- Symulator MaSzyna -
Hyde Park => Inne niekolejowe => Wątek zaczęty przez: Piter_93 w 25 Lipca 2007, 11:38:24
-
Mam takie pytania:
Jak oteksturować boxa od wewnątrz??
Albo załóżmy, że mam 2 boxy w odległości 2m od siebie. I chciałbym je jakoś połączyć (scalić, zespolić). Jest na to jakaś metoda?
-
Boxa od wewnątrz możesz zrobić tak: Convert to editable mesh. Chwytasz dwie równoległe ściany i obracasz je o 180 stopni. A z dwoma boxami to tak: Oba convert to editable mesh, potem attach i klikasz na drugiego.
-
obracasz je o 180 stopni
Tu sie gubie ;)
W jaki mam sposób mam to zrobić?
-
No wiesz... Zaznaczasz te dwa boki, klikasz na rotate
(http://img113.imageshack.us/img113/2364/iviewcapturedate2507200ef3.th.jpg) (http://img113.imageshack.us/my.php?image=iviewcapturedate2507200ef3.jpg)
Potem klikasz na taką ikonkę z magnesem i strzałkami.
(http://img113.imageshack.us/img113/1643/iviewcapturedate2507200bk0.th.jpg) (http://img113.imageshack.us/my.php?image=iviewcapturedate2507200bk0.jpg)
I obracasz tak, żeby na dole Ci się wyświetliło 180
(http://img267.imageshack.us/img267/8255/iviewcapturedate2507200gs9.th.jpg) (http://img267.imageshack.us/my.php?image=iviewcapturedate2507200gs9.jpg)
I masz boxa odwróconego zewnętrzem do środka.
-
Mam taki problem. Stworzyłem sobie boxa z 5 innych. Każdemu dałem grubość 0,03cm. Czyli wyszedł mi sześcian bez jednej ścianki.
4 boxom dałem teksture "a"
1 boxowi dałem teksture "b"
Ok. Scalam te wszystkie ścianki (ściana 1 z 2 = a, 3 z 4 = b ściana 5 =c. Potem scalam a z b = d i d zcalam z c : PP)
I wtedy wyskakuje zapytanie.
Attach Options:
- Match Material IDs to Material?
- Match Material to Material IDs?
- Do not Modify Mat IDs or Material?
Dam obojętnie co...
Konwertuje do t3d. I wyskakuje:
--Unkown property: "ambient" in #Multi/Sub-object:Material #61(Standart:02 - Default, Standart:01 - Default)
Przy wczytywaniu scenerii (wraz z tym modelem), symek sie nie wczytuje - wywala mi. Co mam zrobić??
-
NIE MOŻESZ robić attach, jeśli meshe mają różne tekstury i chcesz to eksportować do .t3d . Daj attach tylko dla tych, które mają tą samą teksturę. Jest taka opcja shematic view (Graph editors => New Schematich View...)
Wtedy zaznaczasz opcję Link i klikasz na obiekt podrzędny, przeciągasz mysz do obiektu nadrzędnego. Potem spokojnie wyeksportujesz do .t3d .
-
Nie umiem znaleźć tej opcji "Link". Gdzie ona się znajduje??
-
Obok tej czarnej strzałki w oknie shematic view.
-
Połącz te dwie tekstury w jedną i po kłopocie.
Symek nie obsługuje multi tekstur.
Co do boxa. Zaznacz go, prawym myszy, wybierz clone ( copy ). Następnie daj jeden z nich do editable mesh, wciśnij element by zaznaczyć wszystkie ściany boxa. Przewiń menu podręczne na dół i wciśnij flip. Dostaniesz boxa z zewnętrznymi i wewnętrznymi ścianami.