- Symulator MaSzyna -
Symulator EU07 (i nie tylko) => Pomoc w tworzeniu => Wątek zaczęty przez: ENKA w 19 Czerwca 2007, 13:39:25
-
Witam
Mam takie pytanie:
Tworze sobie małą sceneryjkę w jET'cie.
// Scenery generated by jET
// Date: Tue Jun 18 19:30:58 CEST 2007
description
enddescription
node -1 0 none track normal 100.0 1.435 0.25 20.0 20 0 flat vis
Rail_screw_used1 4.0 TpBpS-new2.tex 0.2 0.5 1.1
0.0 0.0 0.0 0.0 // Point 1
0.0 0.0 0.0 // Control vector 1
0.0 0.0 0.0 // Control vector 2
0.0 0.0 100.0 0.0 // Point 2
0.0
endtrack
node -1 0 none track normal 100.0 1.435 0.25 20.0 20 0 flat vis
Rail_screw_used1 4.0 TpBpS-new2.tex 0.2 0.5 1.1
0.0 0.0 100.0 0.0 // Point 1
0.0 0.0 0.0 // Control vector 1
0.0 0.0 0.0 // Control vector 2
0.0 0.0 200.0 0.0 // Point 2
0.0
endtrack
node -1 0 none track normal 33.23 1.435 0.25 20.0 20 0 flat vis
Rail_screw_used1 4.0 TpBpS-new2.tex 0.2 0.5 1.1
0.0 0.0 264.818 0.0 // Point 1
0.0 0.0 11.079 // Control vector 1
1.225 0.0 -11.012 // Control vector 2
-1.838 0.0 297.98 0.0 // Point 2
300.0
endtrack
node -1 0 none track normal 33.23 1.435 0.25 20.0 20 0 flat vis
Rail_screw_used1 4.0 TpBpS-new2.tex 0.2 0.5 1.1
1.75 0.0 264.786 0.0 // Point 1
0.598 0.0 11.064 // Control vector 1
-1.817 0.0 -10.929 // Control vector 2
5.376 0.0 297.8 0.0 // Point 2
300.0
endtrack
node -1 0 none track switch 64.818 1.435 0.25 20.0 20 0 flat vis
Rail_screw_used1 4.0 Rail_screw_used1 0.2 0.5 1.1
0.0 0.0 200.0 0.0 // Point 1
0.0 0.0 0.0 // Control vector 1
0.0 0.0 0.0 // Control vector 2
0.0 0.0 264.818 0.0 // Point 2
0.0
0.0 0.0 200.0 0.1 // Point 3
0.0 0.0 21.607 // Control vector 3
-1.166 0.0 -21.576 // Control vector 4
1.75 0.0 264.786 -0.1 // Point 4
-1200.0
endtrack
firstinit
Jak mam napisać event, aby zwrotnica, która się tam znajduje przestawiała się za pomocą klawiszy Shift+1?
-
Po pierwsze to musisz nazwać ten rozjazd jakoś, np. tak:
// Scenery generated by jET
// Date: Tue Jun 18 19:30:58 CEST 2007
description
enddescription
node -1 0 none track normal 100.0 1.435 0.25 20.0 20 0 flat vis
Rail_screw_used1 4.0 TpBpS-new2.tex 0.2 0.5 1.1
0.0 0.0 0.0 0.0 // Point 1
0.0 0.0 0.0 // Control vector 1
0.0 0.0 0.0 // Control vector 2
0.0 0.0 100.0 0.0 // Point 2
0.0
endtrack
node -1 0 none track normal 100.0 1.435 0.25 20.0 20 0 flat vis
Rail_screw_used1 4.0 TpBpS-new2.tex 0.2 0.5 1.1
0.0 0.0 100.0 0.0 // Point 1
0.0 0.0 0.0 // Control vector 1
0.0 0.0 0.0 // Control vector 2
0.0 0.0 200.0 0.0 // Point 2
0.0
endtrack
node -1 0 none track normal 33.23 1.435 0.25 20.0 20 0 flat vis
Rail_screw_used1 4.0 TpBpS-new2.tex 0.2 0.5 1.1
0.0 0.0 264.818 0.0 // Point 1
0.0 0.0 11.079 // Control vector 1
1.225 0.0 -11.012 // Control vector 2
-1.838 0.0 297.98 0.0 // Point 2
300.0
endtrack
node -1 0 none track normal 33.23 1.435 0.25 20.0 20 0 flat vis
Rail_screw_used1 4.0 TpBpS-new2.tex 0.2 0.5 1.1
1.75 0.0 264.786 0.0 // Point 1
0.598 0.0 11.064 // Control vector 1
-1.817 0.0 -10.929 // Control vector 2
5.376 0.0 297.8 0.0 // Point 2
300.0
endtrack
node -1 0 zwrotnica01 track switch 64.818 1.435 0.25 20.0 20 0 flat vis
Rail_screw_used1 4.0 Rail_screw_used1 0.2 0.5 1.1
0.0 0.0 200.0 0.0 // Point 1
0.0 0.0 0.0 // Control vector 1
0.0 0.0 0.0 // Control vector 2
0.0 0.0 264.818 0.0 // Point 2
0.0
0.0 0.0 200.0 0.1 // Point 3
0.0 0.0 21.607 // Control vector 3
-1.166 0.0 -21.576 // Control vector 4
1.75 0.0 264.786 -0.1 // Point 4
-1200.0
endtrack
event KeyCtrl01 multiple 2.0 none zwrotnica01+ endevent
firstinit
i nad firstinit wstawiasz eventa.
