- Symulator MaSzyna -
Symulator EU07 (i nie tylko) => Tabor kolejowy => Wątek zaczęty przez: mechatronik w 08 Lipca 2007, 20:10:30
-
Witam. Mam kilka pytań co do SHP i CA.
1. Co jaki czas (i czy w ogóle) czuwak aktywny załącza się podczas normalnej jazdy.
2. Po ilu sekundach ciągłego wciskania przycisku SHP (przycisku czujności) załącza się hamowanie pociągu.
3. Czy lampy sygnalizacyjne migają czy świecą się ciągłym światłem w wypadku zadziałania CA lub SHP ?
4. Jakie są czasy działania poszczególnych obwodów
(przed zadziałaniem hamulca w wypadku braku czujności)
buczka ......s
lampek sygnalizacyjnych ......s
Piszę bo informacje są mi niezbędne do pewnego projektu a w necie znajdowałem rozbieżne informacje co do interesujących mnie zagadnień.
Pozdrawiam.
-
Z mojej wiedzy CA włącza się co trzy minuty. pięć sekund są lampki, kolejnych pięć sekund buczek a potem następuje hamowanie awaryjne.
-
Witam. Mam kilka pytań co do SHP i CA.
1. Co jaki czas (i czy w ogóle) czuwak aktywny załącza się podczas normalnej jazdy.
Statystycznie co minute ;)
2. Po ilu sekundach ciągłego wciskania przycisku SHP (przycisku czujności) załącza się hamowanie pociągu.
Po czasie równym czasowi migania lampki i dzwonienia brzeczyka
3. Czy lampy sygnalizacyjne migają czy świecą się ciągłym światłem w wypadku zadziałania CA lub SHP ?
Ciagly SHP, CA miga
4. Jakie są czasy działania poszczególnych obwodów
(przed zadziałaniem hamulca w wypadku braku czujności)
buczka ......s
lampek sygnalizacyjnych ......s
To jest zalezne od lokomotywy, zazwyczaj i jedno i drugie ok 5 s.
-
Witam. Mam kilka pytań co do SHP i CA.
1. Co jaki czas (i czy w ogóle) czuwak aktywny załącza się podczas normalnej jazdy.
Załącza się w cyklu co 60 sekund.
3. Czy lampy sygnalizacyjne migają czy świecą się ciągłym światłem w wypadku zadziałania CA lub SHP ?
Z reguły czuwak to światło pulsujące, a SHP światło ciągłe.
4. Jakie są czasy działania poszczególnych obwodów
(przed zadziałaniem hamulca w wypadku braku czujności)
buczka ......s
lampek sygnalizacyjnych ......s
Czasy od zaświecenia się lampki sygnalizacyjnej do zadziałania buczka:
- dla SHP: 2,5 sekundy,
- dla czuwaka: 3 sekundy.
Czas od momentu zaświecenia się lampki do wystąpienia hamowania nagłego w obu przypadkach wynosi 5 sekund.
-
Witam
tutaj jeszcze jest sporo na ten temat
http://transportszynowy.ndl.pl/zabpokladowe.php
-
Statystycznie co minute ;)
tzn w czasie postoju ?
Witam
tutaj jeszcze jest sporo na ten temat
http://transportszynowy.ndl.pl/zabpokladowe.php
znam :)
-
tzn w czasie postoju ?
Podczas postoju czuwak nie działa.
-
aha ;)
dzięki :)
-
tzn w czasie postoju ?
Akurat jeśli chodzi o EU07, ET22 czuwak działa od prędkości 10 km/h.
-
Czytałem że czuwak zostaje uaktywniony mniej więcej po 10% od prędkości zadanej określonej lokomotywy (tylko nie wiem jakiej).
-
Czytałem że czuwak zostaje uaktywniony mniej więcej po 10% od prędkości zadanej określonej lokomotywy (tylko nie wiem jakiej).
Chyba chodzi o 10% prędkości konstrukcyjnej jednostki.
-
Podczas postoju czuwak nie działa.
dziala , dziala
Jakis czas temu (kilka dobrych lat) pewien mechanik w SM42 pokazywal ze podczas postoju gdy bedziemy dlugo trzymali przycisk kasowania czuwaka nastepuje otwarcie zaworu naglego hamowania
-
Jakis czas temu (kilka dobrych lat) pewien mechanik w SM42 pokazywal ze podczas postoju gdy bedziemy dlugo trzymali przycisk kasowania czuwaka nastepuje otwarcie zaworu naglego hamowania
A po jakim czasie zadziałał (mniej więcej ;) )
-
Hmm, z doświadczenia własnego: w railowskich gagarach i tamarach CA startuje przy 10 na godzinę, na jednej stonce działa nawet na staniu, pod warunkiem, że nawrotnik jest w położeniu jazda.
Jakis czas temu (kilka dobrych lat) pewien mechanik w SM42 pokazywal ze podczas postoju gdy bedziemy dlugo trzymali przycisk kasowania czuwaka nastepuje otwarcie zaworu naglego hamowania
W ten sposób sprawdza się działanie CA, i dzieje się tak na każdej lokomotywie wyposażonej w CA. Wygląda to tak: nawrotnik w pozycję jazda, naciskamy przycisk/pedał kasownika i trzymamy, po ok 5 sek zaczynają mrugać lampki, dalej buczek i w końcu zawór. Zawór zamyka się jednak po puszczeniu kasownika i układ się resetuje, nie trzeba więc latać do szafy.
-
Podczas postoju czuwak nie działa.
dziala , dziala
Jakis czas temu (kilka dobrych lat) pewien mechanik w SM42 pokazywal ze podczas postoju gdy bedziemy dlugo trzymali przycisk kasowania czuwaka nastepuje otwarcie zaworu naglego hamowania
Nie działa, nie działa
Aj głupoty kolego gadasz. Opisana przez ciebie czynnosc to tak zwany "test czuwaka". O tym jak wyglada jest juz w tym watku napisane.