- Symulator MaSzyna -
Symulator EU07 (i nie tylko) => Pomoc doraźna => Tabor => Wątek zaczęty przez: kubek w 30 Maja 2007, 18:50:16
-
Mam problem. Kiedy zahamuję, pociąg nie chce mi ruszyć. Pokazuje się pomarańczowa lampka, ale on ani drgnie. Co robić?
Przenoszę do Pomocy.
Akvin
-
Witam,
Po zahamowaniu musisz odhamować skład klawiszami 4 i 9. I poczekaj chwile nie denerwuj się, pociąg to nie samochód i nie rusza od razu. Kiedy manometr hamulca wskazuje odhamowanie możesz wżucać pierwszą pozycję nastawnika.
Jeśli masz nowe exe wciśnij F9 i wyświetli ci się pomoc.
Dodano po 1 minutach:
I jeszcze zapomniałem od takich pytań jest dział POMOC oraz FAQ na stronie głównej. Inaczej post może zostać skierowany na bocznicę.
Pozdrawiam!
Danielek
-
Mam problem. Kiedy zahamuję, pociąg nie chce mi ruszyć. Pokazuje się pomarańczowa lampka, ale on ani drgnie. Co robić?
Za mało danych, jakie exe i jakie klawisze wciskasz? Te dane są konieczne do zidentyfikowania co robisz źle!
Pomarańczowa lampka rzeczywiście świadczy o odhamowaniu loka, choć nie zawsze składu. Sprawdź czy masz włączoną sprężarkę.
-
spróbuj wyłączyc Wyłącznik Szybki i właczyc z powrotem. Czasami są takie wkręty że nie może zaskoczyc.
Jeszcze przy okazji sprawdź czy na nanometrze pokazuje 0.0.
Jeżeli będzie się to powtarzac to włącz DEBUG MODE (opcja w Start.exe) i obserwuj zachowanie hamulców podczas hamowania i odhamowania. Jak masz właczony debug to pokazuje prędkosc stan hamulców przejechane km współrzędne położenia itd.
Pozdrawiam
-
Witam.
Ja to robie tak:[przykład EU07]
1. Hamuje.
2. 0 na numerycznej [Insert]
3. 4 na numerycznej [trzeba poczekać aż wskaźnik dojdzie do czerwonej kreseczki na środkowym manometrze]
4. 6 na numerycznej
5. teraz można dodawać [ale spokojnie] kolejne pozycje nastawnika - nie możemy dać ich za dużo coś ok. 8 chyba - sygnalizuje nam to wskaźnik na środkowym woltomierzu
I jedziemy ... a dalej jest juz normalna jazda ;)
obrazek:
http://img517.imageshack.us/my.php?image=ruszaniepohamowaniumg3.jpg
poszukaj również tu : http://www.eu07.yoyo.pl
Pozdrawiam
Sm 42 driver
-
Nic z tego obrazka nie widac - zapisz go w png lub gif :)
-
Mam problem. Kiedy zahamuję, pociąg nie chce mi ruszyć. Pokazuje się pomarańczowa lampka, ale on ani drgnie. Co robić?
Za mało danych, jakie exe i jakie klawisze wciskasz? Te dane są konieczne do zidentyfikowania co robisz źle!
Pomarańczowa lampka rzeczywiście świadczy o odhamowaniu loka, choć nie zawsze składu. Sprawdź czy masz włączoną sprężarkę.
Proszę powiedz mi, jakie znaczenie ma exe do klawiszy na numerycznej? Lampka to jest, np. na baterie, a w kabinie jak już to mamy kontrolki. Co do pomarańczowej KONTROLKI to nie oznacza ona, że lokomotywa jest odhamowana (widać, kto tu laik - wejdź do loka, podnieś patyk, załącz obwód, daj kierunkowy do przodu lub tyłu i nastawnik na pozycję 1, kolejno zobacz Krzysztofie, co dzieje się z pomarańczową kontrolką... a no zapaliła się a lok nadal zahamowany i co teraz?). Jak sama nazwa pod pomarańczową kontrolką wskazuje informuje nas ona o pracy lokomotywy na oporach rozruchowych (czytaj każda pozycja nastawnika poza układami bezoporowymi). Co do odhamowania składu. Jeżeli prowadzisz cały skład po załączeniu przetwornicy (shift+x) oraz sprężarki (shift+c) na klawiaturze numerycznej wciśnij kropkę (del) wówczas otrzymasz tak zwane napełnianie uderzeniowe. Ciśnienie w przewodzie głównym wzrośnie do około 0,6 MPa natomiast w zbiorniku głównym do około 0,7MPa i sprężarka przestanie działać. Kolejno dajesz na numerycznej 4 (pozycja neutralna służąca głównie do jazdy) i odluźniacz hamulca klawiszem 6. Po tym działaniu zapali się niebieska kontrolka informująca nas o załączeniu styczników liniowych – wtedy dajesz pozycje nastawnika kierunkowego np. „d” (do przodu) i wrzucasz pierwszą pozycję. No i teraz Panie Krzysiu zapala się ta Pana „lampka” pomarańczowa no i jedziemy.