-
Pod tą zwrotnicę trzeba jeszcze zrobić podsypkę i ją nazwać jak zwrotnicę.
-
czas kiedy ma się dany event uruchomic. Od naciśnięcia T (2.0) to 2 sekundy po naciśnięciu.
-
tutaj jeszcze masz link na już gotowe ręczne zwrotnice
http://www.eu07.pl/forum/viewtopic.php?t=4976&highlight=r%EAczne+zwrotnice
-
Nie jak zrobisz podsypkę lub nie to nie ma różnicy. :) Tylko z podsypką lepiej wygląda. A błąd, coś chyba źle wpisane. Być może brak spacji przed znakiem +
-
Musisz dać wpis zwrotnicy, to co masz z jet'a to tylko 2 taory i symek nie potrafi ich przestawiać.
include;ZwrL65R1200.inc;zwrotnica01;0.000;-0.200012;200.000;0.0;;;;;end
-
To mi wygląda na wytaczanie armaty na wróbla. Po co dawać od razu całego includa z teksturą podsypki, która pewno nie będzie pasować, skoro wystarczy zrobić takie coś:
- zdefiniować zdarzenia dla zwrotnicy:
event zwrotnica01- switch 0.0 zwrotnica01 0 endevent
event zwrotnica01+ switch 0.0 zwrotnica01 1 endevent
- dorobić sobie wirtualną wajhę do zwrotnicy:
node -1 0 zwritnica01 eventlauncher 0 0 0 3.0 t 0 zwrotnica01- zwrotnica01+ end
i to wszystko wstawić przed FirstInit.
Spowoduje to tyle, że jeśli 'staniesz' w promieniu 3m od tejże zwrotnicy, to naciśnięcie t spowoduje natychmiastowe przełożenie na prosto a T - na krzywo. Możesz też poeksperymentować i wstawić sobie -1 zamiast 3.0 - w teorii odległość od zwrotnicy nie powinna mieć znaczenia. Ale:
1. W TEORII
2. Jak będzie więcej zwrotnic to będziesz przekładał wszystkie na raz :)
Alternatywą dla "eventlauncher'a" jest wyzwalanie przez naciśnięcie Shift+0...9, a wygląda to tak:
event KeyCtrl01 multiple 0.0 none zwrotnica01- endevent
event KeyCtrl02 multiple 0.0 none zwrotnica01+ endevent
Wynik? Shift+1 przekłada na prosto, Shift+2 na krzywo
Pozdro
Damian
PS.
Nie wiedziałem, że tekstura podkładów pod zwrotnicą musiała się nazywać tak samo jak zwrotnica :P To akurat nie ma wpływu, podobnie jak obecność/brak podsypki. To tak na marginesie :D
-
To mi wygląda na wytaczanie armaty na wróbla. Po co dawać od razu całego includa z teksturą podsypki, która pewno nie będzie pasować,
Tekstura podsypki akurat pasuje idealnie bo sprawdzałem, poza tym chyba jednak łatwiej wpisać jednegi includa, no ale kazdy ma swoje sposoby a najważniejsze żeby wszystko działało, więc ENKA wybierze co uważa.
Zamykam.
Akvin