- Symulator MaSzyna -
Symulator EU07 (i nie tylko) => Pomoc doraźna => Tabor => Wątek zaczęty przez: AIR w 16 Czerwca 2007, 09:14:07
-
mam pytanie czy zależność natężenia dźwięku silników"motor-eu07" w funkcji prędkości można zmienić w plikach ogólnodostępnych (np *.mmd), czy trzeba grzebać w kodzie źródłowym exe ?
-
Wszystko zmieniasz w mmd. Tam sie ustawia natezenie dzwieku ;)
-
mógłbyś mi jeszcze pokazać w którym miejscu skoro wiesz bo ja nie moge tego niestety znaleźć :/
-
Prosze bardzo ;)
sounds:
// dzwiek stukotu kol: odleglosc polowicznego zaniku, rozmieszczenie kol i ich dzwieki
wheel_clatter: 70 -5.8 wheel-heavy.wav -2.75 wheel-heavy.wav 2.75 wheel-heavy.wav 5.8 wheel-heavy.wav end
// wycie silnika: dzwiek, odl. pol. zaniku,
// mnozniki i offsety amplitudy AM AA i czestotliwosci FM FA
engine: motor-eu07.wav 200.0 0.5 0.5 0.06 0.1 //normalized: AM/(PWR+nmax)
// wycie wentylatora (parametry normalizacji mnoznikow takie jak w pliku *.chk
ventilator: rvent-eu07.wav 160.0 1.5 0.5 0.8 0.6 //normalized: AM/RVentnmax FM/RVentnmax
// zgrzyt hamulca - plik, odleglosc polowicznego zaniku,
// sila hamowania klocka od ktorej sie zaczyna, offset amplitudy.
brake: brake-scr.wav 100.0 5000.0 -1.0
// dzwiek przy wykolejeniu:
derail: derail.wav 200
To jest mmd dla eu07. Powinno byc napisane tam ktory parametr co oznacza.
-
akutar w tym kawałku nie ma możliwości zmiany tej zależności
engine: motor-eu07.wav 200.0 0.5 0.5 0.06 0.1
parametr kursywą jest odległością połowicznego zaniku,
parametry tłustym drukiem określają zależność natężenia ale od wartości prądu,
parametry podkreślone określają zależność częstotliwości dźwięku od prędkości
a ja potrzebuje natężenia od prędkości[/b]
-
Witaj AIR
engine: motor-eu07.wav 200.0 0.5 0.5 0.06 0.1
200.0 to jest odległosc słyszenia dzwięku,
0.5 0.5
- te wartosci zabardzo nie wiem do czego służą ale chyba jak jedzie sie na oprach to silniki mniej słychac, a na bocznikach w zależnosci od natężenia prądu to glośno lub cicho. Ja mam na 0.6 0.6 i jest dobrze :)
0.06 i 0.1 jest to mnożnik odtwarzania chwięku w zaleźności od prędkosci pojazdu. Przykładowo, jak ustawisz 0.04 to przy predkosci 120km/h dzwięk silnika bedzie odtwarzany z prędkościa 4, natomiast jak ustawisz 0.08 to przy tej samej prędkosci dzwiek bedzie szybciej i wyżej odtwarzany.
Dodano po 2 minutach:
Z tym natężeniem od prędkosci to te wlasnie 4 parametry ostatnie przeba ustawic. czyli daj np: 0.7 0.7 0.07 0.1
-
Witaj Driver24
Tymi parametrami się tego nie zmieni, wiem ponieważ "bawię" się nimi już od dawna. To się ustawia w innym miejscu tylko problem gdzie?
Natomiast ustawienie 0.7 0.7 0.07 0.1 spowoduje, że przy mniejszych prędkościach będzie dźwięk dobrze słyszanly natomiast przy wyższych będzie za głośno (tzn. przy 100km/h na drugim układzie nie będzie słychać różnicy w natężeniu jadąc przy maxymalnym osłabieniu pola wzbudzeniem czy bez osłabienia, a w rzeczywistości jest spora różnica w słyszalności)
-
OK.
Ale problem polega na tym, że chcesz uzyskac przyrost głośności dzwięku od prędkości obrotowej silnika?
-
OK.
Ale problem polega na tym, że chcesz uzyskac przyrost głośności dzwięku od prędkości obrotowej silnika?
ten przyrost jest za duży, a ja chcę go zmniejszyć ponieważ tak jak napisałem wcześniej przy mniejszych prędkościach jest dobrze słyszalny, ale przy większych jest za głośny
-
hmmm... jeżeli przyrost zdzwięku jest dla Ciebie za szybki to wystarczy zmniejszyc ostatni parametr czyli z 0.1 na 0.07 lub cos podobnego.
mam nadzieje że dobrze Cię zrozumialem ;)
-
hmmm... jeżeli przyrost zdzwięku jest dla Ciebie za szybki to wystarczy zmniejszyc ostatni parametr czyli z 0.1 na 0.07 lub cos podobnego.
mam nadzieje że dobrze Cię zrozumialem ;)
tylko, że ten parametr (jak sam zresztą napisałeś) odpowiada za wysokość (szybkość) odtwarzanego dźwięku, a nie natężenie