- Symulator MaSzyna -
Hyde Park => Inne niekolejowe => Wątek zaczęty przez: Grzegorz KK w 22 Czerwca 2007, 19:19:22
-
Witam.
Mam otóż takie pytanie związane ze szkołą otóż tak, czy po szkole np: Elektroniku moge iśc po tej szkole pracowac na kolej ??. Jedni twierdzą że nie musi byc kolejowka do pójścia do pracy na kolej, inni zaś przeciwnie. Ja nie wierze temu zabobonowi że trzeba miec koniecznie kolejówke skończoną (wiem że lepiej miec kolejówke) żeby iśc i pracowac na kolei co by trzeba by było ile czasu się doszkalac żeby iśc i pracowac na kolei, potem co dalej jakieś kursy na maszyniste???? prosiłbym o wszystkie potrzebne info.
Za odpowiedźi z góry dziękuje.
Pozdrawiam.
Moge powałkowac temat na GG.
-
Z tego co ja wiem to jak nie masz znajomości w PKP to ciężko będzie się dostać :(. Znam ten ból bo jestem w technikum elektronicznym o profilu t. mechatronik i jak gadałem z kolejarzami to powiedzieli mi że mam troszkę większe szanse na dostanie się (elektronika+ mechanika+energoelektronika) ale i tak są znikome. W przyszłym roku szkolnym mam praktyki zawodowe i będę się starał dostać do ZNTK w Łodzi i może tą drogą jakoś się dostanę ( oby...). Ale na razie pozostaje mi jazda w MaSzynie ...
A co do kształcenia się na mecha to minimum 2 lata na warsztacie i wtedy możesz się ubiegać o skierowanie na kurs na maszynistę (oczywiście wszystkie badania muszą mieć wynik klasy A).
-
Co do kolejówki to raczej mało prawdopodobne... Dlaczego? A no bo tych szkół już prawie nie ma... Słyszałem, że aby pracować na kolei trzeba mieć wykształcenie co najmniej średnie techniczne, na kierunkach: elektryk, mechanik lub z tego co pamiętam mechatronik. Ale w zasadzie też ten temat bardzo mnie interesuje ponieważ jestem zainteresowany pracą na kolei jako maszynista. Nie wiem tylko czy uda mi się to zrealizować bo noszę okulary, słabe,a le okulary i boję się, że mnie to zdyskwalifikuje. No, ale poczekajmy na osoby bardziej zorientowane w tym temacie ;))
-
był już na forum cały wątek o szkołach kolejowych. Z tego co ja myślę to można na 3 sposoby albo właśnie po elektroniku, albo po kolejowej lub też nowsza metoda to skończyc kurs na Mecha.
-
Simson z tego co słyszałem to jeśli wada wzroku jest korygowana za pomocą okularów to nie może być postrzegana jako wada :) , pozatym jakiś czas temu widziałem mecha w okularach :). Także głowa do góry :)
-
No to jakaś pozytywna informacja, bo się zamartwiałem, że z marzeń nici ;P Dzięki ;P Bo mam dobry kierunek technik elektryk (elektroenergetyka), obecnie 3 klasa [ od dziś ;)) ] i do tego ciekawa szkoła bo była kolejówka ;D
-
Witam
Samo bycie po kolejowce tez nie gwarantuje zatrudnienia. Jak nie ma sie znajomosci to raczej bedzie niesamowicie ciezko.
Sam jestem po kolejowce w Białymstoku i jakos nie moglem znalesc zatrudnienia na kolei.
Pozdrawiam
-
Jak nie da rady w Cargo to zawsze możesz próbować u prywaciaży. Tylko się do Railu nie pchaj, bo zarobek ci u nas marny:/
-
Spokojnie, jeszcze 5-6 lat i sami zacznac szukac ludzi, bo wszyscy odejda na emerytury ;p
-
Jaki kierunek trzeba obrać po kolejówce, żeby być coraz bliżej pracy na kolei?
A może sama kolejówka wystarczy? ;>
-
W sumie ja jestem technik technolog chemik a z lokami robię:) A jak tylko będą zapisy to od razu wale na kurs pomocnika:D
-
A co do kształcenia się na mecha to minimum 2 lata na warsztacie i wtedy możesz się ubiegać o skierowanie na kurs na maszynistę (oczywiście wszystkie badania muszą mieć wynik klasy A).