-
No i teraz Panie Krzysiu zapala się ta Pana „lampka” pomarańczowa no i jedziemy.
Racja,
albo stoimy bo ostatnie wagony są jednak nieodhamowane.
Jesteś pewny że na każdym exe hamulce tak działają? Stąd moje pytanie.
I takie pytanie jeszcze, czy oerlikona łatwo przeładować? Chodzi mi o realny skład na torze.
-
I takie pytanie jeszcze, czy oerlikona łatwo przeładować? Chodzi mi o realny skład na torze.
Nie, chociaż maszyniści prowadzący "icki" raczej luzują skład poprzez pozycję "jazdy" a nie "popełniania" (tak też mówili instruktorzy z W-wy, gdy miałem okazję jechać symulatorem EP09). Jeśli się nie mylę wagony z hamulcami tarczowymi mają inne zawory rozrządcze niż tradycyjne pullmany.
[...]wejdź do loka, podnieś patyk, załącz obwód, daj kierunkowy do przodu lub tyłu i nastawnik na pozycję 1, kolejno zobacz Krzysztofie, co dzieje się z pomarańczową kontrolką... a no zapaliła się a lok nadal zahamowany i co teraz?).
ponadto jeśli lok nie jest popełniony nie będzie sterowania, czyli nie będzie również słychać zamykających się styczników ani przełączeń wału grupowego (w symulatorze akurat to jest błędne, gdyż słychać wszystkie pozycje). Co ciekawe, w cylindrach może być 0,0 MPa a sterowania i tak nie będzie jeśli nie popełnimy lokomotywy.
-
Kolejno dajesz na numerycznej 4 (pozycja neutralna służąca głównie do jazdy) i odluźniacz hamulca klawiszem 6.
A po co odluźniamy samego loka[num6] skoro popełniając odhamowujemy cały skład łącznie z lokiem?
Pozdrawiam
-
Widzę, że tu coś nie do końca tak. Korzystałem już z czterech exe (220204, 120303-light, 160704-unoff, Mariusza, youBy'ego z niebem (obecnie używam)) i zawsze hamuję i odhamowuję tak samo. Wciskam kropkę na numerycznej, gdy manometr ciśnienia w cylindrze jest możliwie blisko zera wciskam 4 na numerycznej, potem 6 na numerycznej, wciskam + i jadę. Zaznaczam, że mam włączoną sprężarkę. Gdy sprężarki się nie włączy, to jest z tym kłopot. Zaznaczam, tak jak napisał @danielek, że pociąg to nie samochód. Więc odhamowywanie trochę trwa. Krótko trwa przy pomocniczym, ale on działa tylko na lokomotywę. Samego Ganza najlepiej nim hamować.
-
No i teraz Panie Krzysiu zapala się ta Pana „lampka” pomarańczowa no i jedziemy.
Racja,
albo stoimy bo ostatnie wagony są jednak nieodhamowane.
Jeżeli w przewodzie głównym jest odpowiednie ciśnienie, to nie ma szansy żeby ostatnie wagony były nadal zahamowane.
Kolejno dajesz na numerycznej 4 (pozycja neutralna służąca głównie do jazdy) i odluźniacz hamulca klawiszem 6.
A po co odluźniamy samego loka[num6] skoro popełniając odhamowujemy cały skład łącznie z lokiem?
Pozdrawiam
Tak jak mówisz najczęściej przy ustawieniu kranu na napełnianie uderzeniowe nie trzeba później już obluźniać hamulca lokomotywy, jednak zdarza się, że po zahamowaniu składu używając hamulca nagłego i odhamowaniu go kolejno za pomocą uderzeniowego w cylindrze hamulcowym może pozostać trochę powietrza. Nie utrudni nam ono jazdy ale warto się go pozbyć właśnie używając klawisza [num6].
-
Ja też używam obecnie exe od yB i odhamowuje tak jak na starszym ale zawsze musze na sekunde wcisnąć del żeby pociąg po odhamowaniu ruszył z miejsca. Dlaczego na exe yB na trzeciaj pozycji hamulca blokują mi sie koła w wagonach? Ostatno tak zahamowałem bardzo ciężkie brutto w niecałe 300m ze 100 km/h co nie jest zbyt realistyczne moim zdaniem.
Zamykam.
Akvin