- Symulator MaSzyna -

Hyde Park => Inne niekolejowe => Wątek zaczęty przez: Piter_93 w 25 Lipca 2007, 11:38:24

Tytuł: Pytanie o 3Ds'a
Wiadomość wysłana przez: Piter_93 w 25 Lipca 2007, 11:38:24
Mam takie pytania:
Jak oteksturować boxa od wewnątrz??

Albo załóżmy, że mam 2 boxy w odległości 2m od siebie. I chciałbym je jakoś połączyć (scalić, zespolić). Jest na to jakaś metoda?
Tytuł: Pytanie o 3Ds'a
Wiadomość wysłana przez: eu07_304 w 25 Lipca 2007, 14:11:41
Boxa od wewnątrz możesz zrobić tak: Convert to editable mesh. Chwytasz dwie równoległe ściany i obracasz je o 180 stopni. A z dwoma boxami to tak: Oba convert to editable mesh, potem attach i klikasz na drugiego.
Tytuł: Pytanie o 3Ds'a
Wiadomość wysłana przez: Piter_93 w 25 Lipca 2007, 16:13:20
Cytat: "EU7_304"
obracasz je o 180 stopni

Tu sie gubie ;)
W jaki mam sposób mam to zrobić?
Tytuł: Pytanie o 3Ds'a
Wiadomość wysłana przez: eu07_304 w 25 Lipca 2007, 17:48:43
No wiesz... Zaznaczasz te dwa boki, klikasz na rotate
(http://img113.imageshack.us/img113/2364/iviewcapturedate2507200ef3.th.jpg) (http://img113.imageshack.us/my.php?image=iviewcapturedate2507200ef3.jpg)
Potem klikasz na taką ikonkę z magnesem i strzałkami.
(http://img113.imageshack.us/img113/1643/iviewcapturedate2507200bk0.th.jpg) (http://img113.imageshack.us/my.php?image=iviewcapturedate2507200bk0.jpg)
I obracasz tak, żeby na dole Ci się wyświetliło 180
(http://img267.imageshack.us/img267/8255/iviewcapturedate2507200gs9.th.jpg) (http://img267.imageshack.us/my.php?image=iviewcapturedate2507200gs9.jpg)
I masz boxa odwróconego zewnętrzem do środka.
Tytuł: Pytanie o 3Ds'a
Wiadomość wysłana przez: Piter_93 w 25 Lipca 2007, 20:09:53
Mam taki problem. Stworzyłem sobie boxa z 5 innych. Każdemu dałem grubość 0,03cm. Czyli wyszedł mi sześcian bez jednej ścianki.

4 boxom dałem teksture "a"
1 boxowi dałem teksture "b"

Ok. Scalam te wszystkie ścianki (ściana 1 z 2 = a, 3 z 4 = b ściana 5 =c. Potem scalam a z b = d i d zcalam z c : PP)

I wtedy wyskakuje zapytanie.
Attach Options:
- Match Material IDs to Material?
- Match Material to Material IDs?
- Do not Modify Mat IDs or Material?

Dam obojętnie co...

Konwertuje do t3d. I wyskakuje:
--Unkown property: "ambient" in #Multi/Sub-object:Material #61(Standart:02 - Default, Standart:01 - Default)

Przy wczytywaniu scenerii (wraz z tym modelem), symek sie nie wczytuje - wywala mi. Co mam zrobić??
Tytuł: Pytanie o 3Ds'a
Wiadomość wysłana przez: eu07_304 w 26 Lipca 2007, 09:40:13
NIE MOŻESZ robić attach, jeśli meshe mają różne tekstury i chcesz to eksportować do .t3d . Daj attach tylko dla tych, które mają tą samą teksturę. Jest taka opcja shematic view (Graph editors => New Schematich View...)
Wtedy  zaznaczasz opcję Link i klikasz na obiekt podrzędny, przeciągasz mysz do obiektu nadrzędnego. Potem spokojnie wyeksportujesz do .t3d .
Tytuł: Pytanie o 3Ds'a
Wiadomość wysłana przez: Piter_93 w 26 Lipca 2007, 10:14:10
Nie umiem znaleźć tej opcji "Link". Gdzie ona się znajduje??
Tytuł: Pytanie o 3Ds'a
Wiadomość wysłana przez: eu07_304 w 26 Lipca 2007, 11:21:51
Obok tej czarnej strzałki w oknie shematic view.
Tytuł: Pytanie o 3Ds'a
Wiadomość wysłana przez: CT w 26 Lipca 2007, 13:43:39
Połącz te dwie tekstury w jedną i po kłopocie.
Symek nie obsługuje multi tekstur.

Co do boxa. Zaznacz go, prawym myszy, wybierz clone ( copy ). Następnie daj jeden z nich do editable mesh, wciśnij element by zaznaczyć wszystkie ściany boxa. Przewiń menu podręczne na dół i wciśnij flip. Dostaniesz boxa z zewnętrznymi i wewnętrznymi ścianami.