6 miesiecy pracy przy naprawie lokomotywy - spalinowa lub elektryczna
Egzamin na "pomocnika maszynisty"
2 lata pracy jako pomocnik i dopiero kurs na maszyniste
-
No to jeszcze długa droga przede mną ;P
-
W RP brakuje maszynistów.
-
A co do kształcenia się na mecha to minimum 2 lata na warsztacie i wtedy możesz się ubiegać o skierowanie na kurs na maszynistę (oczywiście wszystkie badania muszą mieć wynik klasy A).
6 miesiecy pracy przy naprawie lokomotywy - spalinowa lub elektryczna
Egzamin na "pomocnika maszynisty"
2 lata pracy jako pomocnik i dopiero kurs na maszyniste
Pomocników niestety już w większości szop nie ma .... w Łodzi skończyli się jakieś 2-3 lata temu. W czasie Dni techniki kolejowej rozmawiałem z ostatnim pomocnikiem jaki wyszedł z Łódzkiej szopy ... . I teraz jak mi mówił to 2 lata warsztat i później możliwość ubiegania się o skierowanie na kurs...
-
Simson z tego co słyszałem to jeśli wada wzroku jest korygowana za pomocą okularów to nie może być postrzegana jako wada :) , pozatym jakiś czas temu widziałem mecha w okularach :). Także głowa do góry :)
Hmmm.....nie chciałbym Cię martwić, ale z tego co się orientuję to podczas badań na pomocnika/maszynistę musisz mieć kategorię wzroku I (bez okularów). Istnieje możliwość dopuszczenia do jazdy w okularach po przejeżdżeniu minimum 2,5 roku (nie jestem pewien jak maksymalnie mocne mogą być okulary, ale bodajże 1,5 dioptrii).
-
JA uczęszczam do gimnazjum. Gdy je skończe to mam dwa wybory techników: Informatyczne i Elektroniczne. Po którym są większe szanse na dostanie się na kolej?? Bo kolejówkę zmienili na OHP :( A co do okularów jeżeli mam + 0,25 to będę miał możliwość przyjęcia na kolej??
-
Osobiście poleciłbym Ci elektronikę :). Chyba że koniecznie chciałbyś pracować w PKP informatyka, no to wtedy faktycznie lepsza informatyka chociaż elektroników czasami też potrzebują :). Poza tym szkoła elektroniczna wyrabia w człowieku pewien zmysł techniczny a na informatyce to jest różne...
-
Nigdy nie na PKP;]
-
Ja tam kończe na polibudzie Transport szynowy i z inż. mykam na kolej:) do jazdy ojciec mówi bez problemów mnie wezmą, a nawet jeśli to minimum mam bo średnie jest:) no i mam wtyki bo tata jeździ i to jest ten plus. :):):)
-
Z tego co ja wiem to jak nie masz znajomości w PKP to ciężko będzie się dostać :(..
Witam.
Tutaj się mylisz;) ale nie będe więcej mówił:) co do znajamości nie będzie problemu:) ale więcej nie moge ujawnic;).
Pozdrawiam.
No i masz racje zdrowie trzeba miec kapitalne:).
Dodano po 5 minutach:
Co do kolejówki to raczej mało prawdopodobne... Ale w zasadzie też ten temat bardzo mnie interesuje ponieważ jestem zainteresowany pracą na kolei jako maszynista.;))
Witam.
Nie tylko ty jesteś zainteresowany;) też nosze okulary słabe;) i i tak będe się starał skoro lekarka mi powiedziała że póści mnie na jazde samochodem no cóź tu zostawie bez komentarza wiem że kolej a samochód dwie różne sprawy no cóż pożyjemy zobaczymy a wy co sądzicie jak mógłbym iśc na jazde samochodem to czemu nie na kolej??.
Pozdrawiam.
Serdecznie dziękuje za wszystkie odpowiedźi w moim temacie naprawde pomogliście i rozjaśniliście mi bardzo wiele chociaż nie wykluczone że będe miał jeszcze na forum nie jedno pytanie;).
Dodano po 5 minutach:
Dodano po 15 minutach:
(nie jestem pewien jak maksymalnie mocne mogą być okulary, ale bodajże 1,5 dioptrii).[/:)
No jesli twoje przypuszczenia są słuszne to ja moge się załapac na kolej;), mam 1,25 dioptri.
-
Witam.
Nie tylko ty jesteś zainteresowany;) też nosze okulary słabe;) i i tak będe się starał skoro lekarka mi powiedziała że póści mnie na jazde samochodem no cóź tu zostawie bez komentarza wiem że kolej a samochód dwie różne sprawy no cóż pożyjemy zobaczymy a wy co sądzicie jak mógłbym iśc na jazde samochodem to czemu nie na koelej??.
