- Symulator MaSzyna -
Symulator EU07 (i nie tylko) => Tabor kolejowy => Wątek zaczęty przez: El Mecánico w 25 Lipca 2007, 08:39:49
-
Nagranie z komórki w godzinach pracy, więc wygląda jak wygląda:/
http://chomikuj.pl/El_Driver/Wideo000.3gp
Zapomniałem tam powiedzieć, że w wielu lokach ciśnienie w PG wraca do 0,5MPa na pozycji napełniania udeżeniowego. W symku hampel zachowuje się niestety nieprawdziwie:/
-
Nie mozesz tego przerobic na bardziej czytelny format? nie kazdy ma ochote instalowac 42 rodzaje programow zeby kazdy egzotyczny pliczek otwierac :/
-
No niestety nie, bo nie moge dojść do ładu z kodekami. Ale własnie nad tym pracuję, może się uda. Poza tym wystarczy zainstalowac kodeki QT (oryginalne Apple albo Alternative) i kazdy jeden player (z WMP włącznie) otworzy.
-
Szkoda :/
Wniosłeś coś do tematu? To nie GG! Następnym razem ostrzeżenie.
Profeta
-
Tu jest konwersja (avi, mpeg4):
http://www.filehosting.at/files/download.php?file=6b1aa1c15b113259d336e68061467106
-
Niepotrzebnie wspominałeś tam o zaworze rozrządczym bowiem on miał wpływ tylko na manometr ciśnienia w cylindrach hamulcowych. To co się działo z manometrem PG to zasługa tylko i wyłącznie kranu Oerlikona.
To co opisałeś działa w ten sposób że po osiągnięciu w PG ciśnienia 0.54 MPa otwiera się zawór, który wypuszcza nadmiar powietrza utrzymując ciśnienie w PG 0.54 MPa. Jest to sygnał że należy skończyć popełnianie i przestawić kran w pozycje jazda.
Jest jeszcze jedna ciekawostka, o której nie wspomniałeś, jeśli kran w pozycji jazda jest ustawiony na 0.5 MPa to po przekroczeniu ciśnienia 0.52 MPa podczas napełniania PG w pozycji jazda automatycznie podnosi ciśnienie do 0.54 MPa w celu wyrównania ewentualnego małego przeładowania po czym przestawia się na utrzymywanie ciśnienia 0.5 MPa. Powrót do ciśnienia 0.5 MPa w PG następuje na skutek nieszczelności PG.
-
Filmik interesujący :) a na jakiej maszynie to było ?
-
a na jakiej maszynie to było ?
401Da
-
@Akvin: dzięki za konwersję, plusik:)
@hejnal: dzięki za wyczerpujące uzupełnienie tematu, równierz plusik:)
Lok to dokładnie 401Da-261.
-
Obejżałem i filmik fajny :) Ciekawie się zachowuje manometr przewodu głównego. Można też zauważyć jak powietrze przechodzi z PG do Hamulców i odwrotnie.
-
Można też zauważyć jak powietrze przechodzi z PG do Hamulców i odwrotnie.
Nie do końca. Powietrze z PG przechodzi do zbiornika pomocniczego (tak samo w wagonach jak i lokomotywach). Warunek jest taki żeby w PG było wyższe ciśnienie niż w zbiorniku. Po obniżeniu ciśnienia w PG poniżej ciśnienia luzowania (może być różne, niekoniecznie 0.5 MPa) zawór przestawia się na hamowanie (pod warunkiem że zmiana ciśnienia na niższe nastąpi odpowiednio szybko, bardzo powolne obniżanie ciśnienia w PG nie spowoduje hamowania) czyli przepuszcza powietrze ze zbiornika pomocniczego do cylindrów hamulcowych. Ilość powietrza wpuszczona do cylindrów zależy od zadanego stopnia hamowania. Żeby wyluzować trzeba podnieść ciśnienie w PG minimalnie wyżej niż ciśnienie luzowania lub obniżyć ciśnienia luzowania :) w tedy zawór rozrządczy przestawi się na luzowanie czyli zacznie wypuszczać powietrze z cylindrów hamulcowych do atmosfery. Wyluzowanie może być stopniowe lub bezstopniowe zależnie od typu zaworu rozrządczego (obecnie stosuje się już tylko luzujące stopniowo) lub od obsługi kranu w zależności od potrzeby (pociągów bardzo ciężkich nie wolno luzować stopniowo).