- Symulator MaSzyna -
Symulator EU07 (i nie tylko) => Pomoc doraźna => Tabor => Wątek zaczęty przez: ST44-003 w 15 Czerwca 2007, 15:12:09
-
Mam takie pytanie. Jak/Co mam zrobić abym mógł mieć podświetlone mierniki i inne wskaźniki w EP01 i EP02??
-
Właśnie. Dołączam się do pytania kolegi. Na forum można spotkać wiele kabin do różnych pojazdów, które są wykonane z możliwością podświetlenia. Mnie jednak interesuje możliwość wykonania takiej modyfikacji we własnym zakresie. Może ktoś wie i mnie oświeci, czy da się tak zrobić modyfikując jakieś wpisy w t3d itd., czy trzeba mieć do tego jakiś program w stylu 3dmax?
-
Witam. Temat był już kiedyś poruszany i wystarczy użyć szukajki.
http://www.eu07.pl/forum/viewtopic.php?t=4105&highlight=pod%B6wietlenie
Pozdrawiam.
-
A powiedzcie prosze bo, dodałem sobie smugi do et21 ( tak żeby było bo u mnie każdy lok ma smugi, nawet dumb) ale one wyświetlają sie nie przed czoło loka tylk są owrucone o 180 stopni. tak że oświetlają nie przód ale tył i wagony. Co zrobić aby je obrócić??
(http://img507.imageshack.us/img507/6710/beztytu322uzo7.th.png) (http://img507.imageshack.us/my.php?image=beztytu322uzo7.png)
-
To je odwróc o 180 stopni to bedzie dobrze ;) Ale z tego co tu widze to zle je podpieles...
-
To je odwróc o 180 stopni to bedzie dobrze ;) Ale z tego co tu widze to zle je podpieles...
//------------------------------------
Parent: HeadLamp12_on
Type: Mesh
Name: HeadLamp12smuga
Anim: false
Ambient: 255 255 255
Diffuse: 255 255 255
Specular: 0.0 0.0 0.0
SelfIllum: true
Wire: false
WireSize: 1.0
Opacity: 100.0
Map: light10.tga
MaxDistance: 1000
MinDistance: 0
Transform:
1.0 0.0 0.0 0.0
0.0 1.0 0.0 0.0
0.0 0.0 1.0 0.0
0.0 -0.5 0.0 1.0
NumVerts: 9
1
-1.00 -1.400 80.00 0.5 0.875
9.00 -1.400 75.00 0.0 0.875
0.00 -1.400 5.00 0.1 0.0
2
-1.00 -1.400 80.00 0.5 0.875
0.00 -1.400 5.00 0.1 0.0
-2.00 -1.400 5.00 0.9 0.0
4
-1.00 -1.400 80.00 0.5 0.875
-2.00 -1.400 5.00 0.9 0.0
-11.00 -1.400 75.00 1.0 0.875
Gdzie to sie obraca?? Która to będzie linijka?? ( to jedno z sześciu takich wpisów)
-
Mysle, ze jest to ten ostatni parametry czyli:
-1.00 -1.400 80.00 0.5 0.875
Mozliwe ze to moze byc tez to przedostatnie ale nie wiem. Ja to sie troche nie znam na sprawach notatnikowych ;)
A zeby je przesunac do przodu po odkreceniu to musisz pokombinowac z dwomia pierwszymi paramatrami tj. chyba x i y, bo dokoladnie nie wiem wzgledem ktorej osi byl robiony lok ;)
-
Z tego co widać na screenie to chyba światła są po prostu przypisane do tylnej kabiny ET21 i dlatego świecą na wagony, dopisz je do przedniej kabiny i będzie ok.
-
Z tego co widać na screenie to chyba światła są po prostu przypisane do tylnej kabiny ET21 i dlatego świecą na wagony, dopisz je do przedniej kabiny i będzie ok.
To dlaczego jak zapalil swiatla przednie to sie smugi wlaczyly z tylu??
Chyba ze zapalil koncowki no to jest zle przypisane ;)
-
Mysle, ze jest to ten ostatni parametry czyli:
-1.00 -1.400 80.00 0.5 0.875
Mozliwe ze to moze byc tez to przedostatnie ale nie wiem. Ja to sie troche nie znam na sprawach notatnikowych ;)
Ten wpis nas absolutnie nie interesuje ;)
Z tego co widać na screenie to chyba światła są po prostu przypisane do tylnej kabiny ET21 i dlatego świecą na wagony
Przypisane sa dobrze bo
//------------------------------------
Parent: HeadLamp12_on
Type: Mesh
Name: HeadLamp12smuga
HeadLamp12_on to jest lampa z przedniej kabiny.
To dlaczego jak zapalil swiatla przednie to sie smugi wlaczyly z tylu?
Bo sa one poprostu odwrocone w modelu ;)
Dobra a teraz prosze bardzo:
http://www.mytempdir.com/1356488
jest to model et21 z swiatlami (czyt. smugami)
Kolego ST44-003 jak chcesz jakies podswietlnie przyzadów do danego modelu, to pisz do mnie na gg. W miare wolnego czasu, i mozliwosci moge Ci je zrobic ;)
-
Mysle, ze jest to ten ostatni parametry czyli:
-1.00 -1.400 80.00 0.5 0.875
Mozliwe ze to moze byc tez to przedostatnie ale nie wiem. Ja to sie troche nie znam na sprawach notatnikowych ;)
A zeby je przesunac do przodu po odkreceniu to musisz pokombinowac z dwomia pierwszymi paramatrami tj. chyba x i y, bo dokoladnie nie wiem wzgledem ktorej osi byl robiony lok ;)
Jak masz tak pomagać, to już sobie daruj... To jest akurat parametr od mapowania w pionie tekstury
Zamień
Transform:
1.0 0.0 0.0 0.0
0.0 1.0 0.0 0.0
0.0 0.0 1.0 0.0
0.0 -0.5 0.0 1.0
na ten niżej
Transform:
-1.0 0.0 0.0 0.0
0.0 -1.0 0.0 0.0
0.0 0.0 1.0 0.0
0.0 -0.5 0.0 1.0
Robisz tym samym lustro po X'ach i Y'ach.
-
O to wam chodzi, by w kabinie było ciemno i świeciło się podświetlenie? Jeśli tak, to sam założyłem na ten temat wątek i uzyskałem szybko odpowiedź. Od tego jet definicja light.
Myślę, że pomoże.
http://www.eu07.pl/forum/viewtopic.php?t=5663
Zamykam.
Akvin