Pozdrawiam.
Na jazdę samochodem to prawie ślepych nawet puszczają, więc nie szukałbym w słowach lekarki jakiegoś pocieszenia. Ale patrząc na średnią wieku na PKP to przy fali emerytur będą brać również takich w okularach. Zwłaszcza, że płace też nie są jakieś znakomite żeby przyciągały rzesze do tego zawodu. Inną sprawą jest jeszcze rozwój prywatnych przewoźników, którzy również będą potrzebować ludzi do pracy.
Pozdrawiam!
PS. Pisz posty staranniej, bo jest sporo błędów i straszny bałagan.
-
No jesli twoje przypuszczenia są słuszne to ja moge się załapac na kolej;), mam 1,25 dioptri.
Tak, tylko pisałem, że ta wada wzroku może być dopiero po 2,5 roku jeżdżenia, wcześniej nie możesz nosić okularów.
-
Pomocników niestety już w większości szop nie ma .... w Łodzi skończyli się jakieś 2-3 lata temu. W czasie Dni techniki kolejowej rozmawiałem z ostatnim pomocnikiem jaki wyszedł z Łódzkiej szopy ... . I teraz jak mi mówił to 2 lata warsztat i później możliwość ubiegania się o skierowanie na kurs...
jak dobrze pamietam to w gdyni jeszcze pomocnicy dzialaja
trzeba poznac zasade prowadzenia pociagow itp a pozniej ubiegac sie o stanowisko maszynisy , skad niby taki warsztatowiec ktory wymienia klocki ma wiedziec jak sie prowadzi pociag itp ?
-
0,25 to jeszcze żadna wada. Raczej bez problemu będzie.
Niektórzy warsztatowcy coś tam jednak umieją ale to i tak nie zapewni perfekcyjnej wiedzy.
-
Niektórzy warsztatowcy coś tam jednak umieją ale to i tak nie zapewni perfekcyjnej wiedzy.
OK, napiszę Wam jak to wygląda mniej-więcej w praktyce. Skończyłem "kolejówkę" - kierunek trakcja elektryczna. Po dużych problemach i korowodach dostałem się na kolej - konkretnie do szopy w CM Bydgoszcz. Przez 2,5 roku pracowałem na przeglądach, głównie ET40, ostatnio częściej także ET22. Przez cały czas chodziłem do "góry" dopytywać się o jazdę. Wierzcie mi, że będąc nawet na warsztacie nikt do Was nie przyjdzie i nie zapyta, czy zechciałby któryś z Was przyjść do jazdy. Ja z uporem maniaka cały czas zawracałem tyłek komu trzeba i efekt jest taki, że dzisiaj jestem w dyspozyturze (aczkolwiek nie siedzę jako dyspozytor). Niby to niewiele, ale jestem już w dziale trakcji, więc niejako do jazdy jest coraz bliżej. Poza tym trzeba być cały czas na bieżąco, śledzić sytuację i wykorzystać moment, w którym będzie możliwość przejścia za nastawnik. Jeśli ktoś nie jest po kierunku kolejowym czeka go jeszcze kurs, jeśli posiada się kierunek kolejowy (np. trakcja elektryczna) do egzaminu na pomocnikas można przygotowywać się bez kursu i zdawać eksternistycznie.
-
Więc w kolejówce trzeba sobie obrać jakiś konkretny kierunek? np. trakcja elektryczna?
-
Więc w kolejówce trzeba sobie obrać jakiś konkretny kierunek? np. trakcja elektryczna?
Zgadza się ;-), ale to też zależy od tego co bardziej wolisz, jak trakcję elektryczną to tam idziesz, a później możesz sobie dorobić spalinową.
-
No to przynajmniej z tymi googlami 0,25 mogę mieć jakiesz szanse na kolei. Jeszcze dwa lata gimnazjum i wybrać elektronika.
-
Ja mam nadzieję, żeby w krakowie w tech. Komunikacyjnym (stara Kolejówka) było odpowiednio dużo chętnych (min 15) żeby zrobili klase energetyk trakcji kolejowej, bo tam złożyłem papiery, ale kobieta w sekretariacie mówiła że szanse są nikłe;(
-
Ja mam szczęście ze mieszkam niedaleko Warszawy i udało mi się dostać do technikum kolejowego, zobaczymy jak to będzie dalej :)