 na swoja wartosc :|
-
chodziło mi o wysięgnik
-
W symku zrozumiałem że jest 5.60 - czy tak?
I jeszcze raz się zapytam czy ktoś zrobił by to co zaznaczyłem na obrazku w pierwszym poście?
Ale co tam jest do zrobienia?
Zmieniasz standardowe 5.8 na swoja wartosc :|
Może chodzi mu o wysięgnik? Spróbuj postawić zwykły słup, tylko niech wysięgnik wystaje za ścianę. :)
-
Witam
O ile sie nie myle koledze chodzi o ten wysięgnik do trakcji który zaznaczył czerwonym kwadratem na obrazku w pierwszym poscie.
Pozdrawiam
-
O to mi chodziło dzięki.
P.S.
Proszę jeszcze nie zamykać tematu.
-
Wysiegnik? Jezeli chcesz idealnie taki sam jak na focei to niestety musisz go sfocic (co bedzie trudne) i zrobic teksturke...
x = tr/-P-3D13.inc;Wys-Ni-D13.tga
lub jak kto woli
x = tr/-P]-3D13.inc;Wys-Ni-D13.tga
To sa defaultowe symkowe wysiegniki, ale mozesz jeszcze sprobowac wyodrebnic wysiegniki ze slupow ktore byly w Quarku pod jednym z wiaduktow :)
-
Przepraszam czy mógł byś mi wyjaśnić co oznaczają te wpisy bo dopiero uczę się...
-
te wpisy to są używane do kabli. Generalnie opcja Make zigzag (automatycznie zygzakuje + dodaje wysięgniki słupy itp
tr/-P-3D13.inc;Wys-Ni-D13.tga
tr/ (współrzędne inców do wysięgników)
-P-3D13.inc (obniżony wysięgnik bez żadnych słupów zwisów itp)
Wys-Ni-D13.tga (textura do tego wysięgnika by nie były białe plamy)
jego efekt
http://picasaweb.google.com/JONINEZT/SYMEKEU07424/photo#5093469306083890706
jak narazie najbardziej pasujący inc to P-STB1-3Dn lub L-STB1-3Dn
Potrzebnę jest mi to bo robię Dworzec Warszawa Centralna
jakbyś potrzebował to znam parę linków ze zdjęciami tuneli linii średnicowej
{EDIT}
przy okazji film z wjazdu do Warszawa Centralna (tego to ja długo szukałem)
http://pl.youtube.com/watch?v=KOMbLbjs0R4&NR=1
-
Bardzo, bardzo, bardzo dzięki.
Możesz podać te linki do zdjęć?
Jak coś to się jeszcze będę pytał.
Pozdrawiam
-
1.Jak można wstawić peron do scenerii?
2.Jak się zapisuje obiekt zrobiony Gmaxie jako T3D?
Proszę o pomoc, z góry dzięki.
Pozdrawiam
-
Peron robisz boxem (chyba jest w gmaxie :>) a do t3d jest w skrypcie.
-
Tylko że, export T3d nie działa bo:
-wyskakują błędy których nie rozumiem i nie umiem naprawić
-a jak cudem błąd nie wyskoczy to i tak się po prostu nie exportuję
Jakby wszystko działało tobym się nie pytał, bo wstawienie box'a i odpalenie działającego skryptu każdy potrafi.
Ja się dopiero uczę robić scenerię.
Może ktoś kto zrobił i się zna pomógł by mi.
Pozdrawiam i proszę o pomoc.
-
Tylko że, export T3d nie działa bo:
-wyskakują błędy których nie rozumiem i nie umiem naprawić
-a jak cudem błąd nie wyskoczy to i tak się po prostu nie exportuję
Jakby wszystko działało tobym się nie pytał, bo wstawienie box'a i odpalenie działającego skryptu każdy potrafi.
Ja się dopiero uczę robić scenerię.
Może ktoś kto zrobił i się zna pomógł by mi.
Pozdrawiam i proszę o pomoc.
Dlatego tak się dzieje, bo używasz gmaxa i prawdopodmnie skryptów do 3dsmaxa więc się nie dziw, że masz problemy.
-
Ok nowy problem:
zrobiłem w Gmax schody ruchome wszystkie elementy wyexportowałem
do Editable Mesh.
Przy exportowaniu do t3d wyskakuje błąd:
-- Unknow property: "ambient" in #Multi-Material:Mtl(Standart:Mtl #1, Standart:Mtl #8, Standart:Mtl #4, Standart:Mtl #5, Standart:Mtl #6)
coś mi mówi, że to ma związek z texturami.
Proszę o pomoc
a tu screen schodów
(http://img516.imageshack.us/img516/2155/schscrenfi3.th.jpg) (http://img516.imageshack.us/my.php?image=schscrenfi3.jpg)
Pozdrawiam
Zamykam.
Akvin